Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
XM V12 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=5673 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 31.08.2010 14:28 ] |
Viestin otsikko: | XM V12 |
XM varaosakataloogia vahdatessani huomasin että XM:t ORGA-nroilla 4557-6444 onkin V12 koneella (24 valve mallit) Tahtoo tommosen ![]() http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... upapes.png |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 31.08.2010 14:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V12 |
![]() ![]() |
Kirjoittaja: | jpop [ 31.08.2010 16:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V12 |
Onkohan se sitten ollut oikein tyyppihyväksyttykin V12 koneella? Hmmm... Mistähän saisi ylimääräisen V12:sen? ![]() |
Kirjoittaja: | INikki [ 31.08.2010 16:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V12 |
En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta. ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 31.08.2010 18:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V12 |
INikki kirjoitti: En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta. ![]() En minäkään, ellei se sitten tule siitä että molemmin puolin pakosarjassa on 2 putkea per sylinteri. Sittenhän tossa 16 Valve-projektissa onkin suora kasi ![]() |
Kirjoittaja: | RPekka [ 31.08.2010 22:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V12 |
Teuski kirjoitti: INikki kirjoitti: En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta. ![]() En minäkään, ellei se sitten tule siitä että molemmin puolin pakosarjassa on 2 putkea per sylintei. Sittenhän tossa 16 Valve-projektissa onkin suora kasi ![]() Näin minäkin tämän ilveilyn tulkitsin. Mitään järkevää syytä kanavien viemiselle erillään kollektorille asti en ole keksinyt eikä kukaan moottoreista enemmän ymmärtäväkään ole pystynyt sanomaan. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 31.08.2010 22:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V12 |
No eihän siellä mainintaa ole mutta kyllä siinä on piirretty tasan 6 putkea per pakosarja eli 12 pakoaukkoa. Ensinnäkin ainakin mun V6:ssa on pakosarjat valurautaa ja niissä ei ulospäin näy erillisiä putkia edes sen lämpösuojan alla siis. Muistaakseni, kun katsoin kerran etummaisne pakosarjan sisään, takaa, kun pakoputki oli irti niin siellä näkyi 6 hunajakennomaista rööriä tulevan sen valetun pakosarjan sisältä kohti pakoputken liitosta. Alunperin lienee siis niin että ihan ekan sarjan V6 24 valvessa on oikeasti 12 pakosarjaa koska siellä on kannessa pakoaukko per pakoventtiili ja näin se näyttää siltä kuin kyseessä olis V12. |
Kirjoittaja: | Janne L [ 02.09.2010 12:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: XM V12 |
RPekka kirjoitti: Teuski kirjoitti: INikki kirjoitti: En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta. ![]() En minäkään, ellei se sitten tule siitä että molemmin puolin pakosarjassa on 2 putkea per sylintei. Sittenhän tossa 16 Valve-projektissa onkin suora kasi ![]() Näin minäkin tämän ilveilyn tulkitsin. Mitään järkevää syytä kanavien viemiselle erillään kollektorille asti en ole keksinyt eikä kukaan moottoreista enemmän ymmärtäväkään ole pystynyt sanomaan. Hankalasti ymmärrettävä syy on olemassa tuohon, pakosarjan toimintaa on selitetty mm täällä: http://finnshark.com/forum/showthread.p ... 80&page=52 XU9J4 -moottorissa on myös saman tyylinen pakosarja (4-sylinterisellä 8-4-2-1). |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |