Säxä77 kirjoitti:
Aika huonoa tuuria pitää olla että harvoin ajettavalla harrasteautolla joutuisi niitä turvaominaisuuksia kokeilemaan. Kun ajattelen että itsellä on satoja tuhansia kilometrejä takana ja kaksi kertaa on ollut sellainen tilanne että turvavyöt ovat joutuneet töihin, ja kummallakin kerralla olisi selvinnyt mustelmilla vaikka niitä ei olisi ollutkaan. Mikä todennäköisyys on että joutuisit Consulilla vakavaan onnettomuuteen? Ottaen huomioon ettet varmaankaan muuten ole riskiryhmään kuuluva kuljettaja eli esimerkiksi kuolemattomana itseään pitävä teinipoika tai puolisokea seniili seniori, ja ajaisit harrasteautoilijoiden tapaan todennäköisesti vain vähän ja silloinkin ruuhkien ulkopuolella valoisalla ja kuivalla kelillä. Tokihan ne turvavyöt voi asentaa, ne ovat muutenkin aikakaudelleen tyypillinen lisävaruste.
Tuossa oli alkujaan (aikakautensa mittapuulla) aivan erinomaiset jarrut, mutta kahdeksan vuoden minimaalisen käytön jälkeen ne olivat kurjat ja juuri niihin auton katsastus feilasikin. Jarrujen lisäksi auton iskarit ovat turvallisuusriski. Lisäksi ohjausvaihteessa on väljää turhan paljon.
Noille asioille voi ja pitää tehdä jotain, sitten ajaminenkin tuntuu ehkä vähän vähemmän vaaralliselta.
Tavallaan Consul tulee sitä halvemmaksi, mitä enemmän sille löytyy aikaa ja roolia. Rahaa menee suunnilleen saman verran, mutta rahanmenolle saa enemmän vastinetta.