Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kytkimet
ViestiLähetetty: 17.03.2010 23:16 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Vertailin 1,6 BX:n ja 1.8 16V- Xantian kytkimiä. Näyttävät paineasetelma ja levy olevan aivan samanlaiset, ainakin mekaanisesti. Pitääkö paikkansa. En nyt huomioi Motonetin luettelotietoja. Olisiko vain paineasetelman tähtijousi Xantiassa aavistuksen paksumpaa terästä. Ei siltä näytä, ei näytä levyn jousetkaan erilaisilta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimet
ViestiLähetetty: 17.03.2010 23:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Kytkimet ovat tavallista hankalampi ristiinsopivuusasia. Jotkut (yleensä aftermarket) korvaa monta samalla, jotkut (etenkin sakuvalmistajat) jakaa pirun tarkkaan erilaisiksi eikä silmällä näe mitään eroa. Ja Valeo tekee kirkon keskelle kylää. Eli asiaan voi löytyä useita eri vastauksia riippuen siitä kenen luetteloa/kirjaa/nettikatalookia katsot.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimet
ViestiLähetetty: 18.03.2010 09:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Vastata en osaa, mutta lisää pähkäiltävää voin tarjota. Tässä Xantia 1.8 8V:n asetelmia. Vasemmalla Sachs ja oikealla öö... Luk tai Valeo, mikä olikaan alkuperäinen siinä, Lukin tyyliseltähän tuo enemmän näyttää: http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/xantia/kytkin/XKytkin06.jpg.html

BX 19 TZI:n (1-piste) alkuperäinen Valeo sitten taas näyttää tältä: http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/bx19tzi/kytkin/IMG_1694.JPG.html ja kun tilalle laittaa Lukin, niin tältä näyttää sitten: http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/bx19tzi/kytkin/IMG_1691.JPG.html

Xantia 2.0 16V:ssä onkin jo sitten "jotain ihan muuta": http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/break/kytkin/kytkin-04.jpg.html



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimet
ViestiLähetetty: 18.03.2010 09:54 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ja vertaamani ovat molemmat Valeon, autoista, alkuperäisiä. Olennaista ei olisikaan ulkonäkö, vaan asetelman "vipuvarret", -varren/jousen vahvuus, ja ne tukipisteiden kohdat, mihin voimat kohdistuvat. Kytkinlevyn jousien vahvuudet, lienee merkitään värein Valeossa. Vanhemmissa asetelmissa vipuvarret näkyivät selvästi, ne "kynnet".


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimet
ViestiLähetetty: 18.03.2010 11:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Valeon luettelon mukaan paineasetelma 802073 on 89-mallisesta BX 16 sama 1,8-16V Xantiaan 97 saakka.
Ja levy 803120 BX lisäksi Xantiassa 00 saakka.
Irrotinlaakereita Valeo tuntee huimat viisi erilaista joista 4.89 uudemmat ovat molemmat 079937 & 833209 myös Xantia 1,8-16V.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimet
ViestiLähetetty: 19.03.2010 09:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
zX-files kirjoitti:
Irrotinlaakereita Valeo tuntee huimat viisi erilaista joista 4.89 uudemmat ovat molemmat 079937 & 833209 myös Xantia 1,8-16V.
Niin BX:ssähän oli mallista riippuen sitä vanhan mallin irrotinvivustoa. Vuosimallin mukaan '90 BX 19 TZI:hin (kesällä '90 valmistettu) tuli kuvassa näkyvä vasemmanpuoleinen, mutta vanhan mallin vivustohan siinä oli vielä ja sen myötä löytyi kytkimestä tietenkin oikeanpuoleinen laakeri.
http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/bx19tzi/kytkin/IMG_1692.JPG.html
No, vaihto varaosaliikkeessä ja homma toimi taas.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: