Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Miksi VSX-vanteissa ei ole keskireikää?
ViestiLähetetty: 20.02.2021 04:31 
Käyttäjän avatar

Tasapainottajan unelma.

Viestin otsikko: Re: Miksi VSX-vanteissa ei ole keskireikää?
ViestiLähetetty: 20.02.2021 09:01 
Käyttäjän avatar

kaseva kirjoitti:
Tasapainottajan unelma.

Muissakin konsernin aluvanteissa on tätä piirrettä. En tiedä vastausta, mutta eipähän ole keskikupit hukassa koskaan.

P.S. Onko tullut juotua liikaa kahvia kun on yön aikana ilmaantunut 18 uutta topiccia?

Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.02.2021 11:32 
Käyttäjän avatar

Ei. Kyllä ihan keskioluen voimalla jaksoin kaikki pakertaa. Meni kuppi nurin kun en meinannut löytyy Citroën-aiheista jutusteltavaa. Säästin ja tein itse. :)

ViestiLähetetty: 20.02.2021 12:31 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Hyvä kaseva, mielenkiintoisia aiheita olet avannut :)

Ensi yönä taas? ;)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 20.02.2021 13:06 

Kasevalle hatunnosto hienosta esimerkistä. Kun itse tekee, niin saa mitä haluaa. Jää loanheitto ja värinät vähemmälle kun on jutunjuurta.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.02.2021 16:11 

Tuo keskireikien puute (Tai liian pieni koko,itse asiassa..)On myös 407 pösöissä.
Aivan järjetön toteutus,jolla vain turhaan hankaloitetaan normaalia huoltotyötä.

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 21.02.2021 14:46 

Northstar kirjoitti:
Tuo keskireikien puute (Tai liian pieni koko,itse asiassa..)On myös 407 pösöissä.
Aivan järjetön toteutus,jolla vain turhaan hankaloitetaan normaalia huoltotyötä.

Sitikoissa ja pököissä näitä keskireiättömiä vanteita käytettiin, ja itsellä oli xsarassa alkuperäiset keskireiättömät kiekot (15-tuumaiset). Mun mielestä noissa ei mitään suurempaa ongelma ollut, kunhan löysi rengasliikkeen jossa pystyivät noita tasapainottamaan. Aika monessa liikkeessä tuo oli tekemätön paikka...
Mun ymmärrykseni mukaan ongelma oli lähinnä se, että monessa rengasliikkeessä ei ollut tuohon sopivaa adapteria tasapainotuskoneessa, tai sitten he eivät vaan halunneet tehdä tuota, koska se on työläämpää ja/tai enemmän aikaavievää kuin "normaalien" vanteiden rengastyöt. Tiedä häntä...
Jokaisella rengasliikkeellä on tietenkin oikeus "tehdä valintoja", ja sitä kautta valita asiakkaansa. Vastaavasti, jos liikkeessä myydään "ei-oota" tai muuten saadaan huonoa palvelua, niin asiakas "äänestää jaloillaan" ja menee naapuriliikkeeseen, jossa hommat hoituu.

Hauskin tapaus noilla sitikan alkuperäisvanteilla oli, kun olin vaihtamassa renkaita e.m. liikkeessä. Myyjä kysyi: "Onhan mukana turvapulttien avainhylsy?". En sanonut mitään, katsoin vain häntä kysyvästi, jolloin hän silminnähden punastui ja totesi: "ehkä sinä et niitä tarvitse..." :D
(Itse käytän vieläkin tämän saman kyseisen rengasliikkeen palveluita, vaikka "hankalia vanteita" ei enää ole.)

Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara 2.0i Break Excl. x4 -02
Poissa

ViestiLähetetty: 21.02.2021 15:22 
Käyttäjän avatar

Tämä voi kuulua täysin "hevosmiesten tietotoimiston" juttuihin, mutta muistan joskus kuulleeni tarinaa PSA:n ja Michelinin yhteistyöstä, missä ajateltiin saavan lisämyyntiä valtuutetuille huoltopisteille tuolla keskireiättömyydellä???

Tästä aasinsiltana jatkankin sitten, onko kukaan käyttänyt tasapainoitus hiekkaa, kuulia, tai jauhetta, millä nimellä milloinkin kulkee? Itse kuulin tästä vasta muutama vuosi sitten, mutta ei ole lopulta tullut käyttöä, kun aina löytynyt vastaavalla pulttijaolla olevat alkuperäiset vanteet.

BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa

ViestiLähetetty: 21.02.2021 15:58 

kaseva kirjoitti:
Ei. Kyllä ihan keskioluen voimalla jaksoin kaikki pakertaa. Meni kuppi nurin kun en meinannut löytyy Citroën-aiheista jutusteltavaa. Säästin ja tein itse. :)

Kasevasti tehty, :lol: -ai tää olikin nauruhymiö, no tähän tulkitsin että se on hyväksyvää nyökyttelyä...

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ]