Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Uusi C4 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=4840 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Jouko [ 01.06.2010 14:55 ] |
Viestin otsikko: | Uusi C4 |
http://www.citroenkerho.fi/uutiset10.htm |
Kirjoittaja: | Oldis [ 01.06.2010 15:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Ensimmäisenä tuli mieleen Kia cee`d |
Kirjoittaja: | Jouko [ 01.06.2010 15:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Entä toisena? |
Kirjoittaja: | Jouko [ 01.06.2010 15:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Lisätty tekniset tiedot. |
Kirjoittaja: | Scrat [ 01.06.2010 16:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Eikä edelleenkään saa jousitettuna versiona ![]() |
Kirjoittaja: | niko [ 01.06.2010 16:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Scrat kirjoitti: Eikä edelleenkään saa jousitettuna versiona ![]() Eihän pikkusitikoita ole tainnut oikein koskaan saada. |
Kirjoittaja: | Scrat [ 01.06.2010 17:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
niko kirjoitti: Scrat kirjoitti: Eikä edelleenkään saa jousitettuna versiona ![]() Eihän pikkusitikoita ole tainnut oikein koskaan saada. GS oli mitoiltaan hieman pienempi ja h...tin paljon kevyempi. Jos kerran C5 voi saada rautakautiseksi backdeitattuna niin miksei C4 kunnon jousilla ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | niko [ 01.06.2010 20:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Scrat kirjoitti: GS oli mitoiltaan hieman pienempi ja h...tin paljon kevyempi. Vaan niin se aika muuttuu ja perheautokäsitys. Kehitysketjuhan menee pienemmissä hydesitikoissa, jotta GSA-BX-Xantia-C5. Ison Sitikan alla on ollut pitkään pienempi hydeillä varustettu perheauto, vaan ei enää pienemmissä kokoluokissa. Ei sillä, kivahan se olisi pikkuautoluokassakin hydevehje olla, niin saisi vähän mukavuutta peliiin ![]() |
Kirjoittaja: | Bumper [ 01.06.2010 21:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Keulastaan ihan menevän näköinen, takapää tosi vaisun oloinen. Odotin siitä sellaista High Rider -konseptin tapaista, eli linjakkaampaa... No toivottavasti tuo kauniimpi perä on säästetty 3-oviseen. Sisältä tuo on aika perinteisen näköinen vrt. nykyinen nelkku... Mutta toisaalta näyttää laadukkaalta ja tyylissä löytyy silti paljon enemmän kuin missään kilpailijassaan. ![]() Eli toisin sanoen, ei herätä suuria positiivisia tunteita, muttei oikein negatiivisiakaan. |
Kirjoittaja: | Esa66 [ 01.06.2010 21:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Viis kirjainta, alkaa Peellä ja loppuu Aalla. Semmoisen pikkuisen näin, harmaan, viininpunaisella katolla. Tuplaputketkin tais olla, semmoisen voisin ottaa, jos vaikka lotossa...... Ainoa siinä tietty on, ettei siitä näe ulos, taitaa olla parempi keskittyä olemassa olevan kaluston elvytykseen ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Jouko [ 02.06.2010 06:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Bumper kirjoitti: Keulastaan ihan menevän näköinen, takapää tosi vaisun oloinen. No toivottavasti tuo kauniimpi perä on säästetty 3-oviseen. Kuka sanoo, että tulossa olisi myös kolmiovinen? Rohkenen epäillä asiaa. Tuo on varmaan ainoa korimalli, valitettavasti. |
Kirjoittaja: | Julmuri [ 02.06.2010 10:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Meneeköhän se vähän niin kuin C3:n kanssakin, että kolmeovisena saa vain DS-sarjaa. Ihan hyvän näköinen tuo on, mutta vähän tylsä. Ja olisivat voineet laittaa suosiolla sen 200-heppasen THP:n... |
Kirjoittaja: | C4_robotti [ 02.06.2010 11:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Veikkaan, että tämä ei sitten enää olekaan "maailman kaunein auto". Vuonna 2006 vielä oli ![]() |
Kirjoittaja: | trasseli [ 02.06.2010 18:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Audi A3 ![]() No, tämähän tietysti sopii perheeseen - johan siellä on Audi A4 ![]() Mutta jos haluaa Audin, niin voi kai sitä ostaa sen alkuperäisenkin. Johtuuko nykymeno jostain audiperäisestä muotoilijasta? Viittaukset Kian Ceed´iin eivät ihan natsaa; Kiassa kun ei ole vikoja ![]() Ehkä siis pysytään vain näissä ennen turmiota tehdyissä malleissa. |
Kirjoittaja: | K_M [ 02.06.2010 20:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Ja breikkiä ei tietenkään tule, kun on ne tila-autot ja Pösö hoitaa farkkupuolen ![]() |
Kirjoittaja: | Oldis [ 02.06.2010 21:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Toisena joku tojota, eli aika hyvinb harmaaseen massaan katoaa, kuten uusi C5 sivusta kuin jokin volvo. |
Kirjoittaja: | kaseva [ 03.06.2010 12:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Ei hullumpi, vähän tylsä mielestäni. Tulee mieleen, että olis tehty katuversio Mitsun uudesta ASX-kaasturista. Käännelty linjojen pokkaukset toiseen suuntaan ja hieman madallettu. ![]() |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 04.06.2010 19:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Videot sivustolla http://www.c4.citroen.com Ei se huono ole, kyljen pokkaukset ovat aika tyylikkäät valojen ja varjojen kanssa. Ajovaloissa ja tuimassa ilmeessä on ripaus Volkkaria, konepelti on Avensiksesta ja perästä tuli mieleen myös Impreza. A3 on myös sivuikkunalinjassa löydettävissä. Vähän tylsä kuitenkin, toivottavasti oikeilla moottoreilla ja hyvillä väreillä saadaan meininkiä. Alut ovat tosi kauniit, niissä Citikka on skarpannut viime aikoina merkittävästi. |
Kirjoittaja: | Xari [ 05.06.2010 11:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Kun nyt vielä joskus sais auton johon mahtuu sisään ja näkee uloskin muuallekin kuin ylöspäin ![]() |
Kirjoittaja: | Pete H [ 10.06.2010 17:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Scrat kirjoitti: Eikä edelleenkään saa jousitettuna versiona ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Pasis [ 11.06.2010 09:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
2cvkimmo kirjoitti: Alut ovat tosi kauniit, niissä Citikka on skarpannut viime aikoina merkittävästi. Jos tykkää tuollaisesta bling blingistä. Uskon että moni haluaisi hieman yksinkertaisemmat... |
Kirjoittaja: | citrophoros [ 25.11.2013 00:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
Näin foorumilla Aakun mielipiteet Uuden C4:n hilavitkuttimista ja halusin kommentoida mielipidettään. Onko Aakku ex-CCF-läisiä ja Kylä-Aakkulasta? --- Aakku écrivait: Uusikoppaisessakin C 4:ssä löytyy taas kaikenlaisia hilavitkuttimia. Kaikkia en varmaan ole vielä löytänytkään. Mahtaako useampikin niistä olla vain mainostarkoituksessa. Tässä muutamia. Pysäköintitilan mittausjärjestelmä. Aika hölmö systeemi. Pitää ajaa mateluvauhtia alle 20km/h. Ilmeisesti pitää olla vilkku vielä päällä, en ole varma. Tuolla systeemillä pysäyttää koko liikenten takaa totaalisesti. <Olen kokeillut sitä vain mökkitiellä (ei Wiskarin Evitskogiin, hah-hah) ja on tarpeeton. Vilkulla valitaan se puoli autosta, jota tarkkaillaan.> Ohjelmoitava vakionopeussäädin. Tämäkin aivan oikaisten toteutettu. Siihen saa lukitukset tiettyihin nopeuksiin, kun napilla lisää. Käytännössä se vain tökkii, koska asetuksen nosto pysähtyy matkalla jokaiseen asetettuun nopeuteen. Ei voi siis valita napilla suoraan vaikkapa 100km/h. <Ei, ei, tämä on hieno oivallus, kun sen sisäistää. Käytän aina limiittiä taajamissa ja cruisea haja-asutusalueilla. Siinä on viisi muistipaikkaa ja olen itse ohjelmoinut numeroiksi 48, 58, 68, 88 ja 108. Moottoritienopeudella ajan 128 km/h ja todellinen nopeus on tuolloin 123-124 km/h. Minusta on ihan hyvä tuo 5 km/h pykälät. Viime viikon sijaisautossa Veholta (Sixt) Mercedes-Benz A:ssa säätö on 10 km/h ja tämän Nystad-Mersun eräitä hölmöyksiä on vaikeus vaihtaa Limit/Cruise-puolta keskenään. Itse toivoisin C4:ssa Limit/Cruise-valintapyörän olevan vailla mekaanista ääriasentoa eli voisi pyörittää kumpaan suuntaan tahansa. En ole vieläkään oppinut Limitin olevan 0-asennosta ylös ja Cruise-asento alas.> Katveavustin. Varmaan ihan hyvä jossain vilkkaassa taajamassa. Täällä maalla sateella ja lumipyryssä antaa vikailmoituksia vähän väliä. Reagoi lumen pöllyämiseen herkästi. <Jos tiellä on vähänkin kosteutta, vilkahtaa oranssi-ledi sivupeilissä. Nyt tiedän ennakkoon kytkeä avustimen pois päältä. Katveavustin ei tullut vieläkään kuntoon autossani. Maaliskuussa 13 Veho vaihtoi takuuna kaikki neljä anturia ja nyt marraskuussa 13 tutki kaikki johdotuksien liitokset. Paluumatkalla kotiin huollosta katveavustinjärjestelmä kytkeytyi pois päältä (vihreä merkkivalo vilkkuu, sammuu ja kytkeytyy uudestaan päälle). Auton 2-vuotinen tehdastakuu raukesi 04/13. Autossa oli vikakoodeja katveavustimen toiminnasta, mutta ne eivät auttaneet vian korjaamisessa. Kysyin jo ennen auton saamista huollosta, saako katveavustimen korjattua takuuna. Vs: tapauskohtainen ratkaisu. En aio maksaa korjausta omasta lompakosta.> Stop and Start. Rasittaa välillä, kun ei ole tarkoitus pysähtyä risteykseen vaan ainoastaan hiljentää. Näissä sujuvissa risteysajoissa moottori kuitenkin sammuu jo 8km/h nopeudesta, jos vain hipaisee jarrua. Se pitäisi saada ohjelmoitua niin, että vasta pysähtynyt auto sammuttaisi moottorin. Nyt tulee sellaisia muutaman sekunnin sammutuksia. Hölmöä esim. kun pysäytät auton peruttaaksesi, niin ensin moottori sammuu. Saahan sen pois kytkettyä, mutta se kytkeytyy päälle aina startatessa. Lisäksi poiskytkettäessä heijastuu kirkas keltainen varoitusvalo suoraan sivupeiliin. <Autossani ei ole Stop'n'Start -härpäkettä. Jälleen esimerkki, kuinka PSA:n inssit eivät osaa ajatella asioiden tolaa juurta jaksaen.> Kulmavalot. No jaa. Ei niin kauheasti valaise käännyttäessä. Varsinkin oikealle käännyttäessä ei valotehoa juuri huomaakaan. <Kirotut puoliälylliset ranskalaiset. Tottakai vilkun pitäisi määrätä kulmavalon syttymisen kuten se toimii VAG:llä. On se hullua kiertoliittymässä kulmavalon valaistessa koko ajan kiertoliittymän sisäreunuskiviä, kun auto itsessään on jo poistumassa liittymästä. Kun joutuu odottelemaan kääntymistä vasemmalle vastaantulevan liikenteen takia, olisi se mukavaa kulmavalon olevan päällä vilkun ohjaamana Volkkarien tyyliin.> Pysäköintitutkat. Tämä järjestelmä tuntuu toimivan. Antaa myös kaiuttimista hyvän efektin, kun varoitusääni kuuluu eri kulmista. Kunhan vain anturit kestäisivät. <D'accord.> BT radio Tämä toimii sinänsä hyvin puhelimen kanssa. Ainoastaan erillisen navin ääni ei toimi yhtä aikaa radion kanssa. <Näinhän se on, toimii. Hieno juttu saada älypuhelimen äänet auton äänijärjestelmään eli jos valkkaa Google Mapsin navigoinnin käyttöön, kuuluu naviohjeistus ämyreistä. Tai katsella ja kuunnella YleArenaa ajaessa. Tai älypuhelimen .mp4-tiedostoja. Autossani ei ole C4:n omaa supparia ja en aio siihen sellaista hankkia.> Sähköinen käsijarru. talvi näyttää, onko toimiva. Tällä hetkellä ainoa huono puoli on, että se vie tilan varapyörältä. <Nystad-mersussa on vastaava viritelmä, mutta ei kytkeydy automaattisesti. Aika hakeminen on vasemmalla kädellä löytää se pieni vipu A:ssa ratin vasemmalta puolelta ja toivoa hapuillun sammuttavan merkkivalon mittaristosta. Citroën C4 - Mercedes-Benz A: 1-0. Todella tosi ärsyke on C4:n antama 80 dB varoitusääni, kun talven takia kytkee käsijarrun pois käytöstä. Pyysin huoltoa vaimentamaan varoitusäänen kuulumattomiin, mutta tämä ei ole mahdollista. En luota PSA:n insinöörien näkemykseen pohjoismaalaisen talven ja lumen ominaisuuksista, joten talvi tietää autonrääkkymistä joka kerta sisään autoon käydessä. En ole viritellyt teippejä vaimentamaan äänilähdettä. > Ilmakompressori Kesällä meni joku terävä renkaan kylkeen maantievauhdissa. Olisi ollut varapyörä kova sana. <Totta. Itselläni ei ole koskaan 22-vuotisen Citroën-autoilun aikana puhjennut rengasta, joten luotan tarpeettomuuteen varapyörästä. Sen sijaan ostin autooni C4:n oman tunkin kevät/syksy-renkaanvaihtosessioita varten. En ole käyttänyt ollenkaan PSA:n ilmakompressoria tai sen painemittausta, vaan erillistä ilmakompressoria ja erillistä, mekaanisnäyttöistä painemittaria.> Äänimaailma. Kaikki kokeiltu ja palattu takaisin alkuperäiseen, joka tuntui ainoalta järkevältä. <Je ne sais pas.> Mittariston väri. Vaikka puhutaan monipuolisista väreistä, niin vain valkoisesta siniseen voi valita. <Totta turisee.> Taskulamppu. Oiva apu takakontissa, kunhan vain muistaisi sen. <Miksi ihmeessä lankapolttimo? Nykypäivänä valaisimet varustetaan led-polttimoilla. Kerran Pirkkalan Motonetistä koetin löytää led-polttimon C4:n taskulamppuun sitä löytämättä.> Invertteri. Halvalla saatu pieni lisäpistoke. Ei ole vielä ollut käyttöä muuta kuin puheissa. <Laitoin matkapuhelimen muuntajan pistorasiaan, jolloin rasian muoviset kiinnikeulokkeet murtuivat. Onneksi sain takuuna uuden pistorasian kehikon. Oivaltava esimerkki PSA:n tuotteiden mitoituksesta minimitasolla. Vanhassa C4:ssa minulla oli erillinen invertteri lähinnä dv-videokuvausta varten ja tuolloin invertteri maksoi €100.> Hierontatoiminto istuimissa. Hieman liioitteleva nimitys. Pumppaa sähköistä ristiseläntukea edestakaisin. Siinä kaikki. <Käytän usein estääkseni takapuolen puutumisen pitkillä ajomatkoilla. Jo matka Koskista Turkuun on rasittava huonosti tukea antavien istuinten takia. PSA:n pitäsi perustaa mm. osasto suunnittelemaan kunnolliset istuimet, jotta eurooppalaiset palaisivat PSA:n tuotteiden käyttäjiksi.> Sadetunnistin. Vaikka sitä monet arvostelee, niin tässä autossa se toimii, kuin ajatus. <On olemassa tihkusadetta, jolloin pyyhkii liian harvoin. Myös oppositioilmiö on todettu.> Taustapeilin himmennys. Tämä tuntuu toimivan hyvin. <Nystad-Mersusta se puuttui.> Päivävalot ja valoisuuden tunnistin. Nämä toimii juuri niin kuin haluankin. Kytkee tarpeeksi ajoissa ajovalot päälle ja onneksi toimivat myöskin takavalot päivävaloissa. Lisänä äärimmäisen helppoa tarvittaessa polttimon vaihto. Polttimokin on tuiki tavallinen. <Pyörälenkillä kesällä näin puolankilpisen punaisen C4:n, jossa takavalot olivat pois päältä. Seuraavassa varikkokäynnillä yhdessä tuon käsijarruhälyn poistotoiveena autooni kytkettiin huomiovaloilla takavalot pimeäksi. Tietynlainen sumuinen ilma pitää valot huomioilla AUTO-asennolla, joten täytyy huomata tarkkailla valoja. Onneksi PSA:n autoinsinöörit ovat sen verran oivaltaneet, että valovivun ollessa käännetty ajovalojen/kaukovalojen asentoon, auton moottorin sammuttaminen sammuttaa myös ajovalot. Näin talviaikaan olenkin pitänyt valovivun tässä asennossa, kun sanomalehdissä lukijat valittavat, kuinka autoilijat ajavat huomiovalot päällä, takavalot pimeinä myös huonon näkyvyyden keleillä. Vinkki: Kun valovipu on ajovalo/kaukovalo-asennossa, night panel-kytkimellä voi todeta, olisiko pelkät huomiovalot päällä AUTO-asennossa. Pelkillä huomiovaloilla tässä tilassa ei saa mittarivalaistusta pimennettyä!> Sitten makuasioita ovat jotkut jalkatilavalot, saattovalot, meikkivalot ym. <Käytän itse lähestymisvaloa. Se sentään on valoanturin takana. Työpaikallani auto on valaisinpylvään alla, jolloin lähestymisvalot eivät syty. Kun viimeksi satoi sohjolunta peittäen tuulilasin, syttyivät iltahämärissä Quatren ajovalot. Vanhassa C4 VTS:ssä jopa kykeni määrittelemään valojen käyttöajan, tässä C4 Exclusivessä ei. Saattovaloja en käytä. Sen sijaan automaattinen ovien lukitus on päällä.> Varmaan on paljon muutakin hilavitkutinta vielä, mutta kaikkia en muista, enkä varmaan ole vielä huomannutkaan. <Älä kytke ulkoista navigaattoria uuden C4:n USB-pistokkeeseen. Tällöin navi luulee olevansa yhteydessä tietokoneeseen ja TomTom muistuttaa tällöin aina omasta nettiosoitteestaan. Kannattaa ostaa viereiseen tupakansytyttimen tilalle tarvike-USB-pistoke, jonka kautta navi ei enää muistuttele nettisivustoaan joka kerta navin käynnistyessä Ohjekirjasta luin, kuinka Exclusive-tason autossa on tunnelmallinen yövalaistus. Autostani se kuitenkin puuttui. Ekassa huollossa ilmeni näistä katon kahdesta led-valoista puuttuvan kokonainen johtosarja led-valojen ja muun auton väliltä! PSA-tason huolellisuutta! Yksinatsaiset Xsarat! Night Panel-asennossa löytyy vielä hölmöyksiä: äänenvoimakkuuden muutos ei palauta mittariston valoja, hyvä, mutta jos tulee tarve vaihtaa radiokanavaa esim. Juha Tapion laulaessa ikikirottua sanamuunnoskelpoista "Kaipaan sua niin että halkeen", saa korvakivun lisäksi itsensä sokaistettua, kun mittaristovalaistus palautuu. Vanhassa C4:ssa Night Panel-tilassa BT-yhteydellä yhdistetty puhelin EI kytke kojetaulun valoja päälle ja tällaisen tilanteen olen kokenut, kuinka kabiinin pimeydessä piti haeskella sormituntumalla ensin painiketta, jolla saa kojetaulun valaistuksen päälle ja puhelinsymboli-painikkeen näkyviin!> Ai niin, mihinköhän se moottorin lämpötilan mittari on jäänyt. Nopeusmittareitakin on sentään kaksi vakiona. <Totta. Vanhassa C4:ssa tarkkailin talvella moottorin lämpötilamittarien palkkimääristä, kuinka kovilla tehoilla sisäpuhallinta voi käyttää ilman että moottori pääsee viileentymään liikaa.> --- Creative technologie? Jos PSA haluaisi näyttää esimerkkiä muille ja lakkaisi vain apinoista germaanien autojen uusia ominaisuuksia, jättäisi AM-alueen pois radiosta ja DAB:n tilalle. DAB on tarpeen tulevaisuuden Norjassa, FM ei siellä kuulu vuorten välissä mutkitellessa. Apinoitavia asioita ovat mm. ulkoisen antennin poistaminen; led-valojen käyttö myös taka- ja jarruvaloina, taustapeilien kärjissä; VTI 120:n tilalle THP 120 (kuin on tehty Nystad-Mersu A:ssa = vääntöä 200 Nm); kiesinavain ilman metalliuloketta; no, P308:n kosketusnäyttöruutu onneksi tulee tulevaisuuden uuteen, kolmannen sukupolven C4:een. Sen sijaan on järkytys lukea, kuinka 3-pyttyinen 1,2 l moottori on ensisijainen voimanlähde tulevien aikojen PSA-autoissa. Tosin siinä on turbo (81 ja 96 kW), mutta 200 Nm olisi paljon mukavampi piirre. Vanha C4 samalla 120 hv tehoilla tuntui pirteämmältä kuin nykyinen C4 - nyttemmin on tarvetta käyttää useammin pienempää vaihdetta kuin edeltävässä autossani. |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 25.11.2013 09:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Uusi C4 |
citrophoros kirjoitti: Kulmavalot. No jaa. Ei niin kauheasti valaise käännyttäessä. Varsinkin oikealle käännyttäessä ei valotehoa juuri huomaakaan. <Kirotut puoliälylliset ranskalaiset. Tottakai vilkun pitäisi määrätä kulmavalon syttymisen kuten se toimii VAG:llä. On se hullua kiertoliittymässä kulmavalon valaistessa koko ajan kiertoliittymän sisäreunuskiviä, kun auto itsessään on jo poistumassa liittymästä. Kun joutuu odottelemaan kääntymistä vasemmalle vastaantulevan liikenteen takia, olisi se mukavaa kulmavalon olevan päällä vilkun ohjaamana Volkkarien tyyliin.> Muuten ihan hyvä, mutta kyllä ne Volkkareissakin syttyvät, kun kääntää rattia tarpeeksi. Ainakin VW:ssä ja Skodassa olen huomannut tällaisen ominaisuuden. Kerran ihmettelin, että miksi poliisilla on Transporterissa etusumarit päällä keskellä päivää, ja niistäkin toinen on pimeänä... Ei ollutkaan sumuvalo. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |