Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
BX kiihdyttelyä http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=305 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Jeth [ 14.02.2009 22:50 ] |
Viestin otsikko: | BX kiihdyttelyä |
Pitää tännekkin laittaa videota ![]() http://s22.photobucket.com/albums/b315/ ... 009004.flv 128hp & 248nm 1.8TD |
Kirjoittaja: | Harba [ 14.02.2009 23:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
Hyvin liikkuu. 80-120 väli ihan kohillaan. Tuossa minun kiihdyttelyjä CX:llä http://www.youtube.com/user/Harba (pahoittelen huonoa kuvan laatua). |
Kirjoittaja: | laakeri [ 15.02.2009 14:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
Jeth kirjoitti: Pitää tännekkin laittaa videota ![]() http://s22.photobucket.com/albums/b315/ ... 009004.flv 128hp & 248nm 1.8TD Melko pienillä kierroksilla ja öljynpaineilla näyttäisi menevän. ![]() Pitäisiköhän vanilla kiihdyttelyjäkin kuvata... aikaa voisi mitata kalenterin avulla. ![]() |
Kirjoittaja: | RPekka [ 17.02.2009 16:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
laakeri kirjoitti: Pitäisiköhän vanilla kiihdyttelyjäkin kuvata... aikaa voisi mitata kalenterin avulla. Tai menetelmällä jolla kaveri mittasi oman bensa-autonsa suorituskykyä: CD-soittimen aikanäytön tarkkuus riitti hyvin optimaalisella vaihteella suoritetun 60-120 km/h kiihdytyksen mittaukseen, tulos oli muistaakseni 24 sekuntia ![]() |
Kirjoittaja: | Xsaravts2.0 [ 17.02.2009 16:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
RPekka kirjoitti: laakeri kirjoitti: Pitäisiköhän vanilla kiihdyttelyjäkin kuvata... aikaa voisi mitata kalenterin avulla. Tai menetelmällä jolla kaveri mittasi oman bensa-autonsa suorituskykyä: CD-soittimen aikanäytön tarkkuus riitti hyvin optimaalisella vaihteella suoritetun 60-120 km/h kiihdytyksen mittaukseen, tulos oli muistaakseni 24 sekuntia ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | RPekka [ 17.02.2009 17:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
Xsaravts2.0 kirjoitti: en koskaan kuullut noin huonosta 60-120km/h tuloksesta Kuten mainitsin, kyseessä oli joku riivattu japanialainen bensamoottorinen kikotin, semmosia ne bensa-autot on ![]() |
Kirjoittaja: | dieselflosse [ 17.02.2009 17:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
laakeri kirjoitti: Melko pienillä kierroksilla ja öljynpaineilla näyttäisi menevän. ![]() Kone sammuksissa ja joku tuuppaa takapuskurista ![]() |
Kirjoittaja: | Jouko [ 17.02.2009 17:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
dieselflosse kirjoitti: laakeri kirjoitti: Melko pienillä kierroksilla ja öljynpaineilla näyttäisi menevän. ![]() Kone sammuksissa ja joku tuuppaa takapuskurista ![]() No mistä se ääni sitten kuuluu, kuskin suustako? ![]() |
Kirjoittaja: | dieselflosse [ 17.02.2009 17:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
quai_de_javel kirjoitti: dieselflosse kirjoitti: laakeri kirjoitti: Melko pienillä kierroksilla ja öljynpaineilla näyttäisi menevän. ![]() Kone sammuksissa ja joku tuuppaa takapuskurista ![]() No mistä se ääni sitten kuuluu, kuskin suustako? ![]() Ääniä saa netistä... ![]() |
Kirjoittaja: | Xsaravts2.0 [ 17.02.2009 18:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
mahtaaks ihan mittaristo pitää paikkaansa. kyl toi kävi mun mielestä ihan selvästi, tai sitten kävi jethin vatsa kierroksilla ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Xsaravts2.0 [ 17.02.2009 18:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
vois itsekkin koittaa 60-120 ja 80-120 km/h kiihdytystä videokameralla kun sellaisen vanhemmat osti ![]() ihan kiva vääntö bexsis. joko sait sen uuden välijäähyn? |
Kirjoittaja: | Jouko [ 17.02.2009 19:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
Xsaravts2.0 kirjoitti: ... tai sitten kävi jethin vatsa kierroksilla ![]() ![]() Niin no ei kai sekään mikään ihme olis intin sapuskoilla. ![]() |
Kirjoittaja: | laakeri [ 17.02.2009 19:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
Xsaravts2.0 kirjoitti: ![]() ![]() Kokeiles sätkällä tehdä vastaava kiihdytys... |
Kirjoittaja: | Pete H [ 18.02.2009 11:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
Pitänee kokeilla ensi kesänä... Mielenkiinnolla odotan tulosta. ![]() |
Kirjoittaja: | Jeth [ 21.02.2009 22:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
Kyllä se käy ja liikkuu ihan oikeasti, kiekkamittaria ei vai ole saatu vielä pelaamaan, YKK anturi on ehjä, muttei ota signaalia vauhtipyörältä, enkä ole vielä vaivautunut tutkimaan vauhtipyörää. Öljynpainettakaan ei ole jaksettu laittaa näkymään, eikä tässä seuraavan 140 aamun aikana laitetakkaan ![]() http://www.youtube.com/watch?v=GE-A1Nvoves Kyllä se käy ![]() Eikä ne intin pöperöt mitään parhaita ole... varsinkaan siitä v.62 valmistetusta alumiini pötikästä syötynä, mitä tässä 2 viimeistä viikkoa on tehty.... edit: ja on tuossa se saab 900 kuuleri.. jos intin jälkeen saisi pakosarjan muokattua silleen, että akku menisi johonkin muualle ja siihen tulisi hyrrä tilalle ![]() RPekka, käykös nuo volkkarin nestepäät tähän meikäläisen boschilaiseen? Ei tuolla 8mm paljoa hurrailla... |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 22.02.2009 10:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
Eiks noi vanhemmat volkkarin pumput mene heittämällä kiinni? Muistaakseni 10:n nestepäällä on volkarin pumppuja jotka menee riisseli beksiin ja CX:ään. Akselit ja kiinnitykset ihan samat. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 22.02.2009 14:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
Jeth kirjoitti: edit: ja on tuossa se saab 900 kuuleri.. jos intin jälkeen saisi pakosarjan muokattua silleen, että akku menisi johonkin muualle ja siihen tulisi hyrrä tilalle ![]() RPekka, käykös nuo volkkarin nestepäät tähän meikäläisen boschilaiseen? Ei tuolla 8mm paljoa hurrailla... Siinä on vaan se hankaluus että se hydr.pumppu on pitkältikin just siinä mihin se turbo tulisi.. Noitten VE-pumppujen osat käy aika hyvin ristiin. Omassa (tällä hetkellä irtonaisessa) moottorissa on Transporterin pumpusta alempi kuori, akseli, siirtopumppu ja kierrostensäätöjousiston perushilut. Nokkalevy, nestepää, kuoren LDA:llinen kansiosa ja ennakonsäädönhilut on 2.1 td XM:stä. Onko tuo siun nykyinen pumppu "ihan oikea" BX td:n boschilainen? |
Kirjoittaja: | Jeth [ 22.02.2009 16:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
RPekka kirjoitti: Jeth kirjoitti: edit: ja on tuossa se saab 900 kuuleri.. jos intin jälkeen saisi pakosarjan muokattua silleen, että akku menisi johonkin muualle ja siihen tulisi hyrrä tilalle ![]() RPekka, käykös nuo volkkarin nestepäät tähän meikäläisen boschilaiseen? Ei tuolla 8mm paljoa hurrailla... Siinä on vaan se hankaluus että se hydr.pumppu on pitkältikin just siinä mihin se turbo tulisi.. Noitten VE-pumppujen osat käy aika hyvin ristiin. Omassa (tällä hetkellä irtonaisessa) moottorissa on Transporterin pumpusta alempi kuori, akseli, siirtopumppu ja kierrostensäätöjousiston perushilut. Nokkalevy, nestepää, kuoren LDA:llinen kansiosa ja ennakonsäädönhilut on 2.1 td XM:stä. Onko tuo siun nykyinen pumppu "ihan oikea" BX td:n boschilainen? Kyllä sen pitäisi olla "ihan oikea" beksin boschi.. joku kauppasi TD beksän koneen osia jossa oli boschilainen kiinni. Numerolla ainakin netistä löytyi kyseinen pumppu ja että oli BX:äs. 0460484019 numero löytyy kyljestä. |
Kirjoittaja: | Igor [ 22.02.2009 18:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
RPekka kirjoitti: laakeri kirjoitti: Pitäisiköhän vanilla kiihdyttelyjäkin kuvata... aikaa voisi mitata kalenterin avulla. Tai menetelmällä jolla kaveri mittasi oman bensa-autonsa suorituskykyä: CD-soittimen aikanäytön tarkkuus riitti hyvin optimaalisella vaihteella suoritetun 60-120 km/h kiihdytyksen mittaukseen, tulos oli muistaakseni 24 sekuntia ![]() ![]() Ei näillä keleillä mitään kiihdytyksiä pysty oikeasti kokeilemaan tai kuvaamaan, ei pito riitä. ![]() Jos käytössä on Nokialainen älyluuri sekä GPS (joko sisäinen tai bluetooth), niin kannattaa tutustua RaceChrono-nimiseen softaan: http://www.racechrono.com/download/?lang=fi. Tolla pystyy mittaamaan ainakin 0-100km/h kiihdytyksiä, varttimailia yms. Noita 60-120km/h tai 80-120km/h tolla ei taida pystyä kellottamaan. |
Kirjoittaja: | Jeth [ 22.02.2009 18:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: BX kiihdyttelyä |
Kuinka sattuikaan. Juuri 6220 classicin ostin ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |