Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Intersektionaalinen feminismi, mitä mieltä olet?
ViestiLähetetty: 21.11.2021 17:00 

Kun tuo on nyt jo hallituksemme virallinen linjaus, niin mitä mieltä olette siitä?

Mun on pakko myöntää, että aluksi olin aivan pihalla koko termin merkityksestä: sektiohan tarkoittaa keisarinleikkausta. Vuodesta alkaen 1989 tuo ei ole tarkoittanut synnytysten välistä feminismiä, vaan feminismiä, joka huomioi sukupuolisen syrjinnän lisäksi muunkin sorron (ihonväriin, uskontoon, kehitysvammaisuuteen tms. liittyen).

Tieteellisenä terminä tuon ei pitäisi liittyä vasemmistolaisuuteen, sen kuuluisi olla vain tiettyä asiaa tarkoittava sana.

Käytännön tasolla tuon suunnan ihmiset korostavat sukupuolta ja ihonväriä, muu sorto saa ehkä vähän vähemmän huomiota.

Kuinkas tämän palstan ihmiset asian näkevät? Onko valkoinen suomalainen mies ihan oikeasti etuoikeutettu olento, joka huonosti tiedostaa velkansa sorretuille naisille ja vähemmistöille? Olemmeko me aivan oikeasti vieneet muilta enemmän kuin itse heille jakaneet? Onko sinulle kertynyt ansiotonta valtaa tai vaurautta?

Poissa

Viestin otsikko: Re: Intersektionaalinen feminismi, mitä mieltä olet?
ViestiLähetetty: 21.11.2021 20:59 

Kannattaa olla varovainen, joku saattaa tuntea itsensä turvattomaksi jne. Ylellä on taas uusi skandaali menossa. Minun mielestä täällä pohjolassa menee nyt liian hyvin ja se antaa tilaa epäoleellisuuksille ja niistä öyhöttämiselle.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2021 21:39 

pvalila kirjoitti:
Kuinkas tämän palstan ihmiset asian näkevät? Onko valkoinen suomalainen mies ihan oikeasti etuoikeutettu olento, joka huonosti tiedostaa velkansa sorretuille naisille ja vähemmistöille? Olemmeko me aivan oikeasti vieneet muilta enemmän kuin itse heille jakaneet? Onko sinulle kertynyt ansiotonta valtaa tai vaurautta?

Perkele mä sanon, reilussa 100 vuodessa suomalainen mies on pistänyt ensin lahtaria tai punakaartia turpaan, toiseksi tehnyt torjuntavoiton parissa sodassa, kolmanneksi raivannut tilan umpikorpeen, neljänneksi kouluttanut kersansa itseään viisaammaksi, viidenneksi saavuttanut elintason joka pärjää vertailussa mihin tahansa maahan nähden ja vieläkö tätä pitäisi hävetä?

150 vuotta taaksepäin osa kansasta asui savupirtissä tai maakuopassa ja kuoli nälkään jos halla vei viljan, että keneltä me tämä nousu ollaan viety, tä?

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2021 21:57 
Käyttäjän avatar

Huonot ajat tekee hyviä henkilöitä
Hyvät henkilöt tekee hyviä aikoja
Hyvät ajat tekee huonoja henkilöitä
Huonot henkilöt tekee huonoja aikoja
Jne.

Edit: korvattu kielletty sana, sanalla henkilö.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2021 23:48 
Käyttäjän avatar

Olenkohan nyt ymmärtänyt intersektionaalisen feminismin oikein.
- Kaikki ovat tasa-arvoisia paitsi ***.
- kaikkia pitää puolustaa paitsi ***.
- kaikkea pitää puolustaa paitsi ***.
- kaikkia syrjitään paitsi ***.
- kaikesta voi loukkaantua.
- kaikesta pitää loukkaantua.
- kaikkien puolesta loukkaannutaan paitsi ***.
- *** ei ole oikeutta loukkaantua.
- *** on etuoikeutettu ja hänen pitää hävetä ja pyytää anteeksi.

En sano että *** tarkoittaa valkoista sianlihaa syövää hetero miestä koska joku voisi loukkaantua.

Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2021 14:25 

Ei niin hyvää asiaa ettei sitä voisi vielä liian pitkälle. Kun jonkin liikkeen alkuperäiset tavoitteet on saavutettu, pitää keksiä uusia vaikka väkisin.

Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2021 14:28 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Eniten nykytermeistä mua kummastuttaa tämä kulttuurinen omiminen. Jos suomalaisella, valkoihoisella laulajalla on pikkuletit niin siinä on olevinaan jotain pahaa. Kulttuurihan on aina ollut lainaamista ja soveltamista ja niin se kehittyy. Muutenhan kaikki tekis omissa luolissaan vaan omia juttujaan...

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2021 17:15 

Olivatkohan näiden kulttuurisesta omimisesta vaahtoavien mielestä oikeassa ne konservatiivit jotka kauan sitten 1900-luvulla paheksuivat jos valkoiset kuuntelivat tai mikä pahinta, esittivät itse jazzia tai rock'n'rollia, koska se uhkasi "alentaa valkoiset ihmiset nee...ien tasolle"?

Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2021 17:48 

Teuski kirjoitti:
Eniten nykytermeistä mua kummastuttaa tämä kulttuurinen omiminen. Jos suomalaisella, valkoihoisella laulajalla on pikkuletit niin siinä on olevinaan jotain pahaa. Kulttuurihan on aina ollut lainaamista ja soveltamista ja niin se kehittyy. Muutenhan kaikki tekis omissa luolissaan vaan omia juttujaan...

Pizzan syöminen on alkanut kyllä vähän ahdistamaan omaatuntoa, pitäisikö syödä vaan naurista, tai kait sekin on jostain omittu perunan lailla :roll: tai toi perunahan on oikeastaan pahin, läjäpäin alkuasukkaita tapettiin hakureissulla.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2021 19:48 

Teuski kirjoitti:

Samaa mieltä..Kohta ei enää esimerkiksi pohjoisen "turistirysissä" voi myydä saamelaisten käsitöitä muille kuin saamelaisille..Veikkaan että kaventaa huomattavasti asiakaskuntaa?No,ehkä saavat siihen sitten valtion tukea..
Minun puolesta voitaisiin tehdä vaihtokauppa,kukaan "ei saamelainen"ei pukeudu mihinkään saamelaisasusteeseen..Ja vastaavasti lopetetaan porotalouden tukeminen,sekä petoeläinkorvaukset..Lisäksi poroille korvamerkit kuten nautakarjallakin.
Mustalaisethan ovat aika pitkälti välttyneet tuolta "omimiselta",minkä kyllä ymmärtää jos vähänkään tuntee heidän kulttuurinsa ominaispiirteitä.
Kenellekkään täysijärkiselle tuskin tulee mieleen pukeutua heidä ns.Kansallispukuihinsa.

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2021 21:54 
Käyttäjän avatar

Teuski kirjoitti:

Hyvä pointti!

Poissa

ViestiLähetetty: 22.11.2021 21:55 
Käyttäjän avatar

Eikös se ole kulttuurista omimista kun Suomessa tummat pojat jahtaa puukko untuvatakin povarissa valkoisia tyttöjä.

Eikö Saharan eteläpuolisten pitäis kulkea lannevaatteessa?

Poissa

ViestiLähetetty: 23.11.2021 00:31 

Mä ostin tämän talon romanilta.

Leski, mies oli ollut taksiyrittäjä. Itse piti torikahvilaa vuosikymmenet. Ihan sikana olivat työtä tehneet, aamuhämärissä päivän pullat tekivät ja yöhän asti pitivät auton liikenteessä.

Muistona tuolta ajalta tässä talossa on edelleen iso keittiö ja pienen pakettiauton kokoinen leivinuuni.

Kyllä mä tiedän, että romanit enemmän kuin joskus harvoin lipeävät väärille poluille. Mutta jos ollaan rehellisiä, niin helppo temppu ei ole syntyä romaniksi ja hankkia arvostusta meidän valkolaisten keskuudessa; ihan helkkarin paljon helpompaa on ajautua marginaaliin.

Tiedättekö Essi Renvallin Rauhapatsaan? Seitsemän metriä korkea pronssipatsas, joka näkyy kun Siljalla Tukholmaan menee; talon myynyt rouva oli nuorena sen mallina.

Kaikkea hyvää hänelle ja hänen perheelleen, tämä on ollut ihan hyvä talo.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ]