Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
2cvkimmo
Viestin otsikko: Re: XM V12
Lähetetty: 31.08.2010 14:54
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
jpop
Viestin otsikko: Re: XM V12
Lähetetty: 31.08.2010 16:09
Viestit: 161 Paikkakunta: Kangasala
Onkohan se sitten ollut oikein tyyppihyväksyttykin V12 koneella? Hmmm... Mistähän saisi ylimääräisen V12:sen?
En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta.
Teuski
Viestin otsikko: Re: XM V12
Lähetetty: 31.08.2010 18:18
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
INikki kirjoitti:
En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta.
En minäkään, ellei se sitten tule siitä että molemmin puolin pakosarjassa on 2 putkea per sylinteri. Sittenhän tossa 16 Valve-projektissa onkin suora kasi
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
RPekka
Viestin otsikko: Re: XM V12
Lähetetty: 31.08.2010 22:15
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
Teuski kirjoitti:
INikki kirjoitti:
En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta.
En minäkään, ellei se sitten tule siitä että molemmin puolin pakosarjassa on 2 putkea per sylintei. Sittenhän tossa 16 Valve-projektissa onkin suora kasi
Näin minäkin tämän ilveilyn tulkitsin. Mitään järkevää syytä kanavien viemiselle erillään kollektorille asti en ole keksinyt eikä kukaan moottoreista enemmän ymmärtäväkään ole pystynyt sanomaan.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Cikatti
Viestin otsikko: Re: XM V12
Lähetetty: 31.08.2010 22:54
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
No eihän siellä mainintaa ole mutta kyllä siinä on piirretty tasan 6 putkea per pakosarja eli 12 pakoaukkoa.
Ensinnäkin ainakin mun V6:ssa on pakosarjat valurautaa ja niissä ei ulospäin näy erillisiä putkia edes sen lämpösuojan alla siis. Muistaakseni, kun katsoin kerran etummaisne pakosarjan sisään, takaa, kun pakoputki oli irti niin siellä näkyi 6 hunajakennomaista rööriä tulevan sen valetun pakosarjan sisältä kohti pakoputken liitosta.
Alunperin lienee siis niin että ihan ekan sarjan V6 24 valvessa on oikeasti 12 pakosarjaa koska siellä on kannessa pakoaukko per pakoventtiili ja näin se näyttää siltä kuin kyseessä olis V12.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Janne L
Viestin otsikko: Re: XM V12
Lähetetty: 02.09.2010 12:14
Viestit: 725
RPekka kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
INikki kirjoitti:
En löydä tuosta dokumentista mitään mainintaa V12:sta.
En minäkään, ellei se sitten tule siitä että molemmin puolin pakosarjassa on 2 putkea per sylintei. Sittenhän tossa 16 Valve-projektissa onkin suora kasi
Näin minäkin tämän ilveilyn tulkitsin. Mitään järkevää syytä kanavien viemiselle erillään kollektorille asti en ole keksinyt eikä kukaan moottoreista enemmän ymmärtäväkään ole pystynyt sanomaan.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.