Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Teekö VW-Group konkurssin?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=34525
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  pvalila [ 22.10.2024 23:36 ]
Viestin otsikko:  Teekö VW-Group konkurssin?

Volkkarin isoista ongelmista on toki kirjoitettu paljonkin, mutta tässä konsernille ennustetaan jopa konkurssia:

https://www.youtube.com/watch?v=ENJnh0RYf_U

Ihan nopeasti en usko Volkkarin kellahtavan, mutta konserni saattaa olla Kodakin tiellä.

Muistatte varmaankin, kuinka Kodak ensin keksi digikameran ja sitten jäi niin pahasti kehityksestä jälkeen, että meni nurin?

Lähes loppuun asti Kodak teki filmeillä hyvää tulosta.

Volkkaria vaivaa kai kaksi sairautta: hitaasti etenevänä kyvyttömyys tehdä sähköautoilla voittoa ja nopeasti etenevänä kilpailukyvyttömyys varsinkin Kiinan älyttömän tärkeillä markkinoilla (tärkeillä varsinkin Volkkarille, joka on jo pitkään tehnyt puolet voitostansa juuri Kiinassa).

Vaikeuksissa ovat vaihtelevasti toki muutkin perinteiset autonvalmistajat, ei vain kansanauto.

Kirjoittaja:  pvalila [ 23.10.2024 00:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Teekö VW-Group konkurssin?

Tulipa komea typo otsikkoon... :oops: :oops: :oops:

Kirjoittaja:  HiTec [ 23.10.2024 08:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Teekö VW-Group konkurssin?

VAG on Saksassa ihan liian suuri = sitä ei päästetä konkurssiin. Jos tuollainen uhkaa, heittää Saksan valtio sille pelastusrenkaan ja homma jatkuu. Toki voi se VAG myös hitaasti näivettyä ja näin sen liiketaloudellinen merkitys mm. työllisyyden kautta kansantaloudelle laskee ja näin se valtionkin intressi firman pelastamiseksi pienenee, mutta vielä ei olla läheskään tuolla, ei vielä vuosikausiin.

Kirjoittaja:  pvalila [ 23.10.2024 14:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Teekö VW-Group konkurssin?

HiTec kirjoitti:
VAG on Saksassa ihan liian suuri = sitä ei päästetä konkurssiin. Jos tuollainen uhkaa, heittää Saksan valtio sille pelastusrenkaan ja homma jatkuu. Toki voi se VAG myös hitaasti näivettyä ja näin sen liiketaloudellinen merkitys mm. työllisyyden kautta kansantaloudelle laskee ja näin se valtionkin intressi firman pelastamiseksi pienenee, mutta vielä ei olla läheskään tuolla, ei vielä vuosikausiin.


Ajattelinkin juuri tuollaista Kodakin kaltaista hidasta liukua. Kodakin kohtaloksi koitui se, että perinteinen liiketoiminta oli lähes loppuun asti niin kannattavaa, että korjaustoimenpiteitä oli mahdollista siirtää tulevaan liiankin pitkään. Volkkarin kohtaloksi voi koitua juuri se, että yhteiskunta näkee työpaikkojen säilyttämisen tärkeimmäksi asiaksi ja firman kannattavuuden korjaamista lykätään liian pitkään.

Saksan on muuten hupa tukea omaa autoteollisuuttaan sen jäljeen, kun ovat Kiinaa soimanneet samasta synnistä.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/