Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5 Mk II vai MkIII http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=30492 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | torneol [ 21.05.2020 22:26 ] |
Viestin otsikko: | C5 Mk II vai MkIII |
Jos noista pitää valita 3-4000 euron hintaan, niin kumpi? Ajatus, että kone on 1,8 tai 2,0,ei THP. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 21.05.2020 22:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
No en kyllä kakkoskoppaisesta varsinkaan bensanelosella maksaisi millään yli kahta tonnia ![]() Ostin pari kk sitten kilsoihin nähden todella hyväkuntoisen 2012 163HDi AT tourerin kolmella tonnilla, mittarissa 390tkm mut ne on numeroita vaan ![]() Harkitsin tosissaan noiden välillä. Näin jälkikäteen täytyy sanoa että on se X7 ihan eri aikakauden auto. Tynnyrisauna pyyhkii sillä kyllä lattiaa jos tiloja vertaillaan, mutta muuten en keksi missä X7 olisi huonompi. Siskolla on 2.0+AL4 X7 eikä sekään yhtään niin kamalalta tunnu kuin vanhempi... |
Kirjoittaja: | torneol [ 21.05.2020 22:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
No joo, onhan New generation usein parempi monelta osin. Luotettavuus ja huollettavuus kiinnostaa paljon. Ajatus siitä, että 10 tkm välein öljyt ja filsut ja ehkä tulpat (Re85) pitäisi kiulun liikkeellä, tuntuu hyvältä. Eli mieluummin varmaa perustekniikkaa kuin pienellä riskillä suorituskykyä. Sitä varten on sitten toisen merkkinen laite pihassa ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 21.05.2020 23:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Moottorilta ja vaihteistoltaanhan noi on ihan samanlaiset. X7 alusta on monimutkaisempi mutta saa siihen vanhempaankin olla aina jotain vaihtamassa. Itselleni pahin turnoff kajkoskoppausessa on ne lämmityslaitteen läpät... |
Kirjoittaja: | torneol [ 21.05.2020 23:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Tämä läppärin läppäongelmako onX7:ssa mennyttä? Entä takia-akselin kynkät? |
Kirjoittaja: | kaseva [ 21.05.2020 23:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Oleellisin ero varmaan on jo ääneen lausuttu (kirjoitettu?), että C5 I/II(facelift) ja X7 ovat täysin eri auto. Eli koeajolle mars. ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | torneol [ 22.05.2020 00:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Ei uskalla ![]() Rouvan 9-5 farkku alkaa olemaan... Hmmm. sisään ajettu (420 tkm +) . Korvike pitäisi löytää. Toisaalta jos ton oman C4 Picasson vaihtaisi X7:ään, niin siitä voisi keräillä kokemuksia... Siksi täällä kysellään. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 22.05.2020 00:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
torneol kirjoitti: Tämä läppärin läppäongelmako onX7:ssa mennyttä? Entä takia-akselin kynkät? Ei X7:ssa tietääkseni ole läppävaivoja. Kynkkävaivoja ei ainakaan kun ei ole koko kynkkiä ![]() |
Kirjoittaja: | torneol [ 22.05.2020 00:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
No niin, selvisi tämäkin. Kiitos Teuskille! |
Kirjoittaja: | torneol [ 22.05.2020 00:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Mites tyyppiviat? Mitä pitää erityisesti katsoa? |
Kirjoittaja: | yason [ 22.05.2020 00:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Olen kans miettiny, että joku tulevista autoista vois olla kakkoskoppainen tai sitten kolmoskoppainen. Hyviä ykköskoppaisia alkaa olla harvassa, itselläni on yksi ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 22.05.2020 00:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
X7 pahin ongelma taisi olla etusylkyt, mutta ne huonot lienee jo vaihdettu parempiin. Alustan rakenteet ovat monimutkaisemmat, mutta eiköhän niiden kanssa pärjää. Ykkös- ja kakkoskoppaisen välillä mielestäni II voittaa vain paremmilla moottoreilla ja automaatilla dieseleissä sekä ulkonäöllä. Omat käyttännön kokemukset kakkoskorisesta rajoittuvat sähkömysteerihelvettiin surullisenkuuluisan mustan lailan kanssa... |
Kirjoittaja: | pvalila [ 22.05.2020 01:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Riippuu aina vähän siitä, minkä summan rahaa on valmis peliin laittamaan. Jos summa on liian pieni, päädytään vertaamaan hyväkuntoista kakkosta risaan kolmoseen. Ehjän ja risan auton välillä valitseminen ei ole kauhean vaikeaa. Mulle kolmosen suurin pettymys on ollut etupään kolahtelu ulosjoustoissa. Ei ole kuulemma vika vaan ominaisuus. Kakkonen on niin iso, että monelle riittää siitä luukkuperä; kolmonen on usein pakko ostaa farkkuna. Ykköseen verrattuna kakkonen tarjoaa nätimmän naaman ja kuusipykäläisen automaatin. Vanhakoppasen läppäremppa ei aivan kamala ole, jos koteloporalla homman hoitaa eikä siis ihan koko autoa pura. |
Kirjoittaja: | aapo [ 22.05.2020 09:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
X7 tyyppivikoja: Lasinnostimien vaijerit katkeilee. Dieseleissä Webaston vesiputki ruostuu puhki. Takajousitukselle menvä hydrauliputki hankautuu kiinnikeessään puhki. Takajousituksen linnunluu ruostuu ja katkeaa/irtoaa. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 22.05.2020 18:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Teuski kirjoitti: X7 pahin ongelma taisi olla etusylkyt, mutta ne huonot lienee jo vaihdettu parempiin. Myös takasylkyt menevät. Mutta menevät tosiaan melko äkkiä eli lienee vaihdettu jo. Vaimonkin X7:sta menivät jo jossain 300 Mm tietämillä.aapo kirjoitti: Lasinnostimien vaijerit katkeilee. Tuo on onneksi halpa korjata, eikä kovin monimutkainenkaan homma, mutta aikaa siihen tuhrautuu.
|
Kirjoittaja: | xs2jammu [ 22.05.2020 21:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
aapo kirjoitti: X7 tyyppivikoja: Lasinnostimien vaijerit katkeilee. Dieseleissä Webaston vesiputki ruostuu puhki. Takajousitukselle menvä hydrauliputki hankautuu kiinnikeessään puhki. Takajousituksen linnunluu ruostuu ja katkeaa/irtoaa. Niin ja ohjauksen ongelmat kuten hammastanko. |
Kirjoittaja: | Northstar [ 22.05.2020 22:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
xs2jammu kirjoitti: aapo kirjoitti: X7 tyyppivikoja: Lasinnostimien vaijerit katkeilee. Dieseleissä Webaston vesiputki ruostuu puhki. Takajousitukselle menvä hydrauliputki hankautuu kiinnikeessään puhki. Takajousituksen linnunluu ruostuu ja katkeaa/irtoaa. Niin ja ohjauksen ongelmat kuten hammastanko. Ja etupään "alapallot",eli laakerit..Konepellin tuulihaka/vaijeri..Eräiden polttimoiden vaihto..Vetonivelien suojakumit,sekä ulkonivelen vaihto.. Nopeasti "lässähtävät" istuintyynyt..Ja aika paljon osia näihinkin on haettava tarvikkeena tai romikselta,kun uusia ei enää saa. |
Kirjoittaja: | Wesa [ 22.05.2020 22:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Kuskin lasinnostin hajosi eilen ja uuden sai tänään paikallisesta Fixuksesta noin 75 e hintaan. Vaihto ei juuri eroa xm:n vastaavasta, -mutta kyllä on naurettavan näköiset kaiuttimet ympätty autoon ![]() Mutta ihan ok auto ja loppujen lopuksi nuo tyyppiviatkin aika helppoja hoitaa. Lisätään edellisiin lasinpyyhkijän moottorien kosteusongelmat jotka nekin ainakin omassa oli korjattavissa ilman uusia moottoreita. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 23.05.2020 00:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Ei kai ne vetarin suojakumit, nivelet sun muut ole tyyppivikoja vaan ihan normaalia kulutusosaa jota menee joka autossa? |
Kirjoittaja: | Akseli [ 23.05.2020 00:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Teuski kirjoitti: Ei kai ne vetarin suojakumit, nivelet sun muut ole tyyppivikoja vaan ihan normaalia kulutusosaa jota menee joka autossa? Fiilispohjalta tuntuis menevän enemmän. Sekä toki paljon työläämpiä vaihtaa, esim. ulkokumin vaihto pitää hoitaa sisäpuolen kautta, koska ulkonivel ei irtoa, unohtamatta alustan monimutkaisuuden aiheuttamaa työmäärää. |
Kirjoittaja: | powerage [ 23.05.2020 06:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Teuski kirjoitti: Ei kai ne vetarin suojakumit, nivelet sun muut ole tyyppivikoja vaan ihan normaalia kulutusosaa jota menee joka autossa? Jossain menee enemmän ja toisessa vähemmän suojakumeja. Omassa C5 2001 bensa 415tkm orginaalit vetarin suojakumit ja joku sano C5:ssa heikko kytkin, sekin edelleen alkuperäistä laatua... |
Kirjoittaja: | pvalila [ 23.05.2020 13:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Tuo oli halpa ja helppo tapa parantaa X7:n järkyttävää orkkisäänentoistoa: viewtopic.php?f=17&t=27544&hilit=focal |
Kirjoittaja: | vtsbx [ 23.05.2020 22:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Vastataan BX.. Tai ku sitä ei kysytty ni MK1 2.2hdi auto sedan.. Mut jos on noista pakko valita ni X7 sedan ja automaatti ja vähintään 163hv mut mieluummin sit 2.2 tai isompi.. Vitosissakin siis murheet omansa otti minkä hyvänsä mutta kait noissa yleensä on rahille vastinetta mutta henkisesti täytyy varautua jotain parsimaan kuitenkin. |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 24.05.2020 05:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Mk II vai MkIII |
Tuosta lähtisin liikkeelle annetuilla spekseillä:. viewtopic.php?f=4&t=30145 Laitan, eli C5 II kanssa tuli ajettua 200tkm -430tkm josta eka satku oli halpa ja vähävikainen. Seuraava ei niinkään. Läppävika oli ainut vitsaus joka ei sattunut kohdalle. Iso ja mukava ajopeli. Yhdeksän vuoden kokemuksella. Pyörän laakerit kestää noin satkun takakynkät meni 300tkm kohdalla. Ainakin diesel moottorissa oli kakšoismassavauhtipyörä, joka oli kallis vaihtaa (tuolloin osat yli tonnin), kesti noin 350tkm. Webasto on väyläpohjainen kannattaa kokeilla toimiiko. Muutama muukin juttu voi väylän varrella olla toimimaton kun Webasto lopettaa. X7 oli huoltosopparilla ja Veho vaihtoi vielä jarrut ja toisen tolpan 145tkm kohdalla, missä Taipale alkoi. Nyt on suunnilleen 75 tkm (=220tkm ajettu yhteensä) ja neljä vuotta kokemusta bensa vaparilla (2.0/16v) ja mitään ei ole toistaiseksi tarvinnut huoltojen lisäksi ruuvata. Käytetyn sitikan kanssa pitää osata sen verran tekniikkaa että ymmärtää mitä kannattaa tehdä missäkin välissä. Olen käyttänyt ajopelit ammattihuollossa, ja lähinnä korjaillut itsekseni viihdeläitteita, kuten lasinnostimet ja muita ei-etenemiseen liittyviä juttuja. Harraste autojen kanssa sitten harrastelen niitäkin. Veho olisi halunnut ekassa huollossa myydä tonnin tolpan ja 450e hissiremontin etuoveen mutta torppasin ajatuksen. Ostin uuden tolpan varalle (220e) ja vaihdan/vaihdatutan sitten kun alkaa näkyvästi vuotamaan tai muuten tuntumaan. Ei ole vielä tarvinnut ja huollosta on kolme vuotta aikaa. Lasin korjasin 30e vaijeripakkauksella. Ja vaihdoin toiseen huoltoon. Nyt etupää nypyttää parkkipaikalla pyöritettäessä. Pitää tutkia lähiaikoina mikä siellä mättää. Puolinahkapenkkejä suosittel3n ja exclusive pakettia muutenkin, mutta varmaankin eka valintaperuste on yleiskunto. 140tkm on nokkahihna vaihdettu, siinä on kilometritolppa mitä kannattaa seurata. |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |