Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 26.11.2024 17:45 

Viestit: 978
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Tässä toinen mokoma , nimittäin Fordin Ecoboost

https://www.youtube.com/watch?v=0yx1-50iqnA&t=2s


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 26.11.2024 18:09 

Viestit: 1988
Paikkakunta: JKL
Kannattaa katsoa!



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 26.11.2024 18:45 

Viestit: 5776
Paikkakunta: Lahti
Uusissa on ketju, öljypumpulle se hihna on vielä jätetty, ja sen ketjun taakse.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 26.11.2024 19:51 

Viestit: 1988
Paikkakunta: JKL
Kahdeksan hammasta per hihna ei ilmeisesti riittänyt.. :mrgreen:



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 26.11.2024 21:05 

Viestit: 684
Jakohihna noissa ei ole ainoa murhe. Männänhelmat putoaa ja kannet halkeaa ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 26.11.2024 22:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Männät eivät kestä Ecoboosteissa tuttavapiirissä 3:sta on vuoden sisällä hajonnut mäntä.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 04.12.2024 18:53 

Viestit: 5776
Paikkakunta: Lahti
Ei noi premiumitkaan kestä, Volvo hybrid. https://www.youtube.com/watch?v=gtZk54e5DWk



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 04.12.2024 20:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2193
Paikkakunta: Laukaa
Xari kirjoitti:
Ei noi premiumitkaan kestä, Volvo hybrid. https://www.youtube.com/watch?v=gtZk54e5DWk

Eihän tuollaista vedon kytkentää voi vauhdissa tehdä suorille hampaille, noinhan siinä käy.
Kuten kävi minun Valmetin lisähydraulipumpun vetokäpälille kun muutaman kerran sen vauhdissa päälle laitoin traktorin käydessä tyhjäkäyntiä.
Siitä sentään selvisin hitsaamalla, mutta tuossa Volvon tapauksessa homma ei taida onnistua muilta kuin Itäisen maan viisailta osaajilta.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 04.12.2024 21:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1929
Paikkakunta: Helsinki
eskere kirjoitti:
Siitä sentään selvisin hitsaamalla, mutta tuossa Volvon tapauksessa homma ei taida onnistua muilta kuin Itäisen maan viisailta osaajilta.

No onhan tuo ihan käsittämätön tapa hoitaa kytkimen virkaa ja vielä premiumiksi tunnetulta, perinteikkäältä Volvolta :shock:

Se pahin ongelmahan tuossa on kun ne "kytkimen" hampaat lopulta antautuu, jutussahan oli myös toinen niistä hammaskehistä jo jopa katkennut, niin ne muruset menee tuonne rattaiden väliin ja... No jälki on sitten sitä mitä tuossa jutussakin näytettiin. Ja kaiken kukkuraksi rakennehan oli hitsattu kiinni = jos menee vaihtoon, niin se on koko kokkare laakista, korjaamaton kapine ja taas maksaa mansikoita, jee jee. No ilmiselväähän on että tuonne olisi pitänyt laittaa joku perinteikkäämpi monilevykytkin ratkaisu, vaan taitaa sitten tulla tila- yms. ongelmia ja varmaan se levypakkakin olisi joskus pitänyt kyetä myös vaihtamaan vaikka kuinka öljyssä uikin. Prätkissähän noita on jo erilaisia luistokytkin-versioitakin, jotka pehmentävät sitä mahd. iskua joskos kirrosluvut kytkimen eri puolilla ei ihan natsaisikaan. No tässäkin tapauksessa varmaan tuollainen pehmentäisi sen sähkömoottorin mukaan pomppaamista ihan samalla tavalla :?



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 04.12.2024 22:23 

Viestit: 321
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Kai noita murheenkryyneiksi laskettavia koneita löytyy joka merkiltä ja vuosikymmeneltä? Itsellä nyt pihassa volvo v50 1.8 bensa joka juo moottoriöljyä, ei enää hörpi. Fordin/mazdan kone, alunperin, taitaa fomoco lukea kyljessä. Tyyppivika, valmistusvirhe männänrenkaissa, materiaali kuoleentuu ja veltto rengas ei pidä. Kaikki kyseisen tuoteperheen 1.8 ja 2.0 sama vaiva, jos ei ole korjattu. Virallisesti alakertaa ei saisi korjata, onneksi virityspajoilta saa sopivia männänrenkaita ym tarvikkeita...



Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma"
Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka"
ZX 1.4i -93
Ë-C4 -22
varaosa-autoja x kpl
Transporter T4 carsport -03
Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 05.12.2024 01:03 

Viestit: 712
Luulen tuossa Volvon ERAD tapauksessa on oletettu, että sähkömoottorin saa pyörähtämään aina samaa vauhtia kuin mitä pyörät pyörii kytkettäessä ja sitä kautta yhdistäminen on aina ongelmatonta. Vaan eipä se kytkinpakkakaan mitenkään ongelmaton vaihtoehto ole kuten varmaan moni nelivetovolvon omistaja tietää.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 05.12.2024 13:36 

Viestit: 5776
Paikkakunta: Lahti
Volvoon sentään saa osia kohtuuhinnalla, joku VAG-konserni myis koko moottoripaketin 20.000€ mut näitä saa kohta halvalla, jos uskaltaa ostaa.

Pitäisi ostaa joku citymaasturi, tarjonta alkaa olla perustekniikan vehkeissä aika vähissä.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 05.12.2024 18:48 

Viestit: 684
mikaeli kirjoitti:
Kai noita murheenkryyneiksi laskettavia koneita löytyy joka merkiltä ja vuosikymmeneltä? Itsellä nyt pihassa volvo v50 1.8 bensa joka juo moottoriöljyä, ei enää hörpi. Fordin/mazdan kone, alunperin, taitaa fomoco lukea kyljessä. Tyyppivika, valmistusvirhe männänrenkaissa, materiaali kuoleentuu ja veltto rengas ei pidä. Kaikki kyseisen tuoteperheen 1.8 ja 2.0 sama vaiva, jos ei ole korjattu. Virallisesti alakertaa ei saisi korjata, onneksi virityspajoilta saa sopivia männänrenkaita ym tarvikkeita...


Fordiin ei edes ole olemassa varaosanumeroita moottoriin, mutta Mazdan osanumeroilla noita on korjattu useita


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ei se puretech ole ainoa murheenkryyni
ViestiLähetetty: 05.12.2024 18:58 

Viestit: 684
MB 651 moottori pakuissa runkolaakerit pyörähtää . Henkilöautoissa kannattaa kuunnella puliseeko polttoainetankissa ( sama moottori ) . Suuttimet kun on tarpeeksi pitkään viallisia polttoaineen joukkoon kertyy metallia ja polttoainepumppu leikkaa kiinni. Ohjeen mukaan koko polttoainejärjestelmä pitäisi uusia tankkia myöten. Jo alle 200tkm näitä on esiintynyt :(


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: