Northstar kirjoitti:
Tuo keskireikien puute (Tai liian pieni koko,itse asiassa..)On myös 407 pösöissä.
Aivan järjetön toteutus,jolla vain turhaan hankaloitetaan normaalia huoltotyötä.
Sitikoissa ja pököissä näitä keskireiättömiä vanteita käytettiin, ja itsellä oli xsarassa alkuperäiset keskireiättömät kiekot (15-tuumaiset). Mun mielestä noissa ei mitään suurempaa ongelma ollut, kunhan löysi rengasliikkeen jossa pystyivät noita tasapainottamaan. Aika monessa liikkeessä tuo oli tekemätön paikka...
Mun ymmärrykseni mukaan ongelma oli lähinnä se, että monessa rengasliikkeessä ei ollut tuohon sopivaa adapteria tasapainotuskoneessa, tai sitten he eivät vaan halunneet tehdä tuota, koska se on työläämpää ja/tai enemmän aikaavievää kuin "normaalien" vanteiden rengastyöt. Tiedä häntä...
Jokaisella rengasliikkeellä on tietenkin oikeus "tehdä valintoja", ja sitä kautta valita asiakkaansa. Vastaavasti, jos liikkeessä myydään "ei-oota" tai muuten saadaan huonoa palvelua, niin asiakas "äänestää jaloillaan" ja menee naapuriliikkeeseen, jossa hommat hoituu.
Hauskin tapaus noilla sitikan alkuperäisvanteilla oli, kun olin vaihtamassa renkaita e.m. liikkeessä. Myyjä kysyi: "
Onhan mukana turvapulttien avainhylsy?". En sanonut mitään, katsoin vain häntä kysyvästi, jolloin hän silminnähden punastui ja totesi: "
ehkä sinä et niitä tarvitse..."
(Itse käytän vieläkin tämän saman kyseisen rengasliikkeen palveluita, vaikka "hankalia vanteita" ei enää ole.)