|
Kirjoittaja |
Viesti |
mister
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.04.2022 19:31 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Huittinen
|
Kasasin 2cv4 vaihdelaatikon, ai hitto mut monta kertaa meinas usko loppua ylemmän akselin ja rattaiden paikalle saamisessa
|
|
|
|
|
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.04.2022 22:20 |
Viestit: 2450 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Pyöriikö se oikeaan suuntaan?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
|
mister
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 01.05.2022 04:23 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Huittinen
|
Kaapelimies kirjoitti: Pyöriikö se oikeaan suuntaan? Toivottavasti
|
|
|
|
|
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 27.05.2022 22:10 |
Viestit: 349 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
Ei tänään, vaan eilen aamuna.
Karttapäivitys 12.0.0.0 autooni matkalla Turkuun. Myös Venäjä ja Kaukasuksen valtiot. Vasta Kumilan kulmilla Vt9 (Valkeakoskelta) kaikki Euroopan kartat tuli päivitettyä, muistaakseni päivämäärällä 09.02.2022. Sinne asti auto ei sallinut edes vaihtaa radioasemaa. Joo, en käytä näitä musiikin virtauspalveluita.
Tämäkään päivitys ei tehnyt Suomen tiestön nopeustietoja relevanteiksi. Kyllä ihmetyttää, kuka on tahallaan välittänyt PSA:lle tämän muokatun datan? Venäläiset hakkerit? PSA:n tuotteiden suomalainen vihaaja? 80 km/h nopeusrajoituksella Yt3041:llä olen nähnyt C4:n ehdottavan 20 km/h nopeutta! Tai taajama-alueella 50 km/h ehdottaa 80 km/h hyväksyntää.
Olen tällä palstalla aiemminkin kirjoitellut, kuinka C3 Aircrossilla (edellinen autoni) nopeustiedot Norjassa, Ruotsissa, Virossa ja Latviassa ovat oikein, mutta Suomessa kuin arvalla arvottuja.
Alkuviikosta onnistunut hallintajärjestelmän päivitys. Mitään muutosta en havainnut tällä kertaa. Eniten toivoisin sadetunnistimen päivitystä - on liian herkäksi säädetty. Käytän C4:ssa vain kahta kaikkein epäherkintä asentoa viidestä. Silti kevyellä tihkusateella ykkösasennossa herkästi lähtee pyyhkimään koko ajan ja tämä on kovin ärsyttävää. Usein en sitten käytä koko pyyhintä tästä syystä lainkaan. Protestina idiotismille.
21 C4 PureTech 130 Shine 19 C3 Aircross 110 Shine 15 C4 Aircross 1,6i Sport Exclusive 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
|
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.07.2022 02:02 |
Viestit: 1878
|
Kehutaas ny tänne kun tuli niin hyvä mieli päivän rempoista... Wingiin uudet tupit = mattopuukolla veke ne jonkun asentamat vaahtomuovihötöt, jotka ajat sitten tuli kirittyä kasaan mailateipillä korvaantui vulkanoituval putkiteipilä. Nyt on hyvä tuntuma.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.07.2022 12:31 |
Viestit: 5267 Paikkakunta: Lahti
|
citrophoros kirjoitti: Olen tällä palstalla aiemminkin kirjoitellut, kuinka C3 Aircrossilla (edellinen autoni) nopeustiedot Norjassa, Ruotsissa, Virossa ja Latviassa ovat oikein, mutta Suomessa kuin arvalla arvottuja. No eikös ne oikeastikin vedetä täällä arvalla, mitään tolkkuahan niissä ei ole.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.07.2022 23:03 |
Viestit: 2949
|
Xari kirjoitti: citrophoros kirjoitti: Olen tällä palstalla aiemminkin kirjoitellut, kuinka C3 Aircrossilla (edellinen autoni) nopeustiedot Norjassa, Ruotsissa, Virossa ja Latviassa ovat oikein, mutta Suomessa kuin arvalla arvottuja. No eikös ne oikeastikin vedetä täällä arvalla, mitään tolkkuahan niissä ei ole. Nopeusrajoitukset Suomessa asetetaan tieteellisellä tarkkuudella ja äärettömällä huolellisuudella. Kun vihoviimeisen pikkukylän läpi ajaa joku päissään tai pilvessä melkein kahta markkaa ja tappaa parhaassa tapauksessa vain itsensä, niin tapahtuneen perusteella turvallisuuspuute korjataan laskemalla nopeusrajoitus viidestäkympistä neljäänkymppiin. Vähän epäselvää tosin on, kuinka tämä toimepide vaikuttaa: eihän siinä lähes kahden markan vauhdissa pirukaan ehdi liikennemerkkejä lukemaan. Läntisellä valkoisenlähteentiellä laskivat nopeusrajoituksen kuudestakympistä viiteenkymppiin. Jos se kuuskymppiä on tuolle tielle liian vaarallinen nopeus, haluan välittömästi haastaa oikeuteen henkilön, joka tuon tienpätkän nopeusrajoituksista vastaa: hänhän on kaksi vuosikymmentä aiheuttanut mulle ties kuinka valtavaa vaaraa.
|
|
|
|
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 26.07.2022 16:17 |
Viestit: 5267 Paikkakunta: Lahti
|
pvalila kirjoitti: Nopeusrajoitukset Suomessa asetetaan tieteellisellä tarkkuudella ja äärettömällä huolellisuudella.
Kun vihoviimeisen pikkukylän läpi ajaa joku päissään tai pilvessä melkein kahta markkaa ja tappaa parhaassa tapauksessa vain itsensä, niin tapahtuneen perusteella turvallisuuspuute korjataan laskemalla nopeusrajoitus viidestäkympistä neljäänkymppiin. Sitä kun siihen 50 hiljentää keskellä yötä sen rajoituksen takia joka siihen 15v sitten lopetetun kyläkoulun vuoksi joskus aikoinaan laitettiin
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 27.07.2022 03:03 |
Viestit: 2949
|
Xari kirjoitti: pvalila kirjoitti: Nopeusrajoitukset Suomessa asetetaan tieteellisellä tarkkuudella ja äärettömällä huolellisuudella.
Kun vihoviimeisen pikkukylän läpi ajaa joku päissään tai pilvessä melkein kahta markkaa ja tappaa parhaassa tapauksessa vain itsensä, niin tapahtuneen perusteella turvallisuuspuute korjataan laskemalla nopeusrajoitus viidestäkympistä neljäänkymppiin. Sitä kun siihen 50 hiljentää keskellä yötä sen rajoituksen takia joka siihen 15v sitten lopetetun kyläkoulun vuoksi joskus aikoinaan laitettiin "Kyläkoulut ovat kuolevaisia mutta nopeusrajoitukset ikuisia" Täällä Virossa koulujen ja päiväkotien kohdalla on käytössä rajoituksia, jotka ovat voimassa vain tiettyinä kellonaikoina.
|
|
|
|
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 27.07.2022 15:05 |
Viestit: 5267 Paikkakunta: Lahti
|
pvalila kirjoitti: Täällä Virossa koulujen ja päiväkotien kohdalla on käytössä rajoituksia, jotka ovat voimassa vain tiettyinä kellonaikoina. Vastaavia on kyselty joskus tännekin, olikohan itse liikenneministerin vastaus että meidän lainsäädäntö ei salli tälläisiä, ei voida totetuttaa, meillä on siis päättäjiä jotka ei tiedä miten lakeja muutetaan, tehdään asiasta ensin eduskunta-aloite, pyydetään siihen lausuntoja vähän joka puolelta ja sitten siellä isossa salissa painellaan nappuloita, jos JAA-nappeja on paineltu tarpeeksi paljon meillä on lopputuloksena laki joka sallii määräaikaisen rajoituksen. Tämähän on tietysti vaikeaa ja lähes mahdotonta, kelloakaan ole kaikilla autossa, kalenteria vielä harvemmalla, mutta miten hitossa pysäköintiä voidaan sitten rajoittaa päivän ja kellonajan mukaan
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 27.07.2022 19:49 |
Viestit: 2949
|
Xari kirjoitti: pvalila kirjoitti: Täällä Virossa koulujen ja päiväkotien kohdalla on käytössä rajoituksia, jotka ovat voimassa vain tiettyinä kellonaikoina. Vastaavia on kyselty joskus tännekin, olikohan itse liikenneministerin vastaus että meidän lainsäädäntö ei salli tälläisiä, ei voida totetuttaa, meillä on siis päättäjiä jotka ei tiedä miten lakeja muutetaan, tehdään asiasta ensin eduskunta-aloite, pyydetään siihen lausuntoja vähän joka puolelta ja sitten siellä isossa salissa painellaan nappuloita, jos JAA-nappeja on paineltu tarpeeksi paljon meillä on lopputuloksena laki joka sallii määräaikaisen rajoituksen. Tämähän on tietysti vaikeaa ja lähes mahdotonta, kelloakaan ole kaikilla autossa, kalenteria vielä harvemmalla, mutta miten hitossa pysäköintiä voidaan sitten rajoittaa päivän ja kellonajan mukaan Jos se kaiken maaiman nappien painaminen tuntuu liian vaikealta, niin kaupasta saa ostaa sellaisia liikennemerkkejä, jotka näyttävät eri aikaan eri nopeutta. Niitä tosin tavataan laittaa lähinnä tuonne Kehä ykköselle, mutta antaisivathan ne ihan uutta elävyyttä myös jonkin kuolleen koulun edustalla. - Niihin voisi vaikka ohjelmoida jonkinlaisen Tokio by night -moden: se voisi olla kuolleessa kylässä yön ainoa valopilkku nyt, kun Bernerin uudistus sammutti sen taksin katolla vilkkuvan.
|
|
|
|
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 27.07.2022 20:20 |
Viestit: 2949
|
Tuli eilen harjoitettua pimeässä ajamista. Monelle tämän palstan lukijalle pimeällä ajo ei liene harvinaista toimintaa, mutta mä en ole vuosikausiin ajanut autolla yöaikaan katuvalojen ulkopuolisella alueella. Ajankulukseni pohdiskelin siinä sitten ikuista väittelyä aktiivinen turvallisuus vs passiivinen turvallisuus. Yhdeksääkymppiä täällä Baltiassa lähinnä ajaa saa ja tiet ovat verraten suoria: ei niin helkkarin huonoilla ajo-ominaisuuksilla varustettuja autoja olekaan, etteikö niitä ajo-ominaisuuksien puolesta ajoradalla pysty pitämään. Mutta hirvet hirvittivät Pekkaa: sellaisen jos konepellille noukkii, niin siitä tulee kyllä pipi ja paha mieli muutakin kuin sille sarvipäälle. Minusta niin väliä, mutta kyydissäni olivat tytär ja rakas silkkiterrierimme Ola eli kaksi ihan oikeasti merkittävää olentoa. Parempaakaan turvataktiikkaa kun en keksinyt, niin ajelin enimmäkseen toisen auton peesissä. Toki hirvi ehtii kahden auton väliin juosta, mutta oletettavasti suurin riski on jonon ensimmäisellä ajoneuvolla. Aika on tosiaan muuttanut miestä: nuorena vähensin hirvikolarin todennäköisyyttä sillä, että ajoin metsäteitä niin helv*tin kovaa, etteivät hirvet ehtineet eteen hypätä. Nuoruus ja hulluus, sanotaan. Ja toisaalta sanotaan, että hyvä nuoruus on sellainen, josta selviää hengissä (itse ja muut).
|
|
|
|
|
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 27.07.2022 21:02 |
Viestit: 1878
|
Liippaat hyvin läheltä syytä, miksi aikanaan vaihdoin kotoa nuorena opitusta Citroënismista takaisin kotoa lapsena opittuun Saabismiin. Faija käänsi takin 1989 kun BX GTi tuli, ajoi sen jälkeen vain citikalla.
1) Tuli hankittua koira ja citikalla ei ollut 2000-luvun alkupuolella yhtään kiinnostavaa farkkua (iso koira = pakko olla farkku) 2) Saabilla oli 9⁵ 3) Sitten tuli toinenkin koira ja pari muksua (molemmat kotiutettu laitokselta Saabilla, kuten minut ja sisarukseni) 4) Muksujen myötä alkoi kiinnostaa, että näkee eteensä myös pimeällä ja jos/tai/kun se sarvipää päättää liftata kyytiin niin en halua sitä matkustamoon * bonus 5) Näin kuvat avo-Saabista (OG93) jolla oli ajettu hirvikolari. Kuvat oli ottanut kuljettaja tapahtumapaikalla. A-pilari ja tuulilasinkehys oli hieman mutkalla.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 27.07.2022 23:33 |
Viestit: 5267 Paikkakunta: Lahti
|
pvalila kirjoitti: Jos se kaiken maaiman nappien painaminen tuntuu liian vaikealta, niin kaupasta saa ostaa sellaisia liikennemerkkejä, jotka näyttävät eri aikaan eri nopeutta. Niitä tosin tavataan laittaa lähinnä tuonne Kehä ykköselle, mutta antaisivathan ne ihan uutta elävyyttä myös jonkin kuolleen koulun edustalla.
- Niihin voisi vaikka ohjelmoida jonkinlaisen Tokio by night -moden: se voisi olla kuolleessa kylässä yön ainoa valopilkku nyt, kun Bernerin uudistus sammutti sen taksin katolla vilkkuvan. Tietäen maamme köyhyyden ja sen mihin kaikkeen parempiin kohteisiin autoilijalta kupattua rahaa pitää laittaa niin jos vaan pistetään joku nuorisokriminaaliryhmä repimään ne turhat rajoitusmerkit ylös maasta, pari-kolme angstista teiniä kun nuoruuden innolla vähän aikaa vääntää niin kyllä irtoaa, ja mistä mä taas tämänkin tiedän
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
|
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.07.2022 09:14 |
Viestit: 1110
|
Ostin eilen traktorin, International 824:n pohjalta rakenneltu rujohko ilmestys. Isolla Mersun koneella.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.07.2022 12:15 |
Viestit: 2949
|
|
|
|
|
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 28.07.2022 21:07 |
Viestit: 1110
|
pvalila kirjoitti: sitikkaporo kirjoitti: Ostin eilen traktorin, International 824:n pohjalta rakenneltu rujohko ilmestys. Isolla Mersun koneella. Tuollainen? https://konedata.net/traktorit/internat ... l-553-824/Alunperin 824, mutta Leylandin konepeitolla, etuakseli on hiukka erilainen (onneksi tehostettu ohjaus) ym ym.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 31.07.2022 22:10 |
Viestit: 7601 Paikkakunta: Eurajoki
|
Berlingosta hajosi startti, vaihdoin uuden. Olihan ahdasta...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|C5 2.0HDi 163 A Tourer '11|Dyane 4 '74|
|
|
|
|
|
lucaf
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 20.08.2022 15:16 |
Viestit: 166 Paikkakunta: Tuusula
|
Heinäkuun viikonloppuina tuli puserrettua uudet tolpat molempiin autoihin. Ensikertalaiselle meinasi olla ylivoimainen työ, mutta taas todistettiin miten suuri on työkalujen rooli. Iso kiila, moska, hyvät jousipuristimet, pulttipyssy, ulos vetäjiä, ilman noita ei olisi hommasta tullut mitään. Vielä kiitokset sille jollekin joka vihjaisi että AeroMotorsilta tilattuna saa osat huomattavasti edullisemmin kuin Suomesta.
Xsara Picasso 1.8 2005 250tkm Xsara Picasso 1.6 HDI 2007 350tkm
|
|
|
|
|
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 20.08.2022 20:00 |
Viestit: 928 Paikkakunta: Vihti
|
Käytiin vaimon kanssa lähimetsässä tarkistamassa että tuleeko puolukkaa ja tulee sitä, myös mustikkaa oli hyvin metsässä vielä.
|
|
|
|
|
lucaf
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 27.08.2022 15:18 |
Viestit: 166 Paikkakunta: Tuusula
|
Xsara Picasso 1.8 2005 250tkm Xsara Picasso 1.6 HDI 2007 350tkm
|
|
|
|
|
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.09.2022 10:59 |
Viestit: 495
|
Myytyä sitikan. Ja ostajia oli jonoksi asti.. 5min myynti ilmoituksesta 10-15 soittajaa joista 3-4-5 näkemättä ostajaa.. Ja pyynti oli 30-50% enemmän kuin täällä myynnissä ollessaan…
|
|
|
|
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.09.2022 18:16 |
Viestit: 3115 Paikkakunta: Korpilahti
|
Myytyä, ja ostettua auton. Vanha Range lähti, C8 tuli tilalle. Eri henkilöiden toimesta kuitenkin. Harvinaisemmalla kolmen istuttavalla takapenkillä jopa...
Jospa tuolla taas pesue siirtyisi jonkin aikaa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 26.09.2022 20:23 |
Viestit: 7601 Paikkakunta: Eurajoki
|
Sain Dnepriin koneen paikoilleen ja käyntiin kampiakselin vaihdon jälkeen.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|C5 2.0HDi 163 A Tourer '11|Dyane 4 '74|
|
|
|
|
|
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 27.09.2022 23:35 |
Viestit: 1878
|
Vaihdoin käyttikseen sisäilman aktiivihiilisuodattimet eli "raikkarit". Aiemmin antanut merkkihuollon hoitaa määräaikaishuollossa mut nyt huomasin YouTubesta, ettei se olekaan mikään "amerikantemppu". No ei ollut, eipä ei. Ainakaan sen reilun satkun väärti mikä tuosta on laskulle kirjoitettu. Takaluukun kansi auki, lattian kovalelypohja ulos nostamalla, akun miinusnapa irti 10mm avaimella, 7 kpl (kaikki samallla!) T20-kannalla olevia ruuveja auki (3/verhoilu, 4/kotelo), molemmat suodattimet alas, uudet tilalle ja edellämainitut toimenpiteet takas toisinpäin. Mitään ei mennyt rikki. Kaikki irtosi helposti ja meni takaisin paikalleen yhtä tukevasti kuin olivatkin. Me like. edit: Raikkarien vaihto merkkihuollossa maksaa n. 220€. Original raikkarit 80€ (40€ kpl). Työlle jää siis 140€. Vaihtoon kului 10 min rauhallisesti tehden.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
|
|
|