Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xantian arvo
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=5272
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  kossu [ 20.07.2010 16:11 ]
Viestin otsikko:  Xantian arvo

Kertokaahan viisaammat jokin suuntaa antava hinta mitä voisi pyytää -98 mallisesta 1.8 berline xantusta jolla ajettu vasta 220tkm.Eräs "kauppias" tuosta tarjosi 900 erkkiä mutta omasta mielestä se on aika alakanttiin.
Vikaa laitteessa ei ole muuta kuin tuulilasissa halkeama (ei haittaa katsastuksessa) ja erinäisiä naarmuja pelleissä vähän joka puolella.
Myyntipalstoja kun selaa niin hajonta on melkoista pyynneissä.

Kirjoittaja:  Tapsa 63 [ 20.07.2010 16:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

Noilla perustiedoilla tarjoan 1000e,nouto huomenna.. ;)

Kirjoittaja:  laakeri [ 20.07.2010 22:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

kossu kirjoitti:
Kertokaahan viisaammat jokin suuntaa antava hinta mitä voisi pyytää -98 mallisesta 1.8 berline xantusta jolla ajettu vasta 220tkm.
kossu kirjoitti:
Vikaa laitteessa ei ole muuta kuin tuulilasissa halkeama (ei haittaa katsastuksessa) ja erinäisiä naarmuja pelleissä vähän joka puolella.
Tuolla perusteella maks. tonni varmaankin? Vastaavan ikäisestä vähänaarmuisesta breakistä voisi 1500-2500 euroa maksaakin...

Kirjoittaja:  jpop [ 20.07.2010 23:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

IMHO
Itse en ole koskaan ollut innostunut noista 1.8 moottorisista, kun se oli mielestäni hieman puhditon Xantiaan. Niitä näyttää kuitenkin olevan aika paljon myynnissä, joten kyllä kait niihin joku on tykästynyt. Breakit ovat myös selkeästi haluttavampia kuin nuo Berlinet.

Ei näillä vanhoilla autoilla oikeastaan ole oikeata hintaa. Kyse on enemmänkin kysynnän ja tarjonnan kohtaamisesta. Jos tuon joku oikeasti haluaa, uskoo sen olevan hyvässä kunnossa ja ymmärtää auton käyttöarvon (itselleen), hinta voi hyvinkin olla kaksin- tai jopa kolminkertainen annettuihin tarjouksiin. Muussa tapauksessa voi olla, ettet saa myytyä sitä yli tonnilla vaikka tekisit mitä.

Kirjoittaja:  black_van [ 20.07.2010 23:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

tapsahan laittoi kovan tarjouksen peliin :)
tuulilasin vaihto tietysti alentaa arvoa myynnissä hieman ja maalipinnan virheet. ei vaan perusxantiat ole arvossaan.
Ainakin kasitappinen on niin mopo kuin voi olla,tuoreesta kokemuksesta en ole innostunut puhdittomasta versiosta, 610tkm ajettu turbodieselikin lähtee paremmin kuin kyseinen moottorikokoinen bensa

Kirjoittaja:  laakeri [ 21.07.2010 00:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

1.8 16V:llä pärjää kyllä ihan mukavasti, ehtii ohikin. Vaihteita vaan joutuu vaihtelemaan enemmän. Kaupngissa on 2.0 16V:tä mukavampi liikkuja jopa. Kärryn (>1000 kg) kanssa toki puutuu jonkun verran.

Kirjoittaja:  Scrat [ 21.07.2010 09:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

Kyllä tuo 900,- voi olla aika realistinen, yksi kaveri osti juuri vuotta vanhemman suunnilleen saman verran ajetun 1,8 16V Breakin 750,- ja toinen 8-tappisen Breakin 700,-, en muista mitä tuon mittarissa oli. Xantioiden arvo ei näköjään ole päätähuimaava tällä hetkellä :? , hyvä juttu ostettaessa, huono myydessä. Tietenkin jos on kunnossa oleva ilmastointi niin se nostaa hintaa muutamalla satasella, varsinkin näillä keleillä ;)
Mitä tuohon koneeseen tulee niin tuo 1,8 16V on Berlineen ihan riittävä kone, kaksi ekaa Xanttua oli tuolla koneella, kulki ihan kivasti ja on taloudellinen. Poikani on ajellut jälkimmäisellä (mikä nyt on exän hallussa) maantieajoa keskikulutuksella 6,6-6,8l sadalla, ei hassummin kun autossa on kuitenkin viisi henkeä ja matkatavarat
Sen perusteella mitä koeajoin tuota kaverin 16V Breakia niin se kaipasi hieman lisää voimaa, sen verran raskaampi koppa

Scrat

Kirjoittaja:  ninjamikko [ 21.07.2010 10:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

Pyytäähän voi mitä vaan, mutta jos kaupaksi haluaa saada, niin tuskin paljon yli tonnia on odotettavissa. Viime kesänä myin omat Xantiani pois. -97 Berline Athena 1.8 16v ajettu 260tkm ja -93 Berline 1.8 8v automaatti, jolla ajettu 245tkm. Molemmat oli hyvin huollettu ja teknisesti moitteettomassa kunnossa, sekä kaikin puolin siistejä autoja kaksin renkain. Yli kuukauden oli autot mynnissä ja molemmista sain hädin tuskin yli 1000 euroa. Harmittavan halvalla meni (kyydin mukavuuteen, varusteluun ja luotettavuuten nähden), mutta kun ei näistä tunnu enempää saavan. Tartu vaan Tapsan tarjoukseen.

Kirjoittaja:  ipo [ 21.07.2010 11:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

Xantian hinnat ovat käyttöarvoon nähden meneet todella alas. Samaa näkyy myös C5:ssa, jotka maksavat esim. Saksassa hinnastojen mukaan enemmän kuin Suomessa (facelift mallit).

Hyväkuntoista Xantiaa on turha myydä, mikäli autoa tarvitsee. Tosin ei niitä halpoja silloin löydy kun tarvitisi. Jouduimme talvella ostamaan yhden vara-auton. Maksoin hyväkuntoisesta 89 vuoden 405:sta 500 euroa (!). Tosin jobbarit sanovat katsatusleiman hinnaksi noin 700 euroa. Se on kuulemma aika keskiarvohinta sille, että parinsadan euron autoa korjataan hieman leimalle. Suuria korjauksiahan ei nykyään kannata tehdä. Halvassa autossa jo lasinvaihdon hinta ylittää auton arvon. Meilläkin on jemmassa yksi Renault 11, joka oli menossa paaliin kukuneen tuulilasin vuoksi.

Kirjoittaja:  Bagnole [ 24.08.2010 15:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

Scrat kirjoitti:
Kyllä tuo 900,- voi olla aika realistinen, yksi kaveri osti juuri vuotta vanhemman suunnilleen saman verran ajetun 1,8 16V Breakin 750,-


Njoo, kyllä siitäkin se 900 pyydettiin mutta taisi olla pysäköintiongelmia tarpeettomaksi käyneellä kakkosautolla, joten tarjous 750 euroa hyväksyttiin mukisematta. Onhan tuossa vähän laittamisen tarvetta ja se ilmastointi puuttuu. Ei niin että sillä ilmastoinnilla enää näin syksyn kynnyksellä niin suurta tervetta olisi.
Lainaa:
ja toinen 8-tappisen Breakin 700,-, en muista mitä tuon mittarissa oli. Xantioiden arvo ei näköjään ole päätähuimaava tällä hetkellä :? , hyvä juttu ostettaessa, huono myydessä. Tietenkin jos on kunnossa oleva ilmastointi niin se nostaa hintaa muutamalla satasella, varsinkin näillä keleillä ;)
Mitä tuohon koneeseen tulee niin tuo 1,8 16V on Berlineen ihan riittävä kone, kaksi ekaa Xanttua oli tuolla koneella, kulki ihan kivasti ja on taloudellinen. Poikani on ajellut jälkimmäisellä (mikä nyt on exän hallussa) maantieajoa keskikulutuksella 6,6-6,8l sadalla, ei hassummin kun autossa on kuitenkin viisi henkeä ja matkatavarat
Sen perusteella mitä koeajoin tuota kaverin 16V Breakia niin se kaipasi hieman lisää voimaa, sen verran raskaampi koppa

Scrat


Joo, eron 1,8 16v-koneisen Breakin ja (enemmän ajetun) Berlinen välillä on selvä. 2-litrainen olisi kyllä Breakin nokalla parempi. Mutta Breakin kyytiin saa koko perheen, mökkikamat ja kälyn lapsenvahdiksi. :)

Kirjoittaja:  Tapsa 63 [ 25.08.2010 20:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

black_van kirjoitti:
tapsahan laittoi kovan tarjouksen peliin :)
tuulilasin vaihto tietysti alentaa arvoa myynnissä hieman ja maalipinnan virheet. ei vaan perusxantiat ole arvossaan.
Ainakin kasitappinen on niin mopo kuin voi olla,tuoreesta kokemuksesta en ole innostunut puhdittomasta versiosta, 610tkm ajettu turbodieselikin lähtee paremmin kuin kyseinen moottorikokoinen bensa


Odotahan kun Sinullekkin tulee 60 mittariin riittää 1.8 kasitappinen .. :lol:
Tarjoukseni ei ole enää voimassa ,tarjouksen jälkeen ostettu Xanttia ja BX.

Kirjoittaja:  laakeri [ 26.08.2010 08:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

Tapsa 550 kirjoitti:
Odotahan kun Sinullekkin tulee 60 mittariin riittää 1.8 kasitappinen .. :lol:
Onkos se sitten siinä 50:n ja 60:n välillä, kun on oltava 3.0 V6 tai 2.0T? Alle kolmekymppisenä kun riittää 1.8 16V ;)

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 26.08.2010 08:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian arvo

laakeri kirjoitti:
Onkos se sitten siinä 50:n ja 60:n välillä, kun on oltava 3.0 V6 tai 2.0T?


...ei, vaan viimeistään 40:n jälkeen...

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/