Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia V6 vm.2001 kysely http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=3523 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | deesu [ 11.01.2010 11:41 ] |
Viestin otsikko: | Xantia V6 vm.2001 kysely |
Onko kellään kokemuksia automaatti lootalla varustetusta xantian V6 koneesta tehot 140kW 190hP. Kuulin tuossa että ensimmäisissä xm:ssä olisi ollut ongelmaa automaatti lootien kanssa, koska ne oli suunniteltu ainoastaan 2.0 litraiselle koneelle eivätkä kestäneet 3.0 litraisen vääntöä. Pitääkö paikkansa ja onko 2001 vuosimallin xantiassa jo kestävämpi loota? Luultavasti kone on 24 venttiilinen eli onkohan kone hihna vai ketju vetoinen? Kyselen siksi kun meinattiin saksanmaalta hankkia tällainen! |
Kirjoittaja: | Scrat [ 11.01.2010 16:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 vm.2001 kysely |
Moi Ihan hyvin itselläni on V6 + automaatti pelittänyt Xantiassa, tosin vasta tuli 120tkm mittariin. Moottori on 24v hihnajakopäällä, ei näissä enää ollut ketjujakopäitä ja laatikotkin ovat huomattavasti uudempaa mallistoa kuin alkupään XM:ssa. Sen verran kannattaa katsoa, että hihnanvaihto on tehty tai jos on lähellä niin yrittää pyytää joko myyjää teettämään se tai sitten alennusta hintaan, sen verran hintava homma. Ajossa todella mukava, moottori vääntää hyvin eikä ainakaan itselläni ole ollut edes tarvetta käyttää laatikon sport asetusta ohituksissa. ![]() Terv. Scrat |
Kirjoittaja: | Pekkax [ 11.01.2010 16:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 vm.2001 kysely |
Kyllä minullakin on se käsitys, että laatikko on vaihtunut. Omalla ajettu 291000 km ja laatikko toimii niinkuin pitääkin. Ite olen ainakin tykänny tuosta moottori-laatikko yhdistelmästä. |
Kirjoittaja: | jasu [ 11.01.2010 17:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 vm.2001 kysely |
Xm:ssä oli ihan alkujaankin 4hp18, eikä sitä ollut ensialkuun edes "mopokoneista" versiota vaan ne parilitraiset tuli hetkeä myöhemmin tuotantoon kuin kolmelitraiset... Tuotannon loppuaikoina sitten mukaan tuli sähköllä ohjattu 4hp20, joka vissiin sitten löytynee Xantiankin keulilta, remmikoneisen 24-venttiilisen V-kutosen kaverina. Taisivat käyttää "koekäyttöpukkina" Xm:ää tässä, testata että kuinka kivasti yhdistelmä toimii ennen Xantiaan tälläämistä... ![]() Ja juu, remmillä on kone, varmasti Xantiassa... |
Kirjoittaja: | xmfani [ 11.01.2010 18:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 vm.2001 kysely |
Jos tunne myyjä,varaudu siihen et mittarista on ainekin ruuvattu 100.000. Tai vie se paikalliseen Citroen korjaamoon jossa ne lukee tiedot sulle,pienellä korvauksella. Mutta parempi se kuin huomata suomessa,et onkin ajettu jotain muuta. Itse toin aikanaan muutaman auton sieltäkin,mut lopetin,kun kaikki ruuvattu,jopa huolto kirjat. Hollanti olis parempi,joka vuotiset kilsat ylhäällä,samoin Ruotsi. 15000 kr juuri nytkin yksi v6. |
Kirjoittaja: | Tane N. [ 14.01.2010 12:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 vm.2001 kysely |
Vähän yli 200k lasissa -99 V6-Xantulla. Nou problems, paitsi tämä: Tyypi-ongelmana on rundimittarin johdon liitoksen hapettuminen jossain vaiheessa, jolloin loota menee "varoasentoon". Liitos löytyy puskurin takaa lähtevästä rööristä. En tiedä muista, mutta mulle on kerran niin tapahtunut. Tosin liitos voi olla paranneltu 01-mallissa. |
Kirjoittaja: | Lauri [ 14.01.2010 14:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia V6 vm.2001 kysely |
Deesu kyselee täällä V6 Xantiasta ja toisessa ketjussa Hdi:stä. Minulla on juuri tuollaiset autot ![]() Auton käynnistyvyydessä on ollut jotain häikkää ja se onkin tällä hetkellä korjaamolla startin vaihdossa. Toivottavasti se tulee tuolla kuntoon. Asiallinen "kakkosauto" kaiken kaikkiaan ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |