Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C6 rinnakkaistuontina?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=5944
Sivu 1/6

Kirjoittaja:  Natero [ 26.09.2010 21:18 ]
Viestin otsikko:  C6 rinnakkaistuontina?

Nettiautossa http://www.nettiauto.com/citroen/c6/ näkyy olevan myynnissä Saksassa oleskeleva C6 "järkihintaan" Suomeen kilvitettynä. Liikkeen nimi, Dadstoys, on erittäin sopiva tuotteeseen nähden...
Olisiko arvon patonkilaisilla tietoa hyvistä linkeistä/ liikkeistä Keski-Euroopassa, jos vapaaherraksi pääsemisen jälkeen innostuisin ihan ite lähtemään ostosreissulle? Veron määrä Suomessa on ilmeisesti varsin riippumaton auton ostohinnasta? Mitä luokkaa autovero voisi olla tälläisessä lelussa?

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 26.09.2010 22:38 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Natero kirjoitti:
Mitä luokkaa autovero voisi olla tälläisessä lelussa?


11-12 000 €.

http://www.ottoauto.de ja "autoveropäätökset". Hae Ruotsista, kaikki C6:t pyörii kuitenkin Tukholman ympärillä. :lol:

Edit: ...ja puuttumatta millään tavalla esimerkkiajoneuvon takana olevaan liiketoimintaan, poimin vastaavasti "mersuliikkeessä" myynnissä olevan ajopelin toiseksi esimerkiksi.

Citroen C6 V6 HDI 205 BITU
Erstzulassung 02/2008
Kilometerstand 17.000 km
Getriebe Mechanisches Getriebe
Farbe brillantsilber metallic
Polster Leder schwarz
Vorbesitzer 1

Kaufpreis 24.850,00 EUR

ja siihen hakemisen vaiva, lauttakulut, rekisteröinti + verot jnejne ei ensimmäisen esimerkin ajokki kovinkaan tyyriiltä vaikuta ...

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 27.09.2010 13:29 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Olen seurannut tilannetta vuodesta 2007 alkaen. Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että C6:n Saksan hinnat eivät ole laskeneet kahden vuoden aikana lainkaan. Jo 2008 oli myynnissä alle 10.000 Eurolla 50.000 tai vähemmän ajettuja yksilöitä.

Ilmeisesti on käynyt normaali "ison kissan" alkulaukaus, eli ensimmäiset varakkaat omistajat kyllästyivät tosi nopeasti ja panivat omansa lihoiksi. Lisäksi 3:nsista maista kuten puolasta, unkarista, latviasta sai parhaillaan uudenkarheaa c6:ta viidellä tonnilla: tuli tämä "talouskriisi" ja avant garde-henkiset jupit näissä maissa muuttuivat rahattomiksi mafiosoiksi kuten ennenkin, ja autot menivät pankeille. Pankit sitten muiden ongelmien keskellä hävittivät ne pilahintaan. Ne halvat on nyt kerätty markkinoilta pois, ja niinpä tänä päivänä lähes kaikki myynnissä olevat yksilöt ovat +13.000 Eur ja pysyvät.

Itse arvioin, että tänä päivänä saisi veroineen tuotua uudenkarhean c6:sen kilpiin Suomessa 24.000 Eurolla. Niinpä en ole oikein hyvällä silmällä katsonut noita 39.000 - 33.000 myynti-ilmoituksia, yli 10.000 on hakupalkkiona vähän liikaa.

Ruotsissa on muuten Suomen jälkeen kohta Euroopan kalleimmat C6:t, sieltä niitä ei kannata hakea. Alkaen 25.000, täysin vastaavia yksilöitä saksassa puoleen hintaan.

Kirjoittaja:  citrique [ 27.09.2010 13:35 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

ds-jekkeri kirjoitti:
Ruotsissa on muuten Suomen jälkeen kohta Euroopan kalleimmat C6:t, sieltä niitä ei kannata hakea. Alkaen 25.000, täysin vastaavia yksilöitä saksassa puoleen hintaan.

samaa olen ihmetellyt

Kirjoittaja:  Cikatti [ 27.09.2010 15:30 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

7100 euroa, hämmentävän halpaa...

Kirjoittaja:  Lauri [ 27.09.2010 15:43 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Mitähän tuollaisen käytetyn C6:n pitäminen oikein maksaa? Jostain TM:n vertailusta silmäilin varaosien hintoja ja tuntui pelkän C6:n valoumpion hinnalla saavan jo Xantian :o . Muutenkin saisiko tuohon nippeliä muualta kuin merkkiliikkeestä ja merkkiliikkeen (hulluilla) hinnoilla?

Kirjoittaja:  zX-files [ 27.09.2010 15:56 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Jos kyselet osia Suomen varaosaliikkeistä niin varmaan saat eioota, mutta esim Valeon tuotteita nyt saa sitten Euroopan puolelta netin kautta samalla Valeon järkevällä tasolla kuin muihinkin.

Kirjoittaja:  jpop [ 27.09.2010 16:06 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Onhan noita tullut itsekin katseltua, mutta enemmänkin vuosimallista 2008 eteenpäin. Joutunee odottamaan vielä pienen hetken, että niiden hinnat hieman tippuvat (ja toivoa samalla, ettei oma ruokahalu kasva niin paljon, että joutuu odottamaan vielä 2010-mallin kiertoon lähtöä). Suomessa myytävien (importtien) hinnat ovat kyllä muuten tulleet ihan mukavasti alas, mutta vielähän tuossa olisi ainakin kymppitonni varaa (verottaja kele).

Offtopic: Tietääkös kukaan, millä nimellä tuolla keskieuroopassa on myyty sähkösäätöisiä takapenkkejä? Täällä nimenä on ollut pack lounge, mutta noilla hakusanoilla ei eurosivuilta löydy mitään.

Kirjoittaja:  zX-files [ 27.09.2010 16:47 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Ajovalot eivät ole Valeota, vaan Bosch-Marellia. Ja sisältävät sitten xenonin ohjausyksikön sekä korkeudensäätösysteemin = kuuluukin valitettavasti maksaa paljon kun nuo lisukkeet mukana :oops:
Sumarit on Valeota, hintaluokka satkun hujakoilla?

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 27.09.2010 16:50 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Cikatti kirjoitti:
7100 euroa, hämmentävän halpaa...


Sardinian pojat tekevät tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä... :lol:

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 27.09.2010 17:07 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

ds-jekkeri kirjoitti:
Itse arvioin, että tänä päivänä saisi veroineen tuotua uudenkarhean c6:sen kilpiin Suomessa 24.000 Eurolla. Niinpä en ole oikein hyvällä silmällä katsonut noita 39.000 - 33.000 myynti-ilmoituksia, yli 10.000 on hakupalkkiona vähän liikaa.


Kuinka ollakaan tuon alkuperäisen ilmoituksen "yleiskuvat" löytyvät pienellä surfaamisella myös maailmalta, siltä alkuperäiseltä saksalaisliikkeeltä. Hintataso noilla kilometreillä näyttää olevan 17000-18000 € josta voi sitten tinkiä parhaan taidon mukaisesti. Päälle rahdit, verot ja muut juoksevat, niin olen edelleen eri mieltä 10000 € "hakupalkasta". Katteellista toimintaahan tämäkin kuitenkin on ja mulla ei ole mitään suhdetta tai omaa lehmää ojassa maahantuontiyritysten kanssa.

Kirjoittaja:  Natero [ 27.09.2010 20:21 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Jos reilusti yli 5 tuhatta saisin ajoautona olevasta Isosta Leijonasta (vuoden käyttötakuu ja kahden vuoden katsastustakuu), joutuisin lähtemään Saksanmaalle C6:sta ostamaan.

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 28.09.2010 02:44 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Mistä ihmeestä tulee käsitys että vähän ajettu "uudenkarhea" C6 maksaa 17-18.000 Eur. Ei maksa. Seuratkaa nyt edes parin viikon ajan päivittäin mobile.de:tä ja autoscouttia, niin näette että siellä tulee ja menee alle 75.000 ajettuja V6-Exclusiveja 10-12.000 haarukkaan PYYNTI, eli pelimies puhuu sitäkin halvemmalla sen itselleen. Varsinkin kun takuuta ei "tarvita, kun auto menee DDR:n (suomeen) ja tunnen nämä kuin taskuni".

Erikseen mainitsen uudelleen, että näiden autojen PYYNTIhinnat ovat nyt korkeammat kuin 2008. Se ensimmäinen myyntiryntäys joka alkoi jo 2007 lopussa on eräällä tavalla ohi, avant-garde -miehet ajavat taas vel satista niinkuin ennenkin. Mutta edelleen tulee myyntiin autoja jotka halutaan myydä oikeaan hintaan, ja ne menevät heti. Euroopan markkina toimii. Viisi tonnia kalliimmat yksilöt ovat ja pysyvät myynnissä, kuukaudesta toiseen. Ja ne näkyvät netissä pitkään, ja tietämätön kansa arvioi niiden ilmoitusten perusteella mikä on todellinen myyntihinta. Voi ei, ei näin.

Yleisesti tuollaisessa kuitenkin melko tavallisessa autossa kuten C6 on varmaa, että jos myynti-ilmoitus on paria viikkoa kauempaa netissä, autossa on väärä hinta tai jotain vikaa, eli sitä ei kannata lähteä suomesta ostamaan. Paikan päälle, pari pikaria portviiniä ja kaverin villalla netti auki ja tutkimaan viimeisen 4h sisään tulleet c6-ilmoitukset. Ja nappiyksilö laivaan 9500 Eurolla.

Tuo Sardinian auto ei myöskään ole mikään erikoinen poikkeus, vastaavia on tarjolla (ja oli aikaisemmin paljon enemmän) 3:nsissa maissa Unkari, Tsekki, Puola, Latvia.

Kirjoittaja:  CX25GTI [ 28.09.2010 21:54 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

En osaa ottaa tuohon ds-jekkerin hintanäkemykseen kantaa, kun en ole C6:n hintoja Euroopassa niin tarkasti seurannut. Kuulostaa kieltämättä kyllä hieman hämmentävältä, että kyseisiä autoja olisi jo pari vuotta sitten saanut 5.000 – 10.000 eurolla. Luulisi niitä rahdatun Suomeenkin tällä yhtälöllä suurempi joukko veroista huolimatta.

Nettihintatarkasteluja suoritettaessa kannattaa muistaa, että nettimyyjien joukossa on isompia ja pienempiä koijareita, joiden keinona on nimenomaan houkutella ”asiakkaita” käypää markkinahintaa alhaisemmilla pyyntihinnoilla. Siispä innostuksesta puhkuen paikan päälle mantereelle tai Sardiniaan, pari lasia (liikaa) portviiniä, nopeat käteiskaupat myöhemmin koijariksi osoittautuvan henkilön kanssa ja paluukoneella Suomeen monta tuhatta euroa köyhempänä. :mrgreen:

No tämä nyt oli vain tällainen irvikuva, mutta tarinan opetus on se, että kaikki ei niissä n. 10.000 euron autoissa välttämättä ole ihan niin hyvin kuin miltä näyttää... Pelimies, kuten ds-jekkeri, osaa toki tällaiset miinat välttää, mutta hyväuskoisempaa ja kielitaidottamampaa miestä voidaan näissä hommissa viedä kuin vierasta sikaa. :x

Loppukommenttina totean, että C6 tuskin vielä on sellainen auto, että se herättäisi nykyisellä hintatasolla laajaa ostoinnostusta Sitikkaharrastelijapiireissä. Muiden automerkkien paremmuuteen uskovat eivät siihen varmaan myöskään hevillä kajoa. Onkin vaikea nähdä syytä sille, miksi hintojen lasku olisi pysähtynyt tai pysähtyisi lähitulevaisuudessa.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 28.09.2010 22:36 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

"En osaa ottaa tuohon ds-jekkerin hintanäkemykseen kantaa, kun en ole C6:n hintoja Euroopassa niin tarkasti seurannut. Kuulostaa kieltämättä kyllä hieman hämmentävältä, että kyseisiä autoja olisi jo pari vuotta sitten saanut 5.000 – 10.000 eurolla. Luulisi niitä rahdatun Suomeenkin tällä yhtälöllä suurempi joukko veroista huolimatta"

Suomi on vielä ihan kehitysmaa omatoimihakijoille. Itse olen myös vahdannut määräajoin noita Euroopan myyntipalstoja ja paljon sieltä on pilkahinnalla kamaa löydettävissä. YKsi "karuimpia" löytöjä on noin 5 vuotta sitten 100 000 ajettu turbo Prestige 1500 eurolla... Selkeesti C6 ei todella ole kovin haluttavien vehkeiden joukossa tuolla Euroopassa.

Kirjoittaja:  Natero [ 28.09.2010 22:42 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

http://www.mobile.de/home/index.html?lang=en
Tuolta löytyy jo valinnanvaraa. Rouvakin kieltäytyi hieronnan jälkeen sanomasta ehdottomasti ei kuudennelle Citroënille.
Kaksi päivää vielä töitä ja herra vapaaherra saattaa lähteä matkaan...

Kirjoittaja:  Cikatti [ 28.09.2010 23:18 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

5500 euroa 52 000 km ajetusta. C6 alkaa tuntua jopa täysin epäkiinnostavalta. EI ole kivaa hankkia tuollaista kun päälle pötkähtää 10-12 keur veroja.

Kirjoittaja:  Tulsku [ 29.09.2010 07:25 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Mutta tuo 17 ke alkaa olla samassa hintaluokassa kuin saman verran ajettu C5 Suomessa. :) Ei minusta ollenkaan huono diili, ottaen huomioon autojen hinnat uusina.

Kirjoittaja:  Julmuri [ 29.09.2010 11:38 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Eikä käytettyjä C6:ia juuri käytettynä Suomessa liiku. Nytkin myytävänä huikeat 4 kappaletta... samasta syystä kohdistin oman autonhankinnan teutoonien maahan, siellä saatavuus ja mallivalikoima on parempi. Esimerkiksi diesel-Xsaraa etsivä saa Suomessa hakea pitkään ja turhaan jos haluaa auton jossa on suht. alhaiset kilometrit (alle 150 000) ja joku muu varustelutaso kuin se iänikuinen SX karseine jakkaroineen. Nimim. VTS HDi:n onnellinen omistaja...

Luulenpa että seuraavakin auto menee tuontihommiksi, varsinkin kun löytyi luotettava välittäjä hoitamaan käytännön asioita Saksan päässä. Verot tietysti kismittävät (tosin tuo VTS siirtyi Suomeen yllättävänkin pienillä veroilla), mutta kannattaa ajatella asiaa saatavuuden, kunnon ja kokonaishinnan kannalta. Se helpottaa vähän tuskaa... :)

Kirjoittaja:  jpop [ 29.09.2010 14:51 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Natero kirjoitti:
Rouvakin kieltäytyi hieronnan jälkeen sanomasta ehdottomasti ei kuudennelle Citroënille.


Hyvin hierottu! Pitäisköhän itsekin kokeilla samaa konstia ;) Meillä tosin ukaasina on, että ennen ei tule uutta hankintaa pihaan, ennen kuin ainakin kahdesta on päästy eroon...

Kirjoittaja:  jpop [ 29.09.2010 14:55 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Julmuri kirjoitti:
...tuontihommiksi, varsinkin kun löytyi luotettava välittäjä hoitamaan käytännön asioita Saksan päässä...


IMHO: Kaikkien _luotettavien_ välittäjien nimet ja yhteystiedot olisi kyllä hyvä saada listattua johonkin tänne sitruunapatonkiin. Samoin ehkä enemmänkin kokemuksia välittäjien toiminnasta.

Kirjoittaja:  Natero [ 29.09.2010 20:16 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

jpop kirjoitti:
Natero kirjoitti:
Rouvakin kieltäytyi hieronnan jälkeen sanomasta ehdottomasti ei kuudennelle Citroënille.


Hyvin hierottu! Pitäisköhän itsekin kokeilla samaa konstia ;) Meillä tosin ukaasina on, että ennen ei tule uutta hankintaa pihaan, ennen kuin ainakin kahdesta on päästy eroon...

Osakkeet nosteessa edelleen! Tänään myin pitkään palvelleen Xantun pois, joten tilaa uudelle tulokkaalle on.
Jos menisin Saksaan jollakin omalla lintalla, jonka jättäisin sinne, miten saan sen pois niskoiltani? Suomessa pitää esittää romutustodistus lopulliseen eroon. Kelpaisiko jokin luovutus/ romutustodistus Saksasta??
Taksilla/ junalla/ bussilla liikkuminen tai kahdella autolla takaisin tulo ei paljon kiinnosta.

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 29.09.2010 20:30 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

kilvet taskuun ja akkuporakoneella hiomalla runkonumero piiloon, ja huoltikselle parkkiin, jättää avaimet paikoilleen.. kyll sen siitä joku joskus korjaa pois :lol:

Kirjoittaja:  Natero [ 29.09.2010 22:28 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

cxtb2 kirjoitti:
kilvet taskuun ja akkuporakoneella hiomalla runkonumero piiloon, ja huoltikselle parkkiin, jättää avaimet paikoilleen.. kyll sen siitä joku joskus korjaa pois :lol:

Ja miten sen jälkeen saadaan omistusvastuu poistettua? Jos auto on nimiisi rekisteröity, eroon vastuusta/ omistamisesta pääsee vain myynnillä tai romutustodistuksella. Suomessa helppo juttu, mutta jos auton hylkää ulkomaille?
Töröttää minullakin varastossa muutama CX, joista en eroon pääse ilman kauppakirjaa tai romutustodistusta.
Ennen vanhaan riitti kilpien palauttaminen, mutta nykyisin tuskin?

Kirjoittaja:  Teuski [ 29.09.2010 22:53 ]
Viestin otsikko:  Re: C6 rinnakkaistuontina?

Natero kirjoitti:
Ennen vanhaan riitti kilpien palauttaminen, mutta nykyisin tuskin?


Kilvet voi palauttaa, ja otteeseen tulee merkintä "liikennekäytöstä poisto, kilvet palautettu". Tällöin ei tarvita minkäänlaista suhdetta vakuutusyhtiön kanssa toisin kuin tavallisessa poistossa, eikös jotkut yhtiöt peri pientä maksuakin vaikka auto olisi liikennekäytöstä poistossa?
Auton voi katsastaa normaalisti ja tilata uudet kilvet jos siltä tuntuu. Kuitenkin se on papereissa sinun nimissäsi.

Romutustodistusta et saa kuin romuttamolta, ja niissä ollaan kuuleman mukaan hyvin tarkkoja siitä, että jos autosta on romulappu tehty, se myös hävitetään. Veikkaanpa että romuttamo joutuu aika kuseen jos sen romutetuksi ilmoittama auto joskus ilmaantuukin esiin...

Kaikenlaisia huhuja liikkuu romuttamoilta bongatuista helmistä joista ei ole voitu pelastaa kuin joitain pisteosia...

Sivu 1/6 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/