Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM V12
ViestiLähetetty: 31.08.2010 14:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
XM varaosakataloogia vahdatessani huomasin että XM:t ORGA-nroilla 4557-6444 onkin V12 koneella (24 valve mallit) Tahtoo tommosen :D

http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... upapes.png



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V12
ViestiLähetetty: 31.08.2010 14:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
:D 8-)



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V12
ViestiLähetetty: 31.08.2010 16:09 

Viestit: 161
Paikkakunta: Kangasala
Onkohan se sitten ollut oikein tyyppihyväksyttykin V12 koneella? Hmmm... Mistähän saisi ylimääräisen V12:sen? :mrgreen:



XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V12
ViestiLähetetty: 31.08.2010 16:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 373
En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta. :?:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V12
ViestiLähetetty: 31.08.2010 18:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
INikki kirjoitti:
En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta. :?:


En minäkään, ellei se sitten tule siitä että molemmin puolin pakosarjassa on 2 putkea per sylinteri.
Sittenhän tossa 16 Valve-projektissa onkin suora kasi :geek:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V12
ViestiLähetetty: 31.08.2010 22:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Teuski kirjoitti:
INikki kirjoitti:
En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta. :?:

En minäkään, ellei se sitten tule siitä että molemmin puolin pakosarjassa on 2 putkea per sylintei.
Sittenhän tossa 16 Valve-projektissa onkin suora kasi :geek:

Näin minäkin tämän ilveilyn tulkitsin. Mitään järkevää syytä kanavien viemiselle erillään kollektorille asti en ole keksinyt eikä kukaan moottoreista enemmän ymmärtäväkään ole pystynyt sanomaan.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V12
ViestiLähetetty: 31.08.2010 22:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
No eihän siellä mainintaa ole mutta kyllä siinä on piirretty tasan 6 putkea per pakosarja eli 12 pakoaukkoa.

Ensinnäkin ainakin mun V6:ssa on pakosarjat valurautaa ja niissä ei ulospäin näy erillisiä putkia edes sen lämpösuojan alla siis.
Muistaakseni, kun katsoin kerran etummaisne pakosarjan sisään, takaa, kun pakoputki oli irti niin siellä näkyi 6 hunajakennomaista rööriä tulevan sen valetun pakosarjan sisältä kohti pakoputken liitosta.

Alunperin lienee siis niin että ihan ekan sarjan V6 24 valvessa on oikeasti 12 pakosarjaa koska siellä on kannessa pakoaukko per pakoventtiili ja näin se näyttää siltä kuin kyseessä olis V12.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM V12
ViestiLähetetty: 02.09.2010 12:14 

Viestit: 725
RPekka kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
INikki kirjoitti:
En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta. :?:

En minäkään, ellei se sitten tule siitä että molemmin puolin pakosarjassa on 2 putkea per sylintei.
Sittenhän tossa 16 Valve-projektissa onkin suora kasi :geek:

Näin minäkin tämän ilveilyn tulkitsin. Mitään järkevää syytä kanavien viemiselle erillään kollektorille asti en ole keksinyt eikä kukaan moottoreista enemmän ymmärtäväkään ole pystynyt sanomaan.


Hankalasti ymmärrettävä syy on olemassa tuohon, pakosarjan toimintaa on selitetty mm täällä:
http://finnshark.com/forum/showthread.p ... 80&page=52

XU9J4 -moottorissa on myös saman tyylinen pakosarja (4-sylinterisellä 8-4-2-1).


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: