|
Kirjoittaja |
Viesti |
Juuso
|
Viestin otsikko: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 09:13 |
|
Kummallinen kevät. Sen sijaan, että Sitikat heräisivät henkiin, pelottavan usea näyttää kohtaavan matkansa pään.
Lopputalvesta perhekotimme valvonta petti ja hoitopojat ”leikkivät” lähtevänsä Las Vegasiin valkoisella turbo-farkku-CX:llä. tähän asti kaikki hyvin, mutta tarvittiin hiukan tehosteita. Kymmenen asteen pakkasessa kone tulille ja kaasu pohjaan. Kesti se hetken, nyt ei pyöri enää koko kierrosta. Ajoaikaa olisi ollut lokakuulle. Kori on niin laho, ettei kannata ryhtyä konetta vaihtamaan. Kuusakoski kutsuu.
Sitten V6-Xantia-farkku poiki koneensa, kun yksi jakohihnan kiristinrulla leikkasi kiinni, jako meni sekaisin ja vinkkelistä tuli selvää jälkeä. Uusi omistaja kutsui.
Uhkasi autot loppua. Lähdin pojan legendaarisen keltaisen turbodiesel CX:n kanssa katsastukseen. Piti olla läpihuutojuttu, edellisestä katsastuksesta ei puolta vuotta. Vaan toisin kävi: tuli pidempi vikalista kuin kahteen vuoteen kymmenestä autosta yhteensä. En rupea. Kuusakoski kutsuu.
Mistä se tämmöinen on merkki? Tulee tilaa talliin!
Liitteet: |

BAL.jpg [ 100.1 KiB | Katsottu 17865 kertaa ]
|

OKK.jpg [ 113.75 KiB | Katsottu 17867 kertaa ]
|
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 09:34 |
|
No höh. Yhden vielä ymmärtäisi mutta että jo kolme.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 09:35 |
|
CX:iä varsin kohtaa joukkokuolema 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 10:14 |
|
Cikatti kirjoitti: CX:iä varsin kohtaa joukkokuolema  CX - katoava luonnonvara. 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 10:39 |
|
Toi on muuten huuurjaa, ei munkaan CX olis kestänyt Las Vegasin matkaa, se leikkas jo ennen Hki-Vantaa lentokenttää Juusolla ei taida SM:ssä olla avaimia virtalukossa... noh, ikävä työtapaturma, poitsut on poikia.
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 11:37 |
|
Legendat kaatuvat, mutta nämä ainakin saappaat jalassa.
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 11:55 |
|
Juuso kirjoitti: Uhkasi autot loppua. Lähdin pojan legendaarisen keltaisen turbodiesel CX:n kanssa katsastukseen. Piti olla läpihuutojuttu, edellisestä katsastuksesta ei puolta vuotta. Vaan toisin kävi: tuli pidempi vikalista kuin kahteen vuoteen kymmenestä autosta yhteensä. En rupea. Kuusakoski kutsuu. Mitäs kaikkea siihen listaan tuli?
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 12:13 |
|
Kenguru: Onko navettapaikka valmiina? Koska tuon?
RPekka: Ovi ja saranat: ruostevaurioitunut edessä ja takana Helmakotelo: ruostevaurioitunut vasemmalta sisempi (useasta kohtaa) Alatukivarren pallonivel välyksellinen, vasemmalla edessä Raidetangon pää välyksellinen, oikealla sisempi
Tässä pahimmasta päästä. Toki korjattavissa jos joku haluaa, mutta vikaa on myös vaihdelaatikossa, diravissa, lämmityslaitteessa, hydenestevuotoja eikä ole koppa ja alusta muutenkaan enää pitkäikäiset.
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 12:16 |
|
Ja niin paljon kun mää OKK:takin hellin, hoivasin, pesin ja vahasin...
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 12:22 |
|
Btw, Mulla olis Juuson keltaiseen käytännössä kaikki tarvittava.
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 12:24 |
|
Niin mullakin.
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 12:25 |
|
Juuso kirjoitti: Kenguru: Onko navettapaikka valmiina? Koska tuon?
No tuota.. Katsotaampas tuossa pääsiäisen jälkeen  Hitsi kun alkaa olemaan tilat loppu... Tietysti jos joku tuosta innostuu niin hyvä, mutta mielestäni tuollainen julkkisauto pitäisi saada jotenkin pelastettua.
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
maarit
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 16:16 |
|
Julkkisauto julkkikselle? Veltto V.lle?
------- Sitikka-kyytiä v:sta -58 nyt alla Xantia Activa TCT
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 10.04.2009 23:16 |
|
Älkää nyt hitossa ainakaan paalatko moisia, ties vaikka tuon mun CX-yhtiökumppanin eli BX GTi-miehen kanssa saatais ainakin jotain mahtumaan säilöön, kyllä se harvakin lato aina Kuusakosken voittaa 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
piippumies
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 11.04.2009 08:01 |
|
Xari kirjoitti: Älkää nyt hitossa ainakaan paalatko moisia, ties vaikka tuon mun CX-yhtiökumppanin eli BX GTi-miehen kanssa saatais ainakin jotain mahtumaan säilöön, kyllä se harvakin lato aina Kuusakosken voittaa  Ei missään tapauksessa paaliin! Itse moisia tyhmyyksiä tehneenä tiedän että kaduttaa jonkun vuoden päästä. Niinkuin nuo allekirjoituksen vehkeet.. En ymmärtäny arvostaa silloin.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 11.04.2009 19:44 |
|
Huoh....
OKK:ta tulee kyllä ikävä, se on (oli?) aito persoona Citroënien ja myös CX:ien keskuudessa. Onnistunut rakennussarja ja ah, niin kuvauksellinen.
-Jussi
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
artturi2
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 11.04.2009 21:57 |
|
Otan osaa Juuso tässä murheen alhossa, hyvin salasit masennuksesi viime vierailulla. Kuitenkin nokka pystyyn ja kohti uusia seikkailuja. 
Citroen C4 Cactus -14 Citroen Berlingo XTR -08 Harley-Davidson Softail Heritage -99
|
|
|
|
 |
vinosilmä
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 12.04.2009 00:55 |
|
Just näin, yleensä, kokemusta on, tulee kaikki ongelmat yhtenä virtana ja sekin jo aiheuttaa sekasortoa citikoissa, jos joku meinataan myydä tai lahdata, muut suuttuvat.........vaikeuksien kautta voittoon, eikös sellainen sitikkakirjakin ollut....... Sitikoiden kosto, siitä pitäisi tehdä oikein elokuva....pari kertaa on ollut mullakin henki höllässä, kun olen d-malleja vastuuttomasti riepotellut, molemmilla kerroilla meinasivat tulla väkisin päälle......niitä pitää pitää hyvin, ne ovat herkkiä....... Totuus on, nuohan ovat kaikki aikas vanhoja ja niissä vikaa piisaa, eli harrastamista, ne täytyy välillä myydä sellaiselle, joka jaksaa niitä laitella uusin voimin.....
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 12.04.2009 01:34 |
|
Tämä keltaisen CX:n Kuusakoski-vihjailu on meinannut aiheuttaa minulle unettomiä öitä, johan mä sitä olin kerran ostamassakin, se kun sopis niin kivasti tuon oranssinpunaisen rinnalle  . Tuo muukin lista poistuvista CX:stä aiheuttaa kovasti niitä yöunien katoamista, eilenki piti ottaa muutama olut ja rommipaukku, jotta vältti soittamasta Juusolle... Onneksi tuo meidän kimppaprojekti, eli työnimellä "paalikuukka" on pitänyt kiireisenä, niin ei ole tullut sorruttua houkutuksiin  . Nyt se alkaa tosin olla aikas hyvin atomeina, joten huomenna voisi olla aikaa puhelinsoitolle  . Ja muuten noista kaatumisista, niin mun neloslätkätin tuli kateelliseski, kun mä ajelinkin pari viikkoa tuolla nyt purettavalla kuukalla, se käy enään vain 3-pytyllä, ja pikaisen tutkimuksen perusteella vika lienee mekaaninen, eli siis kovasti työläs  Eli uusi auto-ostos voisi piristää mieltä, varsinkin jos se olisi kirkaan keltainen 
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 12.04.2009 08:03 |
|
Vinosilmä sen hyvin sanoiksi puki: "ne täytyy välillä myydä sellaiselle, joka jaksaa niitä laitella uusin voimin.....". Juuri tästä on minun kohdallani nyt kysymys. Olen ryhtynyt ansaitsemaan elantoni tavalla, joka on hyvin työvoimavaltainen enkä enää kuvittelekaan - kuten olen tähän asti kuvitellut - voivani rakennella autoja. Se, että Keltainen ja OKK ovat paljon saaneet huomiota harrastajien keskuudessa, lämmittää tietysti sielua ja suurella mielihyvällä luovutan niistä kummankin sellaiselle, joka lupaa kuntoon laittaa. Helpolla ei pääse. (Kovasti tekee kuitenkin mieli rapsia Keltaisen Postert-etupuskuri - sekin aika pahasti rikki - omaan käyttöön, kiinni yhteen neljästä kotiin jäävästä CX:stä. OKK:n nelivalosilmät on jo otettu talteen, tulevat kiinni nekin yhteen neljästä kotiin jäävästä CX:stä!) Ai että rommipaukku estää soittamasta minulle?  Pitääpä kokeilla toimiiko myös toisinpäin, jos joskus vielä joku kiinnostava auto tulee myyntiin! Vaan tuossa nuo autot omalla pihalla tai naapuripitäjän peltihallissa lepäävät. Mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät, ei niistä kukaan paaliin ennen kesää (syksyä) (ensi kevättä) lähde! Keltainen lähtee avaimesta käyntiin ja on siirtotarroilla ajettavissa minne kukin haluaa. Tervetuloa!
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 24.06.2009 01:05 |
|
Keltainen legenda sai tänään uuden kotipaikan Tampereelta  Hyvin pelasi koko reissun, mitä nyt konepellin lepatus päälle satasen vauhdissa saikin kuskin hiukan himmaamaan kaasujalkaa, kun ei meinanut usko riittää niihin kumilenkkeihin  On muuten hieno väriyhdistelmä kun on rinnakkain oranssinpunainen ja kirkaankeltainen CX 
|
|
|
|
 |
maarit
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 24.06.2009 21:48 |
|
Voin kuvitella ... 
------- Sitikka-kyytiä v:sta -58 nyt alla Xantia Activa TCT
|
|
|
|
 |
Le_Dandy
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 24.06.2009 23:56 |
|
Onneksi olkoon, Croisette! Ja miksei myös Juuso!
Lukuisat ovat ne kerrat, kun keltiäis-CX pelasti Citroën-bongailuni lukioaikoina (ei tietenkään kesken oppitunnin, ehei...).
|
|
|
|
 |
Ramsi
|
Viestin otsikko: Re: Legendat kaatuvat Lähetetty: 26.06.2009 07:58 |
|
Miten mä jotenkin arvasin tämän, Croisetellakaan rommia ole loputtomiin  Hyvä että tuli pelastettua ja on muuten tosiaan varmaan komeannäköisiä vierekkäin, oranssi ja keltainen. Onnittelut uudelle omistajalle!
|
|
|
|
 |
|
|