Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Left-foot braking jää historiaan ...
ViestiLähetetty: 18.02.2010 23:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
...Toyo-kuskeilta, koska jatkossa automatiikka sammuttaa moottorin, jos jarrua ja kaasua painaa yhtä aikaa. Nice.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Left-foot braking jää historiaan ...
ViestiLähetetty: 18.02.2010 23:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Vähintään Volkswagen ja Porsche ovat sama järjestelmä, mutta kuulin että voit ottaa sen pois helposti.

Edit: Tai ei, ne ei sammuttaa mootori mutta ne sulje kaasuvipu.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Left-foot braking jää historiaan ...
ViestiLähetetty: 19.02.2010 01:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
2cvkimmo kirjoitti:
...Toyo-kuskeilta, koska jatkossa automatiikka sammuttaa moottorin, jos jarrua ja kaasua painaa yhtä aikaa. Nice.


Saman se tekee tuo mun HDi:kin...



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Left-foot braking jää historiaan ...
ViestiLähetetty: 19.02.2010 10:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Putkimies22 kirjoitti:
2cvkimmo kirjoitti:
...Toyo-kuskeilta, koska jatkossa automatiikka sammuttaa moottorin, jos jarrua ja kaasua painaa yhtä aikaa. Nice.


Saman se tekee tuo mun HDi:kin...

Eli sitikka on jälleen ollut edelläkävijä :D




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Left-foot braking jää historiaan ...
ViestiLähetetty: 19.02.2010 13:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Putkimies22 kirjoitti:
Saman se tekee tuo mun HDi:kin...

Kappas, Xsarassa huonosti tehdyt vakkarin sähköt (eli jarruvalon kytkin) aiheutti vain sen, että moottori tippui tyhjäkäynnille kesken kaiken. Xantiassa en ole kokeillutkaan tuota, pitääpi testata...



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Left-foot braking jää historiaan ...
ViestiLähetetty: 19.02.2010 15:43 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Siis täähän on jonkinlainen lakisääteinen juttu kaikissa autoissa missä on "toivomuspoljin" eli kaasupolkimella heilutetaan potentiometriä. Eli jos jostakin syystä kaasu jää päälle vaikka sitä ei painakaan niin moottori sammuu tai jää tyhjäkäynnille kun painetaan jarrua. Jonkinlainen viivekin tuossa saa olla mutta ei kovin pitkä kuitenkaan.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Left-foot braking jää historiaan ...
ViestiLähetetty: 10.03.2010 10:31 

Viestit: 1496
On rikkinäisiä polkimia näköjään muillakin kuin Toyopetilla...

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/03/10/satoja-kodan-ja-volkswagenin-kaasupolkimia-rikki/20103567/139

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/03/31427&ext=rss

http://www.kainuunsanomat.fi/cs/Satellite/Talous/1194638471389/artikkeli/satamaarin+volkswagenin+ja+kodan+kaasupolkimia+poikki+talvioloissa.html

Tiukka paikka varmasti monelle kun "maailman parhaissa autoissakin" voi mennä paikat rikki.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Left-foot braking jää historiaan ...
ViestiLähetetty: 10.03.2010 10:44 

Viestit: 909
Tirehtööri kirjoitti:


VW oli yksi niistä automerkeistä, joka herkutteli hetken aikaa Toyotan ongelmilla. Pilkka voi käydä omaan nilkkaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Left-foot braking jää historiaan ...
ViestiLähetetty: 10.03.2010 11:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 169
Paikkakunta: Sastamala
On se kellä vähän niin, että jos joku pystyy näyttämään edes yhden auton maailmassa, missä ei ole mitään vikaa koskaan niin ....
Ainahan vikoja on, vanhoissa ja uusissa. Tekniikka ei ole koskaan täysin 100 % varma. Ja mitä enemmän lisätään tietotekniikkaa mekaanisten härpäkkeiden seuraksi sitä enemmän virhemahdollisuuksia syntyy.

Mutta kyllä se vaan jotenkin aina kuulostaa niin "hauskalta", kun ongelma selviää tietokoneen ohjelman päivityksellä. Bitti vinossa niin auto ei toimi, koomista mutta valitettavan totta. :lol: :cry:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: