Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
bx 2.1 td http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=4523 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | arzi [ 28.04.2010 23:44 ] |
Viestin otsikko: | bx 2.1 td |
onkohan kukaan sovittanut tuota konetta bxään? olis mahikset tehdä tällainen muuto ,jos vain fyysisesti sopis,epäilyttää tuo laatikkon ja vetareiden ym sopivuus...tuo xm kone ja loota on xantussakin aika ahdas muutenkin. veikkaisin olevan vanissa aika väkevä jos vaihtais vanhemman pumpun ja riskimmän turbon niin jäis kaikenmaaliman 16 tappiset ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 29.04.2010 09:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
arzi kirjoitti: onkohan kukaan sovittanut tuota konetta bxään? olis mahikset tehdä tällainen muuto ,jos vain fyysisesti sopis,epäilyttää tuo laatikkon ja vetareiden ym sopivuus...tuo xm kone ja loota on xantussakin aika ahdas muutenkin. veikkaisin olevan vanissa aika väkevä jos vaihtais vanhemman pumpun ja riskimmän turbon niin jäis kaikenmaaliman 16 tappiset ![]() Jassoo ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 29.04.2010 09:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
Eikö tuo kone ole ulkoisesti sama kuin 1,9? |
Kirjoittaja: | Eki [ 29.04.2010 10:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
Putkimies22 kirjoitti: Eikö tuo kone ole ulkoisesti sama kuin 1,9? Ei. |
Kirjoittaja: | Savitaipale [ 29.04.2010 11:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
Saattaisipa jäädä jokunen nelivetokin... http://www.youtube.com/watch?v=AjC5BG-gWTU |
Kirjoittaja: | Eki [ 29.04.2010 14:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
Savitaipale kirjoitti: Saattaisipa jäädä jokunen nelivetokin... Siihen nyt ei ihmeitä vaadita... http://www.youtube.com/watch?v=LTQ8Qan1IZM |
Kirjoittaja: | Bumper [ 29.04.2010 16:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
http://www.youtube.com/user/mihaiskater Tuo tyyppi on ainakin moisen konversion tehnyt... ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 29.04.2010 18:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
Eikös Sportpugin puolella ole istutettu noita 205 nokalle? |
Kirjoittaja: | Jeth [ 29.04.2010 19:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
http://www.bxclub.co.uk/forum/viewtopic ... sc&start=0 Siinä on projekti kertomus tuosta farkku 2.1td:stä |
Kirjoittaja: | arzi [ 29.04.2010 19:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
varmaankin koneen sais sopimaan soviteltua.eiköhan alakerta perustu tuohon 1.9 mutta kansi leveempi ja turbon suunnalla tulee ahtautta. suurin ongelma veikkaisin on saada tuo isompi laatikko sinne sopimaan ja pientä muutosta vaatii kytkimen käyttön muuttaminen nesteelle, vaihteensiirron muuttaminen vaijjerille ja vetareiden pituus ja ilmeisesti myös eri boorit huh...tietysti vois koittaa testata oman laatikon kestävyyttä jos se sopis suoraan lohkoon. tänään kävin katastamassa tuon vanin,tarkkailin inssiä niin pistin sen merkille että sitä ei kiinnostanut nokkamuovin alla muutakun runkonumerot ja akun kiinitys,vaikka otteesa ei puhuta mitään tuosta turbokoneesta minkä olen sinne salaa laittanut ![]() |
Kirjoittaja: | Jankos [ 30.04.2010 15:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
Kyllä toi kone pitäisi BE-lootan kaveriksi sopia. Kytkimen suhteen voi olla jotain juttuja mutta vetävällä kytkimellä oleva BE-loota vois tuon kanssa toimia? Vai mahtuuko tuo 2.1 vauhtipyörä Be kytkinkoteloon? Mutta BE-laatikko ei todennäköisesti kovin pitkästi kestä tuota vääntöä. Eli onko se iso loota kuitenkaan niin paljon suurempi? Mitäs jos sinne beksiin laittaisi kaikki... Eli moottori, loota, vetoakselit, tolpat jne. Näistähän sitten tulee kysymys että meneekö tolpat yläpäästä beksin joustintukeen? Vetareita joutuisi (varmaan) lyhentämään => tehtävissä. Eikä tuo kone mun mielestä niin kovin paljon suurempi yläpäästään ole pienempiinsä verrattuna, kun eikös niissä kuitenkin ole se välijäähy siinä koneen päällä? |
Kirjoittaja: | RPekka [ 30.04.2010 22:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
Jankos kirjoitti: Mitäs jos sinne beksiin laittaisi kaikki... Eli moottori, loota, vetoakselit, tolpat jne. Näistähän sitten tulee kysymys että meneekö tolpat yläpäästä beksin joustintukeen? Vetareita joutuisi (varmaan) lyhentämään => tehtävissä. Eikä tuo kone mun mielestä niin kovin paljon suurempi yläpäästään ole pienempiinsä verrattuna, kun eikös niissä kuitenkin ole se välijäähy siinä koneen päällä? Jos niitä vetareita alkaa lyhentämään niin eikös se ole sitten ihan sama laittaa sinne ulkopäähän se BX:n nivel jolloin sitä jousitusta ei tartte muutella mitenkään. 2.1:n kansi on jonkin verran korkeampi kuin 1.9 kun siellä on niitä keinuvipuja välissä ja venttileitäkin on kahdessa rivissä joten se on vähän leveämpi. Uskon kyllä että mahtuu samaan tilaan kuin 1.8 välijäähdyttimen kanssa. |
Kirjoittaja: | Oldis [ 01.05.2010 10:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
Eikös näitä ole maansivu vaihdettu kaikenlaisia mootoreita toisin autoihin, kyllä sinne varmaan sais V8 mahtumaan. kaikki riippuu loppujen lpouksi vain siitä, mitä haluaa, ja kuinka isoja muutoksia on halukas tekemään. Muistan itse joskus aikoinaan kun suunittelin ladaan 6 konetta. Olishan sekin onnistunut, muuta iski avioero siihen saumaan, niin homma jäi. ![]() |
Kirjoittaja: | jasu [ 01.05.2010 11:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
arzi kirjoitti: varmaankin koneen sais sopimaan soviteltua.eiköhan alakerta perustu tuohon 1.9 mutta kansi leveempi ja turbon suunnalla tulee ahtautta. suurin ongelma veikkaisin on saada tuo isompi laatikko sinne sopimaan ja pientä muutosta vaatii kytkimen käyttön muuttaminen nesteelle, vaihteensiirron muuttaminen vaijjerille ja vetareiden pituus ja ilmeisesti myös eri boorit huh...tietysti vois koittaa testata oman laatikon kestävyyttä jos se sopis suoraan lohkoon. tänään kävin katastamassa tuon vanin,tarkkailin inssiä niin pistin sen merkille että sitä ei kiinnostanut nokkamuovin alla muutakun runkonumerot ja akun kiinitys,vaikka otteesa ei puhuta mitään tuosta turbokoneesta minkä olen sinne salaa laittanut ![]() Xm:ni moottoria kun koekäytin, tälläsin sen kiinni Bx:n bensakoneen vaihteistoon jotta sai startin kiinni... Xm:ssä on vaihteensiirto vivuilla, ja kytkin vaijerilla, siitä ei siis ongelmia tulisi, jos Xm:n vaihteistoa käyttäisi... Jos sitten haluaa käyttää vaikka Bx:n kytkintä, niin se käsittääkseni pitäis käydä 2.1 td:n kampiakseliin kivasti kiinni, ainakin sillä perusteella kun kerran 4hp18 automaagin vetolevy käy 4hp14:n tilalle..? Eikä leiman kanssa pitäisi mitään ongelmia tulla, ei se niin paljoa painavampi ole, eikä isompi, tehorajat ei varsinkaan tule vielä vastaan..! Vaan jos tuollaisen kanssa tulee kolaroitua, niin sitten vakuutuksesta saattaa olla ihan turha korvauksia hakea kun ei tiedot täsmää todellisuuteen, tällaisiakin on sattunut... |
Kirjoittaja: | Esa66 [ 01.05.2010 13:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
Mikäänhän ei estä tekemästä, vaikka 2.1 16v konetta, kyllä ne rojut mahtuu näiden patojen kesken sikinsokin. Ja lootat käy samaan tapaan, ainoa mikä tulee mielee, niin tu3 ja tu5 lootien välillä on täsmäävyys ongelmaa, mutta xu pohjalta ei pitäs olla ongelmia? Niin, no, onhan näitä poikkeavuuksia. Muttei mitään ylitsepääsemätöntä, korkeintaan joutuu vähän tekemään hybridi akseleita ![]() |
Kirjoittaja: | black_van [ 01.05.2010 14:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
kyllä 1.9TD beksin keulassa on todella riittävä ja ei tarttisi miettiä sovitteluongelmia. kerran ajaneena sanoisin näin |
Kirjoittaja: | RPekka [ 01.05.2010 15:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
Oldis kirjoitti: Muistan itse joskus aikoinaan kun suunittelin ladaan 6 konetta. Kaveri laittoi just Ladaan Saabin moottorin, Opelin laatikon ja Volvon perän sekä Golffin eturipustukset. |
Kirjoittaja: | Jankos [ 01.05.2010 16:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
RPekka kirjoitti: Oldis kirjoitti: Muistan itse joskus aikoinaan kun suunittelin ladaan 6 konetta. Kaveri laittoi just Ladaan Saabin moottorin, Opelin laatikon ja Volvon perän sekä Golffin eturipustukset. Mulla taas kaveri jolla on Ladassa Fordin V6 ja jopa kilvissäkin ihan virallisesti. Tuota 2.1 16v konetta kyllä ihmettelen, meneekö tuo DW koneen kansi XU moottoriin? |
Kirjoittaja: | arzi [ 01.05.2010 23:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: bx 2.1 td |
juu,ei olekkaan kymysys siitä etteikö osais osia sovittaa yhteen mutta se avioero voi tulla ennenmin ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |