Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Talvitakkia Zeksille...
ViestiLähetetty: 18.11.2010 09:54 
Nyt täällä V-S:ssakin maa kimaltelee kauniin valkoisena kuin pieniä timantteja olisi ripoteltu maahan, ja taivaalle katsoessa leijailee maahan lisää noita kauniita puhtaan valkoisia tähtiä, joista yksikään ei ole samanlainen. Ilma on raikkaan kirpakka piristävän pikku pakkasen takia. Siksi tuli mieleen, että jospa yllättäisin Maailman Kauneimman talvitakilla, pääsisi vähemmällä lumen harjaamiselta ja ikkunoiden raaputtamiselta ennen lähtöä. Noita puoli- ja kokopeitteitä näyttää saavan melko edullisesti. Onko tuollaisesta mahdollisesti mitään haittaa, kiini jäätymistä tms.

Viestin otsikko: Re: Talvitakkia Zeksille...
ViestiLähetetty: 18.11.2010 09:55 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Jotkut väittäät että peitteet naarmuttaisivat autoa. Todenperäisyydestä en tiedä yhtään kun en itse käytä.

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2010 10:13 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Puhdas peite puhtaalla autolla ei naarmuta. Muinoin nuo peitteet oli kovinkin suosittuja, nyt on autokatokset & sisätilalämmittimet "korvanneet" ne.

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2010 10:21 
Käyttäjän avatar

Emäntä haluaisi käyttää peitettä auton päällä, minä en. Hyväkuntoinen ZX:n kokoinen peite (mahtuu juuri ja juuri berliiniläisxantian päällekin) saattaisi olla vielä itse asiassa Haminassa tallessa, vaikka suunnittelin pienentäväni sen moottoripyörän talvitakiksi. No kuitenkin, asiaan... Peitettä kun käyttää, niin joutuu sitten harjailemaan ne lumet siitä peitteen päältä pois ja viemään sen peitteen sisälle kuivumaan, ellei halua kostuttaa auton sisätiloja sillä. Etua on kyllä siitä, että varmasti nopeammin jaksaa sisätilanlämppäri nostaa auton lämmön, kun on lasien päällä ylimääräistä eristettä. Yhteenvetona siis nopeampi lämpeneminen, mutta enemmän työtä.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2010 10:48 
Jos löydät sen, nii voisko sen lisätä siihen mua kiinnostavien osastoon vai tuleeko siitä takki pyörälle? Tunnen kyllä lievää syyllisyyttä, kun en ole vieläkään vastannut sinulle mitä haluan, mutta ku siinä oli niin paljon kaikkee ja mä haluan niin paljon ja sinne on niin pitkä matka :?

ViestiLähetetty: 18.11.2010 11:03 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Mullakin on yksi kokopeite ylimääräisenä, mutta se tarvitsisi pesun ennen käyttöä...

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2010 11:14 
Mulle saa tuoda kaikkee ilmaista tyhjistä palautuspulloista alkaen ;)

ViestiLähetetty: 18.11.2010 11:25 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Itte en käyttäis, jos lepattaa kovemmassa tuulessa tehnee jäljet. kelit kun vaihtelee voi jäätyä kiinni, ja missäs tota sitten säilyttää? Ravaappa sen kanssa pitkin pihaa ja vie sitä talliin/sisälle kuivumaan koska jos et vie vaan työnnät konttiin se sulaa/jäätyy sinne :D

Eli tuostahan voi arvata, etten käytä noita juttuja :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2010 11:33 
Käyttäjän avatar

Käytin 1/2-peitettä, kun ei ollut lämpötolppaa ja jos vaan viitsi sen illalla virittää päälle niin säästi aamulla paljon vaivaa ikkunoitten raapimisessa. Nyt en viitsi käyttää kun ainakin tällä hetkellä saa tolppaan kotona ja työpaikalla. Joskus saattoi vähän jäätää kiinni lasiin mutta hyvin aina irtos, koskaan ei lähtenyt katosta maalit mukaan. Kokopeitosta ei kokemusta.

Mutta: kriteerit on niin erilaisia, olen ymmärtänyt, että Maailman kauneinta pidetään kuin kukkaa kämmenellä, minun kulkimet taas ovat aina olleet vähän naarmuisia, kuhmuisia ja useimmiten p-kaisiakin joissa ei muutama naarmu lisää paljon ole painanut - joten en uskalla silti sinulle varauksetta suositella....

Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2010 11:34 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Tuo tuulessa hinkkaaminen just on se pointti ollut noissa naarmutusjutuissa joita olen kuullut. Ja tosiaan tuo säilyttäminen ja kuivaaminen on tosiaan aika työlään kuuloista. Ehkä sitten peitto vois olla ihan ok jos autoa pidetään useampia päiviä seisomassa. Päivittäisessä ajossa tuntuu vähän turhan hankalalta...

Mulla on xantiassa sisätilanlämppäri sellaisella virityksellä että se roikkuu hanskalokeron kannen välissä ja puhaltaa suoraan tuulilasille. Autossa on lämmitä ja tuulilasi on kunnolla sula. Vähän harjaa sivuikkunoille ja ei kun menoksi. Niin ja johto kannattaa muistaa irrottaa myös ;)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2010 11:48 

Ei se peiton käyttö merkittävästi työtä lisää. Jos on kuivaa pakkaslunta niin nykäisee peiton auton päältä pois - lumet tulevat maahan peiton mukana ja kas ei tarvitse juuri harjailla! Peitto pudistellaan siistiksi parilla heilautuksella ja laitetaan peräkonttiin laatikkoon ja peräkotissahan on toki muovikaukalo/kumimatto suojaamassa lattiaa. Kostealla pakkaskelillä eli kelien vaihtuessa peiton käyttö on hankalaa koska se tahtoo jäätyä kiinni.

Kun aikoinaan piti peittoa käyttää niin naarmuuntumista en voisi sanoa ongelmaksi niin vähäistä se oli eikä ainakaan silmiinpistävää. Halvat peitot kannattaa kiertää kaukaa - laadukkaat on hintavampia ja hintansa väärtejä.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2010 12:42 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Aainakin minulla olevissa kokopeitteissä "sisätausta" on pehmeää, materiaali ei naarmuta vaan lika.
Ja Citruunissa pitää sitten huomata se kattoanteenni: se pitää ainakin kaataa kattoa vasten.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2010 21:55 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Jos löydät sen, nii voisko sen lisätä siihen mua kiinnostavien osastoon vai tuleeko siitä takki pyörälle?
Kyllä se löydettävissä on, mutta pitää nyt mietiskellä vielä, mitä sen kanssa teen... Voi kyllä olla, että en tänä talvena edes kerkeä pyörää peittää ja ehkä kesällä yritän saada sen myytyä, niin voi jäädä peitteen tarve sen myötä melko vähälle.

VW Passat B7
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ]