Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C2 VTR ja VTS erot
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=30345
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Teuski [ 17.04.2020 21:47 ]
Viestin otsikko:  C2 VTR ja VTS erot

Kun nyt tuli tuo rallilook-C2 hommattua niin aloin miettimään josko siihen saisi potkua ulkonäköön sopivammin.

Perus-TU3JP4sia kasvaa puissa, mutta josko ihan VTS:n löytäisi luovuttajaksi.

C2:ssa 1.6:sissa on ainakin isommat jarrut, oli VTS tai ei, mutta mitkä on muut erot VTS:n ja VTR:n välillä?
Jousitus ainakin, mutta jostain muistan lukeneeni että VTS:ssä olisi nopeampi ohjaus?

Helpointa olisi ostaa joku C3 tai Xsaran raato perus 1.6 16V:llä ja unohtaa alustan ja ohjauksen muutokset, enpä niitä niin kaipaakaan...

Kirjoittaja:  Teuski [ 20.04.2020 09:56 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

Eikö kellään ole tietoa näistä?

Onko vaihteistoissa eroja? Vetareissa, tukivarsissa, apurungoissa?

Kirjoittaja:  Plagu [ 20.04.2020 16:06 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

servicestähän tuo selviää :evil:
ohjausvaihde on tosiaan eri, sitten mutuillaan että jarrut ainaki takana eri rummut vs levyt, alusta kaikin osin eroava.

oon nyt niputtanu tuota edeltävää sukupolvea edustavaa 106:sta niin samoja osia karvalakki vs tykki malli on ollut seuraavat: etuiskarin yläpäät, taka-akseli putki, raidetanko päineen, kaikki muu poikkeaa tukivarret täysin erilaiset jopa etuvakaajan kiinnitys koriin poikkeaa.

Kirjoittaja:  Teuski [ 21.04.2020 06:30 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

Ihan vaan Motonetin sivuja selaamalla tein tällaisia päätelmiä:

-VTS:ssä omaa ei ole kuin hammastanko ja jouset.
-Tukivarret kaikissa samat, alapallo erilainen 16" vanteilla
-jarrut kaikissa 1.6 16V samat, myös C3 1.6 16V
-vetarit ja kytkin on isommissa erilaiset, mutta onko laatikko tyypiltään erilainen?


Ajattelin kytätä jos Copartilta osuisi vastaan rutattu VTS tekniikanluovuttajaksi. Perus 1.6 16V kävis myös, valikoima laajenisi C3:een ja vaikka Xsaraankin.
Ohjausta ja kovempaa alustaa en edes kaipaa, mutta VTS:n kone on käsittääkseni luonteeltaan aika erilainen kuin perus-1.6 vaikka tehoero ei suuri olekaan?

Onkohan ESP:n puutteella merkitystä tekniikanvaihdossa? Sitä tuossa ei ole. Olisko VTS:sä vakiona?

Kirjoittaja:  Plagu [ 21.04.2020 07:52 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

Motonetin listoja katselisin hieman varauksella.
Eiköhän iskaritkin poikkea.
MA-Laatikkohan noissa kaikissa on joten siinä ei ole eroa toki pelimies viskaa sinne BE-lootan vaikka picassosta :P

Imho: se nopeampi ohjaus noista pikku pompuloista nimenomaan sen hauskan ajettavan.

Kirjoittaja:  Plagu [ 21.04.2020 08:26 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

Jos ihan pykälien mukaan mennään niin kaipa esp pitäisi olla kun VTS:ssä se käsittääkseni on kaikissa. Tuosta perus tu5jp4 nelosesta saa ”melkein” c2 VTS veroisen koneen kun paiskaa siihen 106gti /Saxo VTS nokat ja nostajat. Täytyy sanoa että on tuo sisarmerkki siitä kiitollisempi harrastettava että maahantuojalta saa yhdellä sähköpostilla dokumentit joilla homma helpottuu.

Kirjoittaja:  Teuski [ 21.04.2020 08:38 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

Mitenköhän se ESP:n siirto onnistuu? Riittääkö, kun vaihtaa Boksit, ABS/ESP-yksikön ja mittariston?
Ainakin joku ratin asentoanturi taitaa olla?

Kirjoittaja:  Plagu [ 21.04.2020 10:07 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

mittaristoa tuskin tarvitsee vaihtaa, mutta niitä kiihtyvyysantureitahan on kylvetty pitkin autoa.

Kirjoittaja:  Teuski [ 21.04.2020 10:19 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

Plagu kirjoitti:
mittaristoa tuskin tarvitsee vaihtaa, mutta niitä kiihtyvyysantureitahan on kylvetty pitkin autoa.

onko muka? missäs niitä sitten yleensä on?

Mieluiten olisinkin ilman ESP:tä. Siihen ei kai vaadita muuta, kuin tietoa siitä että kyseisenä vuonna on valmistettu vertailumallia ilman ESP:tä?
Miten tuo vertailumalli ylipäätään katsotaan? itse auton vuosimallista, luovuttajasta vai mallisarjasta?

Voinko siis laittaa 2005 autoon 2006 moottorin ja käyttää vertailumallina 2004 mallia?

Kirjoittaja:  Plagu [ 21.04.2020 10:33 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

on niitä jokunen, tuon näköinen pulikka:
https://www.google.com/search?q=c2+esp+ ... =560&dpr=2

se missä ovat c2:ssa ei hajua, yleensä jossain takakyljen tienoilla.

vertailumalliksi kelpaa yleensä saman mallisarjan kaikki versiot, psa:lla eri mallisarjaa ovat yleensä vain nelikot ja avot tms. Jos mallisarjan siinä tehokkaimmassa on esp se pitää laittaa myös nyt.

Itselläni sain 106:sta abs:t pois kun joskus on tehty joku 7 kappaletta tms 16 venttiilisiä rallye malleja joissa ei ole absia.

Kirjoittaja:  Teuski [ 21.04.2020 18:13 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

Tajusin tänään että tossa ei ole edes abseja. Onkohan 1.6sia absittomana?

Kävisköhän C3 vertailumalliksi?

Kirjoittaja:  Plagu [ 21.04.2020 21:15 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

ei kelpaa vertailumalliksi mikään muu malli.
helpompi ois nakata se 1.6 siihen axuun :p

Kirjoittaja:  Akseli [ 21.04.2020 22:14 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

Perus TU5JP4:sia catcarin mukaan voisi olla ilman abs, TU5JP4S sitten pelkästään absin kanssa.

Kirjoittaja:  Jankos [ 23.04.2020 15:16 ]
Viestin otsikko:  Re: C2 VTR ja VTS erot

Eikö muuten nykyään käy vertailumallina myös ei mallisarjan tehokkain, jos tehoprosentit ei ylity?
Vai olenko taas kerran lukenut jotain mikä ei ole tullut voimaan?

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/