Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Postipaketin edelleenlähetys automaatista
ViestiLähetetty: 11.09.2021 22:31 

Jos ei pääse hakemaan pakettia Postin postiautomaatista niin on mahdollista ostaa paketille lisää säilytysaikaa.

Usein edelleenpostitus olisi kuitenkin parempi vaihtoehto kuin säilytysajan pidentäminen.

Tietääkö kukaan, onnistuuko jo laatikkoon saapuneen paketin edelleenpostitus jotenkin etänä, laatikolla käymättä? Jos ei Postin niin jonkin toisen firman systeemissä?

Poissa

Viestin otsikko: Re: Postipaketin edelleenlähetys automaatista
ViestiLähetetty: 12.09.2021 01:52 

Uudelleenpostituksesta en tiedä,mutta tuo "Omaposti" on ainakin uskomattoman raskas systeemi..Ainakin jos pitää tullata paketti.
Tilasin naapurin raivaussahaan uuden puolan Kiinasta,kun ei täältä saa.Myyjä oli maksanut Alvin,mutta posti vaatii tullausta(rahastus taas!),
ja ainakaan minä en onnistunut liittämään kauppalaskua siihen postin vaatimaan ruutuun.Aikaisemmin,Tullin kanssa asioidessa oli paljon helpompaa,vaikka joskus kesti pitään hakea oikeaa tavarakoodia Tullin luettelosta.Paska systeemi tämä Omaposti..

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 12.09.2021 01:56 

pvalila kirjoitti:
Jos ei pääse hakemaan pakettia Postin postiautomaatista niin on mahdollista ostaa paketille lisää säilytysaikaa.

Usein edelleenpostitus olisi kuitenkin parempi vaihtoehto kuin säilytysajan pidentäminen.

Tietääkö kukaan, onnistuuko jo laatikkoon saapuneen paketin edelleenpostitus jotenkin etänä, laatikolla käymättä? Jos ei Postin niin jonkin toisen firman systeemissä?

Tuolla jotain tietoa..
https://www.reddit.com/r/Suomi/comments ... 4n_vaikka/

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 12.09.2021 15:44 

Mulla oli ihan erityinen idea, kun tuota jälleenlähetystä kyselin.

Viron K-rauta myy mm. Makitan työkaluja edukkaasti (esim. DHR202 poravasara 135 egeä) mutta suostuu lähettämään kamat vain virolaiseen postiautomaattiin.

Nykyisin tulee henkikohtaisesti käytyä Virossa aika harvoin, kiitos koronan.

Suomen posti käyttää Virossa edelleen Itellan nimeä.

Poissa

ViestiLähetetty: 12.09.2021 22:44 
Käyttäjän avatar

Northstar kirjoitti:
Uudelleenpostituksesta en tiedä,mutta tuo "Omaposti" on ainakin uskomattoman raskas systeemi..Ainakin jos pitää tullata paketti.
Tilasin naapurin raivaussahaan uuden puolan Kiinasta,kun ei täältä saa.Myyjä oli maksanut Alvin,mutta posti vaatii tullausta(rahastus taas!),
ja ainakaan minä en onnistunut liittämään kauppalaskua siihen postin vaatimaan ruutuun.Aikaisemmin,Tullin kanssa asioidessa oli paljon helpompaa,vaikka joskus kesti pitään hakea oikeaa tavarakoodia Tullin luettelosta.Paska systeemi tämä Omaposti..

Mulle kävi kanssa samaan tapaan muutama päivä sitten. Eli posti laittoi kiristysviestin, vaikka vero oli maksettu lähtömaassa. Suoritin itsetullauksen ja kysyin myyjältä IOSS tunnisteen (alkaa IM ja 10 numeroa suunnilleen)

Nakuttelin tullisevitykseen hinnan, tiedon veron maksusta ja IOSS numeron. Sain 0- veropäätöksen ja sen laitoin postin vapautusselvitykseen tiedoksi, jonka jälkeen paketti lähti liikkeelle, ilmoittivat samalla että ei mene maksua, koska ei kerätä veroa rajalla. Veron määrä oli hiukan reilu 2 eur ja mulla meni puolisen tuntia aikaa.

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

ViestiLähetetty: 13.09.2021 06:21 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Postilla tuntuu nykyään olevan käytäntönä, että kun paketti on saapunut maahan ja määrätään tulliin, se katoaa n. viikoksi mustaan aukkoon ennen kuin tulliselvityspyyntö lähetetään.

Se Postin käsittelymaksu perintäsivuineen on niin hävyttömän kökösti toteutettu, ettei ole ihme että sitäö joku luulee jonkun sortin huijaukseksi. Tulliselvityksessä käsketään itse täyttää summa 2,90€ oikeaan kenttään ja sen jälkeen ei asiasta mainita. Hätäisempi kuvittelee, että maksu sisällytetään tullille maksettavaan osuuteen. Mutta ei, paketti pitää itse hakea postin omalla haulla eikä maksun maksutilanteesta saa minkäänlaista tietoa. Ja maksu tietenkin vain luottokortilla. Ihan kuin siitä olisi tarkoituksella tehty hankalaa... :roll:

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 13.09.2021 20:03 

jean-michel kirjoitti:
Northstar kirjoitti:

Mulle kävi kanssa samaan tapaan muutama päivä sitten. Eli posti laittoi kiristysviestin, vaikka vero oli maksettu lähtömaassa. Suoritin itsetullauksen ja kysyin myyjältä IOSS tunnisteen (alkaa IM ja 10 numeroa suunnilleen)

Nakuttelin tullisevitykseen hinnan, tiedon veron maksusta ja IOSS numeron. Sain 0- veropäätöksen ja sen laitoin postin vapautusselvitykseen tiedoksi, jonka jälkeen paketti lähti liikkeelle, ilmoittivat samalla että ei mene maksua, koska ei kerätä veroa rajalla. Veron määrä oli hiukan reilu 2 eur ja mulla meni puolisen tuntia aikaa.

Joo,annoin tulikivenkatkuisen palautteen tuosta "Omapostista",ja tänään lähettivät sähköpostia,jossa kerrottiin että paketit pystyy tullaamaan ihan perinteiseen tapaan kun paketti on saapunut Suomeen.Suurin vaikeus minulla oli keksiä miten siihen omapostin sivuille saa ladattua tilausvahvistuksen.No,se ratkesi lopulta ottamalla valokuvan(???)Sähköpostissa tulleesta vahvistuksesta...

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]