Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Kun Sätkän konepellin avaa ...
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=580
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 07.03.2009 22:02 ]
Viestin otsikko:  Kun Sätkän konepellin avaa ...

...kerääntyy paikalle heti lauma uteliaita!

Kuvan tapahtumapaikkana Pariisin autonäyttely 1950. Copyright Life ja Google.

Lisää huimia kuvia Googlen kuvahaulla ja hauksi "French Auto Show source:life". :shock:

Liitteet:
1950_2CV.jpg
1950_2CV.jpg [ 36.97 KiB | Katsottu 4168 kertaa ]

Kirjoittaja:  vinosilmä [ 08.03.2009 00:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Kun Sätkän konepellin avaa ...

Sen takia en sitä avaakaan, kuin pyynnöstä, muuten matka kestää paljon aiottukin kauemmin.......
Töistä lähtiessä eräs Karjalasta kotoisin oleva työkaveri pyysi saada nähdä ja sanoi heti, että heillä on venäjällä joku moottoripyörä, jonka nimeä ei muista, mutta täsmälleen samanlainen kone on siinä kiinni, hymyili iloisesti, kun laitoin sen käymään ja sanoi, että äänikin täsmää, kehui peliä hienoksi..... tulee mieleen, että oiskohan ne siellä vennään maalla kopioinut rättärin koneen yksi yhteen omaan käyttöönsä, onhan tuota tapahtunut aiemminkin, kopiointia meinaan....

Kirjoittaja:  RPekka [ 08.03.2009 10:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Kun Sätkän konepellin avaa ...

vinosilmä kirjoitti:
heillä on venäjällä joku moottoripyörä, jonka nimeä ei muista, mutta täsmälleen samanlainen kone on siinä kiinni, hymyili iloisesti, kun laitoin sen käymään ja sanoi, että äänikin täsmää, kehui peliä hienoksi..... tulee mieleen, että oiskohan ne siellä vennään maalla kopioinut rättärin koneen yksi yhteen omaan käyttöönsä

Ainakin bemarin 2 pyttyisiä bokserikoneita ovat kopioineet, harjaantumattoman silmään saattaa näyttää tarpeeksi samalta. Pistetääs asia tutkintaan...

Kirjoittaja:  £orenzo [ 10.03.2009 19:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Kun Sätkän konepellin avaa ...

Russki Slobovits on kopioinut sekä BMW:n kansiventtiilikoneen että Zündapp:in lätäpään, molemmat boksereita. Mutta käyntiääntä en pitäisi kovinkaan samanlaisena kuin sätkässä. Näitä moottoreita on 650- ja 750-kuutioisina, laitteisiin liittyvät ongelmat ovat vakavampia kuin rättärissä. Esimerkiksi työstötarkkuus on alunperin määritelty tasolle "Russki Standart", mutta useimmiten tehtaan väki oli nauttinut vain "Kubanskajaa", joskus juhlallisemmin "Stolishnajaa". :lol:

Pyörien kiistaton etu on niiden suuri paino: Jos vehje sivuvaunuineen uppoaa avantoon tai suohon, ei tule mieleenkään yrittää nostaa sitä ylös.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/