Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ruostesuojaus C5
ViestiLähetetty: 01.04.2010 09:37 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Ajatuksissa ajaa nykyinen C5:n noin 250 tkm asti. Nykyisellä vuosittaisella ajosuoritteella tekee pitoaikaa vielä kuusi vuotta.

Pohjassa ei näkynyt merkkejä ruostesuojauksesta;
- Kannattaako suojata?
- Onko hydeputkien vuoksi huomioitava jotain erikoista?



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostesuojaus C5
ViestiLähetetty: 01.04.2010 13:29 

Viestit: 10
Paikkakunta: Pk-seutu
Terve,

olen omani massauttanut pohjasta kun suosituksen siihen kuulin peräti kahdelta asiantuntijataholta. Toinen asiantuntijoista vielä totesi, että heikoin lenkki on pohjassa kulkevat hydrauliputket (ruostuvat ensimmäisinä).
Ruosteen päällehän ei kannata suojata, lienee pohja hyvin puhdistettava ja poistettava pintaruosteet.

Toinen kuulemani tärkeä seikka on kotelot: älä missään nimessä niitä ala puhkomaan ja mönjällä täyttämään, kyllä galvanoitu pelti siellä hyvin kestää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostesuojaus C5
ViestiLähetetty: 01.04.2010 14:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Älkää hyvät kaverit uskoko,että galvanoitu pelti kestää ilman suojausta. XM esimerkiksi, koteloita on hitsattu ja paljon muitakin galvanoituja reikiä.
Kestäähän se pidempään kuin patarauta.
Kysyin pilanpäiten maahantuojalta, että kannattaisiko jo uudesta suojata, kun aion ajaa aina maailman tappiin asti.
Vastaus oli, että ehdottomasti. Nykyautot suojataan heikosti ja pakut vielä heikommin.
Essonbaarin juttuja ei kannata uskoa. :roll: :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostesuojaus C5
ViestiLähetetty: 01.04.2010 15:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Cetä Viitonen kirjoitti:
Toinen kuulemani tärkeä seikka on kotelot: älä missään nimessä niitä ala puhkomaan ja mönjällä täyttämään, kyllä galvanoitu pelti siellä hyvin kestää.

Näinhän se menisi jos eivät olisi tehneet siitä harvaa jo tehtaalla. Jos se olisikin umpikotelo jonne ei maailman pahuus eli lika ja kosteus pääsisi niin sitten (tosin ei sinne sitä sinkitystäkään silloin saisi) mutta Sahtivaaria beesaan täysin tässä asiassa.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostesuojaus C5
ViestiLähetetty: 01.04.2010 16:49 

Viestit: 329
Paikkakunta: Kotka
Pösön 406 malleissa toi helmojen ruostuminen on melko yleistä, suurin syy on että helma on liiankin tiivis, pöly ja kosteus sinne pääsee mutta pois sitä ei sieltä saa kun ei ole vedenpoistoreikiä ollenkaan. Olen sitä mieltä että koteloihin kannattaa ehdottomasti ruiskuttaa kunnolliset kotelonsuoja aineet, kestävät varmasti pidempään kuin ilman. Omista Xantioista ruostesuojasin just viime syksynä helmat ja ovien alareunat, olivat kyllä vielä lähes uudenveroisessa kunnossa kun helman sisään kurkkasin, mutta en usko että siitä suojauksesta ainakaan mitään haittaa oli.



Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostesuojaus C5
ViestiLähetetty: 01.04.2010 22:34 
KKa höpöilee potastaa. Taisi mennä 406 ja 404 sekaisin. Lisäruostesuojaus C5:seen on rahan tuhlausta. Jos jengua on liikaa, niin siitä vaan.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostesuojaus C5
ViestiLähetetty: 01.04.2010 22:39 
Kamaluus sentään! Ruostuvat hydrauliputket ovat ajalta BX ja lahoavat helmat ajalta XM Y3. En ensipaniikissa lukenut koko ketjua. C5 kannattaa jättää ihan omilleen korroosioneston suhteen. Jälkikäsittelystä on vain haittaa!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostesuojaus C5
ViestiLähetetty: 01.04.2010 23:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
C5:sistä ruostuu jarru/hydeputkia, koska ne muhii siellä muovien alla melkoisessa kompostissa, eli todellakin ruostesuojaaminen on tarpeen. Tai sitten ainakin niiden muovien poistaminen aika-ajoin, jotta sen moskan saa sieltä pois.

Sinkitty kori kestää yleensä noin 10-15 vuotta huonollakin pidolla, sitten sitä pitää alkaa hitsaileen. Joskus aikasemmin joskus myöhemmin, mutta ei se ohkainen sinkkikerros paljoa pelasta.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: