Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Kytkimet http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=4109 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | ealab [ 17.03.2010 23:16 ] |
Viestin otsikko: | Kytkimet |
Vertailin 1,6 BX:n ja 1.8 16V- Xantian kytkimiä. Näyttävät paineasetelma ja levy olevan aivan samanlaiset, ainakin mekaanisesti. Pitääkö paikkansa. En nyt huomioi Motonetin luettelotietoja. Olisiko vain paineasetelman tähtijousi Xantiassa aavistuksen paksumpaa terästä. Ei siltä näytä, ei näytä levyn jousetkaan erilaisilta. |
Kirjoittaja: | zX-files [ 17.03.2010 23:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkimet |
Kytkimet ovat tavallista hankalampi ristiinsopivuusasia. Jotkut (yleensä aftermarket) korvaa monta samalla, jotkut (etenkin sakuvalmistajat) jakaa pirun tarkkaan erilaisiksi eikä silmällä näe mitään eroa. Ja Valeo tekee kirkon keskelle kylää. Eli asiaan voi löytyä useita eri vastauksia riippuen siitä kenen luetteloa/kirjaa/nettikatalookia katsot. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 18.03.2010 09:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkimet |
Vastata en osaa, mutta lisää pähkäiltävää voin tarjota. Tässä Xantia 1.8 8V:n asetelmia. Vasemmalla Sachs ja oikealla öö... Luk tai Valeo, mikä olikaan alkuperäinen siinä, Lukin tyyliseltähän tuo enemmän näyttää: http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/xantia/kytkin/XKytkin06.jpg.html BX 19 TZI:n (1-piste) alkuperäinen Valeo sitten taas näyttää tältä: http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/bx19tzi/kytkin/IMG_1694.JPG.html ja kun tilalle laittaa Lukin, niin tältä näyttää sitten: http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/bx19tzi/kytkin/IMG_1691.JPG.html Xantia 2.0 16V:ssä onkin jo sitten "jotain ihan muuta": http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/break/kytkin/kytkin-04.jpg.html |
Kirjoittaja: | ealab [ 18.03.2010 09:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkimet |
Ja vertaamani ovat molemmat Valeon, autoista, alkuperäisiä. Olennaista ei olisikaan ulkonäkö, vaan asetelman "vipuvarret", -varren/jousen vahvuus, ja ne tukipisteiden kohdat, mihin voimat kohdistuvat. Kytkinlevyn jousien vahvuudet, lienee merkitään värein Valeossa. Vanhemmissa asetelmissa vipuvarret näkyivät selvästi, ne "kynnet". |
Kirjoittaja: | zX-files [ 18.03.2010 11:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkimet |
Valeon luettelon mukaan paineasetelma 802073 on 89-mallisesta BX 16 sama 1,8-16V Xantiaan 97 saakka. Ja levy 803120 BX lisäksi Xantiassa 00 saakka. Irrotinlaakereita Valeo tuntee huimat viisi erilaista joista 4.89 uudemmat ovat molemmat 079937 & 833209 myös Xantia 1,8-16V. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 19.03.2010 09:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Kytkimet |
zX-files kirjoitti: Irrotinlaakereita Valeo tuntee huimat viisi erilaista joista 4.89 uudemmat ovat molemmat 079937 & 833209 myös Xantia 1,8-16V. Niin BX:ssähän oli mallista riippuen sitä vanhan mallin irrotinvivustoa. Vuosimallin mukaan '90 BX 19 TZI:hin (kesällä '90 valmistettu) tuli kuvassa näkyvä vasemmanpuoleinen, mutta vanhan mallin vivustohan siinä oli vielä ja sen myötä löytyi kytkimestä tietenkin oikeanpuoleinen laakeri.http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/laakeri/bx19tzi/kytkin/IMG_1692.JPG.html No, vaihto varaosaliikkeessä ja homma toimi taas. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |