Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=5881
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Andre [ 20.09.2010 09:34 ]
Viestin otsikko:  Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

Kertokaapa millaisia käyttökokemuksia teillä on uusimman korimallin C5:sta.

Kirjoittaja:  Jouko [ 20.09.2010 09:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

Ellei täällä tärppää, niin Citroën-foorumin puolella on paljonkin juttua tuosta.
http://citroen-foorumi.com/index.php/board,56.0.html

Kirjoittaja:  dieselflosse [ 20.09.2010 10:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

Andre kirjoitti:
Kertokaapa millaisia käyttökokemuksia teillä on uusimman korimallin C5:sta.


Kovasti tylsä auto. Ainoastaan konepellin aukipitokepin pidike, jarruvalokatkaisija ja tavaratilan verkkotasku ovat joutuneet vaihdettavien listalle. Ja kasa polttimoita, mutta niitä ei lasketa. :mrgreen:

Auto on siis 2008 2.0 comfort break. Ja taulussa n. 70tkm.

Mukava peli pyöritellä, bensaa palaa sellaiset 8L/100km keskimäärin. Motarinopeus 120+ nostaa kulutusta helposti litralla. Ei kitise, eikä natise. Ja kauniskin se on. Voin suositella.

Kirjoittaja:  Jone2 [ 20.09.2010 10:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

dieselflosse kirjoitti:
Andre kirjoitti:
Kertokaapa millaisia käyttökokemuksia teillä on uusimman korimallin C5:sta.


Kovasti tylsä auto. Ainoastaan konepellin aukipitokepin pidike, jarruvalokatkaisija ja tavaratilan verkkotasku ovat joutuneet vaihdettavien listalle. Ja kasa polttimoita, mutta niitä ei lasketa. :mrgreen:

Auto on siis 2008 2.0 comfort break. Ja taulussa n. 70tkm.

Mukava peli pyöritellä, bensaa palaa sellaiset 8L/100km keskimäärin. Motarinopeus 120+ nostaa kulutusta helposti litralla. Ei kitise, eikä natise. Ja kauniskin se on. Voin suositella.


Pitääkö näissä taas jotain keppiä viritellä konepellin tueksi?????

Kirjoittaja:  dieselflosse [ 20.09.2010 11:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

Jone2 kirjoitti:

Pitääkö näissä taas jotain keppiä viritellä konepellin tueksi?????


Jep. Tuossa saavutetaan ratkaiseva säästö verrattuna pumpulliseen vaihtoehtoon :roll:

Toisaalta, ajelin eilen porssella, jossa myös piti tikku pönkätä peltiä ylhäällä pitämään...

Kirjoittaja:  2cv-Olli [ 21.09.2010 11:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

Andre kirjoitti:
Kertokaapa millaisia käyttökokemuksia teillä on uusimman korimallin C5:sta.


Pikkuisen vajaa 2 vuoden ja 65 tkm kuluessa ei mitään erityistä
mainittavaa ole tullut vastaan. Korjauksista ainoa on ollut toinen
raidetangon pää, joka vaihdettiin 40 tkm huollossa takuuseen.

Ohjaus seefemmassa on aluksi outo. Se on hyvin kevyt eikä keskitä
juuri lainkaan. Mutta siihenkin on tottunut. Istuimet ovat ei-
sitikkamaisesti kovat, mutta hyvin muotoillut ainakin pitkähkölle
kuskille. Lyhyelle etupenkkien istuinosa on ehkä vähän liian pitkä.
Pitkä etupenkkiläinen saa hyvää niskajumppaa, kun vääntäytyy
matalasta ovesta sisään ja ulos.

Ajomukavuutta lisää erityisesti auton hiljaisuus. Täällä Etelä-
Suomen nastojen karkeaksi rouhimalla asvaltilla rengasmelu tulee
sisälle jo kitkoilla saati sitten ensiasennusmiseliineillä. Mutta
Keski-Euroopan sileillä tienpinnoilla ajaessa hiljaisuus on
hämmästyttävä myös miseliinit alla.

Polttoainetalous on manuaali 2.0 HDI:ssä kohdallaan. Ajotieto-
koneen mukaan keskikulutus oli kahden 10.000 kilometrin otannan
perusteella 4,9 ja 4,8 l sadalla. Kevytjalkainen kuski pääsee
maantieajossa 4 litran tuntumaan ja allekin.

Tähänastisen kokemukseni mukaan erinomainen hinta/laatusuhde.

Kirjoittaja:  adera [ 21.09.2010 21:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

On meilä tollanen uudenkarhea -10 varkku, 2.0 HDI manuaalilla ja vielä rautajousilla. Kelattu reippaat 12 tonttua, vain tankattu tarpeen vaatiessa ja kerran myös pissapoikaan vettä lisätty. Ainut "ongema" on ollu päivittämätön känä jota ei ole saanut yhteyksiin luuttuutin kanssa. Muuten ämböliiviböl auto!!

Kirjoittaja:  Jouko [ 21.09.2010 21:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

adera kirjoitti:
On meilä tollanen uudenkarhea -10 varkku, 2.0 HDI manuaalilla ja vielä rautajousilla. Kelattu reippaat 12 tonttua, vain tankattu tarpeen vaatiessa ja kerran myös pissapoikaan vettä lisätty. Ainut "ongema" on ollu päivittämätön känä jota ei ole saanut yhteyksiin luuttuutin kanssa. Muuten ämböliiviböl auto!!

Minkä ihmeen takia rautajousilla? :shock:

Kirjoittaja:  Andre [ 22.09.2010 08:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

Jouko kirjoitti:
Minkä ihmeen takia rautajousilla? :shock:


Ehkä siksi, että se on luotettavampi? Ainakin tuolta toiselta foorumilta kokemuksia luettuani tuli mieleen, että Citroën on uuden C5:n myötä mennyt muutaman kymmenen vuotta taaksepäin hydepuolen luotettavuudessa. Onko etujousitolpat tehty kierrätysalumiinista Kiinassa kun tuolla tavalla vuotavat? Mitäs sitten kun tolpat ei menekkään enää takuuseen?

Kirjoittaja:  adera [ 12.01.2011 21:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

adera kirjoitti:
On meilä tollanen uudenkarhea -10 varkku, 2.0 HDI manuaalilla ja vielä rautajousilla. Kelattu reippaat 12 tonttua, vain tankattu tarpeen vaatiessa ja kerran myös pissapoikaan vettä lisätty. Ainut "ongema" on ollu päivittämätön känä jota ei ole saanut yhteyksiin luuttuutin kanssa. Muuten ämböliiviböl auto!!



Lisäys 20 tkm normaalihuolto, sekä kampanjana käsijarrukahvan vaihto. On joissaki kuulemma yrittäny jumittaa.

Kirjoittaja:  laakeri [ 12.01.2011 23:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

Andre kirjoitti:
Jouko kirjoitti:
Minkä ihmeen takia rautajousilla? :shock:
Ehkä siksi, että se on luotettavampi?
Onko tosiaan uuden vitosen myötä menty luotettavuudessa niin paljon taaksepäin? Rautajousiahan on poikki milloin sattuu ja iskareitakin joutuu tiheään vaihtamaan jne, paljon hydropneumaattisia epäluotettavampia ovat perinteisesti olleet... :?

Ja kukapa nyt jousittamattoman citikan haluaisi... :?: Uusimman korimallin vitonen (farmarina tietenkin) olisi kyllä itseäkin kiinnostava, jousitettuna toki. :)

Kirjoittaja:  2cv-Olli [ 13.01.2011 00:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

Andre kirjoitti:
....Citroën on uuden C5:n myötä mennyt muutaman kymmenen vuotta taaksepäin hydepuolen luotettavuudessa....


Tähän mennessä, 2v ja 80tkm ajettuna, ei C5 2.0 HDI:ssä ole vielä ilmennyt
mitään ongelmia jousituksessa, kuten vuotoja tms. Huolestuttavia kyllä ovat
nämä jutut hydepuolen luotettavuuden rapisemisesta sitikoissa. D-mallisessani ilmeni ensimmäinen hydevuoto auton ollessa 35-vuotiainen. C5:ssa voi hydeongelmia siis tulla vastaan ehkä jo 30-vuotiaana? Vai? Silloin autolla olisi nykymenolla ajettu toista miljoonaa kilometriä.

Kirjoittaja:  Esa66 [ 13.01.2011 01:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

En tiedä matikasta paljookaan, mutta mursun mittarissa on 58tkm, ikää nyt, 2,5kk ;)

Kirjoittaja:  adera [ 18.09.2011 22:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

adera kirjoitti:
On meilä tollanen uudenkarhea -10 varkku, 2.0 HDI manuaalilla ja vielä rautajousilla. Kelattu reippaat 12 tonttua, vain tankattu tarpeen vaatiessa ja kerran myös pissapoikaan vettä lisätty. Ainut "ongema" on ollu päivittämätön känä jota ei ole saanut yhteyksiin luuttuutin kanssa. Muuten ämböliiviböl auto!!


Kesäkuussa 40 tkm normaali huolto. Loppukesästä rupesi kytkin luistamaan kun antoi runtua ohitustilanteissa !! Ei ollut Vehon mies uskoa ja pyysin jonkun mukaan katsomaan, huoltomies tuli ja totesi minun olevan oikeassa. Vaihdettu takuuseen ja samalla tihkuva vetoakselin stefa.

Kirjoittaja:  Teuski [ 19.09.2011 09:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

dieselflosse kirjoitti:
Jone2 kirjoitti:

Pitääkö näissä taas jotain keppiä viritellä konepellin tueksi?????


Jep. Tuossa saavutetaan ratkaiseva säästö verrattuna pumpulliseen vaihtoehtoon :roll:

Toisaalta, ajelin eilen porssella, jossa myös piti tikku pönkätä peltiä ylhäällä pitämään...


Hah. Visassa onkin sellainen hieno lukittuva nivelsysteemi :) Niin se edistys vaan kulkee takaperin... 8-)

Kirjoittaja:  dieselflosse [ 19.09.2011 13:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

Nyt tuli sentään jotain raportoitavaa. Ikkunahissi hajosi viikonloppuna. Ensin rutaji, sitten liikerata rajoittui oven sisältä klasi 5cm näkyviin. Edestakaisin ajamalla jäi sitten lopuksi kokonaan sisään.

Yön yli huilattuaan tuli taas 5cm näkyviin. Koitin vähän käsin avittaa, jolloin kuului runks ja ropinaa oven sisältä. Lasin voi nostaa käsin yläasentoon. Moottori oven sisällä on nyt täysin mykkä.

Laskelmieni mukaan sellaiset 1000 avausta tuo kesti.

Nyt auton pitäisi olla Vehon ihmeteltävänä.

Kirjoittaja:  huoltomies [ 21.09.2011 08:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

Terve!
Ostin omani käytettynä Vehosta. Tiedossa oli että ainakin toinen tolppa olisi vaihdettu 50-tuhannen kilometrin kohdalla. Ajettu on nyt heinäkuun lopusta laskien 6500 km, eikä ole ollut toimivuudessa moitittavaa. Tällä autolla on takuu ja toisen puolen hiukan kosteaa tolppaa vaihdetaan joskus ensi kesänä. Eikä se haittaa vaikka sen joutuisin maksamaan, sehän on halvempi kuin hanskalokeron kansi! ;)
Tämä autoyksilö on ollut kovassa käytössä. Silti tekniikka pelittää virheettömästi. Korjauksia on ollut alkuun nämä. Pyöräntuennan kulmat tarkastus, tuulilasi vaihto, renkaat uusiksi, lisäjarruvalon johtojen korjaus, siivousta ja kiilloitusta, öljyjä ja suodattimia ja pari lamppua. mikä on näistä normaalia kulumista, mikä ei. Suurimmat puutteet X7 mallissa ovat huonot säilytystilat pikkutavaroille, heikko näkyvyys ulos ja heikko maalipinta. Kehuja saavat ajamiseen liittyvät asiat, moottori, vaihteisto, alusta, istuimet.

Kirjoittaja:  dieselflosse [ 21.09.2011 09:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

dieselflosse kirjoitti:
Nyt auton pitäisi olla Vehon ihmeteltävänä.


Auto tuli kuntoon saman päivän aikana. Osat suoraan hyllystä.

Erikoismaininnan ansaitsee Pitäjänmäen Vehon huoltovastaava. Autoa noudettaessa satoi vettä kuin aisaa. Autoa luovutettaessa huoltokaveri valitteli vaimolleni, jottei tiedä auton tarkkaa parkkeerauspaikkaa pihamaalla. Joten hänpä pinkaisi pihalle ja tuli hetken päästä vettä valuvana kertoen, jotta nyt auto on oven edessä.

DS5-pohdinnat ovat täten alkaneet ;)

Kirjoittaja:  sitikkaporo [ 21.09.2011 13:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

Nyt pari tankillista ajettu -09 HDi 136 Tourer automaatilla, ja täytyy sanoa että on hieno ajettava maantiellä. Kaupunkipyöritykseen hieman iso/kankea (kerrankin pääsee tällä kehumaan :roll: ), ja kun korin ulottuvuuksia on vaikea hahmottaa niin tutkat on tarpeen. Kone/lootayhdistelmä toimii hienosti, voimaa/vääntöä on riittävästi, ei kuitenkaan tuhottomasti. Ensimmäiseksi diisseliautoksi hieno kokemus, vaikka ajokilometrien mukaan ei tämä ole halvempi vaihtoehto, vaivattomasta ajamiskokemuksesta mielellään hieman maksaakin. Automaattisen pysäköintijarrun kanssa oli opettelua aluksi, kunnes tiukoissa parkkipaikkasompailuissa oppi sen ottamaan pois päältä ennen liikkeellelähtöä. Muutoin auto "hyppäsi" eteenpäin liian reilulla liikkeellä. Oikea ajoasento löytyy helposti manuaalipenkeilläkin, ja tilaa on niin takapenkillä kuin tavaratilassakin. Penkit ovat omalle ruholle sopivat, tosin kangasmateriaali jättää toivomisen varaa kulutuskestävyyden osalta. Hiljainen auto, moottoritienopeuksissa rengasmelu nousee esiin, tosin kesänakit eivät ole enää uudet.

Tähän on edellisen omistajan aikana vaihdettu takuuseen etujousitolpat, savuttava webasto on korjattu keväällä takuuseen myös. Ostin Thulen irroitettavan vetokoukun kärryä varten, kustansi 650 euroa Koukkupajalla (tilasivat Kovilin mutta toimitus viivästyi ja auto oli jo nosturilla - kalliimpi Thule tuli samaan rahaan).

Kirjoittaja:  2cv-Olli [ 21.09.2011 23:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Uusimman korimallin C5 käyttökokemuksia?

huoltomies kirjoitti:
...Tällä autolla on takuu ja toisen puolen hiukan kosteaa tolppaa vaihdetaan joskus ensi kesänä. Eikä se haittaa vaikka sen joutuisin maksamaan, sehän on halvempi kuin hanskalokeron kansi!


Omaani vaihdettiin vuotavat etutolpat uusiin 98 tkm kohdalla auton ollessa 2v 8kk. Vaihto tehtiin takuutyönä, vaikka takuuaika onkin jo umpeutunut. Vehon mukaan tehdas on myöntänyt tälle ongelmalle jatkotakuun, ja ainakin toistaiseksi uusimiset menevät siis tehtaan piikkiin.... vaan kuinka pitkään??

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/