Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Rakas C5
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=31455
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Jussaxo [ 13.02.2021 19:45 ]
Viestin otsikko:  Rakas C5

Hello.
En ole vaihtamassa vielä, mutta uuden C4:n jousituksen arvostelut saivat pikkaisen värinää...
Mutta, tarjoan vaihdossa C5 204 HDI -14 kaikilla exclusive varusteilla, metrit 169tkm, kaikki huollot tehty ajallaan, automaattilaatikon liemet vaihdettu huuhtelulla 20tkm sitten ja samoin nokkahihna vesipumppuineen... Sain tarjouksen missä eriteltiin C4:n kaikki varusteet ja vaihdokkini varusteet mitkä olivat peruutustutka takana... siinä kaikki...autoni arvo 10 000€ vaihdossa... Eihän tuota Citroenia arvosta kukaan kun ovat vanhemmiltaan kuulleet että niissä on sähköissä ollut ongelmia, 60-70 luvulla... Ei se minua harmita, enemmän harmittaisi jos olisi uusi C4:n pihassa ja siihen ilmestyisi naarmu... Ja vielä kun tiedän että ajan vitosella enemmän kuin nykyiset kilometrit vielä ihan perushuolloilla, ja mukavasti... Kai johonkin jää koukkuun, minulla 12. citroen nyt, viimeinen xsara farkku on vaimolla, bensa ja toimii...
Mielestäni, jos peukalo ei ole keskellä kämmentä, tarkoitan että osaa rekisterivalon polttimon vaihtaa, citroen on todella järkevä vaihtoehto jos etsii edullista, mukavaa kulkinetta... Mutta, edellinen oli kai turhaa mainita täällä, ja jos dieseliä jaetaan vielä -20 luvun lopulla vaihdan rautajousiseen C5 farkkuun ja teen siitä pakun, jos ei verotus muutu ennen sitä...=:o)

Kirjoittaja:  Akseli [ 13.02.2021 20:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Rakas C5

204 HDi C5 on ehkäpä paras vaihtoehto käyttis sitikaksi tällä hetkellä. Tuota tuoreemmat on moottoreiltaan huonompia ja vanhemmat on vanhempia.

Kirjoittaja:  jean-michel [ 14.02.2021 22:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Rakas C5

2,0-16 bensa on paras tai ainakin edullisin käyttis, jos ajot jää 15 TKm tai alle.
Ne alkaa vaan olla 10 vuotta vanhoja.

Kirjoittaja:  Akseli [ 14.02.2021 23:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Rakas C5

jean-michel kirjoitti:
2,0-16 bensa on paras tai ainakin edullisin käyttis, jos ajot jää 15 TKm tai alle.
Ne alkaa vaan olla 10 vuotta vanhoja.

Niissä on ajamisen ilo aika kaukana, jos vertaa noihin 204 hodareihin.

Kirjoittaja:  sitikkaporo [ 15.02.2021 19:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Rakas C5

Kyselin C5 140 HDi Tourer 2009 vaihtoarvoa (kotvan alle 240 tkm ajettu) uuteen ëC4:ään, ihan 2500 euroa hyvittäisivät sähköneloseen :evil:

Kirjoittaja:  jean-michel [ 16.02.2021 08:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Rakas C5

sitikkaporo kirjoitti:
Kyselin C5 140 HDi Tourer 2009 vaihtoarvoa (kotvan alle 240 tkm ajettu) uuteen ëC4:ään, ihan 2500 euroa hyvittäisivät sähköneloseen :evil:



Eikös romutuspalkkio ole saman verran? Kun vie citikan paaliin ja käy kysymässä käteishintaa, voi seteli kourassa saada tupla hinnan, käteisalennuksen voisi kuvitella olevan tuon 2-3 keur verran

Kirjoittaja:  Jr- [ 16.02.2021 09:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Rakas C5

jean-michel kirjoitti:
Eikös romutuspalkkio ole saman verran? Kun vie citikan paaliin ja käy kysymässä käteishintaa, voi seteli kourassa saada tupla hinnan, käteisalennuksen voisi kuvitella olevan tuon 2-3 keur verran


Romutuspalkkio on tonnin ja käteisalennusta ei juuri uusien autojen kaupassa enää tunneta.

Toki C5:sta kun riisuu määrätyt osat ennen paalausta ja myy ne niin saa tehtyä tilin.

Kirjoittaja:  Teuski [ 16.02.2021 10:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Rakas C5

Jr- kirjoitti:
jean-michel kirjoitti:
Eikös romutuspalkkio ole saman verran? Kun vie citikan paaliin ja käy kysymässä käteishintaa, voi seteli kourassa saada tupla hinnan, käteisalennuksen voisi kuvitella olevan tuon 2-3 keur verran

Romutuspalkkio on tonnin ja käteisalennusta ei juuri uusien autojen kaupassa enää tunneta.

Eikös se nyt kuitenkin ole max 2000€ autoa ostaessa, sähköautossa varmastikin täydet pari tonnia.

Kirjoittaja:  Macinaggio [ 16.02.2021 10:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Rakas C5

sitikkaporo kirjoitti:
Kyselin C5 140 HDi Tourer 2009 vaihtoarvoa (kotvan alle 240 tkm ajettu) uuteen ëC4:ään, ihan 2500 euroa hyvittäisivät sähköneloseen :evil:


Siinä mielessä valtion sähköautotuki tuntuu varsin avokätiseltä tarjoukselta. Mutta todellisuus on kuitenkin se että tuokin auto liikkuu Suomen teillä vielä yli kymmenen vuotta kunnes on käyttöikänsä lopussa. Ja arvon lasku kiihtyy kun autonvalmistajista yksi toisensa jälkeen ilmoittaa luopuvansa polttomoottriautojen valmistuksesta aikavälillä 2030-35. Käytetty polttomoottoriauto tulee olemaan pääomakuluiltaan ennen näkemättömän halpa verrattuna sähköautoon ja käyttökulut tulevat todennäköisesti tasaantumaan, kun sähköautoille on pakko keksiä joku verotusjärjestelmä valtion talouden vuoksi. Nykykäytäntö että valtio maksaa saadakseen verotulonsa pienenemään on ilmeisen kestämätön.

Kirjoittaja:  C5NSeppo [ 16.02.2021 13:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Rakas C5

Jr- kirjoitti:
jean-michel kirjoitti:
Eikös romutuspalkkio ole saman verran? Kun vie citikan paaliin ja käy kysymässä käteishintaa, voi seteli kourassa saada tupla hinnan, käteisalennuksen voisi kuvitella olevan tuon 2-3 keur verran


Romutuspalkkio on tonnin ja käteisalennusta ei juuri uusien autojen kaupassa enää tunneta.

Toki C5:sta kun riisuu määrätyt osat ennen paalausta ja myy ne niin saa tehtyä tilin.


Alennusta saa uuden auton listahinnasta (ilman vaihtaria) tingittyä yleensä välillä 5-10 %, joten tuo jean-michelin kuvitelma 2-3 keurosta on hyvinkin oikea! Tuskin kukaan citroenisti on niin pöljä, että menee maksamaan täyden listahinnan! Meillä nuo alennukset noin vaatimattomia, esim. Saksassa välillä 10-20 %.

Kirjoittaja:  jean-michel [ 16.02.2021 19:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Rakas C5

Jr- kirjoitti:
jean-michel kirjoitti:
Eikös romutuspalkkio ole saman verran? Kun vie citikan paaliin ja käy kysymässä käteishintaa, voi seteli kourassa saada tupla hinnan, käteisalennuksen voisi kuvitella olevan tuon 2-3 keur verran


Romutuspalkkio on tonnin ja käteisalennusta ei juuri uusien autojen kaupassa enää tunneta.

Toki C5:sta kun riisuu määrätyt osat ennen paalausta ja myy ne niin saa tehtyä tilin.



k-kauppias nokittaa jopa 4500 euron hyvityksellä sähköatosta. Valtiolla on joku 2 keur extratuki ja sähköautoa vastaan romutuspalkkio tuplataan. Näistä varmaankin se käteisalennus on 500e.

"
Nyt ei kannata odotella. Vie vähintään 10 vuotta vanha autosi romutettavaksi 1.12.2020–31.12.2021 aikavälillä ja voit saada jopa 4 500 euron edun uuteen täyssähköautoosi. Etu koostuu 1 000 € (bensiini, diesel, ei-ladattava hybridi) tai 2 000 € (kaasu, ladattava hybridi, täyssähköauto) valtion romutuspalkkiosta sekä 500 € autoalan osuudesta. Ostaessasi täyssähköauton yhdistät romutuspalkkioon 2 000 € sähköauton hankintatuen.
"

Kaveri koitti taannoin vaihtaa A-mersua vastaavaan uuteen, sai 3000 eur hyvitstarjouksen. Seuraavalla viikolla oli samansuuruinen käteisalennus jonkun kaupparyhmän kortilla. Eli vaihdossa ei olisi saanut mitään. Auto oli ihan siisti reilu 10 v vanha. Nettiautossa tuolloin pyynnit olivat vastaaville 3500-6000e

Kirjoittaja:  vtsbx [ 18.02.2021 23:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Rakas C5

Oli vielä eilen..
Tänään kun ei aamusella 28 asteen pakasesta lähtenyt lämmittelemättä käyntiin niin oli jo suhde koetuksella..
Joutui siis nöyrtymään ja viereisen IFan käynnistämään apuvirtaa antamaan.. sille ei vissiin ollut tieto pakkasesta vielä kerinnyt kun kerran ilman lämmityksiä lähti sekunnin startilla kuin sen palmun alta.
No hyvin jaksoi virtaa antaa useiden loputtoman pitkin startti yritysten ajaksi..
No töihin päästiin lämpimään parkkihalliin niin olikin sitten hyvä hetki aloittaa LDS nesteiden vaihto..
Hoiti itse tyhjennyksen takajousituksen kautta suoraan vieressä olevaan kaivoon niin ei jäänyt edes juuri siivottavaa..
Tyhjillä putkilla ja säiliöllä olikin sitten ratkiriemukas kotimatka 70km.
No käytin sitten varmuuden vuoksi oikean takasylinterin pöydällä ja päätin vaihtaa siihen tulevan putken 5270 VF kun oli päässyt hapantumaan.
No aamusta Autoartikkeliin josko sielä saisi uudet LDS hankittua ja tuon hapantuneen putken..

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/