Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 27.11.2009 21:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Testataan vähän tämän alueen tietämystä. Pelastin työmaan romukasasta pari Iwatsun ds-8621 digiskooppia. Toinen on romu, toisessa vähän henkeä. Tavoite on tehdä yksi suurinpiirtein toimiva skooppi autotallikäyttöön. Siitä toisesta tulee virheilmoitus "Backup memory error, See user manual". Kyseistä manuskaa en töistä löytänyt ja netti antoi vesiperän. Koetin vaihtaa siihen kortteja romusta (CPU ja muistikortin näköisen), mutta ilmoitus ei poistunut. "Bios" patteri oli tyhjä, mutta sen korvaaminen labrapowerilla ei sekään vaikuttanut. Olisiko jollain syvempää tietämystä.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 27.11.2009 21:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
No toi patteri tuli mieleen mutta koitit sitten powerilla, koita oikeasti patterilla ja varmista että kosketin on todella puhdas.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 27.11.2009 21:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Sen verran tietoa löytyi, että ilmeisesti sen ilmoituksen olisi voinut kuitata Enterillä. Se siis voi olla se bios-patterikin syypää. Laitoin sen powerin kiinni ja skoopin päälle, kun ilmoitus näkyi edelleen, pistin kamat kasaan ja lähdin kotiin.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 27.11.2009 23:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
avbx kirjoitti:
Pelastin työmaan romukasasta pari Iwatsun ds-8621 digiskooppia. ... Koetin vaihtaa siihen kortteja romusta (CPU ja muistikortin näköisen)... "Bios" patteri oli tyhjä...

Kenellä on varaa noin uutta ja hienoa teknologiaa heittää roskikseen..? :? Missä lama..?



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 27.11.2009 23:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Uusia ja uusia. Yhdessä oli lappu vuodelta 2000, että käyttösavu tuli ulos. 90-luvun pelejä olivat. Itseasiassa skooppeja oli kolme, kahdesta poweripuoli pamahtanut ja tuo yksi jotenkin muuten töihinsä käyttökelvoton. Jos sen saisi edes jotenkin henkiin, niin olisi hyvä lisävaruste autotalliin. Tietääpä Eki veroilmoitusta täyttäessään, mihin osa niistä rahoista menee. Mutta lama tapetaan näin, kuluttamalla laitetaan rattaat pyörimään ja tavara liikkumaan.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 28.11.2009 00:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
avbx kirjoitti:
Uusia ja uusia. Yhdessä oli lappu vuodelta 2000, että käyttösavu tuli ulos. 90-luvun pelejä olivat.

Kyllä nuo vielä minun mittakaavassa ovat lähes uusia... ;)



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 28.11.2009 10:17 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Kauanko sulla oli siinä varmistuspatterin tilalla se poweri kiinni? Kytkentä siitä eteenpäin voi olla tehty niin että kestää jonkin aikaa ennenkuin alkaa toimia. Ja tottahan noiden pitäisi toimia ilman paristoakin, mutta muistiin tallennetut jutut katoilee.

Aika surkeelta tuo iwatsu vaikuttaa jos tuossa iässä paukahtelee rikki :roll: No eipä tarvinnut työn puolesta noihin koskea muuta kuin hankintavaiheessa kun todettiin ettei niillä mitään tee kun oli aina jotain outoa. Melkein aina oli pöydällä tektronixin vehkeet, tai jossain vaiheessa taisi tulla jotain hinnat alkaen merkkejä (jotain tosi outoja) jotka ajoi asiansa ihan hyvin suurimpaan osaan mittauksista.

Näiden autojen kanssa ropailuun ja kotiharrasteisiin ostin tuommosen usb-skoopin mikä läppärin kanssa pelaa hienosti missä vaan. Eihän tuolla mitään vaikeampaa voi tehdä mutta tämmösiä kotihommia :D



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 29.11.2009 14:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Eipä se kauaa kiinni ollut. Sen verran vain, että koetin käymään. Täytyy kokeilla uudestaan. Ja sitä enterillä kuittaamista. Sinänsä tuolle varmistukselle ei ole käyttöä, kunhan nyt saisi bootin etenemään loppuun asti. Meillä olisi kyllä yksi sellainen kirjan kokoinen pikkuskooppi 90-luvulta (lähinnä yleismittari), joka olisi kokonsa puolesta oiva tallihommiin. Se on akkukäyttöinen ja akut on tietysti aina joko rikki tai tyhjiä. Sen voisi tietysti jo "romuttaa". Mutta jos tuon Iwatsun saisi pelaamaan, tyhmää se olisi kierrätykseen laittaa jos on toimiva. Eikä ole tarvetta oikein ostaakaan, kun lainaksi saa kun tarvitsee.

Kaikki uudet skoopit näyttävät meillä olevan Textronikkeja.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 29.11.2009 14:47 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Mikäs tuo "kirjankokoinen" on virallisesti? Jos on nicd akuilla niin kannattaa pakastaa akut tyhjennettyinä ja sitten virtalähteellä ladata...



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 30.11.2009 19:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Sen pikkuskoopin nimen katsoin kyllä tänään, mutta unohdin sen jo. Vanhuus iskee, kele. Iwatsu sen sijaan hörähti enterillä käyntiin ja näytti varsin toimivalta. Tosin pudotin sen jarruttaessa beksin takapenkiltä jalkatilaan kotiinkuljetuksen aikana. Toivottavasti ei hajonnut. Herja tulee siitä tyhjästä patterista, mutta se ei näköjään estä käyttöä. Labrapowerilla syötettynä herjasi jotain "battery drain" vikailmoitusta. Noita 3,6V juotettavia litium-pattereita ei vaan ole ihan joka kaupassa. Jossain minullakin on kyllä vanha isokapasiteettinen bios-patteri, mutta tokkopa siinä on enää elämää. Kiitoksia kuitenkin keskustelusta.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 30.11.2009 22:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Mitään ei näköjään kannata heittää pois. Etsin sen patterin varastosta ja mittasin: 3.6 volttia. Patteri on peräisin jostain aivan 90-luvun alun tietsikasta. Litium tunnetusti säilyttää jännitteensä hyvin loppuun asti. Laitoin patterin kiinni ja skooppi käynnistyy nyt ilman marinoita. Mennään sitten kauppaan kun tuo hyytyy.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 30.11.2009 22:57 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Missä tuollainen jätelava luuraa. Jos tulisi penkomaan. Flukescopea kaipailisin. Sellaista olen korjaillutkin. Ps. Jutusta tulee mieleen monet "jätelavahifikaiutintarinat", joita on ollut Hifi-palstoilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 01.12.2009 00:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Kierretään vähän veistä haavassa, nimittäin kyllä Flukescopekin löytyy, tosin työmaan hyllystä, ei roskalavalta. Kätevä peli. Akkukäyttöisenä erityisen hyvä CAN-väylän mittauksiin. Siinäkin tosin taisi olla jotain vikaa poweriliittimessä. Akut noissa ei vaan tahdo kestää, kun käyttö on enemmän satunnaista.
Mitään isoa roskista ei valitettavasti löydy pengottavaksi.

Minulla on muuten autotallissa Marantzin kajarit, kelpaa hifistellä remonttia tehdessä. Kaveri oli laittamassa niitä roskiin, ihan lavalle asti eivät ehtineet.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys oskilloskoopista
ViestiLähetetty: 05.12.2009 00:51 

Viestit: 10
Lainaa:
Aika surkeelta tuo iwatsu vaikuttaa jos tuossa iässä paukahtelee rikki :roll:

Tuossa pöydällä 100MHz Iwatsu 80-luvun alusta. Hyvin pelaa vielä vaikka onkin paljon käytetty. Potikat yms kunnossa.
Uudemmat vehkeet onkin yleensä köykäsempiä kaikin puolin.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron