Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Citikan midsize-pakut http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=31484 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | kaseva [ 20.02.2021 04:28 ] |
Viestin otsikko: | Citikan midsize-pakut |
Ennen vai jälkeen Toyota-liiton? Jumpy vai joku muu? |
Kirjoittaja: | HiTec [ 20.02.2021 09:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citikan midsize-pakut |
Mitä tuo Toyota siihen vaikuttaa? Auto on silti yhä 100% Stellantiksen tuotantoa, vaikka kuinka kantaisikin Tojon logoa keulallaan ![]() |
Kirjoittaja: | Aakku [ 20.02.2021 10:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citikan midsize-pakut |
HiTec kirjoitti: Mitä tuo Toyota siihen vaikuttaa? Auto on silti yhä 100% Stellantiksen tuotantoa, vaikka kuinka kantaisikin Tojon logoa keulallaan ![]() Käsittääkseni Toyota on uusimman korimallin suunnittelussa ollut mukana. Edellisessä korimallissa huhupuheiden mukaan olisi ollut pyöränlaakereissa eroa. Fiatin Scudo, joka minullakin on eroaa mm. 1,6 öljypohjan kokonsa puolesta toisessa korimallissa. Varustuksissa on myös eroa, riippuen maahantuojan valinnoista. |
Kirjoittaja: | kaseva [ 20.02.2021 11:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citikan midsize-pakut |
Toyota vaikuttaa siten, että tuli mukaan vasta taannoin. Jakaako se hard core Citikka-miehiä ajamaan vanhemmilla malleilla, ettei vaan kukaan luule hänen Tojoa ohjastavan. ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Northstar [ 20.02.2021 16:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citikan midsize-pakut |
Nuo ensimmäiset Expert/Jumpy/Scudot on käytännössä kai Fiatteja kaikki. Samoin kuin saman pohjalevyn henkilömallitkin.. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 20.02.2021 16:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citikan midsize-pakut |
Northstar kirjoitti: Nuo ensimmäiset Expert/Jumpy/Scudot on käytännössä kai Fiatteja kaikki. Samoin kuin saman pohjalevyn henkilömallitkin.. Ranskassa Sevel Nordilla tehtyjä, isot pakut Seveö Sudilla Italiassa. Ei kai ne sen enempää ole Fiatia kuin PSAtakaan, PSA:n moottorit on kuitenkin. |
Kirjoittaja: | Aakku [ 20.02.2021 16:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citikan midsize-pakut |
Northstar kirjoitti: Nuo ensimmäiset Expert/Jumpy/Scudot on käytännössä kai Fiatteja kaikki. Ei taida olla.Samoin kuin saman pohjalevyn henkilömallitkin.. Fiat Scudo on PSA tuote ja valmistettu Ranskassa samassa tehtaassa, kuin siihen aikaan Jumpy, sekä Expert. Elikä ovat kaikki Sevel yhteistyön tuotteita. |
Kirjoittaja: | Aakku [ 20.02.2021 16:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citikan midsize-pakut |
kaseva kirjoitti: Toyota vaikuttaa siten, että tuli mukaan vasta taannoin. Jakaako se hard core Citikka-miehiä ajamaan vanhemmilla malleilla, ettei vaan kukaan luule hänen Tojoa ohjastavan. Ei se Toyota nokalla haittaa. Sehän on vain laadun ja hyvän huollon tae.![]() ![]() Mikäli nokalla olisi joku saksalaismerkin logo, niin sitten varmaan alkaisi hiukan nikotuttamaan. ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 20.02.2021 16:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citikan midsize-pakut |
Taitaa olla Toyotalla paras asiakaspalvelu, juurihan tekivät jonkun takaisinkutsun Proacelle mutta PSA ei... |
Kirjoittaja: | Northstar [ 20.02.2021 18:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citikan midsize-pakut |
Aakku kirjoitti: Northstar kirjoitti: Nuo ensimmäiset Expert/Jumpy/Scudot on käytännössä kai Fiatteja kaikki. Ei taida olla.Samoin kuin saman pohjalevyn henkilömallitkin.. Fiat Scudo on PSA tuote ja valmistettu Ranskassa samassa tehtaassa, kuin siihen aikaan Jumpy, sekä Expert. Elikä ovat kaikki Sevel yhteistyön tuotteita. No,miten tuon nyt sitten ottaa.. Toyota Yarista valmistettu Ranskassa myös,samoin Honda Civic Britanniassa..Mutta yhä edelleen alunperin japanilaisia autoja. Mutta kun tarkastellaan vaikkapa tuollaisen ykköskorisen Expertin konehuonetta tai sisustaa,niin aika vähän yhteisiä komponentteja perinteisten PSA autojen kanssa.Moottori ja voimansiirto tietysti samat kuin PSA:lla,mutta muuten enemmän yhtäläisyyksiä Italian suuntaan (Laatu vielä huonompi kuin ranskalaisissa) |
Kirjoittaja: | Aakku [ 20.02.2021 18:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citikan midsize-pakut |
Northstar kirjoitti: No,miten tuon nyt sitten ottaa.. Toyota Yarista valmistettu Ranskassa myös,samoin Honda Civic Britanniassa..Mutta yhä edelleen alunperin japanilaisia autoja. Mutta kun tarkastellaan vaikkapa tuollaisen ykköskorisen Expertin konehuonetta tai sisustaa,niin aika vähän yhteisiä komponentteja perinteisten PSA autojen kanssa.Moottori ja voimansiirto tietysti samat kuin PSA:lla,mutta muuten enemmän yhtäläisyyksiä Italian suuntaan (Laatu vielä huonompi kuin ranskalaisissa) Sitäpä on vaikea sanoa mikä on Fiatin ja mikä PSA:n suunnittelemaa. Juurethan johtavat jo aikaisempaan tila-autoon, joka myös oli yhteisesti suunniteltu. Minusta tuo ykköskoppanen on kaikkein mukavin ajaa. Johtunee siitä, että se pohjautuu tila-autoon. Kakkoskoppainen taas on tehty puhtaasti tavara-autoksi. Se on hiukan krouvimpi ajaa, mutta on kuitenkin henkilöautomaisempi, kuin tämä Toyotan ja PSA:n uusin korimalli. |
Kirjoittaja: | HiTec [ 20.02.2021 20:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citikan midsize-pakut |
Aakku kirjoitti: Varustuksissa on myös eroa, riippuen maahantuojan valinnoista. No omakohtaisestikin täsäs pikkasemmassa Berlingo-Rifter-Combo-Proace City tosiaankin on maahantuojan valinnoista kiinni, millä varusteilla ja mihin hintaan autoja kaupataan, jopa saman katonkin alta. Toki näissä on myös omat keula- ja ohjaamoilmeensä. Jopa Citroen ha ja pa eroavat toisistaan ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |