Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=3828
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Kami [ 11.02.2010 22:03 ]
Viestin otsikko:  Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Niin se maailma muuttuu...
Muistan kun muutamia vuosia sitten palstalla tekniikka puolen tekniikkaongelmista suurin osa oli Beksejä koskevia ja Xantut oli vähemmistöä.
Pari vuotta kului ja Beksit alkoi olla vähemmistöä ja Xantut pääasia. Ceeviitosia korjailtiin harvoin.
Nyt näyttää tämän talven myötä nousseen esiin Ceeviitoset ja Beksejä koskevat kysymykset ovat vähentyneet huomattavasti. Xantut enemistönä.
Myös XMien harrastus näyttää lisääntyneen.
... :o tällaisia tuli tässä pähkäiltyä :shock: ... hullua ajanviettoa... :lol:

Kirjoittaja:  Rosberg [ 11.02.2010 22:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Voishan se aika mennä turhuuteenkin jos ei patongin sivuilla surfaile. :lol:

Kirjoittaja:  zX-files [ 11.02.2010 22:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Ceevitonen on helppo ymmärtää kun katsoo hintalappuja. Ainoa rajoite ostaa joku tuommoinen http://www.nettiauto.com/citroen/c5/3026072 on pelko siitä kuinka kalliiksi omistaminen tulee kun jotain tilttaa :? Jopa Alfamer on huomannut C5sen, kohta tulee korjausopas suomeksi.
XMn ymmärrän hyvin, kuudessa vuodessa hinta on romahtanut. Eli hinta/laatu-suhde on todella kohdallaan!

Kirjoittaja:  Kami [ 12.02.2010 11:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Jep näinhän se on.
Nyt on XM:t niissä hinnoissa mitä sai maksaa Bekseistä n. 6 vuotta sitten.
Vastaavasti C5:ia saa samalla hintaa mitä tuolloin maksoi suurin osa Xantioista... tuolloin C5:t olivat vielä niin tuoreita. Nyt ne alkavat olla harrastajien hintatasolla.
Tosin hieman pelottaisi siirtyä C5:een, koska siinä on tuo sähköpuoli vielä monimutkaisempaa kuin (lue oikkuilevampaa), kuin Xantioissa... huh...
...ehkä joskus...

Kirjoittaja:  zX-files [ 12.02.2010 13:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Hienoa että joku muukin aprikoi ceefemmaa, nyt puolustajat liikkeelle!

Ja se oli 2003 syksyllä kun hain (nykyisin vaimolla olevan) auton Germaaniasta, kakkosvaihtoehtona silloin oli XM. Onneksi en ostanut XMää tuolloin, lompakon mielestä. Silloin XM tulleineen olisi ollut ainakin tuplahintainen verrattuna siihen mitä ostin. Nyt tuon tehdyn ostoksen arvo on toisinpäin tupla XMään nähden...

Kirjoittaja:  Joni2402 [ 17.02.2010 01:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

minkäs sitten kävit?

Kirjoittaja:  KKA [ 17.02.2010 02:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Jos puhutaan korjauskustannuksista niin tuntuu että toi tekniikka menee kokoajan takapakkia, beksit oli hyviä ja edullisia korjata, Xantiat hiukan kehittyneempiä, mutta myös kalliimpia korjata, etenkin abseilla varustetut...C5, kai sekin on parempi kuin Xantia? ainakin niiden mielestä jotka sellaisen omistaa, mutta korjauskustannukset on kyllä jo huomattavasti korkeammat.Uusimmissa sitikoissa tekniikka on jo ti miehelle todella haastavaa ja turhien varusteiden takia myös todella kallista!

Kirjoittaja:  r_a_n_u [ 17.02.2010 08:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

KKA kirjoitti:
Uusimmissa sitikoissa tekniikka on jo ti miehelle todella haastavaa ja turhien varusteiden takia myös todella kallista!

Jaa'ah, mutta kun kuluttajat ovat valmiita maksamaan niistä helyistä ja turhista varusteista. Siinä sitä sitten ollaan puhtaan paidan kanssa. Ei teollisuus tee, jos ei kuluttaja osta. Ja mikä hassuinta, ollaan valmiita ostamaan vaikka aina ei oikein olisi varaakaan.

Kirjoittaja:  maramutteri [ 18.02.2010 13:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Missä vaiheessa niitä vikoja alkaa Xanttuun tulemaan. Olisin utelias tietämään, koska omassa ei niitä vielä ole ilmaantunut. Tosin on vasta toinen nokkaremmin vaihtaminen edessä nyt keväällä. Se ei kuitenkaan liene viaksi luettava. Meinaan täytyy ennen niiden runsaiden ja kalliiden vikojen ilmestymistä vaihtaa auto pois.

Kirjoittaja:  Oldis [ 18.02.2010 14:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Miulla ei ole xanttua, mutta eiks tossa 406 Pösössä ole muuten sama tekniikka, paitsi tietenkin jousitus. Tänä aamuna syttyi sitten ABS valo palamaan, vm 97 ajettu 165 tuhatta 1.8 16v

Kirjoittaja:  KKA [ 18.02.2010 14:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Ei kukaan puhunut että niitä vikoja olisi runsaasti.Omassa Xantiassa kalleimpia vikoja ovat olleet abs:ien anturien hajoamiset 3kpl, sekä moottorin puolapaketti on hajonnut kerran.Etenkin noi abs jarrut ovat mielestäni täysin turha varuste autossa, joskus liukkaissa paikoissa niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Kirjoittaja:  ilo mäki [ 18.02.2010 19:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Minulle tuli C5 2.0 hdi farkku suoraan BX 1.9D kauden jälkeen. Kyllä tämä on selvästi hiljaisempi etenkin moottorin äänien suhteen verrattuna BX:ään. Moottorissa on enemmän voimaa ja venyvyyttä mutta lisääntynyt paino leikkaa osan tästä ilosta. Polttoaineen kulutusta en ole tarkkaan mitannut mutta jos C5:n ajotietokone pitää paikkaansa niin BX kulkee pienemmällä.

Lievästi viritetty BX:n jousitus on herkempi kuin C5 vakio. C5:ssä on lisää sähköroinaa joten kaikennäköiset varoitusvalot etenkin pakkasella vilkuttelevat osin aiheetta.
Ehkä kaikista typerin monimutkaisesta tekniikasta on automaattinen ilmastointi/lämmityslaite joka automaattisesti puhaltelee kylmää kesät talvet vaikkapa 24 asteeseen säädettynä. Jos haluaa autoon lämmintä on säädettävä lämpö täysille ja puhaltimella hienosäädetään loput.
Kaikista eniten muuten kaikin puolin mukavassa autossa harmittaa todella raskas ohjaus joten on ainainen vaara että aurausmerkit hakkaavat lokasuojiin.

Kirjoittaja:  laakeri [ 18.02.2010 23:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

KKA kirjoitti:
Jos puhutaan korjauskustannuksista niin tuntuu että toi tekniikka menee kokoajan takapakkia, beksit oli hyviä ja edullisia korjata, Xantiat hiukan kehittyneempiä, mutta myös kalliimpia korjata, etenkin abseilla varustetut...
Eivät beksin absien taka-anturitkaan ihan ilmaisia ole :x

Kirjoittaja:  ilo mäki [ 18.02.2010 23:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Kun BX kaudella oli autoja pihassa kymmenkunta niin varaosien luovuttajia riitti jopa myytäväksi asti.
Mikä estää myös C5:n kohdalla käyttämästä samaa politiikkaa.

Kirjoittaja:  läjjeejä [ 18.02.2010 23:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

ensin tuli xsantia td break .seuraavaksi bx 1.4 bx1.6 trs noilla oppi tuon mukavuuven etenkin kesä ja 1.6 trs ja mutkainen asfalttitie a,vot xsantiasta seuraava c5 hdibreak tilaa on ajettavuuteen vaihdettu takaakseliston puslat eteen 2kpl +isot palat akseliston päältä loppui renkaan kuluminen takana tuohon .sähkövika ainoa ilmamassamittari hapettui piloille laturin hiilet kului loppuun jo420 tkm ajettuna +etupyörän laakerit kuluvia osia .katsastustilastoja rumennettu leima kerrasta tyyliin .nyt talon toisena c5,na hdi automaatti sedan käytettynä hinta kohdillaan .niin ja kolmas on tuo xsara 1.9 td joka menee nyt säilöön ja aikanaan kun poika saa kortin ajakoon sitten tuolla vasta sisään ajettu 260 tkm

Kirjoittaja:  eskere [ 19.02.2010 00:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Lainaa:
KKA kirjoitti:
Uusimmissa sitikoissa tekniikka on jo ti miehelle todella haastavaa ja turhien varusteiden takia myös todella kallista!

Ranu kirjoitti:
Jaa'ah, mutta kun kuluttajat ovat valmiita maksamaan niistä helyistä ja turhista varusteista. Siinä sitä sitten ollaan puhtaan paidan kanssa. Ei teollisuus tee, jos ei kuluttaja osta. Ja mikä hassuinta, ollaan valmiita ostamaan vaikka aina ei oikein olisi varaakaan.



Mikä on turha varuste tai hely c5:ssa :shock:


ABS-jarrut, Airbag, ESP ajovakaudenhallinta, Luistonesto, Hydractive 3+ -jousitus, Alustan korkeudensäätö automaattisesti ja manuaalisesti, Xsenon valot, Ohjaustehostin, Keskuslukitus kaukosäädöllä, automaattinen lukitus vahinkopainalluksessa, Ajotietokone, Ohjelmoitava ylinopeusvaroitin, Vakionopeudensäädin, Automaattivaihteisto, Kahdet renkaat kevytmetallivantein, Huoltokirja, Polttoainekäyttöinen lisälämmitin ohjelmoitavalla ajastimella, Sisätilanpistoke, Lohkolämmitin, Vetokoukku, Raitisilmasuodatin siitepöly- ja hiukkassuodattimella, Istuinlämmittimet edessä, Kuljettajan ja matkustajan istuimen korkeussäätö, Takaistuin, kahdessa osassa taittuva, 2/3-1/3, 2 x renkaat, Turvatyyny kuljettajalle, Turvatyyny matkustajalle, Smart3, poiskytkettävä, Verhoturvatyynyt, etu- ja takamatkustajia suojaavat, Ilmastointilaite, täysautomaattinen, Jäähdytetty hansikaslokero, Hätäjarrutustehostin, Ajotietokone, Sähkölaseissa kertapainallustoiminto, Sähkötoimiset lasit edessä, Sähkötoimiset lasit takana, Sivupeilit, sähkösäätöiset- ja lämmitteiset, Automaattisesti sammuvat sisävalot, Ohjauspyörän korkeuden- ja syvyyden säätö, Nahkainen ohjauspyörä, Kojelaudan ja mittariston Black panel -toiminto, Ovien hätälukitustoiminto kojelaudassa, Lapsilukkojen ilmaisin mittaristossa, Monitoiminäyttö, Huoltoilmaisin, Aurinkoverho takaikkunaan, Sivulasit, sateella automaattisesti sulkeutuvat, Tuulilasinpyyhkimet sadetunnistimella, automaattiset, Tummennetut lasit, 1 levyn cd-radio, Radion säätimet viiksessä ratin vieressä, Automaattisesti säätyvä radion voimakkuus, Kaiuttimet, 6 kplStereo, Automaattisesti tummuva peruutuspeili, Tavaratilasta säädettävä perän korkeus, Avattava takalasi, 12v ulosotto tavaratilasta, Mattosarja, Koiraverkko, Moottorinohjauslaitteiden toiminnan merkkivalo, Alijännitteen merkkiääni :roll:

Nuohan ovat kaikki tarpeellisia laitteita, ainoastaan tuo moottorinohjauslaitteiden vikavalo on mielestäni melko turha :x
Antipollution fault palaa turhan herkästi

C5 :D :D :D :D

Kirjoittaja:  laakeri [ 19.02.2010 08:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

eskere kirjoitti:
Mikä on turha varuste tai hely c5:ssa :shock:
eskere kirjoitti:
ESP ajovakaudenhallinta, Luistonesto, Ajotietokone, Ohjelmoitava ylinopeusvaroitin, Huoltokirja, Takaistuin, kahdessa osassa taittuva, 2/3-1/3, Smart3, poiskytkettävä, Verhoturvatyynyt, (etu- ja) takamatkustajia suojaavat, Hätäjarrutustehostin, Ajotietokone, Sähkötoimiset lasit takana, Ovien hätälukitustoiminto kojelaudassa, Lapsilukkojen ilmaisin mittaristossa, Monitoiminäyttö, Huoltoilmaisin, Aurinkoverho takaikkunaan, Alijännitteen merkkiääni
Nuo ainakin voisi minun puoleestani jättää pois turhina. Verhoturvatyynyt siis saisivat jäädä eteen, mutta turhaan ne takana tavaroiden kylkiä pehmustavat. Mikähän tuo Smart3:kin edes on?

Kirjoittaja:  r_a_n_u [ 19.02.2010 09:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

eskere kirjoitti:
Nuohan ovat kaikki tarpeellisia laitteita...

Siinäpä se. Harvassa me, jotka olemme eri mieltä. Kuva

Kirjoittaja:  Lauri [ 19.02.2010 09:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Pisti tuosta tarpeellisten varusteiden luettelosta silmään nahkainen ohjauspyörä. Minulla on toisessa Xantiassa nahkainen sompa ja kyllä se on aina yhtä tuskaa kun joutuu sitä nahkatonta pyörittelemään. :lol:

Kirjoittaja:  Scrat [ 19.02.2010 10:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Lainaa:
Mikähän tuo Smart3:kin edes on?


Se on se varakärry C5 tavaratilassa, kaupunkiajeluihin :lol:

Scrat

Kirjoittaja:  peltipolvi [ 19.02.2010 11:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Beksistä Xanttuun ja Xantusta Ceeviiteen

Scrat kirjoitti:
Lainaa:
Mikähän tuo Smart3:kin edes on?


Se on se varakärry C5 tavaratilassa, kaupunkiajeluihin :lol:

Scrat


joo...useimmista käytetyistä C5:sta se kyllä tuntuu puuttuvan, tuppaa varmaan "unohtumaan" ekan omistajan autotalliin, siksi tätä vakiovarustetta ei kai niin tunnetakaan... :P

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/