|
Kirjoittaja |
Viesti |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.02.2023 17:46 |
Viestit: 5543 Paikkakunta: Lahti
|
No tässä kuussa mut kumminkin, kun näitä käryttimiä pitää käyttää että saa paineet ja yks tuollainen veneen moottoritilan tuuletin on pyörinyt laatikossa vuosikymmeniä joutilaana, toihan toimii, vielä kun hommaan oven levyisen lankun mihin asennus, toi kovalevyviritys vähän valskaa.
Liitteet: |
imuri.jpg [ 89.74 KiB | Katsottu 19519 kertaa ]
|
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.03.2023 18:57 |
Viestit: 2112
|
Kaksi XM:ää katsastettu huomautuksitta! Toinen 2.0i Break -96, joka oli edellisen kerran leimattu 2010 ja V6 12V Berline -90, joka viimeksi leimattu 2016 V6 odottaa museo tarkastusta ja Break vielä muutaman vuoden.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 17.03.2023 08:23 |
Viestit: 2112
|
Kokemäellä vietetty XM viikkoa. Eilen tuli katsastettua huomautuksitta perus XM 2.0i 8V manuaali Berline Y3 -90. Edellisestä leimasta oli jo vierähtänyt tovi, kun se oli toimitettu 2016. XM:iä on jo omiksi tarpeiksi, joten tämä joutaisi vaikka harrastajalle, joka haluaisi viimeistellä sen hienoksi. Tämä yksilö on käsittääkseni tuotu aikanaan Belgiasta ja koriltaan kohtuu hyvä, ajettu vain 189tkm, sisältä kuin uusi, mutta vas. etulokasuoja väärän värinen vihr., kun auto met. grafiitti väriltään. Hinta voisi löytyä jostain 1500€ luokasta. Jos yhtään alkoi nykimään kiinnostus, niin tuosta tavoittaa 045-1372138, tai yv.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
|
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 18.03.2023 19:56 |
Viestit: 2542 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Kuusi vuotta sitten viimeksi leimattu vitonen kutonen Vitonen käytetty näytillä pakoputken jousto-osan vaihdon jälkeen, oli niin hieno että insinööri haluaa nähdä kuukauden sisällä uudestaan. "Eihän tossa nyt paljoa ollut kun ottaa huomioon että on viis vuotta seissyt". Puoli tuntia meni kuitenkin tuon listan tekemiseen, että ei kai siinä paljoa muuta enää sitten voi ollakaan vikana .
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
|
Sitytikka
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.03.2023 21:52 |
Viestit: 36
|
En mitään, paitsi kaksi kävelylenkkiä koiran kanssa ja suihkussa käynnin. Nukuin eilen kahdet päiväunet ja sen jälkeen yhdentoista tunnin yöunet. Tänään löhösin koko päivän sohvalla.
<< Valitsin mukavimman. >> C5 2.0i A Break 2005 (Xantia/CX pallotettu) Aiemmat: C6 2.2 HDI aut. Exclusive 2009 C6 2.7 HDI Exclusive 2006
|
|
|
|
|
Hakapajamies
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 21.06.2023 11:22 |
Viestit: 193
|
Hei! Hain 206 RG:hen taka-akselin. Oli se sittenkin toisesta helasta väljä. Sen tutkiminen on myös voimakysymys; konttorilla en saanut välystä itse esille, mutta kun nuori inssi tarttui kiinni pyörään, ja kehoitti katsomaan alta että mistä lonksuu, oli homma selvä. Helteet rassaa, ei jaksais, mutta on se homma nyt tehtävä, kun on enää niin pienestä kiinni.
Kun joku osaisi vielä kertoa miten kattoverhon avaus systeemiä voisi varovasti ottaa esille?
Hakapajamies
|
|
|
|
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.07.2023 08:17 |
Viestit: 7731 Paikkakunta: Eurajoki
|
Viime viikolla tuli Aprilian kanssa akuutti ongelma, kun onnistuin rikkomaan kaasuläpän asentotunnistimen sovittua reissua edeltävänä päivänä. Osia tuohon italian oriin on todella vaikea löytää. Puoli työpäivää meni ratkaisua googletellessa, kunnes bongasin renaulteissa olevan päällisin puolin samanlaista anturia. Kovan etsinnän jälkeen sain sellaisen haettua purkaamolta, mutta eihän se sitten toiminutkaan. Oli sähköisesti erilainen. Kuin macgyver konsanaan sain kuitenkin koottua apikan ja rellun antureista toimivan Tuon pyörän kanssa (ETV1000 Caponord) elämä on kyllä vähintäänkin mielenkiintoista, orkkisosia saa korvata milloin milläkin kun saatavuus on olematonta ja hinnat tähtitieteellisiä. Kaasuläpän anturi oli nyt uusin juttu, tyhjäkäyntisäädin sopii PSA:lta karaa vaihtamalla ja puolan (joita tossa V2:ssa on 4kpl) saa rakennettua ES9:n puolasta. Lisäksi startin solenoidi ja sivujalan kytkin on tullut soviteltua kiinanskoottereista.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.08.2023 06:37 |
Viestit: 2112
|
Vuonna -99 viimeksi katsastettu ID 19 vm.-64 pääsi takaisin kirjoihin ja kansiin rekisteröinti katsastuksen myötä ja sai vielä takaisin alkuperäiset mustat kilvetkin.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.08.2023 22:55 |
Viestit: 3409
|
Teuski kirjoitti: Viime viikolla tuli Aprilian kanssa akuutti ongelma, kun onnistuin rikkomaan kaasuläpän asentotunnistimen sovittua reissua edeltävänä päivänä. Osia tuohon italian oriin on todella vaikea löytää. Puoli työpäivää meni ratkaisua googletellessa, kunnes bongasin renaulteissa olevan päällisin puolin samanlaista anturia. Kovan etsinnän jälkeen sain sellaisen haettua purkaamolta, mutta eihän se sitten toiminutkaan. Oli sähköisesti erilainen. Kuin macgyver konsanaan sain kuitenkin koottua apikan ja rellun antureista toimivan Tuon pyörän kanssa (ETV1000 Caponord) elämä on kyllä vähintäänkin mielenkiintoista, orkkisosia saa korvata milloin milläkin kun saatavuus on olematonta ja hinnat tähtitieteellisiä. Kaasuläpän anturi oli nyt uusin juttu, tyhjäkäyntisäädin sopii PSA:lta karaa vaihtamalla ja puolan (joita tossa V2:ssa on 4kpl) saa rakennettua ES9:n puolasta. Lisäksi startin solenoidi ja sivujalan kytkin on tullut soviteltua kiinanskoottereista. Ajaminen muodostaa selvästi vain pienen osan moottoripyöräilyharrasteesta...Ainakin jos pitää tulla toimeen kohtuullisella budjetilla
|
|
|
|
|
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 07.08.2023 22:18 |
Viestit: 2172 Paikkakunta: Laukaa
|
Riisuin BX 19 Gti Millesime Aut Ac -92 ikkunoista tummennukset pois ajatuksena että laitan tämän museorekisteriin vielä loppukesästä. Eipä tarvinnut lämmittää ikkunoita homman vuoksi sillä ulkoilmassa oli lämpöä riittävästi (+29) ja kalvot irtosivat liimoineen helposti.
Liitteet: |
364372897_187239141021881_8187098105499433488_n (Copy).jpg [ 92.41 KiB | Katsottu 16182 kertaa ]
|
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
|
HeikkiCvCxGs
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.08.2023 10:48 |
Viestit: 15
|
Pesin lattiamatot -85 CX:stä ja kuivamista odotellessa puunasin sisälattialta valuneet ja vielä notkeat miltei 40-vuotiaat Tectylit pois. Samalla ihmettelin keskikonsolissa olevan karttavalon virransaantia, enpä ikänäköni kanssa löytänyt mistään pistoketta, minne karttavalon johdon voisi laittaa. Olisiko tästä vinkkiä kenelläkään?
|
|
|
|
|
Reino Ranskanleipä
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 16.08.2023 12:02 |
Viestit: 197 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
Uusi tuulilasi c5 -07 .Kauan meni kun aina on ollut aina jotain "kiireempää"
Vanha lasi oli niin huono ettei kellään.
|
|
|
|
|
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 16.08.2023 12:22 |
Viestit: 1242
|
Alustan osia vaihtui Berlingoon. Kolme neljästä aukesi kohtuudella kun harjasi ahkerasti hyvin öljyttyä kierrettä joka suunnasta puhtaaksi ja kiersi mutteria edes-taas, neljännen (tietysti viimeinen) joutui katkaisemaan lentävällä kun T27 korkkasi mutterin juuttuessa.
Liitteet: |
Ber_luut.png [ 81.52 KiB | Katsottu 15894 kertaa ]
|
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 16.08.2023 15:22 |
Viestit: 5543 Paikkakunta: Lahti
|
Sitruunaseppä kirjoitti: Alustan osia vaihtui Berlingoon. Kolme neljästä aukesi kohtuudella kun harjasi ahkerasti hyvin öljyttyä kierrettä joka suunnasta puhtaaksi ja kiersi mutteria edes-taas, neljännen (tietysti viimeinen) joutui katkaisemaan lentävällä kun T27 korkkasi mutterin juuttuessa. T27 korkatessa olen käyttänyt putkitonkeja, niillä on hyvä pitää siitä pallosta kiinni kun vääntää ensin koiranluun päältä irti, putkareilla napakka vääntö ja lähtee.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
|
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 16.08.2023 16:20 |
Viestit: 1242
|
Suunnillen näin se meni lopulta. Ei iljennyt käyttää niin paljon voimaa kuin vanha koiranluu pyysi nuljahtakseen pois pallon päältä. Katkaisin lenkin laikalla. Oli muuten hieno pallo! Sellaisesta voisi tehdä vaikka...vaikka ... vaikka jonkun 75-vuotislahjapatsaan silmät...?
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.09.2023 17:25 |
Viestit: 2112
|
CX Turbo II -88 sai tänään museoauto statuksen! Kohtuu hyvin arvosanoin, tietty muutama huomautuskin tuli, mutta helposti paranneltavissa niiltä osin. Seuraavana vuorossa XM V6 12V
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
|
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.09.2023 22:27 |
Viestit: 1716 Paikkakunta: Parainen
|
betaromeo kirjoitti: CX Turbo II -88 sai tänään museoauto statuksen! Kohtuu hyvin arvosanoin, tietty muutama huomautuskin tuli, mutta helposti paranneltavissa niiltä osin. Seuraavana vuorossa XM V6 12V Nyt voit soittaa Mustan kissan tangon, nupit kaakossa. Onnittelut statuksesta.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 27.03.2024 12:04 |
Viestit: 2112
|
CX 2000 Pallas -79 katsastettu huomautuksitta 11v jälkeen. Eihän tuossa mitään vikaa voinut ollakaan, kun edellisen leiman jälkeen ajettu vain 300km. PS: En ainakaan ole 40v ajanut tuon ikäisellä CX:llä, missä ei mikään laatikon synkka rohahda!
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
|
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.04.2024 20:12 |
Viestit: 374 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
Päädyin Ranskaan. Aivan ensimmäinen päivä milloinkaan tasavallassa, vappuaattona 2024! Betaromeo tietää, miksi olen eksynyt Keski-Eurooppaan. Kuvassa Arenberg, tarkka sijainti https://osm.org/go/0B1s6tn9?m=, hyvin tuttu näky Eurosportissa Paris-Roubaix -pyöräilykilpailussa. Kiertelin myös muissa tämän kilpailun tutuissa näkymissä telkkarissa. Kakkoskuvassa Carrefour de l'Arbre pave-osuuden lopussa näyttäytyvä ravintola l'Arbre, tarkka sijainti tälle https://osm.org/go/0B11pUKk-?m=, vielä odottaa Roubaix'n velodromi tutustumista. Otin jo viime kesänä C4:n alkuperäisvanteista muoviosat irti. Irroitettavia ruuveja kertyi 60 kpl, siis 15 vannetta kohti. Vähäx nolot ovat takavanteet, kun jarrulevyt ovat varsin vaatimattomat kooltaan.
Liitteet: |
DSC_1383 (Small).JPG [ 115.68 KiB | Katsottu 11141 kertaa ]
|
DSC_1367 (Small).JPG [ 113.38 KiB | Katsottu 11144 kertaa ]
|
21 C4 PureTech 130 Shine 19 C3 Aircross 110 Shine 15 C4 Aircross 1,6i Sport Exclusive 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
|
NOUCIT
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 31.08.2024 09:44 |
Viestit: 141
|
jasu kirjoitti: ^En niin pitkälle purkanut, vain päällimmäiset kannet auki. Ehkä sitten joskus..? Yllättävän paljon tosiaan sai tilaa pikkupurkamisella. Ja vähän kyllä kävi kateeksi Xantia/Xm/C5/C6 -ropaajia, koneen taakse pääsy on vähintään juhlaa tämmöiseen verrattuna... Tuommoinen öljykylpylä siellä oli jokaisessa poterossa, ainakin tulppien/puolien vedeltäsuojaus on toiminut sujuvasti..! Hitusen kyllä huvitti puolia pois nostellessa... "Helppoa ja hauskaa", vai miten se meni..? Kyllähän tuon liimailun tuonnekin teki, kun tarpeeksi sai osia pois edestä. Ensialkuun tosin näytti että helpommalla selviäisi pudottamalla tekniikan alakautta pois, mutta onneksi noinkin vähällä selvisi. Vielä kun punoo pyyhkijämysteerion yms takaisin, niin pääsee näkemään onnistuiko tiivistäminen. VVT:n molemmat solenoidit tuli ulkoisesti tarkasteltua, kuivat ulkopinnalta niin tuskin ainakaan isommin vuotavat vielä... Kävihän tuossa Cxtb2 kommentoimassa, notta "on varmaan suunnittelija kokenut suurta ylpeyttä kun on tuon koneen tuohon paikkaan saanut sopimaan"... Onko uusia kikkoja tilkitä öljyvuotoja? 177 tkm välikannet tiivistetty ja nokka-akselien stefat uusittu. Nyt 282 tkm vuotaa taas öljyä. Venttiikopat ovat tiivistetty, mutta joskakin valuttaa moottorin kylkeä pitkin...Jekkerin antama lausunto ES9A-moottorista on osittain tottakin...
|
|
|
|
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 31.08.2024 11:16 |
Viestit: 3148 Paikkakunta: Korpilahti
|
NOUCIT kirjoitti: jasu kirjoitti: ^En niin pitkälle purkanut, vain päällimmäiset kannet auki. Ehkä sitten joskus..? Onko uusia kikkoja tilkitä öljyvuotoja? 177 tkm välikannet tiivistetty ja nokka-akselien stefat uusittu. Nyt 282 tkm vuotaa taas öljyä. Venttiikopat ovat tiivistetty, mutta joskakin valuttaa moottorin kylkeä pitkin...Jekkerin antama lausunto ES9A-moottorista on osittain tottakin... Ei uusia, mutta vanhat konstit toimii edelleen... Olihan tuossa toki aika punominen, mutta ihan tehtävissä kuitenkin. Ja ei, en ole ihan hetkeen kokeilemassa uudelleen... On tuolla sitten jokunen muukin potentiaalinen vuotopaikka. Lohkon kummassakin päässä tulppa, öljykanavan poraukselle, vikaantuneessa koneessa oli kumpikin liki sormikireydessä ja ainakin vaihteiston puoleinen oli jo vuotanut. Lisäksi nokkien ajoituksen solenoidit, tuppaavat vuotamaan jossakin vaiheessa rungostaan, ja on niillä juurella O-rengas tiivisteenä eli miksi ei siitäkin osaisi? 225 ajettu kone ei vielä näyttänyt vuotaneen välikansista eikä venakopista, solenoiditkin kuivia, mutta em. tulpat sekä öljypohja oli hieman vähemmän tiiviitä... Tuossa näkyy jakopään puoleinen tulppa, vesi- ja öljypumpun välissä. Enemmän ajetussa oli tiiviit ja kireällä, vikaantuneessa ihan naurettavan löysässä... Neliskanttinen tulppa, helppo tunnistaa. Vaatinee vaan jakopään purkua että pääsee siihen käsiksi, taitaa jäädä yhden rullan taakse piiloon mokoma... Tuota 438 ajettua konetta tuli tiivistettyä ajatuksen kanssa, aika sitten näyttää onnistuiko. Kilometrit ei näytä kuitenkaan näitä tappavan, nyt leimatessa oli reilusti siistimmät päästöarvot mitä vuosi takaperin puolta vähemmän ajetulla koneella, kuitenkin kaikki anturit, suuttimet, ECU yms pysyivät entisellään eli päästöt oli peruskoneesta lähtöisin. Ellei sitten nokkien ajoitukset olleet sopivasti mettässä että sieltä kautta olisi päästöjä syntynyt, ei tosin mitenkään hälyttävällä tasolla mutta reilusti huonompia arvoja oli mitattu... Jos tuo kone on minkä tahansa muun kuin C-Kasin keulalla, on sen tiivistäminen yhtä juhlaa koneen keulalla ollessa. Tekisi ehkä Kasiinkin, jos olisi edes niin notkea mitä pari vuosikymmentä sitten, nyt ei meinaa enää taipua huonostikaan...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
|
Säxä77
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 01.09.2024 10:48 |
Viestit: 461
|
Harrasteauton maalailua. Ostaessa oli maalattu telalla, joten ajattelin että pystyn pistämään paremmaksi vaikka olenkin ensimmäistä kertaa asialla maaliruiskun ja oikeiden automaalien kanssa. Maalailen peltiosa tai pari kerrallaan, loppuosa autosta silloin pressun alla. Koko auton hiominen ja maalaaminen kerralla veisi koko kesän vapaa-ajat enkä pääsisi välillä ajelemaan. Vetäisin sivupeilit paljaalle pellille maalinpoistoaineella ja maalit päälle. Onnistui ihan tyydyttävästi. Sama käsittely takaluukulle. Maalattuani huomasin että peltihän oli kuin perunapeltoa, se ei vain mattamaalattuna näkynyt. Maaliruiskukin temppuili kun oli romulaatikosta löytynyt sätös joka kulutti ilmaa suunnilleen yhtä paljon painoipa liipaisinta tai ei, joka paikasta vuoti. Ostin Motonetistä viiden kympin ruiskun, heti helpotti. Ennen konepellin maalausta silmälasit taskuun ettei niihin tulisi maalisumua. Ja sen seurauksena laitoinkin vahingossa pintamaaliin pohjamaalin kovetetta. Konepelti on tahmea vielä parin kuukauden päästä. Tällä viikolla maalasin oven. Nyt alkaa jo näyttää hyvältä! Pari valumaa ja muita virheitä jäi mutta hyvin kiiltää. Täytyy tästä lähtien panostaa maalauspaikan siisteyteen ettei tule niin paljon roskia.
|
|
|
|
|
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 20.09.2024 23:53 |
Viestit: 5543 Paikkakunta: Lahti
|
Tunkin korjaus, tuollainen 2,5t matala joka painaa hitosti ja ei pysy ylhänä edes tyhjänä koko päivää, ei en vaihtanut mitään tiivisteitä vaan öljyt, nekin halvimpaa Bilteman 32 hydrauliin, nyt pysyy ylhänäkin, ainakin ilman kuormaa, alkuperäiset kiinalaiset muistutti lähinnä ompelukoneöljyä
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
|
|
|