Aapeli kirjoitti:
C-mersulla ajettu 2,5 vuotta ja on tarjonnut hyvää laatua ja miellyttävää ajettavuutta. Silti, jostain syystä C5 alkanut kiinnostamaan. Tuolla bx-ketjussa olikin jo juttua, mutta kyselempä vielä omassa ketjussa. Oma käsitys, että ykköskoppainen on se ruma, mutta luotettavin (?), seuraavassa oli murhetta ainakin lämppärin läppien kanssa ja olikos kolmannessa siiten ne etutolpat murheena? Mutta että mitäs muuta? Jos c5:een jollain aikavälillä päädyn niin bensakone 1.8/2.0. Onko ykköskoppaisen kohdalla vielä osiensaantimurheita?
Minulla on ollut ykkönen ja kolmonen. Ykkönen näytti rumalta silloin ja näyttänee tulevaisuudessakin, muuta pahaa sanottavaa siitä minulla ei ole. Facelift poisti ne rumat ajovalot, toisten mielestä auto menetti myös yksilöllisyyttänsä.
Lämppärin säätimet menivät faceliftissä huonompaan suuntaan, mutta koteloporan avulla ne pääsee vaihtamaan paljon helpommin kuin kojelaudan purkamalla. Automaattiloota taisi parantua jo siihen faceliftiin, eikö siinä ole sama Aisinin loota kuin kolmosessakin?
Ykkös- ja kakkoskoppasen voi hyvin ostaa jättikokoisena (sedanin näköisenä) hatchbackinä, kolmoskorinen on "pakko" ostaa farkkuna (järjettömän pienen takaluukun takia). Kolmoskoppasesta farkusta jäi mieleen miinuksena vain se, että etupää kolahteli ulosjoustoissa rumasti eikä "erkkikään" osannut sitä korjata.
Kaikilla näillä alkaa olla jo ikää, sillä kolmoskoppasetkin ovat vanhoja, jos haluat autosi luotettavalla bensavaparilla ostaa. Uusiin TurboHighPerformance versioihin ei kannata sekaantua, vaikka ajossa ne varmasti ovat upeita.