Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Käyttökokemuksia Jumperista?
ViestiLähetetty: 12.11.2010 12:53 

Viestit: 309
Paikkakunta: Konnevesi
Jos homma menee niin kuin pitää, niin perustan yrityksen ja näin ollen tarvitsen kuljetuskapasiteettia. Onko patonkilaisilla käyttökokemuksia Jumperista? Tyyppivikoja, hyvä tarkastaa ostaessa, jne. Lähinnä mielessäni on iso Jumper 2.8 HDi, 3 + 3 hengen kuorma-autona.



Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Käyttökokemuksia Jumperista?
ViestiLähetetty: 12.11.2010 14:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
En mää Jumperista osaa sanoa, mutta tuo mainintasi 3+3 kuorma-autosta soitti tiukua sen verran, että muistui mieleen artikkeli 22.10. Auto Bildistä. Esittelyssä oli matkailuautoksi rekisteröity 3+4 paikkainen Ducato, joka on autoverovapaa, ALV-vähennyskelpoinen ja mikä parasta ilman nopeudenrajoitinta. Olisiko tällainen sopiva?

Esimerkkiartikkelin 6,3 metristä kiesiä varustaa Fixten Oy,

http://www.fixten.fi/matkailuautot.php



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Käyttökokemuksia Jumperista?
ViestiLähetetty: 12.11.2010 14:45 

Viestit: 309
Paikkakunta: Konnevesi
No olisihan se sopiva, jopa erittäin. Täytyy katsella mitä on tarjolla. Käytettyä olen hankkimassa, noin arviolta 2004-2005 vuoden laitetta.



Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Käyttökokemuksia Jumperista?
ViestiLähetetty: 12.11.2010 17:57 

Viestit: 103
Paikkakunta: Eura
Ostin 2002 uutena 2-litraisella moottorilla varustetun Jumpperin, olisko malli M27 (?).
Nyt ajettuna 120tkm.
Pääosin olen kokonaisuuteen tyytyväinen.
Suurin ongelma on ollut etupään osat:
* Etuiskarien laakerit menossa vaihtoon kolmatta kertaa.
* Raidetankojen päät uusittu, ei mennyt ensimäisestä katsastuksesta aikanaan läpi, ajettuna oli 35tkm. Maahantuoja ei korvannut
* Toinen vetoakseli vaihdettu, maahantuoja korvasi osan, itse maksoin työn
* Takaovet alkoivat kukkimaan 4-5vuoden iässä, maahantuoja maalautti uudelleen. Alkoivat uudelleen kukkimaan pari vuotta sitten.

Jos ajat paljon ja vaihdat autoa usein niin osta Toyotan haisuli, Sprintteri tai Volkswagen. Mutta jos ajat samalla pitkään kuten itse olen tehnyt niin kyllä Jumpper tulee edullisimmaksi.
Ja tilaa löytyy


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Käyttökokemuksia Jumperista?
ViestiLähetetty: 12.11.2010 19:25 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Mulla on vähän vanhempi mutta väärällä keulamerkillä. Eli -97 mallinen 2.5 tdi ducato kuorkki.

Tuo ikäluokka mitä meinaat on sitten oltava rajoittimella, eli sen katsastus maksaa sitten enemmän.
2001 alusta tai tuon vuoden aikana on tuo rajoitinpakko tullut, eli sitä vanhemmat on ilman.

Ja kun katselet noita autoja niin maxi kokoiset pakettiautot kannattaa myös tarkastaa, ne kun saa muutoskatsastettua kuormuriksi kun hommaa maahantuojalta uuden tyyppikilven ja laittaa rajoittimen. Kuormurina kun nuo tuppaa olemaan jopa kalliimpia kuin pakuna ja varsinkin nuo monipaikkaiset on yllättävän kalliita, niihin kun voi itsekin tehdä väliseinän kun hommaa vain paperin että se kestää vaaditun voiman. Ja tuon ikäiseen voi olla pakko laittaa alkuperäinen penkki alkuperäiseen kiinnikkeeseen tai muu tehdastekoinen, mutta jos itse pystyy tekemään niin saa sitten haluamansa.

Sitten pitää myös muistuttaa että yli 750 kg peräkärryä vedettäessä ei pikku-E riitä vaan pitää olla vähintään C1E.

Ja tuo maxihan on alustan osiltaan monilta osin tukevammin tehty, tietty noi iskarin yläpäät on ihan vastaavat.

Helmat kannattaa syynätä läpi, jos ei ole massattu niin alkaa tuossa iässä jo reikääntymään. Omaani vaihdoin helmat viime keväänä kun ostin projektina (ilman leimaa, ruosteessa ja konekin kävi nahkeasti kun suodin jäässä) ja ne oli jo kertaalleen vaihdettu. Massaus oli kyllä unohtunut edellisen vaihtajan jäljiltä.

Vaihteistohan tuossa on uudempaa versiota ja on kestävämpi, mutta ei kylläkään pakuina niin ongelmallinen kuin asuntoautopuolella.

Matkantekohan tuollasella on oikein mukavaa, ei tarvitse kuormallakaan ohjastaa koko ajan kuten sprintteriä.

No, tällästä tajunnanvirtaa täältäpäin.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: