arzi kirjoitti:
mitenkä on tuo väri asia pitääkö olla alkuperäinen väri vai käykö saman aikakauden joku muu väri???
Ei tarvitse olla alkuperäinen väri, eikä aina edes saman valmistajan värikartasta. Kunhan on aikakauden mukainen niin pitäisi riittää. Eihän noista kai mitään selkeää ohjeistusta ole, kaikki riippuu niin paljon siitä tarkastajasta.
Kaverilla on museorekisteröity escortti, jossa lattiamaton sävy ja materiaali ovat väärät, mutta hyvin kelpasi museotarkastajalle kun oli siisti ja asiallisen näköinen. Maalipintakaan ei ole samaa sävyä alkuperäisen kanssa, eikä taida edes olla Voortteja saanut tuon sävyisinä, mutta hyvin se näyttää aikakautensa tekeleeltä

Ennen museotarkastusta kannattaa varmaan vähän kilautella kavereille ettei mene sen pahimman niuhottajan mollattavaksi

Yhtenä vinkkinä museoautojen tarkastustapahtumiin olen kuullut, että ei kannata olla jonon kärkipäässä, saavat tarkastajat purettua pahimmat pilkunviilausvimmansa niihin ensimmäisiin niin lopussa sujuu paremmin

Ei sillä että museoautoksi kuulumattomia pitäisi saada museorekisteriin, mutta kuulopuheiden perusteella tarkastajissa on vähän liian suuria eroja.