Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/4 [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Elokapina katkaisee Mannerheimintien viikoksi
ViestiLähetetty: 01.10.2021 19:48 

torneol kirjoitti:
Kannattaa myös opetella elämään pelkojen kanssa. Se helpottaa montaa tuskaa.

Kukin hoitaa pelkojaan omalla tavallaan. Joku viinalla, joku uskonnolla. Hyvin moni vain yksinkertaisesti sulkee silmänsä.

Viimeistä vaihtoehtoa ei voi ainakaan kaukonäköiseksi sanoa.

Elokapinan ihmiset katsovat kyllä kauas, mutta he kieltäytyvät näkemästä asioita muusta kuin siitä ainoasta itselleen oikeasta näkökulmasta. Yksisilmäisyys vaikeuttaa oman asian ajamista, myös silloin, jos sattuu ajamaan ihan hyvää asiaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.10.2021 20:19 

pvalila kirjoitti:
Elokapinan ihmiset katsovat kyllä kauas, mutta he kieltäytyvät näkemästä asioita muusta kuin siitä ainoasta itselleen oikeasta näkökulmasta.

Totuushan on se, että tätä me ei tiedetä. Vai oletko käynyt kysymässä?

Ihmisillä voi olla aika paljon muitakin näkemyksiä, mielipiteitä ja tahtotiloja, vaikka jossain mielenosoituksissa aikaansa viettävätkin. Yhteen tapahtumaan osallistuminen ei tee ihmisestä huonoa, mulkkua, vastenmielistä, "lainrikkojaa" tai oikeastaan yhtään mitään. Ihminen on halunnut osallistua järjestettyyn tapahtumaan ja haluaa osoittaa tukensa sille.

Toiset osoittaa tukensa eri asioille. Toisten ihmisten tekemisten tai mielenkiinnon kohteiden arvostelu ei oikein ole nykyaikaa. Meitä on niin moneen junaan.

C5 2.0 Hdi, -08 "Möhkö"
C4 1.6 VTI, -11 "Pöhkö"
Poissa

ViestiLähetetty: 01.10.2021 21:10 

Xari kirjoitti:
torneol kirjoitti:
Kannattaa myös opetella elämään pelkojen kanssa. Se helpottaa montaa tuskaa.

Oikein, elämä on paljon helpompaa kun ei ole turhia pelkoja, vaikka ilmastonmuutoksesta, jos tulee vaika Ragnarök niin muutetaan vaan Ahvenanmaalle syömään hylkeitä. https://yle.fi/uutiset/3-12087039

Hyvä huomio!Ja muistutus :D Lähden huomenna Norjaan,ja ajattelin tietysti käyttää taas tilaisuutta hyväkseni herkutella kunnon valaanlihapihvillä.
Mutta hyljettä en olekaan maistanut..Täytyykin kysellä olisiko tuttavilla siellä pakastimessa hylkeenlihaa..

"A government that is big enough to give you everything you need..Is big enough to take everything you have"
Gerald.R.Ford
Poissa

ViestiLähetetty: 01.10.2021 21:15 

torneol kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Elokapinan ihmiset katsovat kyllä kauas, mutta he kieltäytyvät näkemästä asioita muusta kuin siitä ainoasta itselleen oikeasta näkökulmasta.

Totuushan on se, että tätä me ei tiedetä. Vai oletko käynyt kysymässä?

Ihmisillä voi olla aika paljon muitakin näkemyksiä, mielipiteitä ja tahtotiloja, vaikka jossain mielenosoituksissa aikaansa viettävätkin. Yhteen tapahtumaan osallistuminen ei tee ihmisestä huonoa, mulkkua, vastenmielistä, "lainrikkojaa" tai oikeastaan yhtään mitään. Ihminen on halunnut osallistua järjestettyyn tapahtumaan ja haluaa osoittaa tukensa sille.

Toiset osoittaa tukensa eri asioille. Toisten ihmisten tekemisten tai mielenkiinnon kohteiden arvostelu ei oikein ole nykyaikaa. Meitä on niin moneen junaan.

Päteekö tuo "Teesi" myös mielestäsi esimerkiksi Trumpin kannattajien mielenilmaukseen Yhdysvalloissa?Tai itsenäisyyspäivän mielenilmauksiin Suomessa?

"A government that is big enough to give you everything you need..Is big enough to take everything you have"
Gerald.R.Ford
Poissa

ViestiLähetetty: 01.10.2021 21:33 
Käyttäjän avatar

Avoin kysymys kaikille keskustelijoille:

Onko sinulla ilmastohätätila?

Minulla ei...

Poissa

ViestiLähetetty: 01.10.2021 21:49 

XM-Hannu kirjoitti:

Minulla ei...

Ei,ei ole..

Gerald.R.Ford
Poissa

ViestiLähetetty: 01.10.2021 22:29 

Tarkoittaako Northstar minun tekstissä "teesillä" sitä, kun kirjoitin "...voi olla aika paljon muitakin näkemyksiä, mielipiteitä ja tahtotiloja, vaikka jossain mielenosoituksissa aikaansa viettävätkin. Yhteen tapahtumaan osallistuminen ei tee ihmisestä huonoa, mulkkua, vastenmielistä..."

Jos näin, niin kyllä. Vaikka ihminen joskus käyttäytyy typerästi, ei se kerro hänestä kaikkea. Ei välttämättä juuri mitään. Vanha totuushan on, että joukossa tyhmyys tiivistyy. Kai sitä pitäisi nykyisin sanoa, että samanmielisten kesken poikkeavat mielipiteet harvemmin nousevat esiin. Kuitenkin hyvän itsetunnon ja -kunnioituksen omaavat yksilöt osaavat tarkastella kriittisesti myös omaa toimintaa ja kertoa sen myös ääneen, vaikkei muut sitä välttämättä jaakkaan. Ei ole mukava laji, mutta hyödyllinen.

Ihmisen perusluonteeseen kuuluu hakeutua samanmielisten seuraan, sosiaalinen olento kun on. Joskus näköala menee kovin kapeaksi ja arviointivirheen kautta lopputulos ei välttämättä ole aina kaunis, vaikka taustalla voi hyvä tarkoitusperä ollakin.

C5 2.0 Hdi, -08 "Möhkö"
C4 1.6 VTI, -11 "Pöhkö"
Poissa

ViestiLähetetty: 01.10.2021 22:31 

XM-Hannu kirjoitti:

Minulla ei...

Ei ole. Tiedostan kuitenkin asian vakavuuden ja olen sen suhteen tehnyt omat valintani, jotta kuormitukseni pysyisi aisoissa.

C5 2.0 Hdi, -08 "Möhkö"
C4 1.6 VTI, -11 "Pöhkö"
Poissa

ViestiLähetetty: 01.10.2021 23:01 
Käyttäjän avatar

XM-Hannu kirjoitti:

Minulla ei...

Ehdottomasti, noin vuodesta -87 asti. Eikä ole helpottanut.
Elokapinaan en muuta kantaa ota, kuin että uskon sen saaneen alkunsa ilmastodenialistien toimesta kyseenalaisin tarkoitusperin ja josta se on levinnyt nuorten ilmastonmuutospanikoijien muotiliikkeeksi.

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2021 13:40 

torneol kirjoitti:

Selvyyden vuoksi sanottakoon nyt selvästi, etten minä ole kutsunut Elokapinan ihmisiä huonoiksi, mulkuiksi tai vastenmielisiksi. Lainrikkojiksi heitä kaiketi voitaneen kutsua, mutta siitäkin tarvittaessa päättää tuomioistuin eikä allekirjoittanut.

Edelleen korostan sitä, että pitäytyminen lainmukaisissa mielenilmaisuissa on pitkän päälle järkevää. Jos siirrytään yhteiskuntaan, jossa kovien keinojen kavalkadi on aktiivisessa käytössä, eivät Elokapinan ihmiset ja Elokapinan aatteet ole voittajia.

Anteeksi, mutta eikö Elokapinan koko toiminta ole juuri muiden ihmisten toiminnan (toimimattomuuden) arvostelua? Ja onhan minullakin toki oikeuteni osoittaa tukeni laillisuuslinjalle?

Juuri nyt näyttäisi jopa siltä, että Elokapinakin tyytyisi toimimaan lakien rajoissa.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2021 14:05 

Minä olen tunnistavinani itsessäni eräänlaista ilmastoahdistusta.

Koulutukseni ja osaamiseni eivät riitä arvioimaan esitettyä todistusaineistoa, joten minun on pakko tyytyä arvioimaan tahoja, jotka kiistassa ovat osapuolina. Denialistit edustavat yhteiskuntaryhmiä, joihin minä en samaistu. Ilmastomuuksesta huolestuneet tahot, kuten vaikkapa Ilmatieteen laitos, nauttii silmissäni suurempaa luottamusta.

Minulla on erittäin suuri usko menneisyyden ennustamiseen ja erittäin vähäinen usko tulevaisuuden näkemiseen.

Pääsääntöisesti kaikki vähänkin pidemmän ajan ennusteet menevät metsään. Menneisyyttäkin selitetään usein virheellisesti, tapahtumien syy-seuraussuhteet hahmotetaan väärin.

"Ilmastomallit osoittautuivat oikeiksi, ihmiskunta onnistui vähentämään päästöjä ja lämpötilan nousu onnistuttiin rajoittamaan tavoitteiden mukaiselle tasolle". Olen pahoillani, mutta en uskaltaisi kovinkaan paljoa lyödä vetoa tuollaisen vaihtoehdon puolesta.

Minä kaipaisin hallitukselta jonkinlaista hybridistrategiaa: yritetään kyllä hillitä ilmastonmuutosta mutta samalla varaudutaan siihen. Varautuminen tarkoittaa esimerkiksi talouden kunnossa pitämistä, sillä jo ruoan saannistakin saattaa tulla rahalaji. Lämpeneminen saattaa luoda Suomeen myös uusia mahdollisuuksia, mutta Golfvirtaa koskevat uutiset antavat aihetta varautua jopa Pohjolan kylmenemiseen.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2021 16:27 

Noin nuo kaksi kapinaa kohtasivat:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008305491.html

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2021 17:00 

pvalila kirjoitti:
Jos siirrytään yhteiskuntaan, jossa kovien keinojen kavalkadi on aktiivisessa käytössä, eivät Elokapinan ihmiset ja Elokapinan aatteet ole voittajia.

Anteeksi, mutta eikö Elokapinan koko toiminta ole juuri muiden ihmisten toiminnan (toimimattomuuden) arvostelua? Ja onhan minullakin toki oikeuteni osoittaa tukeni laillisuuslinjalle?

Ei kai tässä nyt kovin kovia keinoja ole käytetty. Mentiin Manskulle, vallesmanni totesi, että ei toimi ja jengi kannettiin pois. Neuvottelujen tuloksena ollaan ilmeisesti siirrytty eri paikkaan.

Elokapinan touhu on toisten ihmisten työn arvostelua, ei käsittääkseni henkilöihin liittyvää arvostelua. Toki en ole lukenut heidän juttujaan enkä muutakaan aiheeseen liittyvää.

Toki on oikeus kannattaa laillisuuslinjaa. Se on ihan hyvä. Joidenkin mielestä eräiden asioiden esiinnosto "vaatii" joskus aika kovia otteita, että ne saadaan päivänvaloon. Tästä ei ole kaikki yhtä mieltä, mutta ei varmaan tarvitse ollakaan.

C5 2.0 Hdi, -08 "Möhkö"
C4 1.6 VTI, -11 "Pöhkö"
Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2021 21:25 
Käyttäjän avatar

pvalila kirjoitti:
Minä olen tunnistavinani itsessäni eräänlaista ilmastoahdistusta.

Koulutukseni ja osaamiseni eivät riitä arvioimaan esitettyä todistusaineistoa, joten minun on pakko tyytyä arvioimaan tahoja, jotka kiistassa ovat osapuolina. Denialistit edustavat yhteiskuntaryhmiä, joihin minä en samaistu. Ilmastomuuksesta huolestuneet tahot, kuten vaikkapa Ilmatieteen laitos, nauttii silmissäni suurempaa luottamusta.

Minulla on erittäin suuri usko menneisyyden ennustamiseen ja erittäin vähäinen usko tulevaisuuden näkemiseen.

Pääsääntöisesti kaikki vähänkin pidemmän ajan ennusteet menevät metsään. Menneisyyttäkin selitetään usein virheellisesti, tapahtumien syy-seuraussuhteet hahmotetaan väärin.

"Ilmastomallit osoittautuivat oikeiksi, ihmiskunta onnistui vähentämään päästöjä ja lämpötilan nousu onnistuttiin rajoittamaan tavoitteiden mukaiselle tasolle". Olen pahoillani, mutta en uskaltaisi kovinkaan paljoa lyödä vetoa tuollaisen vaihtoehdon puolesta.

Minä kaipaisin hallitukselta jonkinlaista hybridistrategiaa: yritetään kyllä hillitä ilmastonmuutosta mutta samalla varaudutaan siihen. Varautuminen tarkoittaa esimerkiksi talouden kunnossa pitämistä, sillä jo ruoan saannistakin saattaa tulla rahalaji. Lämpeneminen saattaa luoda Suomeen myös uusia mahdollisuuksia, mutta Golfvirtaa koskevat uutiset antavat aihetta varautua jopa Pohjolan kylmenemiseen.

Tästä taas pisteet pvalilalle. Osaat sanoa asiasi todella diplomaattisesti. ketään loukkaamatta, sekä perustella kantasi laajasti. Toisin kuin minä, joka yritän etsiä huumoria arkipäivän asioista ja ilmiöistä, mutta usein menee kommenttini trollauksen puolelle. Vaikka en trollausta edes arvosta pätkän pätkää.

Edelleenkään en ilmastonmuutoshysteriaa ymmärrä, enkä kannata. Golf-virta ei ole ihmisen käynnistämä, eikä ihmiskunta sitä pysäytä (uskon minä). Sen sijaan en usko, että yksikään suomen hallituksen teko, tai tekemättä jättäminen, voisi tuohon asiaan vaikuttaa. Em.hysterian selvin vaikutus on nyt juuri nähty sähkön hinnan nousu, josta ei taida olla paluuta ollenkaan, ei ehkä ikinä. Samoin muut energiat, öljy ja siihen kytketty kaasu, ovat tasaisesti kohonneet viimeiset 18 kk ainakin. eikä siihenkään ole näkyvissä muutosta. Suomessakin maaltamuutto kasvukeskuksiin jatkuu, ja näissä asuminen sekä muut elinkustannukset nousevat edelleen. Täällä muuttotappiosuomessa elämä ja työssäkäynti taas kallistuvat tuon energian kallistumisen myötä.Tuloerot tulevat kasvamaan edelleen, mikä johtaa yhteiskunnan vakauden ongelmiin. Ym.ym. Eli tuon ilmuhysterian hinta meidän kaikkien hyvinvoinnille on hirmuinen. Aivan hirmuinen. Ja mitä me siitä edelläkävijyydestä hyödymme? Ei yhtään mitään. Jos promillesta leikataan 20 % pois, niin jäljelle jää 99,98%.

Siitä pisteet Marinille, että hän ei ole, ainakaan tietojeni mukaan, taipumassa elokapinallisten vaatimuksiin.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.10.2021 23:12 
Käyttäjän avatar

Ei Marin huolinut minulta pisteitä :( . Tunti edellisen viestini jälkeen Yle julkaisi haastatteluvideon, jossa lausui: "Mielestäni elämme jo sellaisessa tilanteessa, että meillä on ilmaston ja luonnon monimuotoisuden suhteen tietynlainen hätätila olemassa."

Poissa

ViestiLähetetty: 06.10.2021 00:02 

XM-Hannu kirjoitti:
Ei Marin huolinut minulta pisteitä :( . Tunti edellisen viestini jälkeen Yle julkaisi haastatteluvideon, jossa lausui: "Mielestäni elämme jo sellaisessa tilanteessa, että meillä on ilmaston ja luonnon monimuotoisuden suhteen tietynlainen hätätila olemassa."

Jos poliitikon pitää valita symbolisen hätätilajulistuksen ja ihan oikeiden, rahaa maksavien toimenpiteiden välillä... :lol: :lol: :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 06.10.2021 11:13 

pvalila kirjoitti:
Jos poliitikon pitää valita symbolisen hätätilajulistuksen ja ihan oikeiden, rahaa maksavien toimenpiteiden välillä... :lol: :lol: :lol:

Tai äänestäjän, Saksassakin povattiin vihreille suurvoittoa, loppumetreillä äänestäjä taisi tehdä valinnan lompakollaan, vihreä vaihtoehto olisi maksanut liikaa.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 07.10.2021 01:25 

Xari kirjoitti:
pvalila kirjoitti:

Tai äänestäjän, Saksassakin povattiin vihreille suurvoittoa, loppumetreillä äänestäjä taisi tehdä valinnan lompakollaan, vihreä vaihtoehto olisi maksanut liikaa.

Olin hämmästynyt, kun Saksa aikoinaan suostui niinkin helposti luopumaan ydinvoimasta. Teollisuudelle kaiketi luvattiin yhtä ja toista, jotta maahan tehtäisiin jatkossakin teollisuusinvestointeja; tehdastyöntekijät tykkäävät käydä töissä tyyninäkin päivinä.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.10.2021 23:29 

Nyt on jo laskettu kapinoille hintaakin:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/69f2 ... 461d97935a

Tuo on tietenkin vain poliisin kustannus, kyllähän jokainen häiriö kaupungin toiminnassa tuottaa kustannuksia muuallakin.

Nämä voivat olla tosi pieniä summia siihen nähden, mitä maksaa, jos kadulle lähtevät kertaluokkaa kovempien aatteiden kannattajat.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.10.2021 20:06 

No niin, nyt ovat kapinalliset kapinoineet valtioneuvoston linnan edessä:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... #gs.csbmrl

Edelleen olen sitä mieltä, ettei tuo porukka ole turvallisuusuhka yhtään missään; eivät olisi sitä edes päiväkodissa.

Hyvä kuitenkin, ettei heidän anneta vapaasti rellestää, koska sitten pitäisi sama oikeus antaa muillekin ryhmille.

Ministerien ja presidentin evakuoinista puhuminen on kyllä vähän hassua, lähinnä nuo ovat vain tukkineet ovenedustan.

Valtioneuvoston linnan ja presidentinlinnan välillä kulkee kyllä takuuvarmasti yhdyskäytävä kadun alla, oletettavasti oikein tuttu reitti ministereille ja presidentille.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.10.2021 20:28 
Käyttäjän avatar

Pitää kai ajatella positiivisesti. Onneksi en asu Helsingissä.

Poissa

ViestiLähetetty: 09.10.2021 23:14 

XM-Hannu kirjoitti:
Pitää kai ajatella positiivisesti. Onneksi en asu Helsingissä.

Ei tuo Stadissakaan kovin laaja ongelma ole. Ei ne joka kerrostalon pihalla majaa pidä. :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 12.10.2021 20:01 
Käyttäjän avatar

Elokapinan vaatimus Suomen muuttamisesta v 2025 hiilineutraaliseksi vaikuttaa hyttysen ininältä maapallon ilmaston pelastamiseksi, sen käsityksen saa kun lukee Hesarin juttua missä koko maailmaa riivaa energiapula. Ja sen estämiseksi esim. Kiina avaa lisää hiilikaivoksia lisääntyvällä tahdilla. Sen mitä "sivistynyt maailma" saa päästöjä vähenemään, sen Kiina kasvattaa lisäämällä hiilen polttoa.

Lainaa:
KIINASSA on määrätty yli 70 sisämongolialaista hiilikaivosta kasvattamaan tuotantoaan noin sadalla miljoonalla tonnilla maata riivaavan energia- ja hiilipulan paikkaamiseksi, kertoo uutistoimisto Reuters. Suurin osa käskyn saaneista 72 hiilikaivoksesta on avolouhoksia. Tähän asti niiden vuosittainen tuotantokapasiteetti on ollut vajaat 180 miljoonaa tonnia....
KIINASSA on kärsitty sähköpulasta keväästä lähtien, mutta tilanne on kärjistynyt syksyä kohden. Energiapula uhkaa jo koko maan talouskasvua. Kiinan kommunistinen hallinto on lähettänyt tiukan viestin useammalle sähköä, öljyä ja hiiltä tuottavalle yhtiölle siitä, että ongelmat on saatava korjattua.

Kiinan sähköpulan on kerrottu johtuvan moninaisista syistä. Toisaalta energiankulutusta on rajoitettu Kiinan keskusjohdon päästövähennysten ja energiansäästötavoitteiden vuoksi, toisaalta hiilen hinta on noussut. Kiina on hyvin riippuvainen hiilienergiasta. Esimerkiksi viime vuonna Kiina rakensi enemmän hiilivoimaa kuin koko muu maailma sai sitä vähennettyä....
https://www.hs.fi/talous/art-2000008319447.html
Tilastokeskuksen mukaan Suomen hiilenkulutus on 1,56 milj tonnia/v. 2020, siitä on vaikea saada mitään merkittävää parannusta maapallon ilman laatuun noin nopealla aikataululla.

[i]Citroen C5 2.0 hdi aut farkku -06, Bx 19 GTI aut -89, Bx 16 TZI -91 aut, Bx 19 Millesime -92 aut.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 12.10.2021 20:16 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ainoat, jotka viljelevät tuota, että luullaan Suomen päästöjen minimoinnin yksistään suoraan pelastavan maailman taitavat olla ilmastonmuutosdenialisteja. Ei kai elokapinan porukkakaan sentään siihen usko :lol:

Sepäs ei olekaan se pointti...

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|Dyane 4 '74|Subaru Forester 2.0D '09=-
Poissa

ViestiLähetetty: 13.10.2021 11:57 

Kapteeni Kirk tulee ja pelastaa
Lainaa:
– Haluan nähdä avaruuden ja maapallon. Haluan nähdä, mitä meidän tulee tehdä, jotta voimme pelastaa maapallon.
:lol:

Tästähän ei tulee päästöjä ollenkaan https://yle.fi/uutiset/3-12141148

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 77 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava