Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: CX-mallin ylivoimaisuus maantieajossa
ViestiLähetetty: 20.02.2021 03:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Mielestäni CX on paras Citroën maantieajossa. Virtaviivainen kori ja etupainotteinen painojakauma yhdistettynä etu-/takapään eri raideleveyksiin saa CX:n kiitämään tai oikeastaan liitämään suoraan sinne mihin kuljettaja haluaa.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX-mallin ylivoimaisuus maantieajossa
ViestiLähetetty: 21.02.2021 11:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Eikä pidä unohtaa myöskään DIRAVI:n edelleen parantavaa vaikutusta tuohon ajokokemukseen.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX-mallin ylivoimaisuus maantieajossa
ViestiLähetetty: 21.02.2021 11:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2163
Oletteko aivan samaa mieltä tänään vallitsevissa olosuhteissa paksussa loskassa? Joskus joutuu myös tekemään kompromissejä.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX-mallin ylivoimaisuus maantieajossa
ViestiLähetetty: 21.02.2021 12:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1334
Paikkakunta: Järvenpää
Painopiste poikkeuksellisen edessä ja kovera takalasi joka tehostaa halittua sivuvirtausten irtoamista parantaa suuntavakavuutta. Tämä korostuu vielä farkussa jossa pidempi akseliväli sivuperäsinefekti on hoidettu raa'alla takapäähän keskittyvällä sivupint-alalla. Mutta olen vahvasti sitä mieltä että useat sitikan farkut on vakaampia ajettavia, mutta ei takapaksin johdosta vaan jäykemmän tukivarsien laakeroinin johdosta. Man kokemuksen (mieltymyksen) mukaan CX, XM ja Xantia ovat farkkuina parempia ajaa, ei pelkästään suuntavakavuuden osalta. Samaa ei voi sanoa C5-malleista joissa sama laakerointi mallista riippumatta. Cx,Xm ja xantia farkkujen takatukivarren laakerit ovat joustavuudeltaan noin tuplaten jäykemmät kuin sedanien. Tämä tarkoittaa sitä että sivuttaisvoimat pystyvät vääntämään pyörää huonommin pois oikeasta asennosta. Tämä voi olla osatotuus, toinen on se että "tyhjillää" kulkevat farkut kuormittaa suurempaa laakeria vähemmän ja säilyttää paljon pidempään pienen välyksensä (mieluiten negatiivisen..) Diravi ihana autobahnilla :P, jäätyneissä loskaurissa ja etupyörän pudotessa kovassa vauhdissa maantien pientarella asfaltilta. Tunnoton liukkaalla. Liukkaalla uraisella tiellä kapeampi takapää hakee kokoajan kun pyörät menee eri korkeudella uran reunaa keulaan verrattuna. Kompromissiton ratkaisu jota rakastan.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: