Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

BFG:n kuvat kuvagalleriaan
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=4003
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Odyssee [ 05.03.2010 18:56 ]
Viestin otsikko:  BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Vihdoin sain aikaiseksi liittyä foorumiin ja muutaman kuvankin galleriaan :|

Kirjoittaja:  Croisette [ 05.03.2010 23:33 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Hyvä, että säkin tänne tulit, sulla on kuitenkin aito Citroenin moottori tuossa :) . Hatun noston arvoinen teko tuoda suomeen yks BFG lisää :D .

Ps. tulpanjohtoja kait oltais tilaamassa, laitan sulle privaa ;) (muutkin Geesumiehet saa kysellä)

Kirjoittaja:  Cikatti [ 06.03.2010 02:10 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Törkeän hienoa todella hommata upeakuntoinen BFG Suomeen. Siinä on simppelin komea Gallian kukko. Onnittelut teosta! Nyt voi jo järkätä kokoontumisen kun näitä lienee vasta kaksi kappaletta.

Kirjoittaja:  Sitikkapuoskari [ 06.03.2010 10:08 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Mitenkäs noita kuvia pääsis näkemään? -linkki?

Kirjoittaja:  laakeri [ 06.03.2010 10:38 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Komia on BFG. Asiaankuuluvasti erikoisen näköinen verrattuna "tavallisiin" saman aikakauden pyöriin.

Tulevaisuuden kuvien lisäilyä varten sellainen vinkki, että "perinteinen" ja helppokäyttöisempi paikka citikoihin liittyville kuville on tietenkin unkin SitruunaGalleria.

Kirjoittaja:  r_a_n_u [ 06.03.2010 10:49 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Sitikkapuoskari kirjoitti:
Mitenkäs noita kuvia pääsis näkemään? -linkki?

Täällä ne kuvat

Toisin sanoen: Kirjaudu sisään ja klikkaa vasemmalta yläkulmassa olevasta valikosta Kuvagalleria ja siellä sivu 3, jossa ne ovat viimeisinä.

Sisäänkirjautumisen vaatii myös tuo linkki.

Kirjoittaja:  Sitikkapuoskari [ 06.03.2010 11:17 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Kiitos.

Hiano peli- paljonkohan moiset maksaa- josko sitä vielä ostaisi prätkän :P

Kirjoittaja:  jasu [ 06.03.2010 12:47 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Sitikkapuoskari kirjoitti:
Hiano peli- paljonkohan moiset maksaa- josko sitä vielä ostaisi prätkän :P

http://www.leboncoin.fr/vi/94875221.htm?ca=20_s
3300€

http://www.leboncoin.fr/vi/95246241.htm?ca=20_s
5500€ sivuvaunulla

http://www.leboncoin.fr/vi/59329995.htm?ca=20_s
3000€

http://www.leboncoin.fr/vi/79488607.htm?ca=20_s
5000€

Soolopyörät punaisia, vaunupyörä valkoinen. Nämä löyty äkkiä ettittynä Ranskasta...

Kirjoittaja:  Odyssee [ 06.03.2010 21:17 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Sieltä leboncoin:in kauttahan näitä löytyy, etelä Ranskasta on vain hyvin vaikeaa saada vastausta ainakin englanninkielisiin viesteihin. Katso myös täältä http://www.lva-moto.fr ,BFG-Clubin sivuilla on myös ilmoituspalsta http://bfg.asso.fr/ .
Näillä alkuun, varaosia löytyy melko hyvin clubin kautta, vaatii jäsenyyden ja Bfg:n omistuksen.

Kirjoittaja:  Odyssee [ 06.03.2010 21:20 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Cikatti kirjoitti:
Törkeän hienoa todella hommata upeakuntoinen BFG Suomeen. Siinä on simppelin komea Gallian kukko. Onnittelut teosta! Nyt voi jo järkätä kokoontumisen kun näitä lienee vasta kaksi kappaletta.


Kiitos. Viime kesänä ei ehtinyt Keuruulla poiketa, josko nyt tulevana sitten.

Kirjoittaja:  Siert [ 06.03.2010 23:41 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kirjoittaja:  mtkoskin [ 07.03.2010 00:27 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Nyt ei kukaan saa suuttua ... Haluan kuitenkin kommentoida tätä ...

Mielestäni (huom. oma mielipide) tuo pyörä on ulkomuodoiltaan melkein yhtä ruma kuin jotkut bemarit. Ko. pyörän tekniikasta en tiedä mitään, joten sen jätän kommentoimatta.

Millainen pyörä on ajoltaan?

Kirjoittaja:  Cikatti [ 07.03.2010 01:53 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Tosiaan, tuo koneen edessä oleva kuttaperkka on kauhea ja aika turha...
Suurin osa citikoista on muutenkin rumia ja varsin jos oma kulkineisto on luokkaa citroen-volvo-ford-vulva.

Näistä makuasioista on vaikea tosiaan vängätä joten ei meloneita ja rantapalloja neniin. Prätkien ajo-ominaisuuksissa on hurjasti eroja... Olikos BFG-kuskillamme kokemusta muista pyöristä?

Mun kokemus on kauhian rajallinen, Monkey, Suzuki 650, Tunturi pappa, Honda CBX 1000. Paras on ollut Monkey ja sitten Pappa. Huonoin (orkkiksena) CBX mutta paranee kun saa uudet jouset taa ja täysin upgreidatun etupään jarruineen.

Kirjoittaja:  laakeri [ 07.03.2010 10:48 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

On kyllä pyörissä hurjasti eroja. Itse veikkaisin, että ei tuon aikakauden pyörä voi vaan olla hyvä. Itsekään en ole pahemmin eri pyörillä kyllä ajanut. Muutaman kevarin lisäksi vain CB 350S:llä ja FZR 1000 EXUP:lla. Kuitenkin pyörien tekniikka on kehittynyt huimasti tuossa 80-luvun aikanakin. Paras tähän mennessä ajamani pyörä mutkateille on ollut RG 125F Gamma. Tukeva, mutta painopiste riittävän ylhäällä ketterään kääntymiseen ja mielettömän hyvät jarrut. Nykyisellä FZR:llä tykkään kyllä ajaa, mutta jarrut ovat jonkin verran huonommat (no ehkä ne toimisivat myös yhtä hyvin kuin RG:ssä, jos painoa olisi saman verran eli 100 kg vähemmän). Kuitenkin FZR on mutkatiellä hidas ja raskas viedä, koska painopiste on alhaalla.

CB:ssä taas vanhanaikainen rakenne tuntui selvästi noihin kahteen verrattuna. Ajo-ominaisuudet olivat stereoperän ja "oikeinpäin" olevan heiveröisen keulan takia aika vaatimattomat. Jarrut eivät mitkään erityiset olleet, mutta letkut teräspunoksiksi päivittämällä ihan asialliset pyörän muihin ominaisuuksiin nähden. Painopiste oli huomattavasti FZR:ää korkeammalla. Veikkaisin tuolla kuitenkin ainakin itseni olleen mahdollista ajaa mutkatietä FZR:ää nopeamminkin, jos tuntee pyörän (lähinnä takajousituksen) rajat hyvin. FZR taitaakin olla parhaimmillaan, kun nopeusmittarin neula näyttää vähintään suoraan ylöspäin (yli 200 km/h). Ja onhan se 20-venttiilinen EXUP:lla varustettu kone hieno paketti.

Kirjoittaja:  Odyssee [ 07.03.2010 21:22 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Terve! Ranskalainenhan on aina hyvä ajettava, BFG:n kuivapaino on 290kg, painopiste alhaalla ja pitkä akseliväli tekevät ajettavuudesta hyvän, tosin kankea käsiteltävä kaupungissa ja pyörän raskaus aina tuppaa yllättämään pysähdyttäessä. Mitä , muotoilu on hieno, vaikka onhan olemassa yksi äänestys, jossa ko. pyörä valittiin aikanaan maailman rumimmaksi sarjavalmisteiseksi... Pyöriä ei tällähetkellä ole muita lisäksi kuin vm.1977 BMW R75/7 muita on ollut Sporster 1200, Suzuki GS 850 -79, Vespa -58 ja Pannonia-62

Kirjoittaja:  laakeri [ 07.03.2010 21:47 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Tuo miun FZR ei paina kuin jotain 235 kg kait. Suoralla kulkee kuin juna ja kääntymiseen tarvitsee lentokentän. Matalalla oleva painopiste tekee tuossa ainakin sen, että tuntuu pysähtyessä kevyemmältä, kuin mitä 190 kg CB tuntui (oli paljon yläpainoisempi).

Kirjoittaja:  Cikatti [ 08.03.2010 02:19 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Jooh, tuossa Gallian kukossa on samaa tukevuutta varmaan matka-ajossa kuin 300 kg CBX:ssä...
Unohdin elvistellä että olen kokeillut kerran vajaa tunnin MV Agusta F4:ää. Se on kuin heittäs keilakuulan ränniin ajotuntumaltaan ja nopeudella ei ole mitään väliä.
Jos pyörä on liian hyvä ajettavaksi niin se itseasiassa muuttuu hengenvaaralliseksi. BFG:n "etu" on järkevä teho. Paljos siihen muuten on sitä ilmoitettu?
Hupaa muuten kun nuo kaasarijalan pakokaasureiät on jätetty näkyviin. Se pakokaasulämmitys on Geesussakin täysin turha.

Kirjoittaja:  Odyssee [ 08.03.2010 21:11 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Cikatti kirjoitti:
Jooh, tuossa Gallian kukossa on samaa tukevuutta varmaan matka-ajossa kuin 300 kg CBX:ssä...
Unohdin elvistellä että olen kokeillut kerran vajaa tunnin MV Agusta F4:ää. Se on kuin heittäs keilakuulan ränniin ajotuntumaltaan ja nopeudella ei ole mitään väliä.
Jos pyörä on liian hyvä ajettavaksi niin se itseasiassa muuttuu hengenvaaralliseksi. BFG:n "etu" on järkevä teho. Paljos siihen muuten on sitä ilmoitettu?
Hupaa muuten kun nuo kaasarijalan pakokaasureiät on jätetty näkyviin. Se pakokaasulämmitys on Geesussakin täysin turha.

Tehoja on ilmoitettu 70 hv DIN, tiedä sitten mistä nuo ylimääräiset 5 tulevat GSA:han verrattuna, eroja vain pakoputkisto ja elektroninen sytytys. Ensimmäisissä, vuodelta -82 lähti pakokäyristä kiinteät putket kaasarinjalkoihin. Eipä näillä tämän ajan vehkeillä täysiä tehoja tule useinkaan käytettyä edes pienimmillä vaihteilla, fiilis ratkaisee.
Kuva

Kirjoittaja:  Xari [ 29.04.2010 23:20 ]
Viestin otsikko:  Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan

Eikös tuollainen BFG sopisi hyvin akantappajan veturiksi :?:

http://blog.motorcycle.com/2009/09/30/funnies/the-vw-motorcycle-sidecar/

Aaltopellistä vaan kyhäämään tyyliin sopivaa sivuvaunua 8-)

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/