Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
PSA mallikoodit. http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=6169 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | svc [ 17.10.2010 23:55 ] |
Viestin otsikko: | PSA mallikoodit. |
Teinpä tänään mielenkiitoisen havainnon, jonka joku muukin on varmaan joskus tehnyt: PSA:n sisäinen mallikoodi Xsaralle on sama, kuin ZX:n, eli N2. Tiesin toki, että autot perustuvat samaan tekniikkaan, mutta enpä ole aiemmin tajunnut, että ne ovat niin läheisiä sukulaisia. Mahtaako C4:llä olla jo oma koodi? Olisikohan kellään tietoa vastaavasta taulukosta Citroenille, kuin mitä löytyy sisarmerkille: http://www.306gti6.com/forum/showthread ... 238&page=1 Sitikoilla tuo WMI osuus on aina VF7, mutta eniten kiinnostaisi VDS osuuden kaksi ensimmäistä merkkiä. Moottorikoodit ovat ilmeisesti samat Pösöllä ja Sitikalla. |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 18.10.2010 07:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
Meillä oli aikoinaan ykköskoppainen Xsara HDi ('99), jonka koodi oli N1. '91-mallisen ZX Reflexin koodi puolestaan oli tuo N2. Lieköhän kakkoskoppaisessa Xsarassa koodina N2? C4:n koodi on LC, ainakin 2.0 VTR Berlinen ('05) kohdalla. |
Kirjoittaja: | svc [ 18.10.2010 13:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
Tarkennuksena vielä, Että N2 on sekä ZX, ZX Break että Xsara Break. Xantiassahan X1 on Berline ja X2 Break. Saisikos näistä kerättyä ihan taulukon? Kyse on siis auton 17-merkkisen valmistenumeron 4. ja 5. merkeistä. Pitkä valmistenumero on tullut käyttöön -80 luvun alussa, eli se löytyy jopa viimeisistä rättäreistäkin. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 18.10.2010 13:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
svc kirjoitti: Xantiassahan X1 on Berline ja X2 Break. Eikö X1 olekaan ykköskoppainen ja X2 kakkoskoppainen?
|
Kirjoittaja: | JKiiski [ 18.10.2010 14:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
Olisi kyllä mielenkiintoista saada tietää miten mallikoodit puretaan selväkieliseksi. Itseäni kiinnostaa lähinnä se, mitä ovat XM:n Y3 ja Xm:n Y4. Tai oikeastaan se, missä ovat Y1 ja Y2. Jossain olen nähnyt mainittavan Y30-projektista, josta sitten vuosien saatossa jalostui XM. Muuta en sitten ole selville saanutkaan. |
Kirjoittaja: | svc [ 18.10.2010 14:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
laakeri kirjoitti: svc kirjoitti: Xantiassahan X1 on Berline ja X2 Break. Eikö X1 olekaan ykköskoppainen ja X2 kakkoskoppainen? |
Kirjoittaja: | svc [ 18.10.2010 14:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
JKiiski kirjoitti: Olisi kyllä mielenkiintoista saada tietää miten mallikoodit puretaan selväkieliseksi. Osa koodeista menee Peugeotin puolelle ja osa jää prototyypeille. Esim N3 on Peugeot 306.
Itseäni kiinnostaa lähinnä se, mitä ovat XM:n Y3 ja Xm:n Y4. Tai oikeastaan se, missä ovat Y1 ja Y2. Jossain olen nähnyt mainittavan Y30-projektista, josta sitten vuosien saatossa jalostui XM. Muuta en sitten ole selville saanutkaan. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 18.10.2010 15:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
JKiiski kirjoitti: Jossain olen nähnyt mainittavan Y30-projektista, josta sitten vuosien saatossa jalostui XM. Citroënëtissähän on kyllä juttua näistäkin... http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-v80-y30/xmpro1.htmlY1 ja Y2 hukassa? Olisivatko Projet Y:ssä olleet? ![]() |
Kirjoittaja: | svc [ 18.10.2010 17:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
laakeri kirjoitti: Y1 ja Y2 hukassa? Olisivatko Projet Y:ssä olleet? Voisi ollakin. Katsoisikos joku uudehkon Visan omistaja, alkaako runkonumero VF7Y2....
|
Kirjoittaja: | laakeri [ 18.10.2010 23:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
Huomasitteko kuvan kulkineessa muutes palikat kynnyskoteloiden alla, hydro? ![]() |
Kirjoittaja: | svc [ 19.10.2010 00:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
laakeri kirjoitti: Huomasitteko kuvan kulkineessa muutes palikat kynnyskoteloiden alla, hydro? Todennäköisesti kuitenkin puukehikon päälle väsätty savimalli.
![]() |
Kirjoittaja: | laakeri [ 19.10.2010 00:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
svc kirjoitti: puukehikon päälle väsätty savimalli. No niinpäs olikin, enpä huomannut läpinäkymättömiä "laseja"...
|
Kirjoittaja: | svc [ 30.12.2010 18:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
svc kirjoitti: laakeri kirjoitti: svc kirjoitti: Xantiassahan X1 on Berline ja X2 Break. Eikö X1 olekaan ykköskoppainen ja X2 kakkoskoppainen?![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 30.12.2010 18:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
svc kirjoitti: laakeri kirjoitti: Y1 ja Y2 hukassa? Olisivatko Projet Y:ssä olleet? Voisi ollakin. Katsoisikos joku uudehkon Visan omistaja, alkaako runkonumero VF7Y2....'87 Visa 11RE alkaa VF7VD... |
Kirjoittaja: | Pekkax [ 30.12.2010 19:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
svc kirjoitti: Paitsi että V6 Xantia näyttäisi olevan X7. ![]() Minulla on V6 muotoa VF7X15D00005Dxxxx |
Kirjoittaja: | svc [ 31.12.2010 00:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
Pekkax kirjoitti: svc kirjoitti: Paitsi että V6 Xantia näyttäisi olevan X7. Minulla on V6 muotoa VF7X15D00005Dxxxx![]() |
Kirjoittaja: | Eki [ 31.12.2010 11:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
Teuski kirjoitti: '87 Visa 11RE alkaa VF7VD... Kuten myös '83 Visa GT. '01 Jumperin koodi alkaa VF723.., mutta siinä lienee Citroen-koodin jälkeinen osa Sevelin säveltämää... |
Kirjoittaja: | svc [ 10.10.2011 21:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: PSA mallikoodit. |
Löytyipäs hieman tietoa valmistenumerosta Xantia II:n osalta: 1.1. Vehicle identification number Example VF7X7RFVF00000000. World identifier: WMI (VF7) Factory symbol: VDS (X7RFVF) Type serial number: VIS (00000000) 1.2. World identifier V: Manufacturer's zone = Europe F: Country of manufacture = France 7: Manufacturer = CITROEN 1.3. Factory symbol Example X7RFVF X: XANTIA 1: saloon 2: estate 7: sport saloon Engine BFZ: 1580 XU5JP/L3 LFX: 1761 XU7JB/L3 LFY: 1761 XU7JP4/L3 RFX: 1998 XU10J2C/L3 RFV: 1998 XU10J4R/L3 RGX: 1998 XU10J2TE XFZ: 2946 ES9J4/L3 DHW: 1905 XUD9SD/L3 DHX: 1905 XUD9BTF/L3 RHZ: 1997 DW10ATED/L3 RHY: 1997 DW10TD/L3 P8C: 2088 XUD11BTE/L3 version F: 5 -speed manual gearbox B: L4 M: 4-speed automatic gearbox C: Final drive ratio and/or gearbox differs from the base P: L4 |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |