Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: WD40
ViestiLähetetty: 18.04.2024 15:20 

Sanokaaas ny viisaat, onko tuosta aineesta mihinkään ja jos on, niin mihin. Netissä kiertää mitä ihmellisempiä videoita sen sopivuudesta ruuanlaitosta peräruiskeeseen mutku minä en usko. Edes voiteluaineeksi siitä ilmeisesti ei ole. Onko ruosteisten mutterien irroittaminen ainoa järkevä käyttökohde?

C5 Break HDi204 A vm 2011
Poissa

Viestin otsikko: Re: WD40
ViestiLähetetty: 18.04.2024 16:20 
Käyttäjän avatar

Ruiskutan tuota alle ennen kuin laitan kotelosuojaa auton alustaan. Tuntuisi että aine kulkeutuu kapillaarisesti paremmin pieniin rakoihin kun on vähän liuotinta alla.

Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2024 16:24 

Vähän epäilevästi olen suhtautunut sen pitkäaikaisapuun samoin kuin perus-CRC:n (5-56) kanssa.
Joskus 5v sitten oli herkistettävänä yksi ulkoilmaa vasten oleva abloylukko joka jumitteli sisäisesti. Ruikin siihen jotain vastaavaa ohutta yleisvoiteluöljyä spraypurkista pillillä, mutta seuraavana päivänä jumi aina palasi. Kunnes ruikkasin sinne juuri ostamastani WD40-purkista, sen jälkeen se on toiminut nuo 5v ilman mitään jatkotoimenpiteitä. Tarkempaa tieteellistä analyysia ei ole, josko vaikka ne olisivat yhdessä kehittäneet supervoitelevan litkun, mutta luottoni WD40:een nousi kumminkin nextille levelille ja on siinä pysynyt :D

Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2024 17:15 
Käyttäjän avatar

Pika-avuksihan nuo aineet on tarkoitettu. Liuottimia+öljyjä pääasiassa sisältävät nuo. Auttavat ruosteen jumittanissa kierteissä, sähköliittimissä usein parantavat kontaktia helpottamalla mikroskooppisen pienien hapettumakiteiden pois siirtymistä.

Pääsiäisenä vuokrasin kaverilta ison peräkärrin puutavarakuorman kuljetukseen. Kuinka ollakaan, kärrin valot toimivat miten sattuu. Liitin irti, WD40:stä ruiskaus molempiin puoliin, ja liitin kiinni. Kaikki valot toimivat.

Auton tukivarsia vaihtaessa Nyloc-mutterit estävät kiusallisen tehokkaasti irroitusöljyn pääsyn ruosteiseen kierteeseen.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2024 17:23 

Entäs tämmöset: https://www.youtube.com/watch?v=jCns0Tyt3eI

tai jopa nämä: https://www.youtube.com/watch?v=J0KapkXQsdk

C5 Break HDi204 A vm 2011
Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2024 17:29 

Alkujaan WD-40 kehitettiin erityisesti korroosion estoon, syrjäyttää vettä ja jättää ehkä jonkinmoisen kalvon - itse ole tulkinnut sen tarkoittavan että ei ole niinkään voitelevaksi tarkoitettu, mutta lienee kuitenkin parempi kuin ei ollenkaan voitelua. Kai voissa muissa tarkoituksissa myös tuo voitelevuus on käytön syy, vaikka ruosteisten ruuvien/muttereiden irroitus, ehkä pienikin kitkan pienennys auttaa vähän siinä ettei pultti katkea - itsellä ne kyllä katkeaa teki mitä kevätjuhlaliikkeitä hyvänsä, ja toisena päivänä ihan sama ruuvi toisessa samanlaisessa kohteessa aukeaa ihan ilman draamaa. Jostain syystä olen tottunut käyttämään CRC 5-56 samoissa kohteissa, jossa käyttäisin WD-40, mutta eroa en kyllä huomannut (tai edes juuri tehoa), joskus ehkä osien putsailuissa on huomannut eroa, mutta ehkä niinpäin että WD-40 irroittaa joskus jotain öljy/pikilaatuja helpommin? Kai 5-56 jättää myös jotain kalvoa, mutta olen lukkoihin joskus ruiskinut ja ei se niitä ole ainakaan jumittanut (pelkkä lukkosula ilman öljyä on ainakin huonompi vaihtoehto kuin 5-56, mutta kai joku lukko/aseöljy olisi parempi, kun ruosteenesto/kosteudenpoistaja/monitoimiöljy sekin on)

Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2024 21:42 

Naapurin tyttären boran valojen umpiot oli ihan sitä ihteensä.
Hällä katsastus seuraavana päivänä ja lähtö takaisin opiskelupaikkakunnalleen.
No katsastukseen mennessä suihkutti veedua linsseille ja leima korttiin. Pysyin tunteroisen muovin pinnalla ja avitti leiman saantia, no hän itse hioi pinnat myöhemmin.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]