Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

ZX plokia
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=6353
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Fuller [ 03.11.2010 12:18 ]
Viestin otsikko:  ZX plokia

Vaihdoin -92 ZX:ään uudet polkimenkumit. Oli joku edellinen omistaja hakenut jonkinlaisia sport-tuning fiiliksiä. Polkimiin oli ruuvattu kiinni sellaiset reiitetyt läpyskät jotka imitoi ralliauton polkimia. Oli tosi inha ajaa, kun isompilestinen kenkä, jarrua painaessa, painoi samalla kaasupoljinta. En ymmärrä, mikä on katsureitten logiikka, kun tällaiset sileät, metalliset, tuning-osat kelpaa, mutta jos alkuperäiset kumit on kuluneet sileiksi niin tulee korjauskehotus.

Kirjoittaja:  peltipolvi [ 03.11.2010 13:24 ]
Viestin otsikko:  Re: ZX plokia

Onhan ne voineet ex-omistajalla olla katsastuksessa poistettuna....vai käytitkö itse leimalla niiden kanssa?

Kirjoittaja:  Fuller [ 03.11.2010 14:11 ]
Viestin otsikko:  Re: ZX plokia

Kyllä ihan itse viimeksi kävin, eikä mitään mainintaa aiheesta.

Kirjoittaja:  Pasis [ 03.11.2010 14:42 ]
Viestin otsikko:  Re: ZX plokia

Fuller kirjoitti:
Oli tosi inha ajaa, kun isompilestinen kenkä, jarrua painaessa, painoi samalla kaasupoljinta.


Tämä ominaisuus on monessa ranskalaisessa jo ihan vakiona alkuperäisilläkin poljinkumeilla.

Kirjoittaja:  svc [ 03.11.2010 15:37 ]
Viestin otsikko:  Re: ZX plokia

Pasis kirjoitti:
Fuller kirjoitti:
Oli tosi inha ajaa, kun isompilestinen kenkä, jarrua painaessa, painoi samalla kaasupoljinta.
Tämä ominaisuus on monessa ranskalaisessa jo ihan vakiona alkuperäisilläkin poljinkumeilla.
Saati sitten Alfa-Romeoissa, joissa kaasua painaessa menee kytkinpoljinkin lattiaan...
(No ei ihan, mutta jarrupolkimeen 45 numeron tennari osui Alfa Romeo Sprintissä tosi helposti)

Kirjoittaja:  laakeri [ 03.11.2010 21:01 ]
Viestin otsikko:  Re: ZX plokia

svc kirjoitti:
Pasis kirjoitti:
Tämä ominaisuus on monessa ranskalaisessa jo ihan vakiona alkuperäisilläkin poljinkumeilla.
Saati sitten Alfa-Romeoissa, joissa kaasua painaessa menee kytkinpoljinkin lattiaan...
(No ei ihan, mutta jarrupolkimeen 45 numeron tennari osui Alfa Romeo Sprintissä tosi helposti)
Land Rover Defenderissäkin tuntui numeron 41 maiharilla painavan vahingossa jatkuvasti vähintään kahta poljinta kerrallaan. Isomman maiharin omistajan viikkaamisessa ratin ja penkin väliin moisessa keksinnössä onkin sitten aikamoinen projekti... :?

Kirjoittaja:  Bumper [ 03.11.2010 23:19 ]
Viestin otsikko:  Re: ZX plokia

laakeri kirjoitti:
Land Rover Defenderissäkin tuntui numeron 41 maiharilla painavan vahingossa jatkuvasti vähintään kahta poljinta kerrallaan. Isomman maiharin omistajan viikkaamisessa ratin ja penkin väliin moisessa keksinnössä onkin sitten aikamoinen projekti... :?

Meinasinkin jo Defenderiä kommentoida.. Itsellä oli 44 -kokoinen popo ja oli tosiaan täyttä tuskaa asetella ne jalat sinne jalkatilaan. Kyllä ne tarkat, toimivat liikeradat oppi sieltä löytämään, mutta opit ainakin minulla nollaantuivat aina kun oli pidempi tauko ajosta tai jos lomilla ajeli BX:llä/Xantialla. :)
Kytkimen käyttö noissa oli muutenkin aika mielenkiintoista, oli aivan järkyttävän raskas ja lähes poikkeuksetta ottivat vasta ihan ylhäältä. :roll:

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/