Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Citroen matkailuauto vs CX
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=4174
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  isokissa [ 24.03.2010 14:33 ]
Viestin otsikko:  Citroen matkailuauto vs CX

Olen antanut itselleni kertoa, elänyt siinä luulossa ja jopa jakanut tätä "tietoa"(?) eteenpäin, että CX:n Turbo D on sama kuin matkailuautoissa ja pakettiautoissa käytetty Citroenin diesel? Konetyyppi lienee siis tuo U25 /673 (?)
CX:n kone siis sopii (kiinnityksiä muuttamalla?) Citroen merkkisen vm.-90 matkailuauton keulalle?
Nyt hieman harkinnassa matkailuauto ja olisihan sen "korrektia" olla Citroen ja vielä, kun CX:n kone kävis varakoneeksi, niin "ja vot"!
Laatikkokin lienee sama, mutta välityksissä on eroa?
...Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.

Kirjoittaja:  black_van [ 24.03.2010 17:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroen matkailuauto vs CX

isokissa kirjoitti:
Olen antanut itselleni kertoa, elänyt siinä luulossa ja jopa jakanut tätä "tietoa"(?) eteenpäin, että CX:n Turbo D on sama kuin matkailuautoissa ja pakettiautoissa käytetty Citroenin diesel? Konetyyppi lienee siis tuo U25 /673 (?)
CX:n kone siis sopii (kiinnityksiä muuttamalla?) Citroen merkkisen vm.-90 matkailuauton keulalle?
Nyt hieman harkinnassa matkailuauto ja olisihan sen "korrektia" olla Citroen ja vielä, kun CX:n kone kävis varakoneeksi, niin "ja vot"!
Laatikkokin lienee sama, mutta välityksissä on eroa?
...Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.


Sama kone on kyllä,käy heittämällä. Vaihteistokin käy siltä osin,mutta välityksiä täytyy muuttaa asuntoautolle sopivaksi,esim.ykkönen on liian harva eli joutuu luistattamaan liikkeellelähdöissä. muuten kone käy

Kirjoittaja:  Jankos [ 24.03.2010 17:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroen matkailuauto vs CX

Tekniikka on ihan käypästä ristiin noissa tapauksissa.

Mullakin oli ihan samanlainen ajatus että vankkurin pitäisi olla oikealla maskilla/tekniikalla. Mutta kun noita muutaman yleisesti kävi kurkkimassa niin kyllä tuossa ikäluokassa määrääväksi tekijäksi tuli se asunto-osan puoli, tekniikkaa kun on kohtuu helppo korjata/muokata. Ja meillä kun kiinnyttiin Hobby 600 malliin niin suomessa ei taida olla ainuttakaan pösöä/citikkaa tuolla kopilla. Eli oli pakko tyytyä fiattiin. Kävihän se mielessä että laittaisi siihen sitikan maskin mutta kyllä vaan hävettäisi ajella niin rumasti ronksottavalla citikalla ;)

Ja muokkaustahan on tullut tekniikkaan tehtyä, vapari on jo muutettu välijäähdytetyksi turboksi ja tehostin lisätty, laturi kasvatettu 55 => 90 Ah jne.

Kirjoittaja:  maarit [ 24.03.2010 21:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroen matkailuauto vs CX

isokissa kirjoitti:
Olen antanut itselleni kertoa, elänyt siinä luulossa ja jopa jakanut tätä "tietoa"(?) eteenpäin, että CX:n Turbo D on sama kuin matkailuautoissa ja pakettiautoissa käytetty Citroenin diesel?


Kajjaanin Arilla on tietoa.

Kirjoittaja:  cxt2 [ 24.03.2010 21:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroen matkailuauto vs CX

vastaan tässä tähän matkailuautojuttuun.
Minulla on cx trd2 kone matkailuautonnokalla,mutta tehostinta ei saa suoraan,koska cx:n koneessa ei ole ulosottoa tehostimelle kampiakselin päässa.Koneeseen tarvitsee pakun pakosarjan ja öljynsuodattimen jalan.Välijäähdyttimet ym on oma juttu miten tehdään.Mutta onnistuu ja toimii!!

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/