Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
c5x hybrid. Uhka vai mahdollisuus? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=34469 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | jackowacko [ 21.09.2024 21:38 ] |
Viestin otsikko: | c5x hybrid. Uhka vai mahdollisuus? |
Moikka! 180tkm nyt takana diesel c5 aircrossilla ja hieman haaveissa vaihtaa jossain välissä c5xään. Kävin tuollaista viime kesänä liikkeessä ajamassa ja menossa on jotain tuttua XM ajoilta mutta kertokaas te omistajat nyt vähän arjen kokemuksia? Itse en isommin ole huolissani tuosta hybridipuolesta mutta muuten kiinnostaa että miltä tuon mallin laatu on pitemmässä juoksussa tuntunut. Oma aircrossi on ollut huoleton peli kun siihen on uudesta ajanut nuo kilometrit. Mitä nyt takuuseen tehty jotain juttuja kuten kansi ja nokka ja vaihteisto vaihdettu mutta tämmöisiä pikkujuttuja nyt tulee vastaan merkillä jos toisella ![]() |
Kirjoittaja: | HiTec [ 22.09.2024 07:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: c5x hybrid. Uhka vai mahdollisuus? |
jackowacko kirjoitti: Mitä nyt takuuseen tehty jotain juttuja kuten kansi ja nokka ja vaihteisto vaihdettu mutta tämmöisiä pikkujuttuja nyt tulee vastaan merkillä jos toisella ![]() No just ![]() Henk.koht. nämä PSA:n bensavermeet nostavat lähinnä karvat pystyyn, mitä kaikkea siellä porukoilla on juttuja eteen tullut. Takuuaikanahan noista ei juuri ole kuin mielipahaa ja ajankulua, mutta sen jälkeen ne alkavatkin sitten kaivertamaan jo melkoista koloa omistajansa lompakkoon. Ja kun sitten tulee se aika vaihtaa tuo uuteen, on Esson baari laulanut ja käytetyn haluttavuus ei juuri päätä huimaa, joka sitten näkyy varsin reippaina arvoalenemina ja näin se ei kun kaivertaa vielä suurempaa aukkoa sen 1. omistajan lompakkoon. On alkanut tuntumaan että pitää olla todella vannoutunut merkkifanaatikko ja harrastaja, jos ei pikkuhiljaa jo ala katselemaan olisiko se ruoho sittenkin vihreämpää jollain toisilla laitumilla - ja taas toisaalta tämähän on juuri niitä C5 perinteitä, joten... ![]() No ei sillä, mikä sitten mukamas olisi jollain tapaa parempi kun vähän jokaisella tuntuu olevan niitä omia ongelmiaan. Eivätkä nuo patteriautotkaan mitään viattomia ole, sinnekin on jo tullut roppakaupalla niitä omia juttujaan tietyille merkeille ja taas artisti maksaa. Pitääkö sitten skaalata autoiluaan alaspäin ja siirtyä ihan sinne perusliikkumisen puolelle, auto jossa ei juuri muuta ole kuin kääntyvät etupyörät ja näin niitä vikapaikkojakin toivottavasti edes hiukka vähemmän. Ehkä se toinen voisi olla iskeä omakotitalon verran autoon kiinni ja siirtyä premiumien puolelle, mutta eipä tuossakaan nyt mitään järkeä juuri taida olla ja onko nekään nyt niin viattomia. No ehkä merkin oma goodwill voinnee toimia hiukka paremmin, mutta... ![]() |
Kirjoittaja: | Tepi [ 22.09.2024 10:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: c5x hybrid. Uhka vai mahdollisuus? |
Tuonne olen jotain raportoinut omasta C5X:stä: https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=32485.0 Kohta pitäisi taas viedä vuosihuoltoon: 37tkm taitaapi olla mittarissa tällä hetkellä. |
Kirjoittaja: | Xari [ 22.09.2024 12:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: c5x hybrid. Uhka vai mahdollisuus? |
Uhka, 2 x tekniikka, 2 x viat, saattaahan se ekat 100tkm toimia mut jos mun nykyisessäkin oli ostaessa 238tkm niin epäilen ettei hirveästi tule olemaan tarjontaa noilla kilsoilla...mitäänhän ei tosin koko vehkeestä tiedä. |
Kirjoittaja: | yason [ 22.09.2024 17:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: c5x hybrid. Uhka vai mahdollisuus? |
Njettiautossa oli yksi 100tkm ja toinen 175tkm ajettu C5-X bensahybridi. Automallihan on vasta kolme vuotta vanha, joten ihan mahdottomia kilsoja niillä ei ole keretty edes ajamaan. Puretechejä on taas myyty sitten sitäkin kauemmin, mutta ne eivät kyllä loista ajokilometrien suhteen mitenkään positiivisesti. Nettiauton mukaan vuoden 2015 jälkeen myytyjen bensamoottorilla varustettujen ajokelpoisten PSA-autojen kilsat huipentuu sinne 250tkm paikkeille, ja 200tkm ylittäviäkin on vaan kourallinen. Vertailun vuoksi, kun ostin oman C5:ni aikoinaan niin nettiautosta löytyi ew10-moottorilla varustettuja PSA-malleja, joilla oli rullattu yli 400tkm... Uskalsi ostaa, mutta niihin aikoihin ranskalainen moottoritekniikka olikin aivan esimerkillistä eikä EU:n päästörajojen runtelemaa ![]() |
Kirjoittaja: | ace [ 09.10.2024 20:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: c5x hybrid. Uhka vai mahdollisuus? |
Meidän perheen C5 Aircross hybridillä (jossa lienee sama tekniikka kuin C5X:ssä) nyt 3v ja n. 60 tkm takana. Sähkö- ja polttistekniikassa ei mitään huomautettavaa. Kulutus on pysynyt korkeasta korista huolimatta hyvinkin kohtuullisena ja liikenteen rytmissäkin pysyy. Oikeastaan ainoat "viat" ovat hieman ääntävä apparin puolen ovistoppari sekä mielestäni hieman normaalia enemmän kondenssivettä keräävät takavalojen umpiot. Mutta Aircrossistahan sinulla olikin jo kokemuksia... ![]() |
Kirjoittaja: | citrophoros [ 20.10.2024 14:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: c5x hybrid. Uhka vai mahdollisuus? |
Minulle 2025 saattaa tietää 11. auton hankintaa käytettynä tai esittelyautona. Maksimissaan välirahaa €15,000. C5 X hybrid 225 hv Shine Packillä on vahva asema vaihtoehtolistallani, myös haute-couture Citroënit eli DS4 ja DS7 E-Tense (Rivoli tai Opéra) hydridit. Joka tapauksessa hydridi automaattivaihteistolla, sillä kilometrejä tulee vuosittain 20-25 tkm. |
Kirjoittaja: | tcane [ 21.10.2024 13:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: c5x hybrid. Uhka vai mahdollisuus? |
Ennen hankintaa suosittelen lukemaan esim. pösö foorumilta nimenomaan hybridi-mallien MyPeugeot -sovelluksen toimivuudesta, ei tule sitten vääriä kuvitelmia ja odotuksia valmistajan kyvykkyydestä. Jos taas kokee ettei nykyaikanakaan tuollaisen sovelluksen toiminta ole oleellista auton käyttökokemuksen kannalta niin asialla ei tarvitse päätään vaivata. |
Kirjoittaja: | Tepi [ 21.10.2024 20:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: c5x hybrid. Uhka vai mahdollisuus? |
tcane kirjoitti: Ennen hankintaa suosittelen lukemaan esim. pösö foorumilta nimenomaan hybridi-mallien MyPeugeot -sovelluksen toimivuudesta, ei tule sitten vääriä kuvitelmia ja odotuksia valmistajan kyvykkyydestä. Jos taas kokee ettei nykyaikanakaan tuollaisen sovelluksen toiminta ole oleellista auton käyttökokemuksen kannalta niin asialla ei tarvitse päätään vaivata. MyPeugeot-sovellus toiminee vähän huonosti Citroen-merkkisen kulkineen kanssa? ![]() ![]() Okei, ymmärrän pointtisi että siinäkin voi olla ongelmia. Itse käytän kyseistä sovellusta (MyCitroen) päivittäin ja kyllä se 98% ajasta toimii. Viime kesänä taisi kerran mennä jumiin, ettei päivitellyt mitään niin uusinta-asennus korjasi ongelman. |
Kirjoittaja: | tcane [ 21.10.2024 22:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: c5x hybrid. Uhka vai mahdollisuus? |
Joo, ja Ooppelin hybridin kanssa toimii varmaan vielä huonommin ![]() Hyvä jos on toiminut. Kaksi vuotta tuollaista käytin enkä päässyt vastavaan prosenttiin. Sitten meni hermo ja tein pyhän päätöksen ettei enää koskaan Stellantiksen ohjelmistoja eikä autoja niiden ympärillä päivittäiseen käyttöön. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |