Yritin kovasti muokata ekoja viestejäni, en onnistunut, ylläpito voi poistaa ne, koska tässä on muokattu lopullinen viesti:
Teuski kirjoitti:
HJpenni kirjoitti:
Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan suksipoksi aiheuttaa kulutukseen pienemmän piikin silloin, kun sen laittaa takaperin, tylppä pää edellä!
Ruotsalaisethan toteutti samaa periaatetta autoissa jo 50-luvulla
Mutta asiaan, itselläni on aina ollut boksi keskellä, mutta huomaako sen ajossa jos se on sivussa?
Sitten kun olet naurusi nauranut: Mietipä vesipisaraa, kumpi pää edellä se tulee alas; tylppä eli puöreä pää ja häntä on perässä. Tämä on aerodynaamisesti optimaalisin muoto, pienin ilmanvastus, koska peräpyörre tms. on myös ilmanvastusta.
Ehkä se ruotsalainen tutkija/t on vähän edellä tässä kuin sinä nauruusi tukehtuja. Ei kannata dissata kaikkea mikä on itselle vierasta. Saab 96 oli aerodynaamisimpia autoja silloin ja nyt. Samaa muotokieltä edusti myös eräs kehuttu Citroen -malli ID ! Tylppä pää edellä.
Mutta asiaan: Laita kaksi suksiboksia molemmille puolille, sen ainakin tuntee bensa/diesel -laskussa.