|
Kirjoittaja |
Viesti |
likn
|
Viestin otsikko: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 02.03.2010 00:44 |
Viestit: 87
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 02.03.2010 07:54 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Olikos tossa DS5:ssä oikea jousitus?
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 02.03.2010 08:55 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Jos se on kovin läheistä sukua tuolle 3008:lle, niin todennäköisesti on Oikea jousitus, eikä mikään lillutilällytisysteemi.  Kyllä me Nikon kanssa osataan arvostaa kunnollista jousitusta. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
jpop
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 02.03.2010 12:36 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Kangasala
|
niko kirjoitti: Olikos tossa DS5:ssä oikea jousitus? Olis parempi olla. Muuten mun autokuume menee taas aivan hukkaan.
XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
|
|
|
|
 |
Tepi
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 02.03.2010 12:53 |
Viestit: 142
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 02.03.2010 19:14 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Miten se nyt voisi olla oikealla jousituksella jos se on 3008-hybridinelivetopohjalevy! Ei noitten rautavietereiden tilalle ihan helpolla muuta laiteta, ainakaan niin että siinä olisi taloudellisesti mitään järkeä. Pöh. Yäk en syö.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 02.03.2010 20:30 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
zX-files kirjoitti: Ei noitten rautavietereiden tilalle ihan helpolla muuta laiteta, ainakaan niin että siinä olisi taloudellisesti mitään järkeä. Eiks tälleen oo tehty tossa nykysessä C5:ssa?
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 02.03.2010 20:35 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Siis Ceefemman saa joko tai: perusversiossa rautavieterit hydrauliikan tilalla. Mutta se on C5 eikä 3008 molempien päiden vedolla...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 02.03.2010 21:45 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
zX-files kirjoitti: Mutta se on C5 eikä 3008 molempien päiden vedolla... Jaa jaa. Minä en ole 3008:n alustarakenteeseen tarkemmin tutustunut, mutta jos se niin on rakennettu, ettei sinne hydejä saa, niin eihän siinä sitten 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 02.03.2010 23:02 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Tuossahan ne on kuvissa, nätisti esilleleikattuina ja nimenomaan tuosta deehybe-4weedeestä.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
jpop
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 03.03.2010 17:07 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Kangasala
|
Mä vähän ihmettelen...
1. Pösöissä ja sitruunoissa on ollut jo pitkään käytössä yhteiset alustat ja hyvin sinne on tarvittaessa mehujärjestelmät sopineet - kun homma on sattumoisin otettu huomioon suunnittelussa. Miksi se muutuisi nyt? (tai sitten vaan taas toiveajattelen)
2. Mahtaakohan tuo tieto 3008:n alustasta DS5:ssä olla aivan oikein, vaikka niin on artikkeleissa väitetty? DS5 on kait kuitenkin lähempänä Peugeot 5008:n kokoluokkaa...
XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 03.03.2010 17:16 |
Viestit: 400
|
Itse asiassa jos nyt oikein lueskelin noita tekstejä (kuten vihtahousu sitä yhtä kirjasta) niin samaa voimansiirto/moottorijärjestelmää (unit) käytetään Pösön 3008 mallissa, siinä ei puhuta pohjalevystä mitään ja toisessa tekstissä taas on selvästi, että DS5 is based on C5, mikä tarkoittanee sitä, että saanemme nauttia vihreällä (vai oliko se nykyään punaisella) mehukatilla varustetusta jousituksesta  Jos nyt sitten on varaa moinen ostaa 
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 03.03.2010 17:45 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Jos ei DS5ssä ole mehujousia niin maailmankirjat on sekaisin. Jotain perustelua tolle DS-nimen kierrätykselle sentään pitäisi olla...
Omasta mielestä vaikuttaa kyllä tosi lupaavalta kaikenkaikkiaan jos alusta on siis kunnossa, eikä autosta tule mitään katumaasturiviritystä. Toki etenemiskyky tulee olemaan kunnossa...
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 03.03.2010 18:41 |
|
Saamieni tietojen mukaan DS5:ssa käytetään samaa pohjalevyä kuin C5- ja C6-malleissa.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 03.03.2010 22:11 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Sillä olisiko se 5008, 3008 vai 308 ei ole merikitystä koska ne kaikki ovat samalla pohjalevyllä. Ja toistaiseksi ei ole mallia jossa olisi mehujousitus ja molemmissa merkeissä sama pohjalevy. XM/605 pari tai BX/405 ei ole samalla pohjalevyllä, vaikka niissä onkin jokunen yhteinen komponentti. Yhteisellä pohjalevyllä laajempaa yhteneväisyyttä osissa. Ja hienoahan se olisi jos köödöhavelin tieto pitäisi paikkansa, uskallan vaan olla se skeptikko. Toisaalta jos tuo deehybe-4WD yhdistyy C5-pohjaan niin se tarkoittaa myös sitä että C5 saa saman tekniikan feissarissa 
Viimeksi muokannut zX-files päivämäärä 03.03.2010 22:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 03.03.2010 22:25 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
zX-files kirjoitti: Ja toistaiseksi ei ole mallia jossa olisi mehujousitus ja molemmissa merkeissä sama pohjalevy. Wikipedian mukaan 406ssa ja Xantiassa on sama pohjalevy.
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
jpop
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 03.03.2010 22:33 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Kangasala
|
zX-files kirjoitti: ...se tarkoittaa myös sitä että C5 saa saman tekniikan feissarissa  Eikös ne ole jotain tällaista lupailleetkin - tai arvailleet - jopa C6:een? No - uskotaan, kun nähdään. Arvailua ja toiveajatteluahan tämä toitaiseksi vaan on.
XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
|
|
|
|
 |
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 05.03.2010 14:18 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
jpop kirjoitti: Mä vähän ihmettelen...
1. Pösöissä ja sitruunoissa on ollut jo pitkään käytössä yhteiset alustat ja hyvin sinne on tarvittaessa mehujärjestelmät sopineet - kun homma on sattumoisin otettu huomioon suunnittelussa. Miksi se muutuisi nyt? (tai sitten vaan taas toiveajattelen) Tämän riemun lisäksi kuulin kohtalaisen luotettavasta lähteestä huhun että tulevaan Peugeot 408:iin saisi valinnaisvarusteena mehujouset... en tiedä toteutuuko se, mutta olisi se aika iso yllätys kyllä.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 05.03.2010 15:43 |
Viestit: 217
|
Onko C5 III:ssa eri pohjalevy vietereille ja mehuille? Onko Peugeotissa jossain mallissa sama pohjalevy kuin C5 III:ssa?
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 05.03.2010 16:03 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Joko C5-III on esitelty? Nythän on menossa vasta C5-II koska ykkönen feissattiin 2005 mallivuodelle. Jos palataan noihin pohjalevyihin niin esim Xantia vs P406 ei jaa oikeastaan mitään alustan suurempia komponentteja, mutta vaikkapa Xsara vs P306 jakaa edellisestä parista poiketen seuraavatkin osat kuten etuiskarit, takaiskarit, takatuennan, takajarrut ja jopa pakoputken. Mitä jos kuitenkin otettaisiin ne sitruunankeltaiset eikun ruusunpunaiset lasit pois silmiltä. Teknisesti rautajousimallit 80-luvun lopulta ovat olleet hyvin vahvaa yhteistyötä Peugeotin kanssa, mehujousellisissa on ainoastaan käytetty samoja pienempiä palikoita sekä voimalinjoja. Kauanko Citroenin erilaisuutta sitten sallitaan noissa kalliimmin tehtävissä (massavalmistuksessa) pienten määrien mehualustoissa on se avainkysymys. Pahaa peläten mutta jatkoa toivoen...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 05.03.2010 16:16 |
Viestit: 217
|
zX-files kirjoitti: Joko C5-III on esitelty? Nythän on menossa vasta C5-II koska ykkönen feissattiin 2005 mallivuodelle.
No mikä se keväällä 2008 tullut C5 sitten on jos ei C5 III? Ainakin itse ymmärrän näin, että C5 I 2001-2004, C5 II 2004-2008, C5 III 2008 ->. Tässä viimeisimmässä on tarjolla mehut tai vieterit.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 05.03.2010 18:21 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
C5 I 2001-2004, C5 I-versio2 2004-2008, C5 II 2008 ->. Olet mennyt siihen markkinamiesten retkuun joka on autovalmistajan tarkoituskin. Eli vanhaa autoa lämmitetään sen verran uusiksi että tuntuu uudelta vaikkei ole 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
C3P
|
Viestin otsikko: Re: DS5, Dieselhybridi-neliveto Lähetetty: 05.03.2010 19:44 |
Viestit: 104 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Citroen Service -sivustolla nuo mallit ovat aiemmin mainitussa järjestyksessä nimiltään C5, C5 II ja C5 X7.
Jos siis käytät nykyisestä mallista nimeä C5 II, niin kyllä siinä sekoaa varmasti niin markkinamies kuin kuluttajakin.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport 4WD 2020
|
|
|
|
 |
|
|