xs2jammu kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
xs2jammu kirjoitti:
Onkos jossain Pösössö samanlainen vaihtaja kuin sitikassa ja varsinkin XM:ssä. Jos meinaan löytyis helpommin kuin sitikan.
Pena ja sininen sekä hopeinen XM
Museorekkaria ajatellen orkkisvaihtaja voi olla hyvä juttu, arkikäyttöä varten musiikki ja radio-ohjelmat on paljon mukavampi hoidella kännykän tms. kautta.
Aika lailla makuasia, kännykkää kun autoillessa pahemmin käyttele ja vanhaan soittimeen kun ei mitään saa yhdistettyä. Mulle on ulkonäkö tärkeetä myös kojetaulussa, orkkis on orkkis.
Jos radiossa on mahdollisuus liittää CD-vaihtaja niin siihen samaan sisääntuloon voi liittää Bluetooth-vastaanottimen (tai ihan vain johdon, joka liitetään kännykkään).
Toinen tapa saada kännykän ääni kuulumaan autoradion kautta on käyttää RF-modulaattoria (pieni radiolähetin, jonka ansiosta kännykän ääni kuuluu tietyltä radiotaajuudelta). Jälkimmäisen äänenlaatu on huonompi mutta järjestelmä toimii takuuvarmasti vaikka kuinka vanhan ja yksinkertaisen radion kanssa, koska radio uskoo kuuntelevansa ihan tavallista ULA-asemaa.
Ei itse soittimen ulkonäkö muutu, syöttää siihen ääntä sitten kännystä tahi vaihtajasta. Mutta vaihtajaa voi ohjata radion hanikoista, kännykkää ei. Musiikin automaattinen katkeaminen puhelujen ajaksi on itse asiassa etu.
- Markkinoilla oli muuten yhteen aikaan kovalevytallentimia (joihin siis mahtuu suunnilleen miljardi musiikkikappaletta muistiin), jotka sopivat suoraan heittämällä alkuperäisen vaihtajan tilalle.
Jos löydät jostain alkuperäisen CD-vaihtajan niin voi kytkeä sen rinnalle äänilähteeksi myös puhelimen, noiden ei ole pakko olla vaihtoehtoisia toisilleen vaan ne voivat täydentää toisiaan.