Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C2 VTR ja VTS erot http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=30345 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Teuski [ 17.04.2020 21:47 ] |
Viestin otsikko: | C2 VTR ja VTS erot |
Kun nyt tuli tuo rallilook-C2 hommattua niin aloin miettimään josko siihen saisi potkua ulkonäköön sopivammin. Perus-TU3JP4sia kasvaa puissa, mutta josko ihan VTS:n löytäisi luovuttajaksi. C2:ssa 1.6:sissa on ainakin isommat jarrut, oli VTS tai ei, mutta mitkä on muut erot VTS:n ja VTR:n välillä? Jousitus ainakin, mutta jostain muistan lukeneeni että VTS:ssä olisi nopeampi ohjaus? Helpointa olisi ostaa joku C3 tai Xsaran raato perus 1.6 16V:llä ja unohtaa alustan ja ohjauksen muutokset, enpä niitä niin kaipaakaan... |
Kirjoittaja: | Teuski [ 20.04.2020 09:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
Eikö kellään ole tietoa näistä? Onko vaihteistoissa eroja? Vetareissa, tukivarsissa, apurungoissa? |
Kirjoittaja: | Plagu [ 20.04.2020 16:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
servicestähän tuo selviää ![]() ohjausvaihde on tosiaan eri, sitten mutuillaan että jarrut ainaki takana eri rummut vs levyt, alusta kaikin osin eroava. oon nyt niputtanu tuota edeltävää sukupolvea edustavaa 106:sta niin samoja osia karvalakki vs tykki malli on ollut seuraavat: etuiskarin yläpäät, taka-akseli putki, raidetanko päineen, kaikki muu poikkeaa tukivarret täysin erilaiset jopa etuvakaajan kiinnitys koriin poikkeaa. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 21.04.2020 06:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
Ihan vaan Motonetin sivuja selaamalla tein tällaisia päätelmiä: -VTS:ssä omaa ei ole kuin hammastanko ja jouset. -Tukivarret kaikissa samat, alapallo erilainen 16" vanteilla -jarrut kaikissa 1.6 16V samat, myös C3 1.6 16V -vetarit ja kytkin on isommissa erilaiset, mutta onko laatikko tyypiltään erilainen? Ajattelin kytätä jos Copartilta osuisi vastaan rutattu VTS tekniikanluovuttajaksi. Perus 1.6 16V kävis myös, valikoima laajenisi C3:een ja vaikka Xsaraankin. Ohjausta ja kovempaa alustaa en edes kaipaa, mutta VTS:n kone on käsittääkseni luonteeltaan aika erilainen kuin perus-1.6 vaikka tehoero ei suuri olekaan? Onkohan ESP:n puutteella merkitystä tekniikanvaihdossa? Sitä tuossa ei ole. Olisko VTS:sä vakiona? |
Kirjoittaja: | Plagu [ 21.04.2020 07:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
Motonetin listoja katselisin hieman varauksella. Eiköhän iskaritkin poikkea. MA-Laatikkohan noissa kaikissa on joten siinä ei ole eroa toki pelimies viskaa sinne BE-lootan vaikka picassosta ![]() Imho: se nopeampi ohjaus noista pikku pompuloista nimenomaan sen hauskan ajettavan. |
Kirjoittaja: | Plagu [ 21.04.2020 08:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
Jos ihan pykälien mukaan mennään niin kaipa esp pitäisi olla kun VTS:ssä se käsittääkseni on kaikissa. Tuosta perus tu5jp4 nelosesta saa ”melkein” c2 VTS veroisen koneen kun paiskaa siihen 106gti /Saxo VTS nokat ja nostajat. Täytyy sanoa että on tuo sisarmerkki siitä kiitollisempi harrastettava että maahantuojalta saa yhdellä sähköpostilla dokumentit joilla homma helpottuu. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 21.04.2020 08:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
Mitenköhän se ESP:n siirto onnistuu? Riittääkö, kun vaihtaa Boksit, ABS/ESP-yksikön ja mittariston? Ainakin joku ratin asentoanturi taitaa olla? |
Kirjoittaja: | Plagu [ 21.04.2020 10:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
mittaristoa tuskin tarvitsee vaihtaa, mutta niitä kiihtyvyysantureitahan on kylvetty pitkin autoa. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 21.04.2020 10:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
Plagu kirjoitti: mittaristoa tuskin tarvitsee vaihtaa, mutta niitä kiihtyvyysantureitahan on kylvetty pitkin autoa. onko muka? missäs niitä sitten yleensä on? Mieluiten olisinkin ilman ESP:tä. Siihen ei kai vaadita muuta, kuin tietoa siitä että kyseisenä vuonna on valmistettu vertailumallia ilman ESP:tä? Miten tuo vertailumalli ylipäätään katsotaan? itse auton vuosimallista, luovuttajasta vai mallisarjasta? Voinko siis laittaa 2005 autoon 2006 moottorin ja käyttää vertailumallina 2004 mallia? |
Kirjoittaja: | Plagu [ 21.04.2020 10:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
on niitä jokunen, tuon näköinen pulikka: https://www.google.com/search?q=c2+esp+ ... =560&dpr=2 se missä ovat c2:ssa ei hajua, yleensä jossain takakyljen tienoilla. vertailumalliksi kelpaa yleensä saman mallisarjan kaikki versiot, psa:lla eri mallisarjaa ovat yleensä vain nelikot ja avot tms. Jos mallisarjan siinä tehokkaimmassa on esp se pitää laittaa myös nyt. Itselläni sain 106:sta abs:t pois kun joskus on tehty joku 7 kappaletta tms 16 venttiilisiä rallye malleja joissa ei ole absia. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 21.04.2020 18:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
Tajusin tänään että tossa ei ole edes abseja. Onkohan 1.6sia absittomana? Kävisköhän C3 vertailumalliksi? |
Kirjoittaja: | Plagu [ 21.04.2020 21:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
ei kelpaa vertailumalliksi mikään muu malli. helpompi ois nakata se 1.6 siihen axuun :p |
Kirjoittaja: | Akseli [ 21.04.2020 22:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
Perus TU5JP4:sia catcarin mukaan voisi olla ilman abs, TU5JP4S sitten pelkästään absin kanssa. |
Kirjoittaja: | Jankos [ 23.04.2020 15:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: C2 VTR ja VTS erot |
Eikö muuten nykyään käy vertailumallina myös ei mallisarjan tehokkain, jos tehoprosentit ei ylity? Vai olenko taas kerran lukenut jotain mikä ei ole tullut voimaan? |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |