|
1 ● 1,274,137 ●● Volkswagen -6.2% 2 ● 724,383 ●● Peugeot -2.3% 3 ● 712,574 ●● Toyota +10.2% 4 ● 682,895 ●● BMW +1.2% 5 ● 678,736 ●● Renault -17.1% 6 ● 642,948 ●● Mercedes -12.5% 7 ● 597,428 ●● Audi -0.5% 8 ● 589,170 ●● Skoda -8.5% 9 ● 523,970 ●● Ford -19.2% 10 ● 515,886 ●● Hyundai +21.6% 11 ● 502,677 ●● Kia +20.6% 12 ● 486,503 ●● Opel/Vauxhall +0.1% 13 ● 475,502 ●● Fiat -3.2% 14 ● 445,650 ●● Citroën -0.7% 15 ● 410,788 ●● Dacia +1.3% 16 ● 400,155 ●● Seat +6.8% 17 ● 289,301 ●● Volvo +1.1% 18 ● 249,232 ●● Nissan -14.2% 19 ● 175,867 ●● Mini +1.7% 20 ● 155,434 ●● Mazda +4.0% 21 ● 128,968 ●● Jeep +4.1% 22 ● 111,745 ●● Land Rover -0.9% 23 ● 77,844 ●● Porsche +5.9% 24 ● 73,370 ●● Mitsubishi -29.1% 25 ● 68,346 ●● Honda -15.3% 26 ● 47,604 ●● Lexus +1.3% 27 ● 43,725 ●● Lancia/Chrysler +1.5% 28 ● 42,708 ●● DS -0.7% 29 ● 38,039 ●● Jaguar -18.5% 30 ● 35,626 ●● Smart +31.3%
ETA: Eurooppa ilman kyrillisten aakkosten maita (paitsi Bulgaria, ex-Jugoslavia) [EU+UK+EFTA]. Vuosimuutos prosentteina 2021/2020.
Eipä ole kauankaan, kun ETA:n myydyimmät autot olivat (TOP6 puolet ranskalaisia):
1) Volkswagen 2) Renault 3) Ford 4) Peugeot 5) Opel/Vauxhall 6) Citroën 7) Fiat
Kuten näette, tiettävästi v.2021 on ollut Toyotan paras vuosi koskaan Euroopassa. Toyotan jälkeen menestyksekkäimmät aasialaiset ovat yllättäen Hyundai ja Kia. Toyota ohitti Citroënin myynnin, kun siitä lohkottiin DS-mallisto omaksi automerkiksi.
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|