|
Kirjoittaja |
Viesti |
TWR77
|
Viestin otsikko: Tervehdys!! Lähetetty: 26.12.2009 02:26 |
|
Jep jep,ensi viikon aikana tulisi päättää vaihtuuko nykybiilini semmoiseen kuin c5 break 2,0i 16v (bensa)exclusive automaatti vuosmalli 2006 ja ajettuna 128tkm! Joten jotain asiantuntevaa tietoa tässä haeskelen...  -Mites toi automaatti on porukoilla pelittänyt,kuulin et ois tarkka öljynvaihdoistaan,jotkut sanovat vaihtoväliksi 60tkm ja toiset 80tkm???Autoon juuri vaidettu laatikkoöljyt, mutta edellisistä vaihdoista ei tietoa.... -Taitaa noi viimasuojat olla dieselien juttuja,ei bensan?(kysyy asiantuntija:D) -Kuis nuo sähkö jutut....jotain niistä kuullunna,mut taitaa jo tässä Faceliftissä jo korjattu? -Tarkrneeko talvella,lämmin sisältä? -Plussat ja Miinukset -Parkkituktat,miten usein niitä saa huoltaa ja maxaa??? Siin nyt äkkisiltään mitä tuli mieleen,mut voi tulla lisää...Kävin ajamassa ja todella tykkäsin citroenin mukavuudesta ja siitä kyydistä,varusteetkin kohdallaan ja tilaa on!:D Saas nähä tuleeko diilit vai ei,mut jos tulee niin mukavaa tännekin ois tulla tutustumaan ja muutenkin vaihtaa kokemuksia ja mielipiteitä!!!:D TWR77
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 26.12.2009 09:46 |
|
Siistin näköinen pelihän tuo on ,värikin hyvä.. Terve tuloa Citikka maalimaan. Tapsa
|
|
|
|
 |
TWR77
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 29.12.2009 02:10 |
|
Jaahas,taitaa tuntua et kauppoja ei tule........harmi hyvästä kyydistä!!!!No ihan viel ei 100% varma kaupoia´sta,mut mut....ja kun ei täältäkään ole saanut vastauksia niin.....no mut katotaan viel vähän aikaa......
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 29.12.2009 14:13 |
|
Vastailen nyt vaikken C5:tä omistakaan  Ei noista C5 automaattilaatikoista hirveesti ole täällä juttua ollut. Lähinnä on puhuttu Xantian ja XM:n lootista. Eli tuosta vois päätellä että ne C5 automaattilootat kestää ihan hyvin tai sitten täällä ei monellakaan ole C5:tä automaatilla  Ainakin kaverin 2004 C5 automaattiloota on pelittänyt jo reilut 100 tkm surutta. Vaihtovälistä ei tietoa... Samaisen kaverin C5 on talvisin ollut ihan normaalilämpäinen auto. Ihan hyvin on lämmennyt. Viimasuoja on kyllä käsittääkseni bensa koneessa ihan yhtä tarpeen kuin dieselissä. Ei sen käytöstä kamala vaiva voi olla.. syksyllä renkaan vaihdon yhteydessä nokalle ja keväällä pois. Kamalan kiireiseksi on monen elämä mennyt kun sen asentaminen on niin pal kauhian ikävää ja kamalaa..  Parkkitutkista ei kaverilla ole kokemusta, hän kun luottaa omaan näköönsä vielä. Eikä noissa myöhemmän sarjan C5:ssa kamalasti sähkövaivoja ole ollut. Alkusarjalaisissa oli jotain väyläongelmia tms. Ja joillain on farkun takalasit itsekseen aukeilleet... ai niin... kaverilla kiukutteli etuikkunat vastaavalla tavalla, eli avautuivat itsekseen. Tuo tais korjaantua softapäivityksellä ja valohoidolla  Tämmöttis... kyl mää olen kaverin C5 ajella tykännyt ne kerrat mitä sitä olen saanut ajella. Itsellekin ostaisin jos olis varaa...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
TWR77
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 29.12.2009 19:05 |
|
no nyt näyttäskin siltä,että tulee yksi patonkilainen lisää!! 
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 29.12.2009 20:43 |
|
Ei ittelläkään ole henk.koht. kokemusta C5:n omistamisesta, kyydissä ollu ja ajanutkin kyllä... kyyti ei ole aivan samaa tasoa kuin vanhemmissa hydejousisissa, tämä tietenkin oma mielipide AL4 -automaattilaatikon yhteydessä on mainittu, että on tarkka öljyjen vaihdosta, jotku vaihtaa 40tkm välein.. omaan XM:ssä olevaan ZF:n 4HP18-laatikkoon meinaan vaihtaa kerran vuoteen, ei ole kustannuskysymys, jos öljy maksaa 4-6e/litra.. sillä takaa huolettomat kilometrit. noihin "uudenpiin" Bensakoneisiin sitä viimasuojaa käsittääkseni juurikin tarttetaan, mutta ei luulisi senkään olevan ylivoimainen tehtävä itse hydejousethan on luotettavia, mutta niihinkin pätee se, että kannattaa huoltaa, vuoden-parin välein kun vaihtaa hyde.nesteet, niin taas päästään pitkälle, eikä tartte korjata. kosteus järjestelmässähän aiheuttaa eniten murheita.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
TWR77
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 31.12.2009 04:11 |
|
dodii!!!!Se on sitte c5:nen pihassa!!!!jooo....kylhän toi tuntu "lotjalle" ajella tänään:D,viima suojaa ei ollu,mut sen voin käydä hakee myyjän piikkiin merkkiliikkeestä.....samal sain kun farkku on niin ikkunantummennukset,jotka teetätän sit keväällä.....talvirenkaat huonohkot,mut ajaa tämän talven,kesä nakit hyvät ja vieläpä aluilla....noh katsotaan mukavaa päästä ajelemmaan tuossa vaikka näin loman jälkeen työkavereilta kuuleekin, but who cares:D!!!!
HYVÄÄÄ UUTTAVUOTTA!!!!!
TWR77
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 31.12.2009 10:09 |
|
Onnittelut vain hankinnasta ja hyviä kilometrejä, kävin viime kesänä uuden C5:n koeajamassa, mukavaltahan tuo tuntui. Pitänee kuitenkin tyytyä  Xantiaan, kolmas menossa, eka paloi aikoinaan, toisen vei vaimo keväällä (ei mokoma huolinut kumpaakaan Bexiä jotka olivat pihassa) joten hankin sitten kolmannen, esimerkki vain siitä, että näistä ei irti pääse Terv. Scrat PS. Älä välitä työkaveriden mahdollisesta naljailusta, ne eivät vain ymmärrä hyvän päälle 
|
|
|
|
 |
Laura78401
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 31.12.2009 11:34 |
|
Onnea vain täältäkin uudelle Sitikkakuskille. Kohta varmasti mietit, miten olet voinut muilla ajellakaan! Ja Xantialla ei "tyydytä" ajamaan, sehän on etuoikeus!
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 31.12.2009 11:47 |
|
Laura78401 kirjoitti: Ja Xantialla ei "tyydytä" ajamaan, sehän on etuoikeus! Hei Laura Näinhän se on nähtävä, jostain syystä tuntuu, että olen Sitikoista Xantiaan varsin hyvin kiintynyt, kun on aina edellisen tilalle pitänyt uusi hankkia, BX on omalla tavallaan hauska, yksi Break löytyy tälläkin hetkellä pihasta, mutta Xantia on kuitenkin jotenkin tukevamman tuntuinen, mikä näkyy kyllä myös painosta. Olen aina ollut sitä mieltä, että lopettivat Xantian tuotannon aivan liian aikaisin Hyvää uutta vuotta Xantian seurassa T. Scrat
|
|
|
|
 |
TWR77
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 01.01.2010 03:42 |
|
Nöyrä kiitos ja kumarrus kaikille keskusteluun osallistuneille!!!! Mukavaltahan tää tuntuu!!!! Hyvännäkönen siit tulee ku saa tummenneukset ja alut alle,ja onhan toi muutenkin menevän näköinen pirssi!aikas vähän oon kyl ainakin kuopion seudulla nähnyt c5:sia missä on viima suoja,just näit facelift malleja......kaitpa ne ei tiedä siitä tai eivät pidä sitä tarpeellisena........ mutta kiitos edelleen lämpimästä vastaanotosta ja kaikkea hyvää myöskin autoilun merkeissä!!!!!!
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 01.01.2010 03:48 |
|
Turvallisia kilometrejä sulle ja C5:llesi sekä mukavaa ja huoletonta yhteistä taivalta!
|
|
|
|
 |
TWR77
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 01.01.2010 04:13 |
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 01.01.2010 04:30 |
|
Ilometrejä toivotan täältä, ja huoletonta uutta vuotta! 
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Mikko
|
Viestin otsikko: Re: Tervehdys!! Lähetetty: 01.01.2010 10:52 |
|
Kyllä mulla on kuopion seudulla viimasuoja paikallaan faceliftissä. Tosin välijäähdyttimen kohdalta pätkäisty, mulla kun on tiisseli.
Mulla on -07 230 tuhatta ajettu tiisseli autuomaatti ekslusiivi varmari, jne... Ite (tai oikeastan vaimo) olen ajanut 30 tuhatta reilussa puolessa vuodessa. Vaihtanut olen moottorin yläkiinnikkeen, takapyörän laakerin ja takajousisylinterin. Aisinin loota toimii vaikka ensimmäiseen 200 tuhanteen ei öljyjä ole vaihdettu kertaakaan. Sen jäläkeen kahesti, kun ei kerralla kaikki vaihu kuitenkaan. Eniten ärsyttää myötäänsä palavat lyhkästen polttimot ja etuparkit. Hoo seiskoja olen vaihtanut neljä, parkkeja kolme ja jarruvalopolttimoja kaksi 30 tuhanteen. Muoviverhousosat helmoissa, konehuoneessa ja sisällä ovat huonosti kiinni, ei välttämättä auton vika. Ja se takalasi ei toimi. Takuuseen asennutin sen korjausjohtosarjan, jonka jälkeen pelasi kuukauden. Sitten meni vissiin se nappi, kun ei pysynyt enää lasi kiinni. Löin sivuleikkurilla piuhat poikki.
Auto on hintaansa nähden hyvä, seittemäs sitikka mulla. Edelläluetellut viat kuuluu mielesäni paljon ajettuun ja halpaan autoon. Ei kymppitonnilla saa parempaakaan. Kaksikin santtiaa oli aikaisemmin ja melkein 200 tonnia niillä ajoin, mutta kyllä minusta vitonen on mukavampi, kestävämmäksi en vielä uskalla sanoa. Vaan kylläpä sitä remonttia riitti santtioissakin...
|
|
|
|
 |
citroënisti
|
Viestin otsikko: AL4 ei hyvä... Lähetetty: 01.01.2010 18:24 |
|
Itse en henkilökohtaisesti ostaisi enää yhtään autoa, jossa on AL4 laatikko. Tosiasia on, että ongemia tulee.. Ihan mukava toimiessaan ja täysi helvetin kone kun ne ongelmat alkaa..Tämä on henkilökohtainen ja omakohtaisia kokemuksia omaavan sitikka kuskin kommentti. Elkää siis herneitä vetäkö nenuun. Ajelen BMP vaihteisella tällä hetkellä ja 55tkm takana ilman ongelmia.
|
|
|
|
 |
|
|