|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Northstar
|
Viestin otsikko: "Pate" pääsi yllättämään Lähetetty: 26.03.2021 00:39 |
|
|
Eli Parkkipate..Kävin viime viikolla Porvoon Citymarketissa,jonka alakerrassa parkkihalli.Pysäköinti rajattu kahteen tuntiin.Parkkikiekko vaaditaan. Talviautossani on elektroninen parkkikiekko,joka toiminut erittäin hyvin,enkä oikeastaan ole sitä sen kummemmin tarkistanut sen jälkeen kun sen siihen asensin.Välillä vain vilkaissut että kellonaika näkyy.No,olin kaupassa ehkä puoli tuntia,ja kun palasin huomasin keltaisen lapun pyyhkijän alla jossa teksti: "Pysäköintikiekon ajan asetus etuaikaan",ja niinhän tuo näytti noin 15 minuuttia liikaa?!?Ainoa selitys minkä keksin,on että paristot kuluneet niin loppuun että kello näytti väärin.Olen aivan varma että olin sen asettanut oikein kun laitteen hommasin. Tarinan opetus?No,kannattaa tosiaan välillä tarkistaa ajan oikeellisuus,ja vaihtaa paristot. Kuriositeettina voisi tietysti kysyä onko näiden tarkastajien tehtävä nykyään muukin kuin valvoa ettei pysäköintiaikaa ylitetä?Oikeastaanhan on ihan sama mitä näytössä on,nuo kiekothan on vain tarkoitettu valvonnan helpottamiseksi,tarkastajan tehtävähän on lähtökohtaisesti kirjoittaa valvontamaksu vain jos aika ylittyy,eikä siitä mikä lukema jossain näytössä on.Hallissahan on kamerat,joissa varmasti oikea saapumisaika olisi näkynytkin,mutta enpä viitsinyt lähteä asiasta tappelemaan
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
|
jaffa552
|
Viestin otsikko: Re: "Pate" pääsi yllättämään Lähetetty: 26.03.2021 19:09 |
|
Northstar kirjoitti: Kuriositeettina voisi tietysti kysyä onko näiden tarkastajien tehtävä nykyään muukin kuin valvoa ettei pysäköintiaikaa ylitetä?Oikeastaanhan on ihan sama mitä näytössä on,nuo kiekothan on vain tarkoitettu valvonnan helpottamiseksi,tarkastajan tehtävähän on lähtökohtaisesti kirjoittaa valvontamaksu vain jos aika ylittyy,eikä siitä mikä lukema jossain näytössä on.Hallissahan on kamerat,joissa varmasti oikea saapumisaika olisi näkynytkin,mutta enpä viitsinyt lähteä asiasta tappelemaan Heh! Noiden tehtävänähän on vain tehdä parkkifirmalle rahaa. Ovatkohan itsekin provikkapalkalla? Meillä saattaa vieraspaikalla seistä auto parikin päivää. Paikalla on neljän tunnin rajoitus. Jos vaan joku käy kääntämässä kiekkoa "oikeaan"aikaan ei lappua tule. Ilmeisesti vaikea todistaa. Mutta tiedän useammankin asukkaan, joka on saanut lapun omalla maksetulla paikallaan, kun on unohtanut laittaa lupalapun näkyville. Sama parkkipirkko on kiertänyt useamman vuoden alueella ja varmasti tunnistaa autot. Oma arvostukseni kyseistä ammattikuntaa ja yrityksiä kohtaan on ainakin pahasti pakkasella. Rahastusta.
DS 4 THP 200 Sport Chic,Suzuki GSF650S Bandit -06 EX:C4 HDi 2.0 VTRS-07,Xsara 2.0i-16v-02,C5 2.0i-16v Break aut- 04,Honda CR-V 2.0 aut-97,MB E230-aut-89,MB 190 E 2.0-aut -84,Oldsmobile Omega Coupe -75,Fiat 127,Nissan Cherry 1,5 turbo-85,Volvo 144 -74/75
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: "Pate" pääsi yllättämään Lähetetty: 26.03.2021 19:24 |
|
Se lupalapun unohtaneiden asukkaiden sakottaminen on vähän kaksipiippuinen juttu... Ei ne parkkipirkot itsekseenkään sinne taloyhtiön parkkikselle tule. Jos ne sinne on tilattu pysäköintiä valvomaan, niin kaipa ne sitä sitten myös valvovat kaikkien osalta  Kiekon kääntelijöitähän valvotaan esim. renkaan venttiileitä kuvaamalla, näkee kyllä onko ajettu välissä. Pääasiassahan se on niin, että parkkipirkot on saamattomia nahjuksia kun pitäisi sakottaa muita, mutta ahneita paskoja kun itse saa sakot... Jos pysäköintiä valvotaan, se on oikeudenmukaista tehdä lain puitteissa. Laissa ei puhuta asukkaiden autojen tunnistamisesta ja hups vahingossa väärin laitettujen kiekkojen erottamisesta oikeista pysäköintivirheistä. Yksityistämisen myötä pirkoista tuli ahneita kapitalisteja, sitä ennen olivat vallankäytöstä nauttivia virkamiesmulkkuja. Vähän kuin katsastusmiehetkin 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
jaffa552
|
Viestin otsikko: Re: "Pate" pääsi yllättämään Lähetetty: 26.03.2021 19:47 |
|
Lain puitteissahan sitä valvontaa tehdään. Ja ainahan on valitus mahdollisuus sakosta. Oma mielipiteeni perustuu, täällä näkemääni. Ei todellakaan pate täällä tapauksessa vaivaudu katsomaan, muuta kuin parkkikiekon. Tai puuttuvan lupalapun, jos erehdyt perä edellä auton ruutuun laittamaan. Ja itse en ole sakkoja saanut, lappu kokoajan ikkunassa. 
DS 4 THP 200 Sport Chic,Suzuki GSF650S Bandit -06 EX:C4 HDi 2.0 VTRS-07,Xsara 2.0i-16v-02,C5 2.0i-16v Break aut- 04,Honda CR-V 2.0 aut-97,MB E230-aut-89,MB 190 E 2.0-aut -84,Oldsmobile Omega Coupe -75,Fiat 127,Nissan Cherry 1,5 turbo-85,Volvo 144 -74/75
|
|
|
|
 |
|
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: "Pate" pääsi yllättämään Lähetetty: 26.03.2021 20:51 |
|
|
Kunnallinen pysäköinninvalvonta ok, muitten virheillä rahastavat loiset eivät. Parissa duunissa ollut joihin tullut pate tai vastaava, kummassakaan ei koskaan ollut ilman valvontaa mitään ongelmaa mutta kun pate "valvoo ilmaiseksi" niin typerä kiinteistön haltija saattaa sortua moiseen ideaan. Itsekkin sain pari kertaa lapun rouvan autoon kun unohdin pysäköintiluvan siirtää, kumpaakaan ei maksattu vaikka uhkailivat oikeusjutuilla.
Jos jossain paikalla on ongelmia pysäköinnin kanssa kunnallinen pirkko voi valvoa paikkaa pyynnöstä tehostetusti.
|
|
|
|
 |
|
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: "Pate" pääsi yllättämään Lähetetty: 26.03.2021 22:34 |
|
|
Vanhaan hyvään aikaan Turun torin vinoparkissa oli kolikkoparkki, mutta mulla ei sitten ollut kolikoita. ParkkiPirkko tuli paikalle ja sanoi sen olevan sakon paikka, jos kolikkoa ei löydy. Sellainen piti olla valmiina, jos maksulliseen ruutuun pysäköi. Pummasin sitten tältä Pirkolta kolikon ja asia kuittaantui sillä.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
|
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: "Pate" pääsi yllättämään Lähetetty: 26.03.2021 23:35 |
|
Aakku kirjoitti: Vanhaan hyvään aikaan Turun torin vinoparkissa oli kolikkoparkki, mutta mulla ei sitten ollut kolikoita. ParkkiPirkko tuli paikalle ja sanoi sen olevan sakon paikka, jos kolikkoa ei löydy. Sellainen piti olla valmiina, jos maksulliseen ruutuun pysäköi. Pummasin sitten tältä Pirkolta kolikon ja asia kuittaantui sillä. Eikös nimenomaan Turussa tämä pysäköinninvalvojien "Tulospalkkaus" viety ihan uudelle tasolle?  Taisi muutama saada tuomionkin... Paras juttu aiheeseen liittyen oli kyllä mielestäni Norjassa.Kun vuonna 2004 Muutimme Vadsøn kaupunkiin,Finnmarkiin,niin ihmettelin kun ei kaupungissa ollut yhtään parkkimittaria tai opastetta parkkikiekon käytöstä. Aika erikoista,koska esimerkiksi monessa Etelä-Norjan kaupungissa ei ole missään ilmaista pysäköintiä.Kysyin kerran sitten työkavereilta asiaa,ja kertoivat naureskellen "Joo,kyllä tänne muutama vuosi sitten niitä mittareita laitettiin,mutta kun kukaan ei viitsinyt niihin laittaa rahaa,niin ne kerättiin pois"... Siinä on sitä aitoa Finnmarkin asennetta,johon myöhemmin törmäsin aika useastikin. Muuten,on siellä kyllä ns."Pysköinninvalvonta",jos vaikka joku keksii pysäköidä keskelle tietä..Tehtävää hoitaa..PALOKUNTA 
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
|
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: "Pate" pääsi yllättämään Lähetetty: 26.03.2021 23:44 |
|
|
Mua nyt kutkuttaa ihan kauhiasti kokeilla miten käy jos parkkeeraan koslan kaupunkiasunnon kuukausimaksettuun Pate-valvottuun ruutuun ilman Pate-lappua ikkunalla. Veetuttaa se lappu. Ajattelin tehdä testin siten, että laitan auton lämppäripiuhan (juu, baijerilaisessa ei ole eberiä tms.) kiinni siihen parkkisoppariin kuuluvalla avaimella avattavaan tolppaan.
Pikkumaista, tiedän. Minua(kin) vaan nyppii nuo alligaattorikioskifirmat jotka muka hoitaa "pysäköinninvalvontaa".
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
|
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: "Pate" pääsi yllättämään Lähetetty: 27.03.2021 09:18 |
|
kaseva kirjoitti: Mua nyt kutkuttaa ihan kauhiasti kokeilla miten käy jos parkkeeraan koslan kaupunkiasunnon kuukausimaksettuun Pate-valvottuun ruutuun ilman Pate-lappua ikkunalla. Veetuttaa se lappu. Ajattelin tehdä testin siten, että laitan auton lämppäripiuhan (juu, baijerilaisessa ei ole eberiä tms.) kiinni siihen parkkisoppariin kuuluvalla avaimella avattavaan tolppaan.
Pikkumaista, tiedän. Minua(kin) vaan nyppii nuo alligaattorikioskifirmat jotka muka hoitaa "pysäköinninvalvontaa". Mulla on kerrostalon vuokrapaikka sähkötolpalla. Käytän sitä harvoin ja usein siinä olikin joku vieras auto. Nyt on yhtiössä yksityinen valvonta ja jostain syystä paikkani on aina vapaana itselleni. Mulla ei ole mitään pysäköintitunnusta, eikä autokaan ole aina sama. Mitään lupalappuja autoissa ei siis käytetä.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
|
|