|
Kirjoittaja |
Viesti |
simpa
|
Viestin otsikko: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 17:33 |
|
Ostin eilen pitkähkön harkinnan jälkeen Canonin EOS 550D kameran. Otin sen sillä KIT 17-55mm IS objektiivillä, koskä sen hinnaksi jäi n. 100€. Ostan kunnon lasin, kunhan tiedän tarkemmin mitä tarvitsen. Ehkä joku n. 30mm ja valovoima vähintään 1.8, tai zoomi 15-85 ja valovoimaa 2,8. Ostin kyllä samalla reissulla sen Canonin salaman ohjeluku 43, että kyllä kuvia saadaan. Täytyy todeta heti, ennen ensi ajatuksiaankaan, ettei kamerat ole niinkuin Kekkosen aikaan. Ostin kesällä 81 Asahi Tampaxsin , vai oisko ollu Pentax Me Super. Se kamera on tossa kunniapaikalla Mannerheimin patsaan ja Suuren Suomalaisen Keittokirjan välissä. Se on vieläkin kuin uusi. Objektiivi toimii kuin tykki, täsmällisesti, käskystä.
Tässä uudessa lelussa on näitä kuukkeleita ja näppylöitä enemmän kuin osasin edes pelätä. Objektiivi muistuttaa lelua noiden säätöjen osalta , ja koko yleisilme on semmonen että,tämmönen tällä kertaa. Rahaa meni ainakin yhden Xantian verran. Mä olen ottanut valokuvia n. 40 vuotta ja minulle aina on ollut tärkeämpi se valokuva, kuin tekniika, millä se on otettu. Myyjäkin oli sitä mieltä, ettei tästä tarvitse jutella 30 vuoden päästä , osta mikä kamera tahansa. Mulla on semmonen hytinä, että tietotekniikan kehityksen ansiosta kamerat on nykyisin täynnä valintoja, joilla ei ole muuta merkitystä kuin myynti esitteessä. Mietin sitä Pentaxin k-x kameraa. Onko kellään kokemusta? Ostinko väärän vekottimen?
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 17:52 |
|
Mulla on Canonin digijärkkäri ja arvelin korvata kittiputken jollain paremmalla putkella. Onko kellään kokemusta Sigman putkista, esim. Sigma 50mm f/1.4 EX DG AF HSM, olisi edullisempia kuin Canonin omat?
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 17:59 |
|
Itsellänikin on nyt reilun viikon ollut tuo Canonin EOS 1000D budjettijärkkäri... En ole paljoa kuvausta harrastanut, tarkoituksena olisi kesällä vähän enemmän tuota harrastaa. Tällä hetkellä tuo luonto ei mikään kovin kuvauksellinen ole.
Tuossa ei vakiona olekaan IS-putkea, vaikka sellainen hieman tulevaisuuden hankintana kiinnostaisikin... Saattaisi vähän helpottaa käsivaralta kuvaamista, mutta katsotaan.
Nyt pitäisi perehdyttää itsensä noihin kameran kaikkiin aukon/valotusajan/yms. säätöihin ja ottaa vähän tuntumaa että mikä toimii missäkin tilanteessa.
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 18:10 |
|
simpa kirjoitti: Ostin eilen pitkähkön harkinnan jälkeen Canonin EOS 550D kameran. Otin sen sillä KIT 17-55mm IS objektiivillä, koskä sen hinnaksi jäi n. 100€. Ostan kunnon lasin, kunhan tiedän tarkemmin mitä tarvitsen. Ehkä joku n. 30mm ja valovoima vähintään 1.8, tai zoomi 15-85 ja valovoimaa 2,8. Ostin kyllä samalla reissulla sen Canonin salaman ohjeluku 43, että kyllä kuvia saadaan. Täytyy todeta heti, ennen ensi ajatuksiaankaan, ettei kamerat ole niinkuin Kekkosen aikaan. Ostin kesällä 81 Asahi Tampaxsin , vai oisko ollu Pentax Me Super. Se kamera on tossa kunniapaikalla Mannerheimin patsaan ja Suuren Suomalaisen Keittokirjan välissä. Se on vieläkin kuin uusi. Objektiivi toimii kuin tykki, täsmällisesti, käskystä.
Tässä uudessa lelussa on näitä kuukkeleita ja näppylöitä enemmän kuin osasin edes pelätä. Objektiivi muistuttaa lelua noiden säätöjen osalta , ja koko yleisilme on semmonen että,tämmönen tällä kertaa. Rahaa meni ainakin yhden Xantian verran. Mä olen ottanut valokuvia n. 40 vuotta ja minulle aina on ollut tärkeämpi se valokuva, kuin tekniika, millä se on otettu. Myyjäkin oli sitä mieltä, ettei tästä tarvitse jutella 30 vuoden päästä , osta mikä kamera tahansa. Mulla on semmonen hytinä, että tietotekniikan kehityksen ansiosta kamerat on nykyisin täynnä valintoja, joilla ei ole muuta merkitystä kuin myynti esitteessä. Mietin sitä Pentaxin k-x kameraa. Onko kellään kokemusta? Ostinko väärän vekottimen? Halvalla sait paketin jos hinta jäi sataseen kun myyvät tuota runkoakin jo pelkästään 700 euroon Ostin aikoinaan 300D ja sillä on menty jo monta vuotta, monta kertaa on tosin tehnyt mieli päivittää. Näissä on niitä valmis asetuksia paljon ja suurin osa kuvaajista varmaan käyttääkin niitä ja näin on varmaan valmistajat tarkoittaneetkin. Silti kun vähän paneutuu niin kaiken pääsee myös itse säätämään haluamallansa tavalla, mutta silti perus näppäilyyn riittää automaattikuvaus aika pitkälle. Sen tää digiaika on tehnyt että en ole filmikameralla kuvannut pariin vuoteen oikeastaan mitään. Tuossa ne rungot on kaapissa ja vartoo, pitää varmaan hakea parit diafilmit kaupasta jos jostain vielä löytää.
|
|
|
|
 |
simpa
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 18:27 |
|
"Halvalla sait paketin jos hinta jäi sataseen kun myyvät tuota runkoakin jo pelkästään 700 euroon  " Jammu, höpö höpö, ootko savolainen? Tajusit varmaan että rungon ja halvimman kitin välinen hinta ero oli 100€.
|
|
|
|
 |
simpa
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 18:34 |
|
jarruventtiili kirjoitti: Mulla on Canonin digijärkkäri ja arvelin korvata kittiputken jollain paremmalla putkella. Onko kellään kokemusta Sigman putkista, esim. Sigma 50mm f/1.4 EX DG AF HSM, olisi edullisempia kuin Canonin omat? Se 50mm on ehdomasti liian pitkä sisäkuvaukseen.Valovoima kyllä olisi ok , jopa ilman salamaa. Ei ole hyvä asia jos valokuvaaja kiipeilee seinille vaikka perhejuhlissa. Mulla on vielä hakusessa tuo asia, mutta itse hakisin näihin kameroihin joissa on filmiä pienempi kenno, jotain 18- 30mm valovoimaista jos on meininki kuvata tuvassa ilman salamaa.
|
|
|
|
 |
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 18:38 |
|
Täältä löytyy Nikon D60 18-55 kittiputkella ("noku sen niin halvalla sai..."-ostos...). Suunnitelmissa on Sigma 17-70 2.8-4 vakaajalla, se voisi olla kesäksi suunniteltuun Norjan reissuun vähän mukavampi vaihtoehto. Pikkuveljeltä lainaan vielä 35mm 1.8 niin voi testailla pitäisikö hommata sellainenkin omaan kalustoon. Sen kummallisempi harrastaja en ole, halusin vain matkoille, juhlia varten yms. sellaisen laitteen jolla pystyy tarpeen vaatiessa kuvaamaan myös nopeasti ja muutenkin eri tilanteissa. Joku pikakurssitus noihin käsisäätöihin varmaan olisi paikallaan... nyt ovat menneet lähinnä yritys-erehdys metodilla. 
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
|
|
|
|
 |
simpa
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 18:50 |
|
Julmuri kirjoitti: Täältä löytyy Nikon D60 18-55 kittiputkella ("noku sen niin halvalla sai..."-ostos...). Suunnitelmissa on Sigma 17-70 2.8-4 vakaajalla, se voisi olla kesäksi suunniteltuun Norjan reissuun vähän mukavampi vaihtoehto. Pikkuveljeltä lainaan vielä 35mm 1.8 niin voi testailla pitäisikö hommata sellainenkin omaan kalustoon. Sen kummallisempi harrastaja en ole, halusin vain matkoille, juhlia varten yms. sellaisen laitteen jolla pystyy tarpeen vaatiessa kuvaamaan myös nopeasti ja muutenkin eri tilanteissa. Joku pikakurssitus noihin käsisäätöihin varmaan olisi paikallaan... nyt ovat menneet lähinnä yritys-erehdys metodilla.  Se mistä paasasin on just tuo asia. Vanhoissa kameroissa kuvaaja oli "automaatti", thats it.. Nyt kamerat on täynnä dingelidongeliohjelmia, mitka ei missään tapauksessa tue ainakaan nuorta valokuvaajaa ymmärtämään kuvaukseen liittyvien fysikaalisien ilmiöiden merkitystä kuvan laatuun. Mitä ihmeen merkitystä on 33:lla tarkennuspisteellä jos ei tajua mistä kyse. Ei liity asiaan mitenkään, mutta Jaakko Kolmonen sanoi että: "jotain on pielessä jos suomalainen hirvifilee maustetaan 22:lla eri yrtillä."
|
|
|
|
 |
jarruventtiili
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 18:52 |
|
simpa kirjoitti: Se 50mm on ehdomasti liian pitkä sisäkuvaukseen.Valovoima kyllä olisi ok , jopa ilman salamaa. Ei ole hyvä asia jos valokuvaaja kiipeilee seinille vaikka perhejuhlissa. Mulla on vielä hakusessa tuo asia, mutta itse hakisin näihin kameroihin joissa on filmiä pienempi kenno, jotain 18- 30mm valovoimaista jos on meininki kuvata tuvassa ilman salamaa. Ei ole tarkoitus ottaa sisäkuvaukseen vaan ulkokuvaukseen. Perhejuhliin tilataan ammattikuvaajat.
|
|
|
|
 |
simpa
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 19:02 |
|
jarruventtiili kirjoitti: simpa kirjoitti: Se 50mm on ehdomasti liian pitkä sisäkuvaukseen.Valovoima kyllä olisi ok , jopa ilman salamaa. Ei ole hyvä asia jos valokuvaaja kiipeilee seinille vaikka perhejuhlissa. Mulla on vielä hakusessa tuo asia, mutta itse hakisin näihin kameroihin joissa on filmiä pienempi kenno, jotain 18- 30mm valovoimaista jos on meininki kuvata tuvassa ilman salamaa. Ei ole tarkoitus ottaa sisäkuvaukseen vaan ulkokuvaukseen. Perhejuhliin tilataan ammattikuvaajat. OK. Mä harkitsen vakavasti semmosta kuin EF-S 17-55mm IS USM. Vastaa polltoväliltä tätä kittilinssiä, mutta aivan eri maata teknisesti. Pitelin sitä jo käsissä, mutta ainut miinus on korkeahko hinta, 899€. Siinä ei tarkennus rahise ja muutenkin on rakenne kuin Pentaxissa aikoinaan. Silti käytän salamaa myös ulkokuvauksissa oli valovoimaa vaikka Kiinan asti. Poistaa varjoja ja saa värit hehkumaan.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 19:18 |
|
 ja tuostapa aiheesta tulikin mieleen kaupanteko. Kuka haluaa ostaa hyvän Olympus OM707 FILMIkameran. joutaa multa kun oon siirtyny lähinnä tuolle video puolelle. oon huomannu ,että tuo vanha filmikamera on kokenu renesanssin ainakin uutisien mukaan. tehkää tarjouksia. linssinä näkyy olevan joku Olympuksen 35-70 putken pätkä. vehje toimii. mukana tulee tietenkin uudet AAA koon patterit ja se päivyripatteri .... joku 20 centin kokoinen.
|
|
|
|
 |
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 19:30 |
|
simpa kirjoitti: Se mistä paasasin on just tuo asia. Vanhoissa kameroissa kuvaaja oli "automaatti", thats it.. Nyt kamerat on täynnä dingelidongeliohjelmia, mitka ei missään tapauksessa tue ainakaan nuorta valokuvaajaa ymmärtämään kuvaukseen liittyvien fysikaalisien ilmiöiden merkitystä kuvan laatuun. Mitä ihmeen merkitystä on 33:lla tarkennuspisteellä jos ei tajua mistä kyse. Ei liity asiaan mitenkään, mutta Jaakko Kolmonen sanoi että: "jotain on pielessä jos suomalainen hirvifilee maustetaan 22:lla eri yrtillä." No siinä on puolensa ja on puolensa... kyllähän tuossa on nuo automaattitoiminnot ja valmisohjelmat mitkä säätävät kaiken suurinpiirtein sellaiseksi mitä käyttötarkoitus kulloinkin edellyttää. Niiden lisäksi on olemassa ohjelmointivaihtoehdot joissa saa säätää halutessaan aivan kaiken itse. Niitä olen käyttänyt lähinnä silloin kun automaatti ei syystä tai toisesta ole tuonut toivottua lopputulosta, mutta toki olen kiinnostunut opettelemaan myös tuon puolen niin että ymmärrän miten mikäkin säätö asioihin vaikuttaa. Tavallaan ne parjatut valmisohjelmat madaltavat kynnystä hankkia uusi kamera ja sitten ne säätömahdollisuudet ovat olemassa jos haluaa opetella asian vähän syvällisemmin. Ilman sitä uuden harrastajan kynnys investoida kalliiseen kameraan voisi olla aika korkea. Yleisesti ottaen pidän kuitenkin kitarakamoissa ja kameroissakin kunniassa samaa perusajatusta: keep things as simple as possible, but not simplier than that. Ennen D60:n hankintaa en juuri ymmärtänyt mitään polttoväleistä, valovoimasta tai muustakaan sellaisesta. Tässä on vain tullut sellaisia asioita vastaan että kun jokin asia on ollut hankala toteuttaa niin on pitänyt selvitellä miksi niin on ja mitä asialle voisi tehdä. Tosin se yleensä johtaa siihen että täytyy harkita esim. putken vaihtoa, niin kuin minulla on harkinnassa tuo Sigman putki kittilinssin korvaajaksi.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 20:25 |
|
Olihan minullakin 60 luvun alussa kokakolakamera ihan hyviä kuvia sai kun jaksoi odotella auringon paistetta... 
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 21:07 |
|
Runko on silloin hyvä, kun se istuu käteen ja nappulat löytyy luontevasti. Vakaajaa tuskin kaipaa muut kuin luontokuvaajat ja paikallaan pysyvien kohteiden kuvaajat pitkällä putkella -> 200mm ja yli. Käteen sopiva runko ja valovoimainen objektiivi, niillä pääsee pitkälle. Näin ainakin jos pitää leipää kuvaamisella hankkia. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
biätare
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 21:10 |
|
Itselläni on myös pentax me super ja mx. Olen ajatellut ostaa digijärkkärin (digipokkari on). Olen miettinyt eri peruspaketteja. Annan ääneni Pentaxin k-x:lle. Ehkä siksi,että olen ollut pentaxmies. PS. Ostin 70-luvun alkupuolella lintukiikariksi Asahi Pentax 10x50. Kiikari maksoi 330 markkaa. Rahat sain harventamalla sokerijuurikasta. Palkka oli 1.5 penniä/metri. Se kiikari ostettiin hiellä ja tuskalla! 
|
|
|
|
 |
simpa
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 10.04.2010 21:26 |
|
biätare kirjoitti: Itselläni on myös pentax me super ja mx. Olen ajatellut ostaa digijärkkärin (digipokkari on). Olen miettinyt eri peruspaketteja. Annan ääneni Pentaxin k-x:lle. Ehkä siksi,että olen ollut pentaxmies. PS. Ostin 70-luvun alkupuolella lintukiikariksi Asahi Pentax 10x50. Kiikari maksoi 330 markkaa. Rahat sain harventamalla sokerijuurikasta. Palkka oli 1.5 penniä/metri. Se kiikari ostettiin hiellä ja tuskalla!  Onko kiikari myytävänä? No, niin arvelinkin ettei ole. Mikkelistä en löytänyt kauppaa jossa olisin voinut kokeilla Pentaxia. Etsi ihmeessä jostakin kauppa jossa saat Pentaxin käsiin. Siitä on paljon positiivistä juttua netissä , mutta en uskaltanut ottaa näkemättä. Mulla onkin tunne kuin Citikka miehellä joka osti Datsunin kännipäissään.
|
|
|
|
 |
simpa
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 11.04.2010 01:56 |
|
Se mitä en saanut aikaisemmin sanotuksi on se että, pitää olla enemmän kiinnostunut kuvista ja kuvauksesta kuin kamerasta. Se kamera on pelkkä väline. Kuva on se mihin pyritään. Hyvä kuva on katsojan silmissä, yleisestiottaen parempi kuin huono kuva. Mä tuun aina hyvälle päälle tai toisinpäin kun kuuntelen Dr Feelgoodia. Kovin bändi Hurriganesin, ja ZZTopin jälkeen jos Sleeppareita ei lasketa eikä Lousiana Rediä. http://www.youtube.com/watch?v=rViBFgjChH0
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 11.04.2010 02:12 |
|
simpa kirjoitti: Se mitä en saanut aikaisemmin sanotuksi on se että, pitää olla enemmän kiinnostunut kuvista ja kuvauksesta kuin kamerasta. Se kamera on pelkkä väline. Tämä on ihan totta! Tämä vaan sattuu olemaan yksi niistä lajeista, joissa välinehulluus on noussut tärkeämmäksi kuin itse asia! Kuvaajahan lopulta sen kuvan tekee, valitsee kohteen, tunnelman, rajauksen ja muut, kamera on vain työkalu, ei sen ihmeempää. Loistavia kuvia, joissa on sisältöä, asiaa, tunnelmaa ja kerrottavaa on otettu jo kauan kauan ennen kuin välinehulluus tuli mukaan kuvioihin. Nimim. valokuvaava citikka mies(?) ...hmmm... maailmassa muuten sattuu olemaan muitakin eläjiä kuin miehiä, vai oliko tämä tarkoitettu vain ja ainoastaan miehille...
|
|
|
|
 |
simpa
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 11.04.2010 02:30 |
|
Sori Lemon. Anteeksi sanavalintani, asenteessani ei ole asia niin. Olen huomannut työpaikallani ( keskussairaala) , että useinmiten kovimmat "jätkät" ovatkin naisia. Juuriniin kuin kirjoitit, kuvaajahan se kuvan ottaa. Olen kyllä iloinen että tekniikka kehittyy ja kamerat siinä sivussa, mutta se mun alkuperäinen pointti oli just siinä, että mä en osaa tarvita 22 erillaista kuvausohjelmaa, kun olen kuvannut huomattavasti kapeammalla dynamiikalla filmille jo 30 vuotta. Tää uus Canoni ei ota yhtään kuvaa ilman minua. Tykkäsitkö Feelgoodista?
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 11.04.2010 09:43 |
|
Valokuvailtu vasta reilu 30 vuotta, ja kameroita kertynyt nurkkiin reilu 300 kipaletta. Ja kalustona hieman oudonpaa, eli digipääjärkkäri on Fuji ja kompaktit sitä punapisteistä Kuvat on pääasia, mutta digiaikana ei voi valita enää filimä vaan se valinta pitää tehdä kameraostoksilla!
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
biätare
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 11.04.2010 10:02 |
|
Simpa, oikein arvasit, kiikari ei ole kaupan. Stockmannilla näyttää olevan kanta-asiakastarjouksena Pentax k-x 18-55 putkella 499 erkkiä. Ei siis datsunia taloon. 
|
|
|
|
 |
maarit
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 11.04.2010 12:29 |
|
simpa kirjoitti: ... Juuriniin kuin kirjoitit, kuvaajahan se kuvan ottaa.
Just näin. Digikameroiden myötä Suomikin on pullollaan "hyviä" kuvaajia (taidan itse kuulua samaan joukkoon  ) Mutta opiskellaan ...
------- Sitikka-kyytiä v:sta -58 nyt alla Xantia Activa TCT
|
|
|
|
 |
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 11.04.2010 19:03 |
|
Onko Canonilla samanlaista ohjelmaa kuin Nikonilla, että uuden kameran ostaja saa päälliskauppaan lyhyen alkeiskurssin missä perehdytään kameran käyttöön? Omani ostin melkein vuosi sitten, mutta nyt vasta sain aikaiseksi ilmoittautua. Josko sieltä saisi vähän lisää vauhtia... 
|
|
|
|
 |
cx_pepe
|
Viestin otsikko: Re: Kiinnostaako Citikka miehiä valokuvaus? Lähetetty: 11.04.2010 19:04 |
|
Terve
Itelä löytyy Pentaxin Mx ja Pentaxin km digijärkkäri. Hyvää on se, että molempiin käy samat optiikat – tosin vanhojen manuaalien käyttö nyky digirunkojen Pienten etsimien kanssa on hiuka vaikeraa. K –x ää on muistaakseni kehuttu kroppi kennojen parhaimmistoksi hämäräkuvauksessa?. Tulin juuri lapin vaellukselta ja mukana oli vain mx – ja diafilmiä – jokin vanhassa tekniikassa vielä viehättää!
Ps. On tuo Mikkelin Anttola aikalailla tuttu paikka.
|
|
|
|
 |
|
|