|
Kirjoittaja |
Viesti |
Northstar
|
Viestin otsikko: Polkupyörän parannus Lähetetty: 21.08.2021 22:46 |
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: Polkupyörän parannus Lähetetty: 21.08.2021 23:17 |
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Polkupyörän parannus Lähetetty: 22.08.2021 07:16 |
|
Kyllä mä ostaisin sitten jo mopon , jos ei itse jaksa polkea.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Polkupyörän parannus Lähetetty: 22.08.2021 10:21 |
|
xs2jammu kirjoitti: Kyllä mä ostaisin sitten jo mopon , jos ei itse jaksa polkea. Sama juttu. Itse kyllä kannattaa usein polkea, niin tulee siirtyminen paikasta a paikkaan b tehtyä samalla, kun harrastaa liikuntaa, niin ei tarvitse niin paljoa käyttää aikaa erikseen pelkän liikunnan harrastamiseen.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Polkupyörän parannus Lähetetty: 22.08.2021 13:38 |
|
laakeri kirjoitti: xs2jammu kirjoitti: Kyllä mä ostaisin sitten jo mopon , jos ei itse jaksa polkea. Sama juttu. Itse kyllä kannattaa usein polkea, niin tulee siirtyminen paikasta a paikkaan b tehtyä samalla, kun harrastaa liikuntaa, niin ei tarvitse niin paljoa käyttää aikaa erikseen pelkän liikunnan harrastamiseen. Honda Monkeyn uusi versio on mainio väline kaikille, jotka haluavat kokea moponuoruutensa uudelleen: https://www.tori.fi/uusimaa/Honda_Monke ... ?ca=18&w=3Tuohan on satapiikki kevari, mutta se tuskin on ongelma heille, jotka retromielessä pyörän ostavat... "Olemme nuoria vain kerran, enempää ei yhteiskunta kestäisi..."
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Polkupyörän parannus Lähetetty: 22.08.2021 17:41 |
|
pvalila kirjoitti: Honda Monkeyn uusi versio on mainio väline kaikille, jotka haluavat kokea moponuoruutensa uudelleen: https://www.tori.fi/uusimaa/Honda_Monke ... ?ca=18&w=3Tuohan on satapiikki kevari, mutta se tuskin on ongelma heille, jotka retromielessä pyörän ostavat... "Olemme nuoria vain kerran, enempää ei yhteiskunta kestäisi..." Käytettyjen kilometreistä voisi olettaa uusintanuoruuden jääneen useammallakin aika lyhyeksi 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: Polkupyörän parannus Lähetetty: 22.08.2021 22:52 |
|
laakeri kirjoitti: xs2jammu kirjoitti: Kyllä mä ostaisin sitten jo mopon , jos ei itse jaksa polkea. Sama juttu. Itse kyllä kannattaa usein polkea, niin tulee siirtyminen paikasta a paikkaan b tehtyä samalla, kun harrastaa liikuntaa, niin ei tarvitse niin paljoa käyttää aikaa erikseen pelkän liikunnan harrastamiseen. Joo,ihan samaa mieltä..En ole milloinkaan ymmärtänyt vaikkapa tätä sähköpyörä-villitystä. Mielestäni polkupyörä on kuntoiluväline,joka samalla siirtää ihmisen paikasta toiseen.Viime mainittu on ikään kuin "bonus" Tuo polttomoottori apumoottorina on vain hauska idea,ja voisi olla hauska peli...
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Polkupyörän parannus Lähetetty: 22.08.2021 23:54 |
|
pvalila kirjoitti: Honda Monkeyn uusi versio on mainio väline kaikille, jotka haluavat kokea moponuoruutensa uudelleen: Moponuoruudessahan Monkey oli se, jota pyrittiin välttelemään. Tuskin aikuisiälläkään sen paremmalta tuntuisi. Teininä se perinteinen Monkey ainakin tuntui karsealta ajaa ja liian pieneltä.  Moponuoruuden uudelleenkokemiseen sopisi paremmin Supersport, SM, Raisu, Tiger, S1 tms...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Polkupyörän parannus Lähetetty: 23.08.2021 07:39 |
|
Xari kirjoitti: pvalila kirjoitti: Honda Monkeyn uusi versio on mainio väline kaikille, jotka haluavat kokea moponuoruutensa uudelleen: https://www.tori.fi/uusimaa/Honda_Monke ... ?ca=18&w=3Tuohan on satapiikki kevari, mutta se tuskin on ongelma heille, jotka retromielessä pyörän ostavat... "Olemme nuoria vain kerran, enempää ei yhteiskunta kestäisi..." Käytettyjen kilometreistä voisi olettaa uusintanuoruuden jääneen useammallakin aika lyhyeksi  Mitä itse on tullut netistä luettua niin pääasiassa positiivista tosta kuulee. Toki monelle se on vain kokeilu, noissa lienee jälleenmyyntiarvo kohdallaan  On kyllä hauskan näköinen peli, sehän on oikeasti paljon mopomankia isompi.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Polkupyörän parannus Lähetetty: 23.08.2021 08:32 |
|
Teuski kirjoitti: Xari kirjoitti: pvalila kirjoitti: Honda Monkeyn uusi versio on mainio väline kaikille, jotka haluavat kokea moponuoruutensa uudelleen: https://www.tori.fi/uusimaa/Honda_Monke ... ?ca=18&w=3Tuohan on satapiikki kevari, mutta se tuskin on ongelma heille, jotka retromielessä pyörän ostavat... "Olemme nuoria vain kerran, enempää ei yhteiskunta kestäisi..." Käytettyjen kilometreistä voisi olettaa uusintanuoruuden jääneen useammallakin aika lyhyeksi  Mitä itse on tullut netistä luettua niin pääasiassa positiivista tosta kuulee. Toki monelle se on vain kokeilu, noissa lienee jälleenmyyntiarvo kohdallaan  On kyllä hauskan näköinen peli, sehän on oikeasti paljon mopomankia isompi. Halvin käytetty 2800€, saman vuotinen ajamaton ylijäämä 3950€ ja 2021 uusi tarjouksessa 4290€, prosenteissa pudotus on aika reilu vaikkei Euroissa olekaan, ajokilometrin monessa olemattomia, jossain välissä myyjät kehui että nämä viedään käsistä, 2 vuotta vanhoja ajamattomia on silti kaupoissa.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Polkupyörän parannus Lähetetty: 23.08.2021 14:52 |
|
Xari kirjoitti: Halvin käytetty 2800€, saman vuotinen ajamaton ylijäämä 3950€ ja 2021 uusi tarjouksessa 4290€, prosenteissa pudotus on aika reilu vaikkei Euroissa olekaan, ajokilometrin monessa olemattomia, jossain välissä myyjät kehui että nämä viedään käsistä, 2 vuotta vanhoja ajamattomia on silti kaupoissa.
Ihan kohtuullisen edullista, jos jollain tuollaisella selviää esimerkiksi viidenkympin villityksestä. Rahan lisäksi pitää huomioida hankkeeseen kuluva aikamäärä: Honda on Honda, ei sitä kauheasti tarvitse rassata. Jos samaa tautia hoitaa vaikkapa ostamalla vanhan Corvetten, niin siihen uppoaa rahan lisäksi työtunteja valtavasti. Toisaalta, juuri siksihän moni harrasteauton hankkii... 
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Polkupyörän parannus Lähetetty: 23.08.2021 19:29 |
|
Piti tarkistaa oliko tuo oikea Honda vai joku kiinalainen ei niin virallinen tuotos, kyllä se oli ainakin rekisteritietojen mukaan "THAI HONDA MANUFACTURING CO., LTD." Ketjuun sopiva? parannus alamäkipyörään, planeettavaihteisto ja yksipuoleinen takahaarukka suljetulla ketjulla ja aiheeseen liittyen - onhan siinä toki kaasuneste jousituskin: https://www.youtube.com/watch?v=S39oR_7Vwf8Tuo rakentaja on "vekkuli" kaveri, joka on UK-korona-lock-downin myötä innostunut dokumentoimaan töitään videoilla, tehnyt paljon moottoripyörien moottoreihin liittyen muutoksia 6 syl -> V12, 3 syl -> 5, 4 syl -> V8 ja "hauska" DC3:n 9-sylinterisen tähtimoottorin irtosylintereistä rakennettu 5 litrainen V2 "Flying Millyard" tai toisesta päästä RC374 "replica" pienoismallikuvien perusteella rakennettu toimiva kisapyörä 0,374 litrainen rivi6 ja rakennettu pääosin pienessä talon yhteydessä olevassa autotallissa.
|
|
|
|
 |
|
|